Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motor vs auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    en nog iets:

    de gti staat te koop maar gaat enkel weg indien ik er de vraagprijs voor krijg, er komt op termijn zowiezo een motor, mss dat ik nog wat spaar en het budget omhoog trek naar 5000€.

    wat voor in aanmerking komt:
    -cbr 600
    -fazer 600


    niet in aanmerking:
    -R1/zx10r/bmw K's etc

    ik zoek een goede allrounder waar sportief mee te rijden valt!

    iemand nog suggesties...

    vorig jaar voor ik de gti kocht ben ik bij kawasaki gaan proefzitten op vanalles: de zx6r vond ik heel goed zitten(2008 model) de Z750 totaal niet, de ER6n dan weer wel.
    2015 BMW S1000R
    2010 Renault Clio RS Cup
    1987 Volkswagen Golf GTI

    Comment


    • #42
      Dude, genen Fazer.... Echt niet... Er zijn zoveel betere alternatieven! Maar geen fazer. Das echt de saaiste moto die er is...
      allé, toch als het over een carb model gaat. Over de injectie modellen spreek ik mij niet uit.

      Aja, en zijkoffers zijn trouwens absoluut ter verkiezen boven topkoffers .
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Dude, genen Fazer.... Echt niet... Er zijn zoveel betere alternatieven! Maar geen fazer. Das echt de saaiste moto die er is...
        allé, toch als het over een carb model gaat. Over de injectie modellen spreek ik mij niet uit.

        Aja, en zijkoffers zijn trouwens absoluut ter verkiezen boven topkoffers .
        ik heb het over hel model fazer met de uitlaten onder de kont, er stond zo ééntje op school en ik stond erbij te kwijlen

        duc monster lijkt mij ook iets, maar nogal moeilijk in onderhoud en met de versie die ik gereden had (620) had ik veeeeel last van onderstuur, de neus wou in snelle bochten altijd wijd gaan. blokje echter was een pracht ding, Koppel is ZOOO lekker
        2015 BMW S1000R
        2010 Renault Clio RS Cup
        1987 Volkswagen Golf GTI

        Comment


        • #44
          DUC !

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
            DUC !
            duc= duur

            en desmo's afregelen is pokke moeilijk schijnt
            2015 BMW S1000R
            2010 Renault Clio RS Cup
            1987 Volkswagen Golf GTI

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
              duc= duur

              en desmo's afregelen is pokke moeilijk schijnt
              Da's waar, maar de fun is er niet minder om

              Ik zou je echt een Honda aanraden Ice_ken, ga er gewoon voor.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Dat is dus ook voor discussie vatbaar . Oh, ik vind mijn motorfiets geweldig als ik doorheen files kan rijden, of niet te lang moet wachten om linksplakkers voorbij te kunnen. En de bochtjes hier in de buurt zijn ook plezant. Maar qua snelheidsgevoel en comfort is mijn Z4 M véél plezanter Het zal er ook aan liggen dat ik met de motorfiets met oordoppen rij, wat ik niet doe in de Z4

                En bovenal: motorrijden blijft gekkenwerk, want je hebt geen enkele vorm van bescherming als een andere verkeersdeelnemer iets fout doet.
                Ben je al eens in de Ardennen of de Eifel geraakt? Want voor zover ik weet heb je pas recent je rijbewijs en is de motor voornamelijk als woonwerk vervoerder ingezet?

                Fun is de motor vooral op bochtige wegen. Op de snelwegen begint de fun pas boven de 200km/h simpelweg omdat de glooiingen dan pas bochten worden

                Comment


                • #48
                  Nog maar eens mijne klassieker bovenhalen, ook al rij ik nog niet lang

                  Het plezier van motorijden is voor iedereen anders.

                  Maar los van alles, het blijft FUN !

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                    Da's waar, maar de fun is er niet minder om

                    Ik zou je echt een Honda aanraden Ice_ken, ga er gewoon voor.
                    welja als iemand mijn auto'ke wilt kopen

                    daarnet nog de gti buiten gehaald, en ik mis toch het vrijheid gevoel dat je met de motor wel hebt (vind ik dan).
                    Last edited by Ice_ken; 18/03/2010, 15:40.
                    2015 BMW S1000R
                    2010 Renault Clio RS Cup
                    1987 Volkswagen Golf GTI

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                      Ben je al eens in de Ardennen of de Eifel geraakt? Want voor zover ik weet heb je pas recent je rijbewijs en is de motor voornamelijk als woonwerk vervoerder ingezet?

                      Fun is de motor vooral op bochtige wegen. Op de snelwegen begint de fun pas boven de 200km/h simpelweg omdat de glooiingen dan pas bochten worden
                      Nu moet je niet denken dat een Z4M gene fun is in de Eifel of in de Ardennen hoor

                      Het voordeel dat de Z4 heeft is dat je na een uurtje blaffen gewoon kan uitstappen, en je tijdens het rijden de haren in de wind hebt. Het nadeel is dat één trage aap op een bochtige baan het plezier kan vergallen .

