Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze (nieuwe) tweedehands ... Maar wat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Keuze (nieuwe) tweedehands ... Maar wat?

    Het is zover... ik kan het niet meer aan...
    Na 3 jaar motorloos te zijn geweest , moet er terug iets in huis/garage...
    Nu is de vraag... wat?

    ben altijd redelijk suzuki minded geweest
    Men ex moto lijst is als volgt : DR 350 -> GSXR 600 K2 -> Tl1000R -> GSXR 1000 K2

    Nu gaat de keuze terug tussen de volgende:

    GSXR 750 K4
    GSXR 1000 K4
    TL 1000 R ( blijft nog steed nen enorme moto voor mij)
    Kawasaki z1000 (een naked proberen lijkt me ook is wat , en is mss beter voor de flitsers ?) wel enkel in de zwart/rood combo
    Honda SP1
    RSV mille 2004 ->
    prijs mag ni meer zijn dan 5500 euro aangezien ik ook in kort van plan ben nen hoop bakstenen te kopen....

    laat ullie comments/raad/motivatie maar komen

  • #2
    Wat ga je ermee doen?

    Hoe ziet jouw motorjaar eruit?

    - Km's
    - Bestemmingen (dag/meerdaags)
    - Beoogde gemiddelde snelheid
    - Lievelingswegen (zeggen veel over het inzetgebied en over geschiktheid moto)
    - Wel/geen circuit
    - Duo?

    Comment


    • #3
      U een beetje kennende, zoekt u nen TLR. Ge waart er stekezot van en ge waart er kapot van toen hij weg was. zelfs die gixxer 1000 heeft uw pijn ni kunnen verzachten.

      Ik zou persoonlijk uit wat ge hier opnoemt ne Gixxer 750 of nen '02-'03 RSV mille zoeken.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
        Wat ga je ermee doen?

        Hoe ziet jouw motorjaar eruit?

        - Km's
        - Bestemmingen (dag/meerdaags)
        - Beoogde gemiddelde snelheid
        - Lievelingswegen (zeggen veel over het inzetgebied en over geschiktheid moto)
        - Wel/geen circuit
        - Duo?
        zoals ge aan mijn moto- line up van vroeger kunt zien, is dat niet om te tooghangen
        occasioneel een circuitje - check
        sportief rijden - check
        binnewegen - check
        beoogde gemiddelde snelheid - toeternitoe.

        Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
        U een beetje kennende, zoekt u nen TLR. Ge waart er stekezot van en ge waart er kapot van toen hij weg was. zelfs die gixxer 1000 heeft uw pijn ni kunnen verzachten.

        Ik zou persoonlijk uit wat ge hier opnoemt ne Gixxer 750 of nen '02-'03 RSV mille zoeken.
        Ik weet het, mer nen triller vind ge ni veel meer... en ze worden ook al wat ouder...
        Gixxer 750 idd is volgens mij het realistische... of ik moest om ne Triller botsen met weinig km en in mint conditions...

        Ne z1000 zie ik ook nog wel wa in... de plezier factor ligt denk ik hoger bij een lagere snelheid... en het schijnt is dat wel een bruut beestje... ???

        met then again... tis gen gixxer....

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
          zoals ge aan mijn moto- line up van vroeger kunt zien, is dat niet om te tooghangen
          occasioneel een circuitje - check
          sportief rijden - check
          binnewegen - check
          beoogde gemiddelde snelheid - toeternitoe.



          Ik weet het, mer nen triller vind ge ni veel meer... en ze worden ook al wat ouder...
          Gixxer 750 idd is volgens mij het realistische... of ik moest om ne Triller botsen met weinig km en in mint conditions...

          Ne z1000 zie ik ook nog wel wa in... de plezier factor ligt denk ik hoger bij een lagere snelheid... en het schijnt is dat wel een bruut beestje... ???

          met then again... tis gen gixxer....
          De motoren die je gehad hebt zeggen weinig over je rijstijl, wel over je voorkeur ;-)
          Er zijn er genoeg die dergelijke motoren hebben maar vervolgens schaamranden op de banden om U tegen te zeggen ;-) (niet erg he, maar dan is de moto niet afgestemd op het beoogd gebruik)

          Als je al zowel 4 cilinders als 2 cilinders gehad hebt, zou ik veronderstellen dat je ondervonden hebt hoe verschillend deze zijn in gebruik.
          Geen voorkeur voor één van beide motorkarakters?
          Het is moeilijk om iemand advies te geven als er zo een breed palet neergezet wordt.

          Één van de belangrijkste vragen heb je nog niet beantwoord. Ééndaagse trips, of meerdaagse trips. Duo, of alleen voor enkel gebruik?
          Dat is een schiftingsvraag die vele motoren doet afvallen namelijk.

