Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Dax

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik heb ook nog ooit heel even een Camino gehad, 60 per uur met een 25 per uur variomatic overbrenging, toeren dat dat spel maakte.

    M'n kameraad had een Camino die... 120 ging... met een geel plakkaatje op.
    Eén keertje mee gereden, aan circa 90 per uur ben ik van de gas gegaan, dat was écht wel te snel.
    Allemaal niet echt verantwoord, we zullen het maar op de leeftijd steken zeker?
    Eindeloze discutie, maar ik heb al 2 camino's gehad en weet er redelijk wat over en geloof mij 120 haalt ge met die dingen niet.
    Maar akkoord hoelang is het geleden? 20-25 jaar? Die tellers van een camino kloppen al geen kanten, en waren er toen zelfs al teller die tot 120 gingen? Wss niet, precies. Laat ons zeggen een echte 80 km/u op zo'n camino is al zeer optimistisch om die snelheid te halen spreek ik al over een andere overbrenging, 70cc cilinder, andere uitlaat, carburator,...
    Maar zonder teller kan ik ook makkelijk denken dat het 120 is, 80 is gewoon te vlug voor zo'n ding. En om je nog een argument te geven waarom dit niet klopt Iemand van een camino forum had een sprinter gebouwd, dus alles aangepast, opvoerstukken voor elk motorisch onderdeel,... en die ging op de testbank 105 km/u.
    Dus
    Maar hey, no offence hé

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
      Eindeloze discutie, maar ik heb al 2 camino's gehad en weet er redelijk wat over en geloof mij 120 haalt ge met die dingen niet.
      Maar akkoord hoelang is het geleden? 20-25 jaar? Die tellers van een camino kloppen al geen kanten, en waren er toen zelfs al teller die tot 120 gingen? Wss niet, precies. Laat ons zeggen een echte 80 km/u op zo'n camino is al zeer optimistisch om die snelheid te halen spreek ik al over een andere overbrenging, 70cc cilinder, andere uitlaat, carburator,...
      Maar zonder teller kan ik ook makkelijk denken dat het 120 is, 80 is gewoon te vlug voor zo'n ding. En om je nog een argument te geven waarom dit niet klopt Iemand van een camino forum had een sprinter gebouwd, dus alles aangepast, opvoerstukken voor elk motorisch onderdeel,... en die ging op de testbank 105 km/u.
      Dus
      Maar hey, no offence hé
      Zeg man, het fijne weet ik er niet meer van, da's al meer dan twintig jaar geleden. Ik weet dat 'ie een ander koplampgeheel had (met andere teller?), een 72 cc chroomcilinder... denk ik, een andere carburator (Malossi?), een compleet andere overbrenging en als ik me nog goed herinner een Leo Vince expansiepijp. Ik heb er toen mee gereden, gewoon met het verkeer mee, dat was nog in den tijd dat er overal 90 mocht gereden worden. Dus ik mag wel aannemen dat dat ongeveer een 90 per uur was. En dat ding ging nog harder, of 'ie effectief de 120 haalde dat weet ik niet, maar ver zal het er niet vanaf geweest zijn. Ik geef u gewoon mijn ervaring mee man, that's all.

      Btw, Kreidler haalde in 1965, 210 per uur uit een 50cc tweetaktje. Oké, dat spel was compleet aangepast. Maar als ze in '65 al 210 per uur konden halen uit een 50 cc, dan zullen ze eind jaren tachtig met een 72 cc er ook wel 120 uit kunnen 'gepuurd' hebben zeker?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Zeg man, het fijne weet ik er niet meer van, da's al meer dan twintig jaar geleden. Ik weet dat 'ie een ander koplampgeheel had (met andere teller?), een 72 cc chroomcilinder... denk ik, een andere carburator (Malossi?), een compleet andere overbrenging en als ik me nog goed herinner een Leo Vince expansiepijp. Ik heb er toen mee gereden, gewoon met het verkeer mee, dat was nog in den tijd dat er overal 90 mocht gereden worden. Dus ik mag wel aannemen dat dat ongeveer een 90 per uur was. En dat ding ging nog harder, of 'ie effectief de 120 haalde dat weet ik niet, maar ver zal het er niet vanaf geweest zijn. Ik geef u gewoon mijn ervaring mee man, that's all.

