Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motor vs auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

PERFECT ! IK KOOP HEM !

Ach dat zal ook wel zijn kwaliteiten hebben zeker.

MAAR ZE ZIJN ZO SAAAAAAI !

Sorry, het is ook een goede motor.

MAAR SAAAAAI !

Nog eens sorry, ik ga het niet meer zeggen

Comment

hahaha. Is eigenlijk wel zo. Is ni slecht, maar saai
      Is de enige motorfiets die ik echt verkocht heb wegens te saai En nog wa redenen... Wel voor schoon prijske aan Cbke kunnen verpatsen
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

die vfr 800 is wel nice
        2015 BMW S1000R
        2010 Renault Clio RS Cup
        1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
          die vfr 800 is wel nice
          En een megabangelijke sound met een open buis erop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            En een megabangelijke sound met een open buis erop!
            V4's zijn idd echt kwijlen!
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Fazer 600 een saaie motor... Ik vind dat nu eens zo'n belachelijke opmerkingen. Waarvoor moet die motor dienen? Dat is de vraag die je moet stellen. Voor goedkoop woon-werk verkeer zal je voor die prijs weinig betere aanbiedingen vinden. Beproefde technologie (Thundercat blok dus zooooooo saai is dat ook weer niet lijkt me...), heel lage gebruikskosten, vergevingsgezind, soepele vermogensafgifte (geen on/off)comfortabele zitpositie, etc. Ik zie hier nogal veel een sv650s passeren als aanrader. Wel, die kan voor een beginner veel giftiger uit de hoek komen en is veeel minder comfortabel dan een Fazer voor langere ritten.
              Je moet alles een beetje in perspectief zien he. Probleem met een Fazer is dat het zo'n beetje een alleskunner is en zo'n motoren worden zelden naar waarde geschat omdat er op elk individueel onderdeel wel een beter alternatief bestaat. Maar als totaalpakket dus niet.

Enfin dit maar als tegengewicht omdat die Fazer hier zo afgebroken wordt (onterecht imho).

Als je hip wil zijn moet je maar een Vespa 125 kopen en daar met wat toeters en bellen bij 5000 euro voor neertellen. Als de wind meezit kan je dan misschien de 100 km/u grens halen (maar je bent wel hip)

Comment

voor goedkoop woon-werk verkeer bestaat er een alternatief dat veel goedkoper rijdt en tevens een stuk praktischer is : de NTV 650.
                Zoiezo vallen woon-werk (als in doorrijder) en ketting zeer moeilijk te rijmen.

En ja, de fazer had een thundercat blok, maar dan wel afgetopt en onderin wat meer koppel, waardoor het zeer rechtlijnig is en minder sensatie biedt. Het enige wat er tof aan was, was de sound, mits installatie van de juiste uitlaat (carbon). En het was een zuinig blok. En mooi soepel. Ook de versnellingsbak was best wel fijn en schakelde behoorlijk snel. De eerste had wel last van een serieuze "klak".
                Ok, nen Fazer is geen slechte motorfiets, maar ook geen goede. Tis gewoon een saai ding, zoals reeds aangehaald. Moest de zitpositie al eens wat actiever zijn en de tank wat beter ombeenbaar, kzou er wel al veel positiever over geweest zijn, das wel een feit.

Maar toch, overlaatst nog 2000 km met zo eentje gedaan en kon me nog steeds écht niet bekoren, ondanks ie een pak sneller is dan mijn eigen motoren. Een SV daarentegen zet iedere keer weer een smile op m'n gezicht Lekker speels fietsje met lekker speels blokje!
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                  Fazer 600 een saaie motor... Ik vind dat nu eens zo'n belachelijke opmerkingen. Waarvoor moet die motor dienen? Dat is de vraag die je moet stellen. Voor goedkoop woon-werk verkeer zal je voor die prijs weinig betere aanbiedingen vinden. Beproefde technologie (Thundercat blok dus zooooooo saai is dat ook weer niet lijkt me...), heel lage gebruikskosten, vergevingsgezind, soepele vermogensafgifte (geen on/off)comfortabele zitpositie, etc. Ik zie hier nogal veel een sv650s passeren als aanrader. Wel, die kan voor een beginner veel giftiger uit de hoek komen en is veeel minder comfortabel dan een Fazer voor langere ritten.
                  Je moet alles een beetje in perspectief zien he. Probleem met een Fazer is dat het zo'n beetje een alleskunner is en zo'n motoren worden zelden naar waarde geschat omdat er op elk individueel onderdeel wel een beter alternatief bestaat. Maar als totaalpakket dus niet.

Enfin dit maar als tegengewicht omdat die Fazer hier zo afgebroken wordt (onterecht imho).

Als je hip wil zijn moet je maar een Vespa 125 kopen en daar met wat toeters en bellen bij 5000 euro voor neertellen. Als de wind meezit kan je dan misschien de 100 km/u grens halen (maar je bent wel hip)
                  Belachelijk ?

Ik vraag mij af wat daar belachelijk aan is...

Dat is uw mening natuurlijk.

