Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Net op de E17 een Engelsman tegengekomen op de moto.

Helm, handschoenen, motovest...en een shortje.

Hij was blijkbaar niet van plan te vallen.

Comment

• Hij had misschien steunzolen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
        Hij had misschien steunzolen !
        Kan.

Maar wat ben je ermee dat je enkels niet gebroken zijn als je knieën weg zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
          ik rij ook altijd met beschermende kledij aan ... zelfs bij een vest zonder rugprotector .. dan voel ik mij al naakt bij manier van spreken

maar om daar weer een KB over te maken ... ipv de mensen gewoon zelf de keuze te geven over wat ze willen dragen op de moto ...

ik denk dan altijd terug aan die ene keer dat ik daar onderuit ging en op mijn achterwerk tegen 80-90 aan het schuiven was op de asfalt met leder pak aan + poepprotectie en dan nog werd het daar serieus heet + de wrijving tussen het leder en mijn vel gaf als resultaat een serieuze geschaafde poep! Dat maakt bij mij wel de klik maar dat is voor iedereen anders dus

En hopelijk laten ze de motards nu efkes gerust! Eerst die nrplaat, dan beginnen ze over die fluo vestjes, nu al de motokledij! Als ze nu eens beginnen met overal moto vriendelijke vangrails te plaatsen! Minder slipperige signalisatie op de baan! Dat zou al wat helpen!

Anderzijds zijn er al goede initiatieven gepasseerd om de motards meer te doen opvallen en de andere weggebruikers ervan te gewissen dat er ook tweewielers op de baan zijn...denk maar terug aan de verschillende campagnes op tv.
          ²²²²²

Heb dankzij beschermende kledij en rugbeschermer m'n linker been nog en geen gebroken rug... en zelfs met beschermende kledij moet je nog opletten: heb zo m'n linkerelleboog gebroken omdat de mouwen van de goretex jas iets te breed waren en de protector daardoor wegdraaide bij de impact (ben zelf heel mager). Draag nu een "safety jacket" onder m'n leren pack of goretex jas. Dit safey jacket heeft een ingebouwde rugprotector en nauw aansluitende elleboog- en schouder protectoren die dus niet kunnen wegschuiven. Voordeel is ook dat het een borstplaat heeft waardoor je ook enige bescherming hebt als je frontaal contact zou maken (vriend is in 2005 zo omgekomen bij impact op de spiegel/deurstijl van een Renault Clio - borstkas ingedeukt...).

Vergeet ook niet om +/- elke 5 jaar van helm te veranderen, want ook die veroudert en er zijn ook enorme ontwikkelingen qua technologie. Er is een ENORM verschil tussen de goedkope helmen en de "betere" (meestal vanaf ong. 200 EUR) van merken zoals SHOEI, ARAI, AGV etc... Hoeveel is jouw hoofd je waard?

Nu wat Schouppe's maatregel betreft: de "verstandige" motorrijders beschermen zich sowieso al (zie de reacties in dit draadje) en de onnozelaars/naïevelingen zullen er wslk toch niet naar luisteren... Terwijl de algemene wetmatigheid is dat er slechts 2 soorten motards zijn: zij die al gevallen zijn en zij die...

2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
          2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
          2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
          2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
          2013 Nissan Leaf (daily)
          1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
            Het aantal motards in short met t-shirt was gisteren niet te tellen.
            Het was er dan ook het weer voor hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Wat is de volgende stap : een helm aandoen in een cabrio?
              Voor sommigen zou dat toch niet zo'n slecht idee zijn, kwestie van de estetische vervuiling tegen te gaan 't Zijn jammer genoeg niet allemaal rondborstige blondines met te kleine tanktopjes die zonder dak rondrijden!

2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
              2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
              2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
              2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
              2013 Nissan Leaf (daily)
              1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Dat klopt, buiten enkele uitzonderingen die met oude krellen rondbollen zijn de meeste moto's op de weg recente tot heel recente modellen. En de zelfs al iets oudere modellen hebben dikwijls dan ook nog eens een belachelijk lage km-stand.
                Ik heb niets anders dan wat jij hier een oud krel noemt. De jongste motor die ik heb is van 1985. Maar die zijn in even goede staat als een recente motor. Natuurlijk als je met een oudere motor (klassieker of klassieker in wording) bolt, moet je rekening houden met de beperkingen eigen aan de tijd waarin de motor gemaakt werd.

Een oud krel is in mijn ogen een afgeragde motor, waarvan je de technische staat kan vergelijken met heel wat E30's.
                Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                  Ik heb niets anders dan wat jij hier een oud krel noemt. De jongste motor die ik heb is van 1985. Maar die zijn in even goede staat als een recente motor. Natuurlijk als je met een oudere motor (klassieker of klassieker in wording) bolt, moet je rekening houden met de beperkingen eigen aan de tijd waarin de motor gemaakt werd.

Een oud krel is in mijn ogen een afgeragde motor, waarvan je de technische staat kan vergelijken met heel wat E30's.
                  Met 'oud krel' bedoelde ik uiteraard ook een afgeragd (meestal toch) oude motorfiets.

