VFR heeft wel het voordeel dat die ongelofelijk lang mee gaan en niet veel verder in waarde zakken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Sport-Touring voor beginner?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenmaar mijn maat zijn vfr is een anniversary . Maar voor mij, een beginner vind ik iets minder dan 3.000 beetje te veel. (ja hij staat perfect, en er zijn 2500€ facturen bij van het afgelopen jaar,...) maar misschien beter beginnen op iets goedkoper.
Dus 3000 voor een exemplaar dat perfect staat.... ik zou niet twijfelen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenEen motor die niet perfect staat kost je al heel snel een 1000 a 1500 euro extra... (setje banden, kettingset, grote beurt en je zit er al bijna aan...)
Dus 3000 voor een exemplaar dat perfect staat.... ik zou niet twijfelen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenheeft onderhoud gehad, nieuwe uitlaat van voor tot achter, gelijkrichter, remschijven en blokken,... maar ga ik als moto-leek er mee uit de voeten kunnen?
Zo ja, geen probleem.
Zo nee, dan is het wel een uitdaging om al die figuurtjes met een dergelijke motor te draaien. Zeker als hij uitgerust is met dcbs (dual combined brake system, dat maakt het veel lastiger om de achterremtechniek te gebruiken.. en dus lastiger om met trekkende motor aan zeer lage snelheid te rijden)
Als motor op zich is hij ideaal, juist omdat hij een tweeledig karakter kent. Onder de VTEC grens is het een vriendelijke motor. Daarboven haalt hij nog flink uit, maar dat is op termijn alleen maar positief.
Mijn keuze is meerdere keren gegaan tussen een VFR en andere motoren. Elke keer was er wel een motor die het net won van de VFR.. maar het was wel elke keer een andere motor.
Zegt dat genoeg? De VFR is in meerdere klasses een concurrent voor motoren die specifiek gemaakt zijn voor die klasses. Een groter compliment kan ik hem niet maken ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenHeb je je rijbewijs al?
Zo ja, geen probleem.
Zo nee, dan is het wel een uitdaging om al die figuurtjes met een dergelijke motor te draaien. Zeker als hij uitgerust is met dcbs (dual combined brake system, dat maakt het veel lastiger om de achterremtechniek te gebruiken.. en dus lastiger om met trekkende motor aan zeer lage snelheid te rijden)
Als motor op zich is hij ideaal, juist omdat hij een tweeledig karakter kent. Onder de VTEC grens is het een vriendelijke motor. Daarboven haalt hij nog flink uit, maar dat is op termijn alleen maar positief.
Mijn keuze is meerdere keren gegaan tussen een VFR en andere motoren. Elke keer was er wel een motor die het net won van de VFR.. maar het was wel elke keer een andere motor.
Zegt dat genoeg? De VFR is in meerdere klasses een concurrent voor motoren die specifiek gemaakt zijn voor die klasses. Een groter compliment kan ik hem niet maken ...
is indd uitgerust met dat remsysteem. Maar hoe of wat,... Ik zoek gewoon iets dat makkelijk te rijden valt, om de handelingen e.d. van het motorijden onder de knie te krijgen (verder dan vroeger mijn dax van 83 heb ik absoluut geen tweewielervaring.) vermogen is van ondergeschikt belang.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtennog geen rijbewijs, maar dat kan altijd gehaald worden met de motor van de rijschool, niet?
is indd uitgerust met dat remsysteem. Maar hoe of wat,... Ik zoek gewoon iets dat makkelijk te rijden valt, om de handelingen e.d. van het motorijden onder de knie te krijgen (verder dan vroeger mijn dax van 83 heb ik absoluut geen tweewielervaring.) vermogen is van ondergeschikt belang.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenAls je met de moto van de rijschool gaat lessen, dan kan ik de VFR enkel aanbevelen. Wel is het een flinke brok motor. Dus als je zelf het postuur van een jockey of F1 piloot hebt .. dan is het wellicht niet aan te raden. Maar dat is het enige voorbehoud
ben 1.85m voor 78kg, dus dat mag denk ik geen probleem vormen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenik hou je aanbeveling in het achterhoofd
ben 1.85m voor 78kg, dus dat mag denk ik geen probleem vormen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenHeb je je rijbewijs al?
Zo ja, geen probleem.
Zo nee, dan is het wel een uitdaging om al die figuurtjes met een dergelijke motor te draaien. Zeker als hij uitgerust is met dcbs (dual combined brake system, dat maakt het veel lastiger om de achterremtechniek te gebruiken.. en dus lastiger om met trekkende motor aan zeer lage snelheid te rijden)
Als motor op zich is hij ideaal, juist omdat hij een tweeledig karakter kent. Onder de VTEC grens is het een vriendelijke motor. Daarboven haalt hij nog flink uit, maar dat is op termijn alleen maar positief.
Mijn keuze is meerdere keren gegaan tussen een VFR en andere motoren. Elke keer was er wel een motor die het net won van de VFR.. maar het was wel elke keer een andere motor.