Los van het feit dat deze motorfiets inderdaad gebouwd is om te doen waarvoor hij gemaakt is, rijden zonder moeilijkheden, vind ik dit een saaie motor. Je hebt voor 200% gelijk als je zegt dat hij voor alles goed is en dat hij daarvoor ook gemaakt is. Ik schat hem ook niet slecht in daarvoor, dat heb ik ook nooit gezegd. Als je hem koopt waarvoor je hem nodig hebt, woon-werk verkeer, dan is het zonder twijfel een goede keuze.

Ik bedoel, persoonlijk, met saai, dat er niks van zo'n motorfiets af straalt. Het is er één uit een dozijn. Net zoals je, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteiten ervan, een Golf of een Astra koopt.

Met saai bedoel ik dus in eerste instantie iets zonder passie of design.

Als ik in mijn garage stap, dan gaat mijn hart sneller slaan als ik mijn Duc zie staan. Ik kan er gewoon naar staren en genieten van de schoonheid en de eenvoud. Zonder er een meter mee te rijden.

Als ik met een motorfiets rij, moet er ook iets "aan" zijn. Hij moet je doen voelen dat hij er is, dat hij zich niet zomaar laat temmen. Dat je moet weten hoe je hem moet behandelen. Als ik mijn Duc aan iemand geef, dan zullen er veel zijn die gaan zeggen dat ze er niet graag mee rijden, dat hij bokkerig is, dat hij moeilijk is voor in een bocht te leggen,.... Maar dat ongewone vind ik juist iets hebben.

Ook dat noem ik een vorm van saaiheid, als je "niks" voelt. Als er geen verbondenheid is.

Ook het geluid is daar een aspect van.

Tenslotte wil ik nog eens een opmerking maken over die Vespa, hoe kan het ook anders als Vespist in hart en nieren. Want dat vind ik persoonlijk dan een oppervlakkige benadering.

Alsof ik voor hip te zijn een Vespa heb gekocht. Zo'n mensen bestaan, da's waar. Maar er zijn ook andere en die scheer je nu toch echt wel kort door de bocht.

Kom eens naar een club bijeenkomst en dan zal je beseffen dat het niks met hip te maken heeft.

Btw, een Vespa mag niet rap rijden voor mij, da's een deel van de charme ervan.

Comment

hey binnenmuis, sinds wanneer heb jij een Duc?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                      hey binnenmuis, sinds wanneer heb jij een Duc?!
                      Sinds vorig jaar, een GT1000 sportclassic

Comment

Hier in de garage staat ook zo'n Ducati. Sjiek ding Jammer dat ik zoveel snelwegkilometers doe, anders zou ik het wel weten .

Comment

Binnenmuis for president
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Binnenmuis for president

Ik laat onmiddellijk een Oval Office bouwen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                              Sinds vorig jaar, een GT1000 sportclassic
                              Moh, speciaal alleszins. Allez proficiat.

Rommelt wel lekker zeker?

Comment

Moh, speciaal alleszins. Allez proficiat.

Rommelt wel lekker zeker?
                                Merci

De standaard uitlaten maakten voor mij te weinig geluid bij de testrit, daarom bij de bestelling onmiddellijk maar Termignoni's laten overkomen van Italië.

Ik rij nu rond zonder de killers en dat maakt een op zijn minst gezegd donderend geluid

Beetje asociaal bijna

Ik vergelijk het een beetje met een stampende neushoorn
                                Bijgevoegde Bestanden
                                Last edited by ; 23/03/2010, 17:26.

Comment

Merci

De standaard uitlaten maakten voor mij te weinig geluid bij de testrit, daarom bij de bestelling onmiddellijk maar Termignoni's laten overkomen van Italië.

Ik rij nu rond zonder de killers en dat maakt een op zijn minst gezegd donderend geluid

Beetje asociaal bijna

Ik vergelijk het een beetje met een stampende neushoorn
                                  Ik rij ook met open Termignoni's. Vooral super in kleine straten waar links en rechts huizen staan.

Heb het al voorgehad dat een oude vent mij hoorde afkomen en al begon te gebaren dat ik mocht vertragen, terwijl ik maar 40km/u reed. Klojo.

Comment

Ik rij ook met open Termignoni's. Vooral super in kleine straten waar links en rechts huizen staan.

Heb het al voorgehad dat een oude vent mij hoorde afkomen en al begon te gebaren dat ik mocht vertragen, terwijl ik maar 40km/u reed. Klojo.
                                    Hehehheheh,

ik heb dat regelmatig, onlangs ook nog een oud madamke, ze draaide zich om en begon zo echt kwaad te roepen en met haar arm te zwieren

Comment

Hehehheheh,

ik heb dat regelmatig, onlangs ook nog een oud madamke, ze draaide zich om en begon zo echt kwaad te roepen en met haar arm te zwieren
                                      Heb je toen ook teruggeschakeld en eens doorgetrokken?

Ik wel.

Comment

Heb je toen ook teruggeschakeld en eens doorgetrokken?

Ik wel.

neenee, als ik dat doe, dan zijn die mensen doof, dat wil ik nu ook weer niet

Comment

neenee, als ik dat doe, dan zijn die mensen doof, dat wil ik nu ook weer niet
                                          Die oldtimers zijn toch al doof, hun hoorapparaat staat gewoon te luid.

Comment

Working...
                                          X