Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op reis met de moto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op reis met de moto

In de tweede helft van mei zou ik met m'n schoonbroer een weekje op reis met de moto. We trekken naar de Eifel in Duitsland.

Iemand al ervaring mee? Handige tips?

Ik ga op zoek naar een betaalbaar setje zadeltassen en de moto gaat een grondig onderhoudje krijgen.

Evidente dingen die ik niet mag vergeten.

Heb er mega zin in. De Eiffel schijnt super te zijn voor motorrijders.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    In de tweede helft van mei zou ik met m'n schoonbroer een weekje op reis met de moto. We trekken naar de Eifel in Duitsland.

Iemand al ervaring mee? Handige tips?

Ik ga op zoek naar een betaalbaar setje zadeltassen en de moto gaat een grondig onderhoudje krijgen.

Evidente dingen die ik niet mag vergeten.

Heb er mega zin in. De Eiffel schijnt super te zijn voor motorrijders.
    De Eifel IS super voor moto rijders :-)

Welk soort tips zoek je?

Rijdt in ieder geval de 266, 258 en de 257. Passeer eens langs Adenau, alle invalswegen naar Adenau reken ik tot mijn favoriete wegen. (257, en twee zijwegen vanaf de 25. Aan Adenau passeert ook De Ring op een aantal plaatsen (Adenauer Forts, Breidscheid).

Een klein uitstapje naar de Moezel is ook de moeite waarde (Cochem ligt aan de eerder genoemde 257)
    Overnachtingen zijn zelden een probleem, behalve bij grote evenementen aan de Nurburgring (DTM, Formule 1, 24uur van de Nurburgring)

Tip: Ga niet met open uitlaat. Daar hebben ze een hekel aan. Snelheidsovertredingen in bebouwde kom hebben ze ook een hekel aan.

Comment

Als je een garmin gps hebt, ik heb wel een stapel routes liggen.

Een aanrader is het hotelletje Bike Inn http://www.motorhotel-moezel.eu/ in Treis Karden, langs de Moezel. NL koppeltje, super vriendelijk, zalig terras op de flank van een wijngaardje en overheerlijke bbq. Ook afgesloten garage om je beestjes veilig in op te bergen. Ideale uitvalsbasis.

Goeie tip zoals hierboven vermeld werd: hou het netjes binnnen de bebouwde kom en idd oppassen met open uitlaten.

Als je een week hebt: rij gerust door naar het Zwarte Woud of zo

Comment

niet vergeten:
        gsm lader (lastig als je in panne valt in the middle of nowhere en je gsm is plat)
        een landkaart (als backup voor je gps)
        buff (ook al is het goed weer, 's avonds kan het serieus afkoelen in de bossen en je weet nooit dat je eens later dan voorzien aankomt aan je hotel)

Comment

Nog een paar klassiekers om te vergeten:

- Kettingspray (indien van toepassing)
          - Vizierreinigingsdoekjes
          - Extra handschoenen (regenhandschoenen nog beter)
          - Slot
          - Je tandenborstel

Er zijn onnoemelijk veel overnachtingsmogelijkheden...

Comment

Check of je gereedsschapskitje nog onder je zadel zit.

Pff ik krijg er zelf weeral zin in als ik dit topic lees.

Comment

Om je wat zin te geven, fotootjes van onze uitstap vorig jaar:

Comment

Vergeet de ductape niet. Controleer vooraf uw banden, ketting/tandwielen en remblokken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                  Vergeet de ductape niet. Controleer vooraf uw banden, ketting/tandwielen en remblokken.
                  Bovenstaande tip enkel voor Ducatisti en/of Buell-rijders

Comment

Moto gaat morgen binnen voor een grondig nazicht.
                    M'n schoonbroer heeft een Garmin dus die staat in voor de routes naar en van en ter plekke.

Kettingspray! Daar had ik al niet aan gedacht. Reservesleutels dan weer wel

Dat motorhotel is nog 1 van de kanshebbers trouwens. Ziet er leuk uit.

Heb nog maar een paar 100 km gereden dit voorjaar, dus ik ga ook daar wat aan doen. kwestie van toch weer de nodige reflexen te kweken. Man, ik heb er zin in!
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                      Bovenstaande tip enkel voor Ducatisti en/of Buell-rijders

Toch raar dat ik al 16.000 km's met nen Buell rij zonder één enkel mankement.

Btw, nen Buell heeft geen ketting slimmeke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Toch raar dat ik al 16.000 km's met nen Buell rij zonder één enkel mankement.

Btw, nen Buell heeft geen ketting slimmeke.
                        Van de ketting: I know.
                        Ik had het enkel over de ductape. En idd, niet echt van toepassing op Buell, maar geef toe een Buell X1 Bliksem trilt wel serieus hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                          Van de ketting: I know.
                          Ik had het enkel over de ductape. En idd, niet echt van toepassing op Buell, maar geef toe een Buell X1 Bliksem trilt wel serieus hé.
                          Een Buell XB trilt ook hoor... maar blijkbaar toch niet uit mekaar... tot hiertoe toch .

But... I like the vibrations!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Een Buell XB trilt ook hoor... maar blijkbaar toch niet uit mekaar... tot hiertoe toch .

But... I like the vibrations!!
                            Beetje dit dus: http://www.youtube.com/watch?v=TCeD_6Y3GQc

@ topic-starter: sorry voor off-topic gedoe

Comment

Working...
                            X