Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sport-Touring voor beginner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
    Tijden veranderen, no shit^^
    Ik denk niet dat ik die Diversion heb aangeraden, dat kon je denk ik al afleiden uit mijn betoog. Die was trouwens al passé ten tijde dat ik hem kocht, maar sommige mensen moeten wat rekening houden met hun budget...
    Verder valt zowat elke naked-bike onder sport/tour, dus waar je dat haalt weet ik niet, het is niet omdat er geen kuip op hangt dat de motor niet sportief of als tourer kan gebruikt worden. Als je zo eng gaat denken ga je uiteraard nietr overdreven veel keuze hebben (sinds wanneer is een VTR een goede opstapmotor btw, wel een beetje serieus houden hé, niet iedereen heeft race genen)
    Anyway, uiteindelijk gaat het over eigen keuze en om het jezelf wat gemakkelijk te houden hou je best ook wat rekening met soepelheid van het blok en het gewicht/wendbaarheid.
    En dan blijf ik nog steeds bij mijn 1ste gedacht

    De VTR Fire Storm werd genoemd in de lijst van motoren die vallen onder de noemer "Sport-touring". Ik dacht dat de woorden "een sporttour is voor mij" dat wel duidelijk genoeg maakten. Mijn excuus als dit toch gelezen kon worden als "ik vin een VTR een goede beginnersfiets!"...
    Op de lijst van de sportourings hoort trouwens geen enkele nakedbike thuis. De Naked-bikes horen thuis op het lijstje van.... de nakedbikes.
    Tenslotte is het 1 van de belangrijkste voorwaarden van een sport-touring dat er clip-ons opzitten. En op een nakedbike zit een rechtstuur. En een nakedbike met clip-ons is dan weer een café-racer. En een café-racer met een kuip kan een sport touring of racer zijn. Een sport-tour met een rechtstuur is dan weer een touring, (meestal zal daar ook de vering slapper op zijn en de voetsteunen lager op staan, anders krijgde nooit geen ergonomische zithouding). En dan heb je natuurlijk nog wat cross-over toestanden. Zo moeilijk lijkt me dat toch allemaal niet...
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #42
      cbr600f4 ('99-'00) zou mijn keuze zijn.
      Meer dan snel genoeg indien gewenst (110pk) maar ook rustig te rijden onder 8k rpm, relatief goedkoop in onderhoud, fool-proof (laatste doorontwikkeling van het carb. model f1-f4) geen extreme zithouding (zelfs relatief comfortabel) en niet te vergeten je vindt ze goedkoop
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        De VTR Fire Storm werd genoemd in de lijst van motoren die vallen onder de noemer "Sport-touring". Ik dacht dat de woorden "een sporttour is voor mij" dat wel duidelijk genoeg maakten. Mijn excuus als dit toch gelezen kon worden als "ik vin een VTR een goede beginnersfiets!"...
        Op de lijst van de sportourings hoort trouwens geen enkele nakedbike thuis. De Naked-bikes horen thuis op het lijstje van.... de nakedbikes.
        Tenslotte is het 1 van de belangrijkste voorwaarden van een sport-touring dat er clip-ons opzitten. En op een nakedbike zit een rechtstuur. En een nakedbike met clip-ons is dan weer een café-racer. En een café-racer met een kuip kan een sport touring of racer zijn. Een sport-tour met een rechtstuur is dan weer een touring, (meestal zal daar ook de vering slapper op zijn en de voetsteunen lager op staan, anders krijgde nooit geen ergonomische zithouding). En dan heb je natuurlijk nog wat cross-over toestanden. Zo moeilijk lijkt me dat toch allemaal niet...


        Als ik president word, dan wordt Tjeu Vice-president

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
          Ken jij nog veel motoren met minder dan 50 pk mss^^ (enduro's enzo niet meegerekend), het gaat hier wel nog steeds over een beginnersmotor hé, anders kan je direct een Hayabusa aanraden, dat is ook een sport/tourer
          Die 50 PK was bij manier van spreken, maar allez, als we dan toch op miereneuk-modus overgestapt zijn, zal ik maar meedoen eh

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
            Ge moest hem verdomme al gekocht hebben !

