Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motor vs auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Uh, als je je theorie hebt gedaan moet je dat niet meer opnieuw doen.

    Ik lees dat je vooral de snelheidservaring wilt... Nu zit er natuurlijk een verschil tussen een GTI en een Z4M, maar met een motor is het eigenlijk de truuk om je in te houden, ipv net die pieken op te zoeken. Op de openbare weg toch. Nu, die CBR is qua peekaa's wel ok. Beetje vlotter als een Z4M...

    Denk er ook aan dat je als je met de motor bent, je ook altijd je motorpak moet kwijt kunnen. Op het werk of school valt dat eenvoudig te doen, maar een avond gaan stappen is al wat moeilijker.

    Comment


    • #22
      nja een moto heeft echt een overvloed aan vermogen. op mijn thuisgrond weet ik nog dat ik met de auto constant plankgas gaf om weer aan 160-170 te raken, terwijl ik met de moto gewoon even het gas open trok.

      de CBR600 heeft 110pk en da's al enorm veel voor een beginner. ik heb nog maar met 2 motos vergeleken dus kan er niet veel meer zinnigs over zeggen. maar ik kan me niet inbeelden dat een afstand van 60km met eender welke moto een probleem kan zijn

      en ja, het eerste jaar is de moto DUUR. heb uiteindelijk toch 1000 op tafel gelegd voor een volledige outfit, plus rijlessen en mijn examen moet ik nog doen.
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
        TIP

        Koop u een Yamaha R1 kleur blauw , ik heb hier nog een vest liggen die daar perfekt zou bij passen

        wedden dat ik er met mijn bierbuik niet in pas

        Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Uh, als je je theorie hebt gedaan moet je dat niet meer opnieuw doen.

        Ik lees dat je vooral de snelheidservaring wilt... Nu zit er natuurlijk een verschil tussen een GTI en een Z4M, maar met een motor is het eigenlijk de truuk om je in te houden, ipv net die pieken op te zoeken. Op de openbare weg toch. Nu, die CBR is qua peekaa's wel ok. Beetje vlotter als een Z4M...

        Denk er ook aan dat je als je met de motor bent, je ook altijd je motorpak moet kwijt kunnen. Op het werk of school valt dat eenvoudig te doen, maar een avond gaan stappen is al wat moeilijker.
        ik zal eens kijken op mijn papier maar volgens mij is ze al verlopen + je moet daar al opgeven of het voor 25kw is of niet en toen was ik aan een 25kw toe ipv full power.

        Avondje stappen is altijd met de vriendin en die mag van haar moeder niet op een moto dus dan neem ik de auto

        Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
        nja een moto heeft echt een overvloed aan vermogen. op mijn thuisgrond weet ik nog dat ik met de auto constant plankgas gaf om weer aan 160-170 te raken, terwijl ik met de moto gewoon even het gas open trok.

        de CBR600 heeft 110pk en da's al enorm veel voor een beginner. ik heb nog maar met 2 motos vergeleken dus kan er niet veel meer zinnigs over zeggen. maar ik kan me niet inbeelden dat een afstand van 60km met eender welke moto een probleem kan zijn

        en ja, het eerste jaar is de moto DUUR. heb uiteindelijk toch 1000 op tafel gelegd voor een volledige outfit, plus rijlessen en mijn examen moet ik nog doen.
        ik zeg het ik heb wat motos gehad hoor, tis nu niet dat ik beginner ben, maar ervaren kun je het nog niet noemen natuurlijk:

        mijn rs'je (toch goed voor 20pk destijds):


        de mito: (11kw op papier, 25kw in het echt, ik reed er toen met mijn autorbw mee, +-1000km meegereden)





        de gsx 750 (80pk, bwj 1981, home-resto) niet veel mee gereden wegens illegaal maar ik had niet echt problemen ermee, gezien het gewicht(bijna 300kg droog) telt dat wel.

        de mito heb ik laatste gehad, maar die vond ik ronduit traag.
        2015 BMW S1000R
        2010 Renault Clio RS Cup
        1987 Volkswagen Golf GTI

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
          Heb een 6tal maanden een R1 gehad . Valt ook rustig mee te rijden . Weggedaan wegens plaats gebrek.
          Ik ga ervan uit dat je opzoek bent naar een race motor en niet een chopper . Een R1 is niet echt comfortabel maar daarvoor koop je een race motor ook niet
          geen race motor, een sportmotor eerder, toch iets rechter zitpositie graag.