          Als ik lees dat je hart sneller gaat kloppen van een TLR, dat je ook een incidentele circuitrit goed ziet zitten en dat je het voornamelijk zoekt bij grotere cilinderinhouden zou ik je de RSV aanraden.
          Het is een modernere versie van de TLR ;-) Relatief grote moto, zéér goed voor zowel circuit als de binnenwegen. Vergevingsgezind motorkarakter (je kunt eens vergeten terug te schakelen, koppel genoeg) zodat je je mooi op de lijnen kunt concentreren.

          Een viercilinder heeft als grote nadeel dat je vaak op zoek zult gaan naar het eindschot welke pas beschikbaar is bij zeer hoge snelheden. De 2 cilinders bieden meer plezier bij 'bruikbare snelheden'. (je weet zelf ook wel dat op binnenwegen vol doorhalen met een GSXR1000 je niet verder brengt dan zijn 3e versnelling...)

          Comment


          • #6
            Ik heb zelfs schaamzones op mijn banden

            Comment


            • #7
              Ik denk dat ik eens goed zal moeten nadenken eerst of ik terug een twin of een 4cyl wil....

              Zowel het gebulder van een TLR met Open Yoshi's als het gehuil van een GSXR doen me kiekeboebelen krijgen...
              en ik kan zowel het altijd beschikbare koppel van een twin ( al moet een gix 1000 daar niet voor onderdoen), als de eindrush van 4 in lijn smaken....

              Ik ga morgen een weekske naar New York .. tijd genoeg om na te denken

              RSV mille is idd een goede kans hebber maar dan enkel het 2004 model (met de 2 aparte uitlaatpotten a la TLR, niet met die dikke stoofpijp)

              Comment


              • #8
                Een TL 1000 is zo lekker, een maxi SV650 S

                Wel wat problemen blijkbaar bij de eerste series, met scheurkes in het frame dacht ik, bij de aanhechting van de achterste veer.

                Maar een RSV mille is ook een super ding !

                Comment


                • #9
                  TL 1000 S is geen TL 1000 R ...
                  Tl 1000 R heeft nooit problemen gehad met afscheuren balhoofd, aangezien die een totaal ander frame hebben
                  Met een TL1000R is zelfs nooit niks mis geweest, maar had te lijden onder de spoken van de TL S gelanceerd in 97...
                  Ook de motor van de TLR heeft iets meer addenda en poeier dan een TLS ( 2 injectoren per cyl , agressiever nokkenas ... etc etc)

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                    Een TL 1000 is zo lekker, een maxi SV650 S

                    Wel wat problemen blijkbaar bij de eerste series, met scheurkes in het frame dacht ik, bij de aanhechting van de achterste veer.

                    Maar een RSV mille is ook een super ding !
                    De maxi SV650S heet SV1000S

                    Comment


                    • #11
                      een SV1000S heeft ook totaal niet het motorkarakter van een TLR en is zeker geen optie
                      De door evolutie van het TL blok mist alles wat de van De TLR zo een fantastisch ding maakte

                      Relatief toerengeile Twin , met een schop onder de kont vanaf 7000 opm wanneer de 2e injector begint te werken... en 15 pktjes meer

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                        De maxi SV650S heet SV1000S
                        Ja, ik wist nu ook wel dat er een SV1000 S bestaat, maar de oudere SV650S lijkt zo op een mini TL 1000.

                        Comment


                        • #13
                          uit het opgenoemde rijtje zonder twijfel een GSX 750 R K4
                          Zonder twijfel knapste soes ooit gemaakt en rijdt heerlijk.
                          Is ook de eerste generatie met een stabiele achterkant en top van 299

                          RSV is optie, maar wel stuk duurder in onderdelen en onderhoud.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • #14
                            mja de keuze blijft nog altijd tss GSXR 750 en RSV 2004-2005 ...
                            het wordt er niet makkelijker op.

                            maar eerst zien dat ik uit New york weg geraak
                            Moest normaal vandaag vertrekken maar man vlucht is gecancelled tot 27 april....

                            Comment


                            • #15
                              Ben terug geraakt uit NY,
                              en ik heb daar besloten eens een testritje te versieren met een Z1000 ook
                              Die motor steekt al sinds 2003-2004 men ogen uit...
                              zou men eerste naked ervaring zijn ook...
                              lijkt me ook iets leuker voor op de openbare weg mee te spelen ook, dan zo een hardcore racer met nipte clip ons en stuur uitslag ?
                              meningen ?

                              Comment


                              • #16
                                Beke aan de vering sleutelen en ge gaat uw sportiever materiaal van vroeger ni missen.

                                Of (gezien uw lijstje) voor nen Tuono gaan.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #17
                                  OK!


                                  Ik ben er uit denk ik ...
                                  ik ben zot geraakt van een heel ander fietsje dan al hetgeen ik al had opgenoemd...

                                  nu wachten tot het vakantiegeld gestort is.. en dan de verkoop rond krijgen..


                                  het blijft een verrassing natuurlijk

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nen Vespa gts 300

                                    Comment

                                    Working...
                                    X