Zegt dat genoeg? De VFR is in meerdere klasses een concurrent voor motoren die specifiek gemaakt zijn voor die klasses. Een groter compliment kan ik hem niet maken ...
Ge zijt hier wel teen en tander door elkaar aant halen hoor...
Nen VFR800Fi heeft inderdaad al DCBS, maar nog lang geen V-TEC, das nen gewonen 4klepper.
Bovendien grijpt de DCBS maar in op 1 remklauw, waardoor dadde daar bij trage manoeuvres zeker geen last van hebt. op mijnen Pan zit ook CBS en daar doede mee al het gemak de 8tjes mee (vorige week nog gedaan) en die weegt dan nog eens 297kilo droog aan de haak. Dus daar moede absoluut niet bang van zijn.
En V-TEC zit er dus niet op. En das maar best. De V-TEC reeks (zoals ik vroeger had), daar is eigenlijk weinig extra positief aan. OK, de sound die veranderd wanneer hij van 2 klepper naar 4 klepper gaat, das subliem. Maar voor de rest is het systeem enkel storend en bij een vlotte rijstijl zelf storend. Zeker wanneer je een korte knik instuurt (2de versnelling) die uitmond in een lange opendraaier. Want dan ga je van onderin op het gas terwijl je hallingshoek aanhoudt. Wanneer hij dan aan 6800 toeren komt en overschakelt, dan krijgde plots 15pk extra... Kan u verzekeren dat da op hellingshoek niet altijd om mee te lachen is!
Bovendien zijn de V-TEC reeksen onvoorstelbaar duur in onderhoud, moeilijk om aan te werken, zuipen ze meer, en zijn ze storingsgevoeliger.
het enige voordeel dat ze hebben is dat de gelijkrichters van betere kwaliteit zijn, want das hét zwakke punt van de hier aangehaalde VFR800Fi.
Het enige nadeel van de VFR als beginnersmoto is dat het een serieus machien is (omvang), de zit niet overdreven laag is, wat is combi met het brede zadel niet echt veel vertrouwen schept bij kleindere rijders. En ook de relatief smalle stuur in combinatie met het vrij hoge gewicht maakt hem voor beginners wat zwaar op de hand en moeilijk voor trage manoeuvres. Maar voor de rest kunde daar moeilijk iets slechts van zeggen. Is een héérlijke motor waar je serieus hard mee kunt gaan (die dingen lopen dan ook +260 op teller.......) alsook lekker rustig met 2 op kunt toeren.
Met de mijne ben ik nog in 1 trok van Italiê naar huis gereden. +1000km op 1 dag, zonder ook maar 1 enkel probleem. Die dag rond 19u thuis gekomen en dan nog gaan feesten tot 4u smorgens Met een andere motor (inclus mijn Pan) zie ik mij dat nog niet doen.... VFR heeft gewoon een zéér natuurlijke en comfi zithouding.
Gezien de kosten die eraan gedaan zijn en de vraagprijs zou ik geen second twijfelen! Maar dan echt geen second! Is écht een buitenkansje!Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenmaar mijn maat zijn vfr is een anniversary . Maar voor mij, een beginner vind ik iets minder dan 3.000 beetje te veel. (ja hij staat perfect, en er zijn 2500€ facturen bij van het afgelopen jaar,...) maar misschien beter beginnen op iets goedkoper.
Anders koop ik hem !
Alhoewel, een deegrol is vrij hard eh
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sesy Bekijk BerichtenZijn doel is tweevoudig. Enerzijds wil hij een sportieve motor (of sportmotor) die toch vriendelijk genoeg is om een weekend mee te gaan kamperen en dus een beetje bagage kan dragen.
VFR zit zeker goed genoeg voor lange afstanden en is dan ook afgeveerd op comfort. genoeg vermogen en je zit met de ruit en kuip tamelijk goed uit weer en wind, cruisen aan 160 gaat voor niets.
hij heeft wel wat vermogen, maar is tamelijk groot en zwaar. ik vind dat mijn VFR heel licht en makkelijk stuurt, maar voor korte manoevers is het niet de makkelijkste. een bangelijke bochtenpakker is het ook niet. maar je zult een VFR ook niet zomaar op één wiel krijgen, wat ik toch een pluspunt vind voor beginners.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenGe zijt hier wel teen en tander door elkaar aant halen hoor...
Nen VFR800Fi heeft inderdaad al DCBS, maar nog lang geen V-TEC, das nen gewonen 4klepper.
De werking van het DCBS is mij bekend, ik heb zelf een Blackbird gehad ;-)
Ideaal systeem, maar volgens velen niet ideaal voor de achterremtechniek toe te passen. Iemand die zijn rijbewijs nog moet halen zal met minder gemak omgaan met dergelijke techniek, om over de 297kg van jouw Pan nog maar te zwijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichteneen bangelijke bochtenpakker is het ook niet.
Heerlijk moto was datOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenTrue, ik veronderstelde dat het VTEC systeem geintroduceerd was bij dit model.. maar het was een serie later.. die van 2002.