            Anders koop ik hem !

            Alhoewel, een deegrol is vrij hard eh
            ja maar ik ben de eeuwige twijfelaar

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
              ja maar ik ben de eeuwige twijfelaar
              Da's menselijk,

              maar als je iets kan kopen dat je achteraf voor hetzelfde bedrag kan terug verkopen,
              dan moet je niet twijfelen, zeker niet als je dan nog eens weet van wie het komt.

              Comment


              • #47
                dat terugverkopen is blijkbaar een pijnpunt. Voor 3000€ staat hij al een paar maand te koop. Wim motors gaf er ook maar twee keer niks voor omdat het een anniversary was, die verkopen blijkbaar slecht zeiden ze. Mij maakt dat niet uit, als ik daar wat kan op oefenen en zien of het mij aanstaat. Als je dat binnen 2 jaar verkoopt voor 1500 heb je nog altijd "maar" 1500€ verlies. Iemand die een r1 koopt en hem na 2 jaar verkoopt heeft iets meer verlies

                Comment


                • #48
                  Wat is er eigenlijk verkeerd aan die Anniversary ?

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                    Wat is er eigenlijk verkeerd aan die Anniversary ?
                    De livery...

                    Het ziet eruit alsof hij samengesteld is uit twee motoren...

                    Comment


                    • #50
                      de kleuren

                      Comment


                      • #51
                        Ik vind dat eigenlijk nog niet mis

                        Maar ik heb ook een rare smaak natuurlijk.

                        Uiteindelijk, als je over een okkazie praat van 3000 Euro, dan is die buitenkant toch ook niet van bovengeschikt belang, het is wat er onder zit dat moet marcheren en waar je moet van genieten.

                        Just my thoughts

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                          ikzelf ben er ook over aan het twijfelen. Dacht eerst aan een faser, bandit, cb achtige
                          maar men maat heeft een zeer goed onderhouden vfr te koop, en dat zou me ook wel aanstaan denk ik.
                          zo ééntje:
                          Allez, da's toch een knappe moto !

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                            Allez, da's toch een knappe moto !
                            Er is ook een volledig rood exemplaar te koop...

                            Nu is het enkel de voorste kuip die gewijzigd is, dat is simpelweg niet af. Een Parttime ontwerper? Of hadden ze teveel achterste kuipdelen in het rood gespoten?

                            Maar als het een machine is die op punt staat, voor 3K, dan zou ik wel twijfelen. Je kan er altijd nog een rood voorste kuipdeel bijkopen ...

                            Comment


                            • #54
                              Die anniversary trekt op niks
                              BMW E61 525d LCI '09
                              Suzuki Bandit 1250NA /07
                              Fiesta Red Edition '16

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                De VTR Fire Storm werd genoemd in de lijst van motoren die vallen onder de noemer "Sport-touring". Ik dacht dat de woorden "een sporttour is voor mij" dat wel duidelijk genoeg maakten. Mijn excuus als dit toch gelezen kon worden als "ik vin een VTR een goede beginnersfiets!"...
                                Op de lijst van de sportourings hoort trouwens geen enkele nakedbike thuis. De Naked-bikes horen thuis op het lijstje van.... de nakedbikes.
                                Tenslotte is het 1 van de belangrijkste voorwaarden van een sport-touring dat er clip-ons opzitten. En op een nakedbike zit een rechtstuur. En een nakedbike met clip-ons is dan weer een café-racer. En een café-racer met een kuip kan een sport touring of racer zijn. Een sport-tour met een rechtstuur is dan weer een touring, (meestal zal daar ook de vering slapper op zijn en de voetsteunen lager op staan, anders krijgde nooit geen ergonomische zithouding). En dan heb je natuurlijk nog wat cross-over toestanden. Zo moeilijk lijkt me dat toch allemaal niet...
                                could have fooled me...

