Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En ja, de fazer had een thundercat blok, maar dan wel afgetopt en onderin wat meer koppel, waardoor het zeer rechtlijnig is en minder sensatie biedt. Het enige wat er tof aan was, was de sound, mits installatie van de juiste uitlaat (carbon). En het was een zuinig blok. En mooi soepel. Ook de versnellingsbak was best wel fijn en schakelde behoorlijk snel. De eerste had wel last van een serieuze "klak".
Ok, nen Fazer is geen slechte motorfiets, maar ook geen goede. Tis gewoon een saai ding, zoals reeds aangehaald. Moest de zitpositie al eens wat actiever zijn en de tank wat beter ombeenbaar, kzou er wel al veel positiever over geweest zijn, das wel een feit.
Wat jij een afgetopt blok noemt is voor mij bruikbare power. Hetzelfde voor die grote tank (22 liter) die er wel voor zorgt dat je 350km kan rijden zonder te moeten tanken. Nogmaals, ik heb het over de all-round capaciteiten. Wat dat betreft is de Fazer 600 veruit de betere motor tgov. de SV650, die in een andere klasse speelt en eigenlijk meer een pretfiets is.
Aan de architect: Vespa opmerking was bij wijze van voorbeeld. Ik ken u niet dus ik wist niet dat je een Vespa hebt, neem het dus niet persoonlijk aub . Ik heb niks tegen het kopen van een motor of scooter voor het design of het specifieke karakter. Feit is dat er in de praktijk veel verschillende types motorrijders zijn met elk verschillende behoeftes. Designfreaks, circuitracers, terrasschuimers, Hells Angels, etc. Daarnaast is er een relatief kleine groep die zijn motor dagelijks en utilitair gebruikt. Ik wou gewoon reageren tegen het feit dat een Fazer hier afgebroken werd terwijl hij voor die laatste categorie rijders best een goede motor is.
Ik rij ook met open Termignoni's. Vooral super in kleine straten waar links en rechts huizen staan.
Heb het al voorgehad dat een oude vent mij hoorde afkomen en al begon te gebaren dat ik mocht vertragen, terwijl ik maar 40km/u reed. Klojo.
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
Hehehheheh,
ik heb dat regelmatig, onlangs ook nog een oud madamke, ze draaide zich om en begon zo echt kwaad te roepen en met haar arm te zwieren
(of misschien zijn ze niet van gisteren en willen ze waarschuwen voor een gevaarlijke situatie, een olievlek bijvoorbeeld... dan zou het niet slim zijn om gas bij te geven... op een schone dag zullen wij wss ook oud zijn hé )
(of misschien zijn ze niet van gisteren en willen ze waarschuwen voor een gevaarlijke situatie, een olievlek bijvoorbeeld... dan zou het niet slim zijn om gas bij te geven... op een schone dag zullen wij wss ook oud zijn hé )
Op een dag zullen ook wij inderdaad oud zijn, maar ik kan een glimlach toch niet onderdrukken bij je opmerking
Ik wil het nog eens zien gebeuren dat een oude mens speciaal zou zwaaien voor een olievlek die daar toevallig op de weg ligt.
Ik denk eerder het tegenovergestelde, dat ze speciaal daar wat olie kappen om die ambetante motards eens een lesje te leren en ondertussen onze aandacht proberen af te leiden
Aan de architect: Vespa opmerking was bij wijze van voorbeeld. Ik ken u niet dus ik wist niet dat je een Vespa hebt, neem het dus niet persoonlijk aub . Ik heb niks tegen het kopen van een motor of scooter voor het design of het specifieke karakter. Feit is dat er in de praktijk veel verschillende types motorrijders zijn met elk verschillende behoeftes. Designfreaks, circuitracers, terrasschuimers, Hells Angels, etc. Daarnaast is er een relatief kleine groep die zijn motor dagelijks en utilitair gebruikt. Ik wou gewoon reageren tegen het feit dat een Fazer hier afgebroken werd terwijl hij voor die laatste categorie rijders best een goede motor is.
Ik neem het niet persoonlijk want dit is tenslotte een forum waar iedereen zijn mening schrijft. Net zoals ik mijn mening geef. Dat maakt het juist boeiend eh
Als volwassen mensen weten we dat iedereen zijn eigen smaak of behoeften heeft. Dat is bij motoren net hetzelfde als bij auto's.
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
Op een dag zullen ook wij inderdaad oud zijn, maar ik kan een glimlach toch niet onderdrukken bij je opmerking
Ik wil het nog eens zien gebeuren dat een oude mens speciaal zou zwaaien voor een olievlek die daar toevallig op de weg ligt.
Ik denk eerder het tegenovergestelde, dat ze speciaal daar wat olie kappen om die ambetante motards eens een lesje te leren en ondertussen onze aandacht proberen af te leiden
Heb het anders al genoeg meegemaakt dat mensen een welgemeend teken afdoen als van een onnozelaar om dan 50m verder, volle vaart, staande gehouden te worden in een politiecontrole . Idd, olievlek was misschien te ver gezocht
Enne, luide uitlaten zijn serieus asociaal vooral snachts, ooit eens gelezen dat voor iedere pipo die met open uitlaat door Parijs rijdt, er 15000 mensen gewekt worden in hun slaap...