Comment

Ik vind het weer de zoveelste absurde wet. De verzekeringsmaatschappijen zullen nu weer wel in hun handjes wrijven. Een 125cc scooterke waarmee ge naar de bakker 1 km ver rijdt met 30°C, allée hopla, doet uw pakske maar aan. Lekker rustig cruisen met de Harley tegen bompatempo, allée hopla, doet uw pakske maar aan!
                    - Meer dan de helft van de ongevallen gebeurt op minder dan 5 km van je eigen huis.
                    - Je rijdt niet alleen op de weg, aangereden worden door een halve gare en je kunt ook serieus gekwestst raken.
                    - De scooter/moto op om naar de bakker te gaan 1 km verderop? Voor zo'n verplaatsingen gebruik ik mijn fiets hoor...
                    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                      - De scooter/moto op om naar de bakker te gaan 1 km verderop? Voor zo'n verplaatsingen gebruik ik mijn fiets hoor...
                      Nu nog !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                        Hij had misschien steunzolen !
                        i 1 2 1/2 6

Comment

• Vandaag nog es "genoten" van de tijdelijke vrijheid en in zwembroek en slippers +pothelmpje op de scooter. Zusje was hier GSM vergeten en er vlug achteraan gegaan = vonkjes trekken aan 110. Schouppe zou boos zijn
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Vandaag nog es "genoten" van de tijdelijke vrijheid en in zwembroek en slippers +pothelmpje op de scooter. Zusje was hier GSM vergeten en er vlug achteraan gegaan = vonkjes trekken aan 110. Schouppe zou boos zijn
                            Ge kloot daar meer uzelf mee dan Schouppe mi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de messias Bekijk Berichten
                              Ge kloot daar meer uzelf mee dan Schouppe mi.
                              Ik zat te gieren van plezier! Zot zalig in zo een weer! Zelden dat kunnen doen om half tien savonds en dan nog warm hebben! Das echt genieten!
                              Heerlijk weertje is dit!
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

- Meer dan de helft van de ongevallen gebeurt op minder dan 5 km van je eigen huis.
                                Euhm ja, omdat de meesten niet verder dan 5 km moeten zeker?

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                - Je rijdt niet alleen op de weg, aangereden worden door een halve gare en je kunt ook serieus gekwestst raken.
                                Da's waar. Tsja, te voet en met de fiets ook hé... .

Tegen wie zeg je 't, ik gebruik voor alle verplaatsingen minder dan +/- 10 km mijn fiets (winter en zomer). Maar we kunnen iemand die zijn scooter voor 1 km wilt gebruiken dat recht niet ontnemen hé. Hij of zij betaalt uiteindelijk een verzekering, wegentaks, brandstof,... .

Comment

Da's waar. Tsja, te voet en met de fiets ook hé... .
                                  Ja akkoord maar je eigen ontwikkelde snelheid is zo hoog niet te voet of met de fiets he, bijgevolg ga je minder ver wegvliegen of -glijden en zijn de kwetsuren ook minder erg.

Een kameraad van mij heeft ooit een val gemaakt met zijn moto aan 70 km/u in short, zijn littekens van de brandwonden op zijn been door over het asfalt te schuren herinneren er hem nog dagelijks aan.
                                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Ja akkoord maar je eigen ontwikkelde snelheid is zo hoog niet te voet of met de fiets he, bijgevolg ga je minder ver wegvliegen of -glijden en zijn de kwetsuren ook minder erg.
                                    Als een halve gare u tegen 90 per uur van het voet- of fietspad maait, dan ga je ook een eind wegvliegen hoor.... .

Een kameraad van mij heeft ooit een val gemaakt met zijn moto aan 70 km/u in short, zijn littekens van de brandwonden op zijn been door over het asfalt te schuren herinneren er hem nog dagelijks aan.
                                    Je hebt compleet gelijk hoor. Maar ik vind gewoon dat we die vrijheid van hoe we ons willen kleden op de motor moeten kunnen behouden. Er zijn al zoveel regeltjes en toestanden. Alle dingen houden risico's in, een beetje verantwoord rijden en uw gezond verstand gebruiken kan al veel doen.

Comment

En hoe denk jij eruit te zien als je aan 70km/h een hothatch tegen parkeert?
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Tjeu, ik weet niet wat je daarmee wil bewijzen, behalve dat je niks kent van kinetische krachten en investeringen van autobouwers in passieve en actieve veiligheid... Dingen die je niet op je motorfiets hebt.

Als je op een scooter of motorfiets kruipt, loop je meer risico op blijvende letsels bij een ongeval. Daar gaan scheve vergelijkingen niet aan helpen.

Ik ben geen vragende partij voor een strengere wetgeving, maar doe aub niet alsof het rondrijden in short en tshirt normaal zou zijn. Er zo licht over gaan is jezelf voor de gek houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Tjeu, ik weet niet wat je daarmee wil bewijzen, behalve dat je niks kent van kinetische krachten en investeringen van autobouwers in passieve en actieve veiligheid... Dingen die je niet op je motorfiets hebt.

Als je op een scooter of motorfiets kruipt, loop je meer risico op blijvende letsels bij een ongeval. Daar gaan scheve vergelijkingen niet aan helpen.

Ik ben geen vragende partij voor een strengere wetgeving, maar doe aub niet alsof het rondrijden in short en tshirt normaal zou zijn. Er zo licht over gaan is jezelf voor de gek houden.

http://www.rockthegear.org/index.php...oadrash_queen/
                                          Daarmee bewijst 'm weeral eens wat voor iemand hij is (de minder lovende woorden om 'm te beschrijven ga ik maar links laten liggen, of ze beginnen weer te janken). Een beetje komen stoefen dat 'm tegen 110 al vonkend bochtjes neemt met z'n scooterke in short en sandalen, wauw cool.
                                          Het zijn zulke types die het op den duur voor iedereen verzieken en er zo voor zorgen dat je op den duur niks meer mag. Ik heb 'm al irl bezig gezien met z'n gestunt dat toen slecht afliep, voor hem alleen al gelukkig. Voor hetzelfde geld had hij toen nog een deel van de andere motards ook meegenomen. Enfin, sommige mensen zullen het nooit leren zeker?

Comment

Working...
                                          X