                                Comment


                                • #56
                                  ik vind gans die vfr moeders mooiste niet (maar echt lelijk?). zowel de kleurstelling als de bouw. vind het nogal lomp ogen allemaal. Maar das indd van ondergeschikt belang om te leren rijden.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                    Allez, da's toch een knappe moto !
                                    ik ben het daar eigenlijk volledig mee eens. Kheb da anny's ook altijd mooi gevonden. Hebben zo net dat ietsje meer dan een gewone.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

                                    Comment


                                    • #58
                                      Ik zou gewoon kopen wat je graag hebt.
                                      Leren rijden doe je door zelf voorzichtig te zijn, nt door een trage moto te kopen van 50pk ofzo.
                                      Hoe je't draait of keert, als je als een zot begint kun je met een rustig moto ook fameus op uw smoel gaan.
                                      Iemand met 1000 jaar ervaring is zelfs nt zeker dat hij nooit iets tegenkomt, draai de kranten maar is open.

                                      Ik was zo ook aan't zoeken en heb uiteindelijk toch maar gekozen voor't geen me aansprak.
                                      En heb er nog geen seconde spijt van.

                                      Dus ik zou zeggen volg je hart, koop nietswaar je nt zelf 100% van overtuigd bent.
                                      Aangezien ik begrijp dat je echt mee gaat toeren en waarschijnlijk ergens in de bergen zult verzeilen .
                                      hou er rekenening mee dat je een krachtig genoeg model neem zodat deze goed uit de voeten kan met bagage en passagier eventueel.

                                      Kijk goed rond vraag advies, doe testrit en dan kom je vanzelf wel bij je moto uit.

                                      Veel succes

                                      Comment


                                      • #59
                                        Alvast bedankt allemaal. Al moet ik zeggen dat ik soms niet helemaal kan volgen en dus niet aan alle berichten evenveel heb.

                                        Het is wel de bedoeling dat de beginnersmotor absoluut niet te zwaar is. Dus niet in kg (al mag dit wel redelijk zijn en hoeft het dus ook weer geen lichtgewicht te zijn) en ook niet in, laat ik het 'algemeen gedrag' noemen (dus een combinatie van cc en andere factoren).

                                        Ik las ook dat voor een beginner je het best start met een tweecilinder (http://www.luiemotorfiets.nl/motoren...motor/#hoeveel), dus dat beperkt de mogelijkheden toch ook.

                                        Ik wil nog eens onderstrepen dat ik absoluut wil vermijden dat ik mijn motor als beginner niet de baas kan. Dus liever een motor waar ik al wat sneller op uitgekeken ben (als het al zover komt) dan één waarmee ik niet uit de voeten kan en dus ook niet kan leren motorrijden. Dit zou dan ineens ook de verzekeringskost binnen beperken moeten houden.

                                        Wel moet hij een sportief uiterlijk en karakter hebben waarmee je toch een dag- of weekenduitstap kan maken.

                                        De discussie minder of meer dan 600cc voer ik liever niet, want dat maakt het voor mij als leek enkel moeilijker. Als leek lijkt 600cc mij al veel, anderzijds weet ik niet of je sportieve touringmotors vindt die hieronder gaan. Al wil ik inderdaad niet alleen afgaan op cc maar op een combinatie van factoren die hem pedagogisch maken.

                                        Op http://www.luiemotorfiets.nl/motoren...otor/#verstand vind ik ook dat de beginnersmotor er eigenlijk één moet zijn die al, en ik citeer, lekker voelt bij lage toeren. Een motor die lineair versnelt zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
                                        Last edited by ; 04/04/2010, 23:52.

                                        Comment


                                        • #60
                                          vfr heeft een wijde powerband en een lineaire motor

                                          indien je per se een beginnersmoto wil, koop u dan een cb500 of een of ander enduro-achtig ding. maar weet heel goed dat je er misschien snel uitgekeken op raakt, en dat de tweedehands markt verzadigd is: je zult je moto 2ehands niet zo heel snel kwijtraken

                                          ik verkoos toch liever iets met wat meer pit om te beginnen, iets waar ik niet direct uitgekeken op zou zijn. de klassieke beginnersmoto's vind ik gewoon lelijk en ik wil er niet op gezien worden
                                          Last edited by Teus; 05/04/2010, 00:05.
                                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                          Comment

                                          Working...
                                          X