Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt fluovestjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wie gebruikt fluovestjes

Ik heb van de week een fluovesje gekocht.
    Zag overlaatst snachts moto rijden, rijder en machine helemaal in't zwart.
    Door't slechte weer (zware regenbui) zag ik hem maar vrij laat en was wel verschoten.

Ben tot het besef gekomen hoe slecht motorijders soms zichtbaar zijn en heb me er maar rap eentje aangeschaft.

Oorspronkelijk geplaatst door BenP Bekijk Berichten
    Ik heb van de week een fluovesje gekocht.
    Zag overlaatst snachts moto rijden, rijder en machine helemaal in't zwart.
    Door't slechte weer (zware regenbui) zag ik hem maar vrij laat en was wel verschoten.

Ben tot het besef gekomen hoe slecht motorijders soms zichtbaar zijn en heb me er maar rap eentje aangeschaft.
    Je hebt gelijk..

Maar ik doe het vooralsnog nog zonder.

Bij een eventueel nieuw aan te schaffen pak zal ik er wel op letten dat deze beter zichtbaar is dan mijn huidige pak. Dat is namelijk ook volledig zwart, alhoewel wel voorzien van de nodige reflectiestrepen

Comment

Toevallig vandaag een nieuw regenvestje, én volledig in fluo, gekocht om oa. te gaan mountainbiken.

Comment

ik vind fluovestjes een belachelijk iets.
        maar deze thread brengt me wel op ideeen... wanneer je 's nachts met de moto rijdt op onverlichte wegen in Frankrijk zou het mij wel goed uitkomen.
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
          ik vind fluovestjes een belachelijk iets.
          maar deze thread brengt me wel op ideeen... wanneer je 's nachts met de moto rijdt op onverlichte wegen in Frankrijk zou het mij wel goed uitkomen.
          Moest veiligheid niet op de eerste plaats komen dan zou ik ook geen vestje volledig in fluo genomen hebben maar je kan maar beter trachten te voorkomen dan genezen. En, het kan ook nog dienst doen in de auto in geval van pech.

Comment

In de zomer zelden, maar in de winter zo goed als altijd.

Comment

Neen, geen fluo-vestje. Maar mijn madam stond er wel op dat ik geen 'zwart' zou dragen. Dus mijn vest is beige.

Heb wel op de achterzijde van de scooter (kofferbak) refelecterende strips aangebracht.

Comment

Geen fluo vestje.

Mijn helm heeft twee grote witte strepen in 't midden, dat valt ook op.

Comment

Bij moto's vind ik het nog niet zo nodig maar toch vind ik het knap dat er toch veel rijders het wel doen.

Voor fietsers, jogger, ... zou het bij schemer of donker VERPLICHT moeten zijn vind ik. Die zijn soms echt belachelijk moeilijk zichtbaar. Ik heb zo al een paar keer chance gehad (als automobilist dan)...
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Met de moto als het schemer is, donker of regen altijd. Heb het altijd bij mij.

Anders: nooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      Met de moto als het schemer is, donker of regen altijd. Heb het altijd bij mij.

Anders: nooit.
                      Met welke moto rij je, Jokke?

Comment

Ik vind het effect van fluo vestjes in het donker een beetje overschat. Het zijn vooral de reflecterende strepen die opvallen. Ik had deze op mijn lederen pak, als je de lichten van je auto erop zet, valt het nog tot op 500 a 600m. Overdag vallen ze veel meer op vind ik, zeker in combinatie met een fluo oranje helm.

Van mij mogen ze die vestjes voor tweewielers, helmen voor fietsers, ... gerust verplichten. Het zal wel nooit gebeuren in dit land maar soit. Als ex-motorrijder let ik altijd extra op, maar ik heb er van de winter op den A12 ook eens bijna ene meegehad. Regen, donker en dan mis je al eens een licht. Hopelijk blijft het bij bijna!

Kortom, ik ben voor alles wat de zichtbaarheid of veiligheid verhoogd. Dus Ben, groot gelijk en keep the rubber side down.

Comment

Fluo-hesje

Draag het fluo-hesje steeds bij lange afstanden of bij schemer, duisternis en regenweer.
                          Tijdens de zomermaanden heb ik een lichtgrijze zomerjas.

Het gaat me vooral, om de verhoogde veiligheid.
                          Audi A6 Avant - S-Line 2.0 TDI (Jan 2008 - Sep 2010)
                          VW New Beetle Cabrio 1.9 TDI (Mei 2006 - Aug 2011)
                          VW Golf VI Cabrio 1.6 TDI (Sep 2011)
                          Suzuki Burgmann 650 Executive (Feb 2008 )
                          Vespa GTS 300 SuperSport (Juni 2010)
                          Vespa GTV 125 (Mei 2009)

Comment

Ik rijd nog maar een jaar en zolang ik ook nog geen fancy motorkledij gekocht heb maakt het mij niet uit of ik er nogal fluoriscerend bijloop. Ik heb het dingetje zelfs vastgespeld op mijn vest.

Comment

Afhankelijk van hoe ik mij voel

Comment

Ik draag dat nooit. Ik rij ook alleen maar in de zon, dan is dat niet echt nodig.

Comment

der zitten genoeg reflecterende stips in mijn vest. Ni nodig dus.
                                  En mensen die voor u rijden zien u toch ni beter mee zo een vestje aan, want da reflecteert licht en maakt zelf geen licht, dus voor hen helpt het niet.

Voor de mensen die achter mij aanrijden wel, maar als ze achter mij rijden wil da zeggen da ik ze net voorbij gestoken heb, waardoor ze wel bewust zijn van mijn aanwezigheid
                                  MAW, ik zie er het nut niet van in.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik ben mee met Tjeu... En voor de rest is mijn motorfiets knalgeel met rammelende xenons, en dat helpt ook wel.

Comment

Voor mij is't echt dat ik het maar bijheb voor wanneer het begint te schemmeren.
                                      Aangezien ik dit jaar ook ga toeren met de moto in frankrijk vond ik dit wel een must om bij je te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        der zitten genoeg reflecterende stips in mijn vest. Ni nodig dus.
                                        En mensen die voor u rijden zien u toch ni beter mee zo een vestje aan, want da reflecteert licht en maakt zelf geen licht, dus voor hen helpt het niet.

Voor de mensen die achter mij aanrijden wel, maar als ze achter mij rijden wil da zeggen da ik ze net voorbij gestoken heb, waardoor ze wel bewust zijn van mijn aanwezigheid
                                        MAW, ik zie er het nut niet van in.
                                        Het nut bestaat vooral uit mensen die van links of rechts komen op bvb een kruispunt, vandaar ook de vele reflecterende materialen onder okselhoogte op de zijkant van een vest...

Comment

Working...
                                        X