          Mijn gsx was heel comfortabel, maar ik miste wel een windscherm voor men neus.

          En een r1 is ook weer 40pk extra...

          een fazer is ook wel leuk bijvoorbeeld
          2015 BMW S1000R
          2010 Renault Clio RS Cup
          1987 Volkswagen Golf GTI

          Comment


          • #25
            Man, er zijn hier wa weinig mensen die effectief lezen wat de topicopener schrijft Ni normaal

            Zo nen CBR is een leuk en goed ding. Maar eigenlijk zou ik het model ervoor nemen. Had evenveel pk's, maar nog geen injectie. De hier aangehaalde CBR zijn injectie is behoorlijk nukkig. En nog typerend is de koppelingskabel die voor het dashbord zit.
            Als ge zelf wa dingen aan de moto wilt doen, om de kosten te drukken, dan zijde ook beter af van een carb model te nemen. Eens er injectie opzit, heb je een tool nodig om de CPU uit te lezen en de TPS en dergelijke meer bij te regelen. Bij een carb model heb je dat allemaal niet nodig.

            Verder lijkt het me toch echt wel sterk moest de moto goeikoper uitkomen dan de auto... Moto kosten moogde echt niet onderschatten zenne... Zeker als ge wa sportieve plezierritjes maakt... Dan gade al snel voor wat sportiever rubber kiezen (duurder en slijt veel sneller), uw remblokjes slijten sneller, uw ketting en ga zo maar door... Nu, in vergelijking met nen GTI ga ik er mij niet over uitspreken, want dan zou dat inderdaad wel kunnen zijn.

            Voor de rest zulde van de moto véél meer genieten. Maar je zal er ook vaker op vloeken. Nen moto gelijk nen CBR is en blijft een onpraktisch ding. Je kan er praktisch niets op vervoeren en je kan er nix in kwijt. Het praktische aspect is voor mij dan ook de reden waarom ik met een Pan European rij, ondanks ik zeker een voorliefde heb voor sportiever materiaal.
            Vergeet die onpraktische kant ook zeker niet in rekening te brengen en onderschat die ook niet! Je zal meer dan verwacht met de beperkingen van een motorfiets geconfronteerd worden.

            Besluit : doen, maar ga voor onderstaand model. Doordat die ook een jaartje ouder is zal hij wat goedkoper uitkomen. Is het dan toch niet wat je verwacht, dan zal je er ook minder centjes aan verliezen. De investering in uw rijbewijs enzo is nooit verloren geld. Dat zal wel nog es van pas komen.


            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Man, er zijn hier wa weinig mensen die effectief lezen wat de topicopener schrijft Ni normaal

              Zo nen CBR is een leuk en goed ding. Maar eigenlijk zou ik het model ervoor nemen. Had evenveel pk's, maar nog geen injectie. De hier aangehaalde CBR zijn injectie is behoorlijk nukkig. En nog typerend is de koppelingskabel die voor het dashbord zit.
              Als ge zelf wa dingen aan de moto wilt doen, om de kosten te drukken, dan zijde ook beter af van een carb model te nemen. Eens er injectie opzit, heb je een tool nodig om de CPU uit te lezen en de TPS en dergelijke meer bij te regelen. Bij een carb model heb je dat allemaal niet nodig.