Nu tmag van mij graag wat extra mooi klinken, maar vindt het erg onnodig als het veel meer lawaai maakt dan als het vooruit gaat*.... want dan maakt het veel én lange tijd lawaai
On-topic: Ice_ken: en al een VFR gevonden?
* vroeger was er een met een ZXR400 ge kon die kilometers aan een stuk horen afkomen en dan denk je die komt hier voorbij aan 200km/h, maar twas NOOIT waar
(of misschien zijn ze niet van gisteren en willen ze waarschuwen voor een gevaarlijke situatie, een olievlek bijvoorbeeld... dan zou het niet slim zijn om gas bij te geven... op een schone dag zullen wij wss ook oud zijn hé )
Mogelijks ja, maar in mijn geval was het duidelijk uit frustratie. Kan je je voorstellen, met het handje horizontaal op en neer bewegend met nen air van hier tot ginder...pfff, komaan hé. Live and let live.
Feit is dat er in de praktijk veel verschillende types motorrijders zijn met elk verschillende behoeftes. Designfreaks, circuitracers, terrasschuimers, Hells Angels, etc. Daarnaast is er een relatief kleine groep die zijn motor dagelijks en utilitair gebruikt.
Enne, luide uitlaten zijn serieus asociaal vooral snachts, ooit eens gelezen dat voor iedere pipo die met open uitlaat door Parijs rijdt, er 15000 mensen gewekt worden in hun slaap...
Nu tmag van mij graag wat extra mooi klinken, maar vindt het erg onnodig als het veel meer lawaai maakt dan als het vooruit gaat*.... want dan maakt het veel én lange tijd lawaai
Ik zou het nooit in mijn hoofd halen om in een stad of een wijk 's nachts te gaan rijden met een open uitlaat.
Dat is inderdaad oneerbiedig en getuigt van geen verstand of respect.
Wat dat vooruitgaan betreft, 100 PK voor 180 kg, da's niet extreem maar het gaat vooruit
Wat jij een afgetopt blok noemt is voor mij bruikbare power. Hetzelfde voor die grote tank (22 liter) die er wel voor zorgt dat je 350km kan rijden zonder te moeten tanken. Nogmaals, ik heb het over de all-round capaciteiten.
Allround wil ook zeggen fun, en daar schiet ie op tekort. Iets wat motoren als GS, VFR en andere wel bieden.
Eigenlijk is een Fazer het slechtste van 2 werelden, tussen de goedkoop rijdende en praktische NTV en de duurdere voor alles inzetbare en erg leuke GS of VFR achtige allrounders.
pfff na lang twijfelen en doen is de beslissing gevallen...
voorlopig blijft mijn auto, vooral omdat mijn vriendin niet van moto's moet weten, toch niet om op mee te rijden... en als ik iets wil dat wat recent is komt dat heel duur uit, terwijl ik met mijn auto bijna uit de kosten ben Het zal wachten worden tot ik werk heb
2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
ochja, feitelijk is de auto de meest praktische en courante oplossing. hier toch wel een klein beetje spijt dat ik geen leuke weekendwagen gekocht heb waarmee ik op circuit mag (firmawagen is een no-no)
ochja, feitelijk is de auto de meest praktische en courante oplossing. hier toch wel een klein beetje spijt dat ik geen leuke weekendwagen gekocht heb waarmee ik op circuit mag (firmawagen is een no-no)
Ge hebt toch uwe moto waarmee dadde op circuit kunt?
Allround wil ook zeggen fun, en daar schiet ie op tekort. Iets wat motoren als GS, VFR en andere wel bieden.
Eigenlijk is een Fazer het slechtste van 2 werelden, tussen de goedkoop rijdende en praktische NTV en de duurdere voor alles inzetbare en erg leuke GS of VFR achtige allrounders.
Gij hebt echt iets tegen diene Fazer, he??
Ik heb mij daar eigenlijk echt wel goed op geamuseerd!! En hij kostte mij bijna niets....
wil ik wel eens vergelijken met je VFR toendertijd
Zoals reeds eerder gezegd, jij vindt dat een saaie motor, ik vond/vind dat toch nog altijd een van de leukere fietsen waar ik meegereden heb!
Anee, just, circuit rijden is vooral fun met iets dat u van de ene bocht naar de andere kan katapulteren. Nix voor nen moto. eerder iets om mee nen Defender ofzo te doen.
ochja, feitelijk is de auto de meest praktische en courante oplossing. hier toch wel een klein beetje spijt dat ik geen leuke weekendwagen gekocht heb waarmee ik op circuit mag (firmawagen is een no-no)
tgohja, ik ga met mijn auto niet op circuit maar zodra ik woon-werk verkeer zal moeten doen, komt er een motor, ik ben het nu al beu om in de file te staan
2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Comment