        Btw, Kreidler haalde in 1965, 210 per uur uit een 50cc tweetaktje. Oké, dat spel was compleet aangepast. Maar als ze in '65 al 210 per uur konden halen uit een 50 cc, dan zullen ze eind jaren tachtig met een 72 cc er ook wel 120 uit kunnen 'gepuurd' hebben zeker?
        Om te beginnen, een 72cc bestaat niet voor camino , en heeft ook nooit bestaan.
        Een andere overbrenging zou eventueel kunnen al betwijfel ik het ten zeerste aangzien nu pas met de nieuwe technieken en variosystemen voor scooters met wat aanpassingen dit op een camino te pleuren is.
        De rest kan kloppen.
        En die kriedler, onder tussen is al over de 300 km/u gegaan met een kriedler maar die hebben een ongelooflijke eindoverbrenging, zet die eindoverbrenging op een brommer naar keuze en die gaat ook met gemak over de 200km/u

        Met wat heb ik mijn eerste post begonnen?
        Eindeloze discutie, zie ons gaan

        Tzal nooit te achterhalen zijn, en ik geloof het niet door mijn ' kennis ' en wat er ongeveer uit die blokjes te halen is. Ik probeerde je dat gewoon duidelijk te maken, maar je bent er zeer overtuigd van dus stop ik met proberen want zo kunnen we nog wel een paar uur doorgaan geloof mij

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
          Om te beginnen, een 72cc bestaat niet voor camino , en heeft ook nooit bestaan.
          Een andere overbrenging zou eventueel kunnen al betwijfel ik het ten zeerste aangzien nu pas met de nieuwe technieken en variosystemen voor scooters met wat aanpassingen dit op een camino te pleuren is.
          De rest kan kloppen.
          En die kriedler, onder tussen is al over de 300 km/u gegaan met een kriedler maar die hebben een ongelooflijke eindoverbrenging, zet die eindoverbrenging op een brommer naar keuze en die gaat ook met gemak over de 200km/u

          Met wat heb ik mijn eerste post begonnen?
          Eindeloze discutie, zie ons gaan

          Tzal nooit te achterhalen zijn, en ik geloof het niet door mijn ' kennis ' en wat er ongeveer uit die blokjes te halen is. Ik probeerde je dat gewoon duidelijk te maken, maar je bent er zeer overtuigd van dus stop ik met proberen want zo kunnen we nog wel een paar uur doorgaan geloof mij
          1. Bij die 72 cc heb ik gezegd: Ik denk een 72 cc.
          2. Die had een compleet andere overbrenging, vraag me niet welke. Maar allerlei geprul met variomatic en pully toestanden kon zelfs 'in mijnen tijd' ook al.
          3. Ik heb tussen de auto's gereden die 90 aan 't bollen waren, en dat spel had nog over, tot zover de feiten. Believe it or not, I don't care man.

          Groeten

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            1. Bij die 72 cc heb ik gezegd: Ik denk een 72 cc.
            2. Die had een compleet andere overbrenging, vraag me niet welke. Maar allerlei geprul met variomatic en pully toestanden kon zelfs 'in mijnen tijd' ook al.
            3. Ik heb tussen de auto's gereden die 90 aan 't bollen waren, en dat spel had nog over, tot zover de feiten. Believe it or not, I don't care man.

            Groeten
            Ik heb zo t' gevoel dage et nie zo goed opneemt.
            Jammer ik heb/had niet de bdoeling om u af te breken of te beweren dat er niets van waar is.
            Ik wou u gewoon vriendelijk zeggen dat het niet kan dat een camino 120 rijd.
            Tenzij als er met de eindoverbrenging is geprutst dan kan alles.
            Nu, volgende keer reageer ik hier niet meer op, zoveel weet ik.

            Groeten

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
              Ik heb zo t' gevoel dage et nie zo goed opneemt.
              Jammer ik heb/had niet de bdoeling om u af te breken of te beweren dat er niets van waar is.
              Ik wou u gewoon vriendelijk zeggen dat het niet kan dat een camino 120 rijd.
              Tenzij als er met de eindoverbrenging is geprutst dan kan alles.
              Nu, volgende keer reageer ik hier niet meer op, zoveel weet ik.

              Groeten
              Geen probleem hoor, ik vind het gewoon nogal vervelend dat ik drie keer hetzelfde moet zeggen.

              Comment


              • #27
                [quote=Jonass;3765298]Ook inderdaad gehoort dat ze binnen een paar jaar geen tweetakt meer zullen mogen maken.

                Van wie heb je dat dan wel gehoord ?