              Verder lijkt het me toch echt wel sterk moest de moto goeikoper uitkomen dan de auto... Moto kosten moogde echt niet onderschatten zenne... Zeker als ge wa sportieve plezierritjes maakt... Dan gade al snel voor wat sportiever rubber kiezen (duurder en slijt veel sneller), uw remblokjes slijten sneller, uw ketting en ga zo maar door... Nu, in vergelijking met nen GTI ga ik er mij niet over uitspreken, want dan zou dat inderdaad wel kunnen zijn.

              Voor de rest zulde van de moto véél meer genieten. Maar je zal er ook vaker op vloeken. Nen moto gelijk nen CBR is en blijft een onpraktisch ding. Je kan er praktisch niets op vervoeren en je kan er nix in kwijt. Het praktische aspect is voor mij dan ook de reden waarom ik met een Pan European rij, ondanks ik zeker een voorliefde heb voor sportiever materiaal.
              Vergeet die onpraktische kant ook zeker niet in rekening te brengen en onderschat die ook niet! Je zal meer dan verwacht met de beperkingen van een motorfiets geconfronteerd worden.

              Besluit : doen, maar ga voor onderstaand model. Doordat die ook een jaartje ouder is zal hij wat goedkoper uitkomen. Is het dan toch niet wat je verwacht, dan zal je er ook minder centjes aan verliezen. De investering in uw rijbewijs enzo is nooit verloren geld. Dat zal wel nog es van pas komen.


              GOE GEZEGD!!!

              Ne moto is nooit zo praktisch als nen auto, maar 't is dubbel zo plezant. Dus als je ook nog een auto ter beschikking hebt (voor 'noodgevallen'), kan je inderdaad de Golf wegdoen en ne motor in de plaats zetten.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                maar 't is dubbel zo plezant.
                Dat is dus ook voor discussie vatbaar . Oh, ik vind mijn motorfiets geweldig als ik doorheen files kan rijden, of niet te lang moet wachten om linksplakkers voorbij te kunnen. En de bochtjes hier in de buurt zijn ook plezant. Maar qua snelheidsgevoel en comfort is mijn Z4 M véél plezanter Het zal er ook aan liggen dat ik met de motorfiets met oordoppen rij, wat ik niet doe in de Z4

                En bovenal: motorrijden blijft gekkenwerk, want je hebt geen enkele vorm van bescherming als een andere verkeersdeelnemer iets fout doet.

                Comment


                • #28
                  Als je meer snelheidsgevoel in je Z4M hebt rijd je wschl als een oud wijf met de moto

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Als je meer snelheidsgevoel in je Z4M hebt rijd je wschl als een oud wijf met de moto
                    Weet je wat dat is... Pruuuuuut PRUUUUUUUUUT en dan rij je in 2e 130 km/u, maar je ligt met je vette pens (afijn, ik toch) op die tank en de helm op je kop dat je dus niet veel schop-in-de-rug voelt. Met de Z4 zit je relax in je zetel, jank je daar door tot amper 8Krpm en komen die bomen en ander straatmeubilair even hard op je af, maar wel door een knoert van een voorruit, en je kop in de wind.

                    Ik heb toch een paar motorrijders gehad die in de Wettunnel en Jubelparktunnel naar het shit-handle grepen na te accelereren vanaf 30 km/u in 2e. Doe ik hetzelfde met de motorfiets, is het voor mij persoonlijk toch wat minder qua effect...

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Weet je wat dat is... Pruuuuuut PRUUUUUUUUUT en dan rij je in 2e 130 km/u, maar je ligt met je vette pens (afijn, ik toch) op die tank en de helm op je kop dat je dus niet veel schop-in-de-rug voelt. Met de Z4 zit je relax in je zetel, jank je daar door tot amper 8Krpm en komen die bomen en ander straatmeubilair even hard op je af, maar wel door een knoert van een voorruit, en je kop in de wind.
                      Als jouw auto even hard optrekt als je moto heb je waarschijnlijk een underpowered moto waar je veel te veel gewicht mee moet sleuren ofzo

                      Ofwel heb je een kar van Rami overgekocht.

