Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe
ik rij ook altijd met beschermende kledij aan ... zelfs bij een vest zonder rugprotector .. dan voel ik mij al naakt bij manier van spreken
maar om daar weer een KB over te maken ... ipv de mensen gewoon zelf de keuze te geven over wat ze willen dragen op de moto ...
ik denk dan altijd terug aan die ene keer dat ik daar onderuit ging en op mijn achterwerk tegen 80-90 aan het schuiven was op de asfalt met leder pak aan + poepprotectie en dan nog werd het daar serieus heet + de wrijving tussen het leder en mijn vel gaf als resultaat een serieuze geschaafde poep! Dat maakt bij mij wel de klik maar dat is voor iedereen anders dus
En hopelijk laten ze de motards nu efkes gerust! Eerst die nrplaat, dan beginnen ze over die fluo vestjes, nu al de motokledij! Als ze nu eens beginnen met overal moto vriendelijke vangrails te plaatsen! Minder slipperige signalisatie op de baan! Dat zou al wat helpen!
Anderzijds zijn er al goede initiatieven gepasseerd om de motards meer te doen opvallen en de andere weggebruikers ervan te gewissen dat er ook tweewielers op de baan zijn...denk maar terug aan de verschillende campagnes op tv.
²²²²²
Heb dankzij beschermende kledij en rugbeschermer m'n linker been nog en geen gebroken rug... en zelfs met beschermende kledij moet je nog opletten: heb zo m'n linkerelleboog gebroken omdat de mouwen van de goretex jas iets te breed waren en de protector daardoor wegdraaide bij de impact (ben zelf heel mager). Draag nu een "safety jacket" onder m'n leren pack of goretex jas. Dit safey jacket heeft een ingebouwde rugprotector en nauw aansluitende elleboog- en schouder protectoren die dus niet kunnen wegschuiven. Voordeel is ook dat het een borstplaat heeft waardoor je ook enige bescherming hebt als je frontaal contact zou maken (vriend is in 2005 zo omgekomen bij impact op de spiegel/deurstijl van een Renault Clio - borstkas ingedeukt...).
Vergeet ook niet om +/- elke 5 jaar van helm te veranderen, want ook die veroudert en er zijn ook enorme ontwikkelingen qua technologie. Er is een ENORM verschil tussen de goedkope helmen en de "betere" (meestal vanaf ong. 200 EUR) van merken zoals SHOEI, ARAI, AGV etc... Hoeveel is jouw hoofd je waard?
Nu wat Schouppe's maatregel betreft: de "verstandige" motorrijders beschermen zich sowieso al (zie de reacties in dit draadje) en de onnozelaars/naïevelingen zullen er wslk toch niet naar luisteren... Terwijl de algemene wetmatigheid is dat er slechts 2 soorten motards zijn: zij die al gevallen zijn en zij die...
2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
2013 Nissan Leaf (daily)
1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)
Wat is de volgende stap : een helm aandoen in een cabrio?
Voor sommigen zou dat toch niet zo'n slecht idee zijn, kwestie van de estetische vervuiling tegen te gaan 't Zijn jammer genoeg niet allemaal rondborstige blondines met te kleine tanktopjes die zonder dak rondrijden!
2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
2013 Nissan Leaf (daily)
1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)
Dat klopt, buiten enkele uitzonderingen die met oude krellen rondbollen zijn de meeste moto's op de weg recente tot heel recente modellen. En de zelfs al iets oudere modellen hebben dikwijls dan ook nog eens een belachelijk lage km-stand.
Ik heb niets anders dan wat jij hier een oud krel noemt. De jongste motor die ik heb is van 1985. Maar die zijn in even goede staat als een recente motor. Natuurlijk als je met een oudere motor (klassieker of klassieker in wording) bolt, moet je rekening houden met de beperkingen eigen aan de tijd waarin de motor gemaakt werd.
Een oud krel is in mijn ogen een afgeragde motor, waarvan je de technische staat kan vergelijken met heel wat E30's.
Ik heb niets anders dan wat jij hier een oud krel noemt. De jongste motor die ik heb is van 1985. Maar die zijn in even goede staat als een recente motor. Natuurlijk als je met een oudere motor (klassieker of klassieker in wording) bolt, moet je rekening houden met de beperkingen eigen aan de tijd waarin de motor gemaakt werd.
Een oud krel is in mijn ogen een afgeragde motor, waarvan je de technische staat kan vergelijken met heel wat E30's.
Met 'oud krel' bedoelde ik uiteraard ook een afgeragd (meestal toch) oude motorfiets.
Ik vind het weer de zoveelste absurde wet. De verzekeringsmaatschappijen zullen nu weer wel in hun handjes wrijven. Een 125cc scooterke waarmee ge naar de bakker 1 km ver rijdt met 30°C, allée hopla, doet uw pakske maar aan. Lekker rustig cruisen met de Harley tegen bompatempo, allée hopla, doet uw pakske maar aan!
- Meer dan de helft van de ongevallen gebeurt op minder dan 5 km van je eigen huis.
- Je rijdt niet alleen op de weg, aangereden worden door een halve gare en je kunt ook serieus gekwestst raken.