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Nu moet je niet denken dat een Z4M gene fun is in de Eifel of in de Ardennen hoor

                        Het voordeel dat de Z4 heeft is dat je na een uurtje blaffen gewoon kan uitstappen, en je tijdens het rijden de haren in de wind hebt. Het nadeel is dat één trage aap op een bochtige baan het plezier kan vergallen .
                        en 99% van de tijd rijd er altijd iemand voor je, met een motor is dat snel verholpen
                        2015 BMW S1000R
                        2010 Renault Clio RS Cup
                        1987 Volkswagen Golf GTI

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Nu moet je niet denken dat een Z4M gene fun is in de Eifel of in de Ardennen hoor

                          Het voordeel dat de Z4 heeft is dat je na een uurtje blaffen gewoon kan uitstappen, en je tijdens het rijden de haren in de wind hebt. Het nadeel is dat één trage aap op een bochtige baan het plezier kan vergallen .
                          Ik ben ervan overtuigd dat de Z4 daar veel fun biedt! :-)

                          Maar een motor ook, echter wel op een andere manier.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten

                            duc monster lijkt mij ook iets, maar nogal moeilijk in onderhoud en met de versie die ik gereden had (620) had ik veeeeel last van onderstuur, de neus wou in snelle bochten altijd wijd gaan.
                            Een versleten voorband kan daar ook de oorzaak van zijn.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                              welja als iemand mijn auto'ke wilt kopen

                              daarnet nog de gti buiten gehaald, en ik mis toch het vrijheid gevoel dat je met de motor wel hebt (vind ik dan).
                              Dat komt wel goed Ice_ken, er zullen meer en meer motoren te koop komen te staan, nu het mooie
                              weer er aan komt

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Een versleten voorband kan daar ook de oorzaak van zijn.
                                idd. Of gewoon een niet correcte bandenspanning.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  OK. Ik vind dat nu al te vlot gaan

                                  In vergelijking met een Z4 M is mijn SV650 goedkoper. Maar de Ford Fiesta van madame rijdt nóg goedkoper hoor .
                                  (Off-topic: ik ben ooit van een Golf 3 GT overgestapt op een fiesta (nu vorige gen) en het was echt een grote verbetering in rijplezier zelfs al was ie niet sneller op papier).

                                  Ik zou anders ook gaan zien voor een oudere VFR800, zalige V4 en een goede zitpositie (wel zelf proberen uiteraard)
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                    (Off-topic: ik ben ooit van een Golf 3 GT overgestapt op een fiesta (nu vorige gen) en het was echt een grote verbetering in rijplezier zelfs al was ie niet sneller op papier).

                                    Ik zou anders ook gaan zien voor een oudere VFR800, zalige V4 en een goede zitpositie (wel zelf proberen uiteraard)
                                    zitpositie van een VFR is goed doordacht, maar die moto is vooral gemaakt voor comfort. hoewel hij niet zo braaf is als een doorsnee touring/enduro mag je je toch wel verwachten aan zachte vering en tamelijk wat gewicht.
                                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      Dude, genen Fazer.... Echt niet... Er zijn zoveel betere alternatieven! Maar geen fazer. Das echt de saaiste moto die er is...
                                      allé, toch als het over een carb model gaat. Over de injectie modellen spreek ik mij niet uit.

                                      Aja, en zijkoffers zijn trouwens absoluut ter verkiezen boven topkoffers .
                                      dat zegde gij

                                      ik vond dat wel nog een toffe motor (zeker om terug mee te beginnen! Genoeg poer/verbruikt geen reet/ goedkoop in onderhoud/ ....

                                      waarom niet

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door cbke Bekijk Berichten
                                        dat zegde gij

                                        ik vond dat wel nog een toffe motor (zeker om terug mee te beginnen! Genoeg poer/verbruikt geen reet/ goedkoop in onderhoud/ ....

                                        waarom niet
                                        Enorme duikneiging tijdens het remmen
                                        Onprettig schakelgedrag
                                        Teveel rechtop zithouding waardoor iets te weinig gewicht/druk op het voorwiel

                                        (begrijp me niet verkeerd, er zijn ook pluspunten, maar die vroeg je niet )

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                          Enorme duikneiging tijdens het remmen
                                          Onprettig schakelgedrag
                                          Teveel rechtop zithouding waardoor iets te weinig gewicht/druk op het voorwiel

                                          (begrijp me niet verkeerd, er zijn ook pluspunten, maar die vroeg je niet )
                                          Aangevuld met een te smal stuur, te lage zit, tank die tussen de benen te breed is waardoor je weinig gevoel hebt, een grandioos te kort aan grondspeling, kut ding om te kuisen, ziet er snel belabberd uit door zwarte voorbochten die roesten, koppelingskabel die snel stroef loopt, ...

                                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                          Motoren & Tjeurisme

                                          Comment

                                          Working...
                                          X