                      Probeer dat eens met een moto die in 3 seconden naar 100 gaat, en waar je aan 130 pas opschakelt naar 2e

                      edith: zie het net, een SV650.
                      Tja, dat rijdt wel soepel maar daar stopt het ook

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Als je meer snelheidsgevoel in je Z4M hebt rijd je wschl als een oud wijf met de moto

                        Idem zunne , het snelheidsgevoel die ik beleefde met de moto heb ik toch nog nooit beleefd in een auto hoor

                        Grote minpunt moto is de regen he , niks dat ambetanter is om door de gietende regen naar of van uw werk te komen
                        Last edited by ; 18/03/2010, 13:16.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          idem zunne , het snelheidsgevoel die ik beleefde met de moto heb ik toch nog nooit beleefd in een auto hoor

                          Grote minpunt moto is de regen he , niks die ambetanter is om door de gietende regen naar of van uw werk te komen
                          dat!!

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten

                            Grote minpunt moto is de regen he , niks die ambetanter is om door de gietende regen naar of van uw werk te komen
                            Is niet van toepassing in het geval van de topic opener.

                            En eigenlijk é, eigenlijk valt da al bij al wel nog mee, zolang je maar écht goed ingepakt zit in een zeer goed regenpak, goede warme waterdichte handschoenen en laarzen hebt en je vizier niet constant aandampt.
                            Kortom, zolang dadde u droog en warm kunt houden valt da echt mee en ga je na verloop van tijd zelf wat genieten van het gevecht tegen moeder natuur

                            Uiteraard blijft zonnig warm weer wel aangenamer
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                              Man, er zijn hier wa weinig mensen die effectief lezen wat de topicopener schrijft Ni normaal

                              Zo nen CBR is een leuk en goed ding. Maar eigenlijk zou ik het model ervoor nemen. Had evenveel pk's, maar nog geen injectie. De hier aangehaalde CBR zijn injectie is behoorlijk nukkig.
                              Hela gij, heb ik al allemaal geschreven in post nr.15.
                              Kan ik het helpen dat geen kat er op reageert
                              + een R1 kopen om "rustig" mee te rijden is gewoon belachelijk.

                              Comment


                              • #35
                                Ik heb zelf vroeger een Honda CBR 600 RR gehad.
                                Ik deed er elke dag Brugge-Brussel mee maar zoals hier ergens aangehaald, veel zijt ge niet met zo een moto op de baan. Na 1 jaar dan ook verkocht.

                                Moto moet je niet kopen voor het geld maar voor het plezier. Het is en blijft gevaarlijker en op veiligheid staat geen prijs als je het mij vraagt. Ik ga nog steeds liever met een auto door de sneeuw dan met een moto :-).

                                Moto kost qua aanschafprijs mss beter en op vlak van belastingen komt het gunstiger uit, maar vergeet niet datje ze eerst moet leggen voor je ze twee jaar later terugbetaald krijgt . Met een beetje sportief rijgedrag en moto liggen die kosten al snel een stuk hoger dan een auto, reken daarbij nog eens kledij (schoenen, LEder pak voor de zomer, stoffen pak voor de winter, helm, handschoenen, deftige zonnebril, nekverwarmers, deftig slot, parkeerplaats en mss hoes om de moto te berschermen) en onderhoud (olie, remmen, banden !!) en het plaatje oogt waarschijnlijk niet goedkoper if you ask me...

                                Maar ja, moto is a way of living, not a way of driving - om $$ te besparen moet je zeker geen moto kopen, that's my 2 cent
                                Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  edith: zie het net, een SV650.
                                  Tja, dat rijdt wel soepel maar daar stopt het ook
                                  OK. Ik vind dat nu al te vlot gaan

                                  In vergelijking met een Z4 M is mijn SV650 goedkoper. Maar de Ford Fiesta van madame rijdt nóg goedkoper hoor .

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    dat!!



                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                    Is niet van toepassing in het geval van de topic opener.

