Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motor vs auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    Ge hebt toch uwe moto waarmee dadde op circuit kunt?
    met een auto kun je niet vallen

    heb wat schrik om daardoor te gaan experimenteren en te knoeien zoals je dat met een auto kunt doen. hopelijk brengt een initiatie circuitrijden daarin beterschap.
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
      met een auto kun je niet vallen

      heb wat schrik om daardoor te gaan experimenteren en te knoeien zoals je dat met een auto kunt doen. hopelijk brengt een initiatie circuitrijden daarin beterschap.
      Nee, mee nen auto kunde ni vallen, wel crashen en evenhard een bocht missen.

      + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


      Dan liever met de moto eens prutsen dan met de auto. Allé, toch als ik den boel moet bekostigen







      .
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment


      • Het probleem is dat als je een auto crasht, je zelf vaak niet teveel aan de hand hebt... Met de motor is da niet altijd hetzelfde .

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Het probleem is dat als je een auto crasht, je zelf vaak niet teveel aan de hand hebt... Met de motor is da niet altijd hetzelfde .
          Ge moet dat niet overdrijven ook niet. Mensen die op de openbare weg wel rijden met de moto maar niet op circuit onder het mom van "te gevaarlijk" zijn gewoon kortzichtig.

          Comment


          • Alles hangt af van het rechtervoetje/rechterhandje

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Alles hangt af van het rechtervoetje/rechterhandje
              niet waar.

              Je hebt veel meer kans op lichamelijk letsel op de openbare weg dan op een circuitdag. (met lichamelijk letsel bedoel ik dus breuken enzo he, niet een paar blauwe plekken )

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Het probleem is dat als je een auto crasht, je zelf vaak niet teveel aan de hand hebt... Met de motor is da niet altijd hetzelfde .
                Bwah ... kzit ondertussen aan 9 crashes op circuit 't zou kunnen dat het er al 10 zijn, maar op den duur geraakt ge den tel kwijt he
                Denk dat ik mij welgeteld 1 keer echt pijn gedaan heb, de andere keren was vooral blauwe plekken en kneuzingskes ... en 't is nu niet dat ik 9 keer in de pitlane omgestuikt ben
                So far 233 rondjes op dé ring

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                  Bwah ... kzit ondertussen aan 9 crashes op circuit 't zou kunnen dat het er al 10 zijn, maar op den duur geraakt ge den tel kwijt he
                  Denk dat ik mij welgeteld 1 keer echt pijn gedaan heb
                  Wie legt er dan ook keien in het gras ...

                  Gelukkig moest ge toen maar 700km neerzitten

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Wie legt er dan ook keien in het gras ...

                    Gelukkig moest ge toen maar 700km neerzitten
                    op mijn pijnlijke kont (allez gekneusde onderrug om juist te zijn)
                    So far 233 rondjes op dé ring

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Je hebt veel meer kans op lichamelijk letsel op de openbare weg dan op een circuitdag. (met lichamelijk letsel bedoel ik dus breuken enzo he, niet een paar blauwe plekken )
                      Is ook weer waar, als het mis gaat... Feit blijft dat je op circuit vaak eerst hopen meters asfalt, gras en soms grindbak moet doorglijden alvorens een bandenstapel, volledige vangrail of betonnen muur te raken... Op de openbare weg heb je daarentegen na je traject op het asfalt en tussen de auto's bomen, palen en vangrails op 50 cm hoogte met levensgevaarlijke paaltjes eronder...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Is ook weer waar, als het mis gaat... Feit blijft dat je op circuit vaak eerst hopen meters asfalt, gras en soms grindbak moet doorglijden alvorens een bandenstapel, volledige vangrail of betonnen muur te raken... Op de openbare weg heb je daarentegen na je traject op het asfalt en tussen de auto's bomen, palen en vangrails op 50 cm hoogte met levensgevaarlijke paaltjes eronder...
                        Maar als je gaat rollen tijdens je val.. dan heb je het wel zitten. En dan heb ik het nog niet over de aanraking met je eigen of een ander zijn motor.
                        En de muren op Zolder kunnen ook tellen..

                        Niet dat het nu ineens minder veilig is dan op de openbare weg. Maar het is ook niet vrij van risico's natuurlijk.

                        Comment


                        • Conclusie: motorrijden blijft gekkenwerk

                          Comment


                          • [quote=WoKe;3955254 en 't is nu niet dat ik 9 keer in de pitlane omgestuikt ben [/quote]

                            maar blijkbaar toch wel op zijn minst enen keer

                            Comment


                            • wat kost dat eigenlijk niet, zo vaak vallen
                              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                wat kost dat eigenlijk niet, zo vaak vallen
                                Da hangt er allemaal vanaf

                                Om u een ideeke te geven, mijne schuiver aan 130 per uur op ne vochtige Raidillon heeft me 500 euro gekost om alles terug in orde te zetten.

                                Als ge natuurlijk uwe moto met de kont naar beneden in de grindbak parkeert spreken we van wa meer werk

                                Maar spare parts op voorhand sprokkelen op ebay enzo pleegt te helpen. Als ge natuurlijk alles bij de officiële dealer nieuw gaat bestellen, tja ...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Ge moet dat niet overdrijven ook niet. Mensen die op de openbare weg wel rijden met de moto maar niet op circuit onder het mom van "te gevaarlijk" zijn gewoon kortzichtig.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                                  Bwah ... kzit ondertussen aan 9 crashes op circuit 't zou kunnen dat het er al 10 zijn, maar op den duur geraakt ge den tel kwijt he
                                  Denk dat ik mij welgeteld 1 keer echt pijn gedaan heb, de andere keren was vooral blauwe plekken en kneuzingskes ... en 't is nu niet dat ik 9 keer in de pitlane omgestuikt ben
                                  Ik denk toch dat de kans om 9 keer te crashen of iets tegen te komen kleiner is op de openbare weg...
                                  i 1 2 1/2 6

                                  Comment


                                  • te zien hoe je rijdt. met mijn vorige firmawagen waarmee ik alle hoeken van het land afreed die ging ik dagelijks pushen tot op de gripgrens van de banden. met de moto ga ik dat niet nadoen.
                                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                                      Ik denk toch dat de kans om 9 keer te crashen of iets tegen te komen kleiner is op de openbare weg...
                                      Ge moogt van die 9 er wel een paar aftrekken die onder de noemer vallen "te onnozel doen met nog koude banden"

                                      Comment


                                      • kga beginnen aan men motorrijbewijs en dan zien we wel verder.

                                        ben intussen 21 dus ik kan fullpower hé

                                        kga toch proberen het dit jaar nog te halen, zelfs al heb ik zelf geen moto
                                        2015 BMW S1000R
                                        2010 Renault Clio RS Cup
                                        1987 Volkswagen Golf GTI

                                        Comment


                                        • Doe het gewoon via de rijschool. Eerste les als iemand die enkel met fietsen reed is het "holy fuck", maar in de tweede les tijdens de rit ging ik het motorrijden plots appreciëren en als je de manoevers kan - die op lesmotoren vrij makkelijk zijn - is er voor het examen geen snot aan.

                                          De problemen stellen zich pas als je na het examen al die dingen zelf moet aanleren die je niet op de rijschool kreeg. Dingen zoals tegensturen en zo, of het correcte nut en gebruik van de achterrem en voorrem...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X