Ik vroeg me eigelijk gewoon af waarom een honda dax zo een super mooi laag geluidje heeft en toch een 50cc kan zijn... 2takt of wat is het? :p
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Honda Dax
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichtensuper mooi geluidje... Hm...
I still don't get it.
And I still don't like it either
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtennou is een vespa met een ori-demper juist geen bleiter, eerder een stofzuiger
Allée, opnieuw voor mij dan: Ja ja, we weten het dat jij een voorkeur hebt voor 'olieblauwdoempende en stinkende stofzuigertweetakten'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten²²²²²²²²²²²²²²²
Da kan echt niet. Ga uw mond wassen met 2-takt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door capt'n Bekijk BerichtenSCHANDE!! en ja het heeft vaak meer met de uitlaat te maken... een motodax da klinkt pas vet :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkel Bekijk Berichtenja ja, we weten het dat jij een voorkeur hebt voor 'olieblauwdoempende en stinkende bleittweetakten'. :d
dat STINKT niet!Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten:p:p:p
dat STINKT niet!
²²²²²²!Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDé Bekijk BerichtenDax hier, Dax daar. Ik ben er niet echt voor te vinden.
Honda Zoomer!
En geef mij ook maar tweetakt.
Akkoord, die diepe viertakt grom kan mooi zijn maar toch liever de directere reagerende tweetakt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk BerichtenVoor mij echt de lelijkste brommer die er is
En geef mij ook maar tweetakt.
Akkoord, die diepe viertakt grom kan mooi zijn maar toch liever de directere reagerende tweetakt
Als je met 2-takt wilt rondrijden, dan kan je evengoed mijn gras komen afrijden.
j/k
Comment
-
Tweetakt is inderdaad lekker giftig en toerentalgeil. Het probleem is dat je zo'n tweetakten altijd hoog in de toeren moet houden om goed te marcheren maar eens je in die hoge toeren zit zijn ze nagenoeg onklopbaar. De blokjes zijn ook simpel van opbouw, daardoor goedkoop in fabricatie en licht. Nadeel is dat zo'n tweetakt zuigers en cilinders verteert dat het een lieve lust is. Mijn broerke heeft begin jaren '90 een Kawasaki KR1-S gehad, een tweecilinder tweetakt 250cc racer. Bangelijk machien, 220 per uur hebben we er ooit uitgehaald en huilen dat dat ding deed, kippenvel gewoonweg. Tot 'ie ooit een bocht uit kwam, vol op het gas ging en de boel vastliep met blokkerend achterwiel als gevolg. Hij heeft 'm nog net recht kunnen houden, maar de fun was over. Hetzelfde verhaal met de brommers.
Tweetakt is heden ten dage trouwens verleden tijd, de uitstoot is enorm vervuilend. Ik geloof zelfs dat het over enkele jaren verboden gaat zijn voor fabrikanten om nog tweetakten te produceren.
Een viertakt brommer heeft naar mijn mening veel meer karakter dan een tweetakt. Lekkere doffe roffel, relatief lage toeren, koppelrijk onderin, geen stinkende blauwe rookpluim... maar in acceleratie inderdaad een pak minder dan de tweetakt. Een Dax, een Amigo, een Honda SS,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk BerichtenOok inderdaad gehoort dat ze binnen een paar jaar geen tweetakt meer zullen mogen maken.
Vanaf april naar school met een yamaha rocket/mbk next maar vanaf ik de brommer wat minder nodig heb en dus minder betrouwbaar moet zijn komt er weer een camino'tje
M'n kameraad had een Camino die... 120 ging... met een geel plakkaatje op.
Eén keertje mee gereden, aan circa 90 per uur ben ik van de gas gegaan, dat was écht wel te snel.
Allemaal niet echt verantwoord, we zullen het maar op de leeftijd steken zeker?
Comment
-
Dat hoef ook niet persé snel te gaan doe mij maar eene dax eene gewoon op het gemakske van punt a naar punt b cruisen als ik dat zo snel mogelijk wil doen koop ik mij wel eene opgefokte wallaroo waar ik mij halfdood mee rij2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
Comment