                                    En eigenlijk é, eigenlijk valt da al bij al wel nog mee, zolang je maar écht goed ingepakt zit in een zeer goed regenpak, goede warme waterdichte handschoenen en laarzen hebt en je vizier niet constant aandampt.
                                    Kortom, zolang dadde u droog en warm kunt houden valt da echt mee en ga je na verloop van tijd zelf wat genieten van het gevecht tegen moeder natuur

                                    Uiteraard blijft zonnig warm weer wel aangenamer
                                    Ik was ook altijd goe ingeduffeld hoor , maar ik heb jaaaaaren met de moto gaan werken en ik was het een "beetje" beu op het laatste

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik vind stiekem de motor bij regenweer interessanter dan de Z4... Bij regenweer in de Z4 is het dak toe, de voorruit continu gesprayed door opspattend water van de voorliggers en sta je in langere files, terwijl ik met de motor hoger zit (minder opspattend water) en minder last heb van de files en volk dat aan 95 km/u niet doorheen de spray van een vrachtwagen durft te rijden. Ja, het is gladder, maar dan moet je je daar ook op aanpassen. En aquaplaning heb je ook minder snel op de ronde motorbanden dan op vlakke 255'ers.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Aan de topic opener: DOE WAAR JE GOESTING IN HEBT !









                                        *koop een moto*

                                        Comment


                                        • #40
                                          Tjeu heeft gelijk, er zijn er hier maar weinig die lezen wat ik in mijn begin post zette:

                                          straks haal ik mijn gti buiten omdat het goed weer is, bij slecht weer gebruik ik die ook niet, zelfs als het een beetje nat ligt komt hij niet buiten tenzij ik al onder de baan ben.

                                          ik gebruik mijn gti ook niet om uit te gaan, daar neem ik de corsa voor(90% van den tijd).

                                          Ik moet elke week van Geraardsbergen naar Sint-katelijne-waver en terug. Het voordeel van de moto is dat ik die daar binnen kan zetten achter slot en grendel terwijl mijn auto buiten staat en jawel onlangs had ik prijs: een kotgenoot met zijn defender tegen mijn gti gereden... sindsdien wil ik er niet eens meer mee naar mijn kot gaan.

                                          Ik heb mijn auto nu een jaar en heb er 6000km opgezet, hij is wel 3 maand(zomermaanden) buiten strijd geweest. Maar dan nog is het enorm weinig, mijn auto is 23 jaar oud en ik behandel hem dus met respect, dus veel gti driving style is er niet bij, dat begin ik nu wel beu te worden. Maar als je constant zit gas te geven stijgt het verbruik naar een kleine 10liter/100km en dan gaat je voet vanzelf terug van de gas.

                                          Eigelijk moet je dit zo bezien: de GTI is voor mij wat een moto is voor recreatieve rijder...weinig km's per jaar en enkel bij goed weer.

                                          Vandaag durf ik ervoor wedden dat het 10 keer meer fun is met een moto te rijden dan met de auto. Zalig lenteweer

                                          Ik heb nog altijd mijn aprilia maar voorlopig zit daar geen werkende motor in, en ondertussen is die toch echt te traag geworden voor mij dus daar gaat de fun wel een beetje...

                                          Ik weet zelf ook wel dat er niets praktisch is aan een motor, daarom dat ik nu zit te kijken naar een fazer met topcase, in combinatie met een rugzak kan je dan toch al wat meesleuren

                                          jaja tis veel tekst, maar lees het aub...ik reken hier op goede raad en in de plaats krijg ik een discussie over auto/moto.

                                          De motor komt mij echt goedkoper uit omwille van het verbruik en de taks, de taks alleen al scheelt 300€.

                                          In wouter zijn geval: Je hebt een 'soepele' moto(V-twin) als je kicks wil koop dan een 4-in lijn racer.
                                          2015 BMW S1000R
                                          2010 Renault Clio RS Cup
                                          1987 Volkswagen Golf GTI

                                          Comment

                                          Working...
                                          X