De werking van het DCBS is mij bekend, ik heb zelf een Blackbird gehad ;-)
Ideaal systeem, maar volgens velen niet ideaal voor de achterremtechniek toe te passen. Iemand die zijn rijbewijs nog moet halen zal met minder gemak omgaan met dergelijke techniek, om over de 297kg van jouw Pan nog maar te zwijgen
Met de nieuwe pan (STX1300A) was dat DCBS dan ook nog eens gecombineerd met ABS en dat was een oprechte hel.... Ging je te laat in de remmen (= alles compleet toe gooien), dan kwam de abs nog eens tussen beide wanneer het achterwiel begon te schuiven. Dus achteraan verloor je remkracht. Maar ja, uw achterste remklauw bedient ook 2 van de zes zuigers vooraan, die dan ook geen remdruk meer krijgen... Bijgevolg : hoe harder je remde, hoe minder je vertraagde... Paar keer keihard richting grondbak gestoven met een samengetrokken aars....
Maar op de gewone baan geen slecht woord over het geheel.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenAwel, tijden veranderen. En in de huidige tijden is nen Divi een slechte opstapper. Ja, hij heeft weinig vermogen en is bijgevolg relatief traag (voor zover een moto traag kan zijn...), maar hij is slap, remt voor geen meter, geeft ni overdreven veel feedback,...
Dan zijde veel beter al met bvb een Z750 die een stuk strakker is, die een bestaande wegligging heeft, geen dweil is, wél remt, veel meer gevoel geeft en ga zo maar door. De kans dat al die betere eigenschappen u beschermen van tegen een auto te plakken is veel groter dan dat da extra vermogen u tegen nen boom zal doen plakken. En indien niet zo, dan moede gewoon niet beginnen aan moto rijden.
Trouwens nen Divi klasseer ik ook niet onder sporttour. Sport-tour is voor mij VFR, GSX-F, SV, Tundercat, Falco, Futura, VTR, ...
Divi is low-budget fiets.
Ik denk niet dat ik die Diversion heb aangeraden, dat kon je denk ik al afleiden uit mijn betoog. Die was trouwens al passé ten tijde dat ik hem kocht, maar sommige mensen moeten wat rekening houden met hun budget...
Verder valt zowat elke naked-bike onder sport/tour, dus waar je dat haalt weet ik niet, het is niet omdat er geen kuip op hangt dat de motor niet sportief of als tourer kan gebruikt worden. Als je zo eng gaat denken ga je uiteraard nietr overdreven veel keuze hebben (sinds wanneer is een VTR een goede opstapmotor btw, wel een beetje serieus houden hé, niet iedereen heeft race genen)
Anyway, uiteindelijk gaat het over eigen keuze en om het jezelf wat gemakkelijk te houden hou je best ook wat rekening met soepelheid van het blok en het gewicht/wendbaarheid.
En dan blijf ik nog steeds bij mijn 1ste gedacht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenVerder valt zowat elke naked-bike onder sport/tour, dus waar je dat haalt weet ik niet, het is niet omdat er geen kuip op hangt dat de motor niet sportief of als tourer kan gebruikt worden
nuja, er zijn altijd zotten. op kortrijk ieper nog motards op nakeds gezien aan 180...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenTijden veranderen, no shit^^
Ik denk niet dat ik die Diversion heb aangeraden, dat kon je denk ik al afleiden uit mijn betoog. Die was trouwens al passé ten tijde dat ik hem kocht, maar sommige mensen moeten wat rekening houden met hun budget...
Verder valt zowat elke naked-bike onder sport/tour, dus waar je dat haalt weet ik niet, het is niet omdat er geen kuip op hangt dat de motor niet sportief of als tourer kan gebruikt worden. Als je zo eng gaat denken ga je uiteraard nietr overdreven veel keuze hebben (sinds wanneer is een VTR een goede opstapmotor btw, wel een beetje serieus houden hé, niet iedereen heeft race genen)
Anyway, uiteindelijk gaat het over eigen keuze en om het jezelf wat gemakkelijk te houden hou je best ook wat rekening met soepelheid van het blok en het gewicht/wendbaarheid.
En dan blijf ik nog steeds bij mijn 1ste gedacht
Ik rij met een naked en eerlijk gezegd, voor lange ritten autosnelweg geeft dat dus niks van bescherming,
en ik vind dat best vermoeiend. Ik vind dat heeeelemaal geen touring moto, een naked bike.
Comment
-
ok, toegegeven, geen kuip hebben is niet ideaal voor langere ritten aan hoge snelheid, maar zowat alle naked bikes kan je in half bekuipte versie ook kopen hé.
Zelf ben ik met de mijne naar Frankrijk gesjeesd en idd, na een tijdje heb je zwaar getrainde nekspieren :p, maar bon, het gaat.
Ik had het trouwens op de gewone VTR hoor, goede twin, daar niet van, maar een beginnersmotor, niet direct...
Comment
Comment