                De F.I.M. heeft net nog een nieuwe klasse ingevoerd voor het Europees Kampioenschap motorcross, en diverse merken zijn nog steeds 125 cc en 144 cc 2-takten aan het ontwikkelen. (in crossuitvoering dan wel he)
                Dus de 2-takt is zeker nog niet dood

                Comment


                • #28
                  [quote=Beeimwee3;3765592]
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
                  Ook inderdaad gehoort dat ze binnen een paar jaar geen tweetakt meer zullen mogen maken.

                  Van wie heb je dat dan wel gehoord ?

                  De F.I.M. heeft net nog een nieuwe klasse ingevoerd voor het Europees Kampioenschap motorcross, en diverse merken zijn nog steeds 125 cc en 144 cc 2-takten aan het ontwikkelen. (in crossuitvoering dan wel he)
                  Dus de 2-takt is zeker nog niet dood
                  Natuurlijk is 2-takt nog niet dood.
                  Maar kheb wel al gehoort dat er binnen een paar jaar geen 2-takt brommers meer worden gemaakt voor op straat. Zoals nu de booster spirit, etc.
                  Als het zo is zal binnen een paar jaar de booster 4-takt worden dan

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

                    Van wie heb je dat dan wel gehoord ?

                    De F.I.M. heeft net nog een nieuwe klasse ingevoerd voor het Europees Kampioenschap motorcross, en diverse merken zijn nog steeds 125 cc en 144 cc 2-takten aan het ontwikkelen. (in crossuitvoering dan wel he)
                    Dus de 2-takt is zeker nog niet dood
                    Er is een verschil tussen competitie moto's en moto's voor de openbare weg hé.

                    Ik denk ook niet dat de Citroën C4 van Sebastien Loeb aan de Euro IV norm voldoet, om maar een voorbeeld aan te halen.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
                      Ik heb zo t' gevoel dage et nie zo goed opneemt.
                      Jammer ik heb/had niet de bdoeling om u af te breken of te beweren dat er niets van waar is.
                      Ik wou u gewoon vriendelijk zeggen dat het niet kan dat een camino 120 rijd.
                      Tenzij als er met de eindoverbrenging is geprutst dan kan alles.
                      Nu, volgende keer reageer ik hier niet meer op, zoveel weet ik.

                      Groeten
                      Ik weet niet veel van techniek af, dus het hoe en het wat weet ik helemaal niet.
                      Ik weet wel dat neven van mij (drie brommergekke broers) camino's hadden die tegen de 110 gingen. Destijds gemeten met een moto ernaast. Pak dan nog dat die teller ook 10 naast zat. Dus 100 ging echt wel. Ikzelf was gewoon bang op die spellen, di etrilden gewoon uit elkaar op die snelheid, maar het kan.

                      't Was voor een van hen een sport om de straat waar ze woonden (zo'n 200-300 meter) met 1 wheelie te overbruggen... Nu zijn het verstandige jongens hoor
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Ik weet niet veel van techniek af, dus het hoe en het wat weet ik helemaal niet.
                        Ik weet wel dat neven van mij (drie brommergekke broers) camino's hadden die tegen de 110 gingen. Destijds gemeten met een moto ernaast. Pak dan nog dat die teller ook 10 naast zat. Dus 100 ging echt wel. Ikzelf was gewoon bang op die spellen, di etrilden gewoon uit elkaar op die snelheid, maar het kan.

                        't Was voor een van hen een sport om de straat waar ze woonden (zo'n 200-300 meter) met 1 wheelie te overbruggen... Nu zijn het verstandige jongens hoor
                        Vroeger was er ook heel veel (illegaal) tuningmateriaal voor Camino's vrij te koop. In Antwerpen had je toen een winkel die gespecialiseerd was in enkel en alleen opvoerspullen voor tweetaktbrommers. Daar lagen de vette carburators, expansiepijpen en cilinders gewoon in de vitrine.

                        Comment


                        • #32
                          Het is eigenlijk raar dat sommig gasten echt alles durven op eene brommer wij hebben hier ook een op school die gaat rechtstaan als hem wheelies doet stuurt met zen voeten gewoon de gekste dingen die ge kunt bedenken.
                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                          1991 E30 320i

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                            Het is eigenlijk raar dat sommig gasten echt alles durven op eene brommer wij hebben hier ook een op school die gaat rechtstaan als hem wheelies doet stuurt met zen voeten gewoon de gekste dingen die ge kunt bedenken.
                            Wat voor gaste zijn het dan ook...

                            Comment


                            • #34
                              Het is een 4takt, dit is nu eenmaal het geluid van een 1 cilinder 4takt, als iemand vragen heeft ik wil gerust helpen
                              Mvg

                              Comment

                              Working...
                              X