- De scooter/moto op om naar de bakker te gaan 1 km verderop? Voor zo'n verplaatsingen gebruik ik mijn fiets hoor...
Vandaag nog es "genoten" van de tijdelijke vrijheid en in zwembroek en slippers +pothelmpje op de scooter. Zusje was hier GSM vergeten en er vlug achteraan gegaan = vonkjes trekken aan 110. Schouppe zou boos zijn
Vandaag nog es "genoten" van de tijdelijke vrijheid en in zwembroek en slippers +pothelmpje op de scooter. Zusje was hier GSM vergeten en er vlug achteraan gegaan = vonkjes trekken aan 110. Schouppe zou boos zijn
Ik zat te gieren van plezier! Zot zalig in zo een weer! Zelden dat kunnen doen om half tien savonds en dan nog warm hebben! Das echt genieten!
Heerlijk weertje is dit!
- De scooter/moto op om naar de bakker te gaan 1 km verderop? Voor zo'n verplaatsingen gebruik ik mijn fiets hoor...
Tegen wie zeg je 't, ik gebruik voor alle verplaatsingen minder dan +/- 10 km mijn fiets (winter en zomer). Maar we kunnen iemand die zijn scooter voor 1 km wilt gebruiken dat recht niet ontnemen hé. Hij of zij betaalt uiteindelijk een verzekering, wegentaks, brandstof,... .
Da's waar. Tsja, te voet en met de fiets ook hé... .
Ja akkoord maar je eigen ontwikkelde snelheid is zo hoog niet te voet of met de fiets he, bijgevolg ga je minder ver wegvliegen of -glijden en zijn de kwetsuren ook minder erg.
Een kameraad van mij heeft ooit een val gemaakt met zijn moto aan 70 km/u in short, zijn littekens van de brandwonden op zijn been door over het asfalt te schuren herinneren er hem nog dagelijks aan.
Ja akkoord maar je eigen ontwikkelde snelheid is zo hoog niet te voet of met de fiets he, bijgevolg ga je minder ver wegvliegen of -glijden en zijn de kwetsuren ook minder erg.
Als een halve gare u tegen 90 per uur van het voet- of fietspad maait, dan ga je ook een eind wegvliegen hoor.... .
Een kameraad van mij heeft ooit een val gemaakt met zijn moto aan 70 km/u in short, zijn littekens van de brandwonden op zijn been door over het asfalt te schuren herinneren er hem nog dagelijks aan.
Je hebt compleet gelijk hoor. Maar ik vind gewoon dat we die vrijheid van hoe we ons willen kleden op de motor moeten kunnen behouden. Er zijn al zoveel regeltjes en toestanden. Alle dingen houden risico's in, een beetje verantwoord rijden en uw gezond verstand gebruiken kan al veel doen.
Ja akkoord maar je eigen ontwikkelde snelheid is zo hoog niet te voet of met de fiets he, bijgevolg ga je minder ver wegvliegen of -glijden en zijn de kwetsuren ook minder erg.
Een kameraad van mij heeft ooit een val gemaakt met zijn moto aan 70 km/u in short, zijn littekens van de brandwonden op zijn been door over het asfalt te schuren herinneren er hem nog dagelijks aan.
En hoe denk jij eruit te zien als je aan 70km/h een hothatch tegen parkeert?
Tjeu, ik weet niet wat je daarmee wil bewijzen, behalve dat je niks kent van kinetische krachten en investeringen van autobouwers in passieve en actieve veiligheid... Dingen die je niet op je motorfiets hebt.
Als je op een scooter of motorfiets kruipt, loop je meer risico op blijvende letsels bij een ongeval. Daar gaan scheve vergelijkingen niet aan helpen.
Ik ben geen vragende partij voor een strengere wetgeving, maar doe aub niet alsof het rondrijden in short en tshirt normaal zou zijn. Er zo licht over gaan is jezelf voor de gek houden.
Tjeu, ik weet niet wat je daarmee wil bewijzen, behalve dat je niks kent van kinetische krachten en investeringen van autobouwers in passieve en actieve veiligheid... Dingen die je niet op je motorfiets hebt.
Als je op een scooter of motorfiets kruipt, loop je meer risico op blijvende letsels bij een ongeval. Daar gaan scheve vergelijkingen niet aan helpen.
Ik ben geen vragende partij voor een strengere wetgeving, maar doe aub niet alsof het rondrijden in short en tshirt normaal zou zijn. Er zo licht over gaan is jezelf voor de gek houden.
Daarmee bewijst 'm weeral eens wat voor iemand hij is (de minder lovende woorden om 'm te beschrijven ga ik maar links laten liggen, of ze beginnen weer te janken). Een beetje komen stoefen dat 'm tegen 110 al vonkend bochtjes neemt met z'n scooterke in short en sandalen, wauw cool.
Het zijn zulke types die het op den duur voor iedereen verzieken en er zo voor zorgen dat je op den duur niks meer mag. Ik heb 'm al irl bezig gezien met z'n gestunt dat toen slecht afliep, voor hem alleen al gelukkig. Voor hetzelfde geld had hij toen nog een deel van de andere motards ook meegenomen. Enfin, sommige mensen zullen het nooit leren zeker?
Comment