Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Tjeu, ik weet niet wat je daarmee wil bewijzen, behalve dat je niks kent van kinetische krachten en investeringen van autobouwers in passieve en actieve veiligheid... Dingen die je niet op je motorfiets hebt.

Als je op een scooter of motorfiets kruipt, loop je meer risico op blijvende letsels bij een ongeval. Daar gaan scheve vergelijkingen niet aan helpen.
    Het is geen scheve vergelijking, het is een bewust making dat alles wat sneller gaat dan lopen gewoon echt gevaarlijk kan zijn.
    Vraag maar aan mijn dood nichtje die aan 50km/h een boompje ontmoette.... Dan liever wat verbrand vel over houden van aan 70 een schuiverke te zetten.
    Last edited by Tjeu; 28/06/2011, 11:35.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Dergelijke brandwonden neem je de rest van je leven mee. De dood, dat gaat vrij snel, en jeukt ook minder.

En wees er maar zeker van dat als je nicht op die ene boom knalde die er stond, dat kijktechniek ermee te maken had.

Comment

Dergelijke brandwonden neem je de rest van je leven mee. De dood, dat gaat vrij snel, en jeukt ook minder.

En wees er maar zeker van dat als je nicht op die ene boom knalde die er stond, dat kijktechniek ermee te maken had.

Gast, het was een olie plek, ze is er dwars op gegaan, niet frontaal. Nix kijk techniek. Gewoon fucking pech. 26 jaar en moeder.
        Motoren & Tjeurisme

Comment

• Tegen 70km/h spreek je niet meer van verbrand vel en zelfs niet meer van vel tout court, dan spreek je over verbrand bot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Vandaag nog es "genoten" van de tijdelijke vrijheid en in zwembroek en slippers +pothelmpje op de scooter. Zusje was hier GSM vergeten en er vlug achteraan gegaan = vonkjes trekken aan 110. Schouppe zou boos zijn
            als het een spannende speedo was moet dit enorm gay geweest zijn.

zeker als het degene was die je onlangs poste
            wimoptiek.be op

Comment

Het is geen scheve vergelijking, het is een bewust making dat alles wat sneller gaat dan lopen gewoon echt gevaarlijk kan zijn.
              Vraag maar aan mijn dood nichtje die aan 50km/h een boompje ontmoette.... Dan liever wat verbrand vel over houden van aan 70 een schuiverke te zetten.
              Ik denk dat je nu wat blind bent voor het overduidelijke, er zijn genoeg studies die bewijzen dat beschermende kledij dragen je overlevingskansen enorm verhogen...
              Als jij dat niet wil geweten hebben, mij een zorg, blijf dan maar mooi vonkjes trekken aan 110 in je short en jezelf een "echte" wanen...
              sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Vandaag op de snelweg twee mensen op een scooter met korte broek en tshirt, een motorrijder met jeans en sportschoentjes en een motorrijder met korte broek en tshirt. Maar wel allemaal een helm aan.

Volgens de boordcomputer van mijn RT was het 37,5 graden. En ik zweette minder dan gisteren in de Hommell Berlinetta of Peugeot 106 Procar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                  Ik denk dat je nu wat blind bent voor het overduidelijke, er zijn genoeg studies die bewijzen dat beschermende kledij dragen je overlevingskansen enorm verhogen...
                  Als jij dat niet wil geweten hebben, mij een zorg, blijf dan maar mooi vonkjes trekken aan 110 in je short en jezelf een "echte" wanen...
                  Ik denk dat jij niet veel kennis hebt van wat er verkocht wordt onder de noemer "beschermende kledij". Het meeste is ongelofelijk grut dat nog harder in je vel smelt dan asfalt. Oja, zelf de meeste CE gekeurde dingen zijn erger dan niets.

Zelf bij leer. Er zijn zoveel dingen die je een gevoel van veiligheid geven maar eigenlijk echt niets waard zijn. Naden die scheuren, leer van ondermaatse kwaliteit en ga zo maar door.

Weinig motards geven het benodigde geld uit aan deftige beschermende kledij. Ik mag dan soms zwaar zondigen, maar anderzijds heb ik hier wel 4 complete lederen outfits, 3 of 4 textiel outfits, 5 paar botten, 6 paar handschoenen, een compleet harnas en 9 helmen liggen. Dingen die ik allemaal gebruik. Samen goed voor meer dan 14.000 euro aan beschermende kledij. Nu mag jij mij eens iemand zoeken die daar aan kan tippen.

Ik heb jaren in de sector gewerkt. Ik heb genoeg gezien, gehoord meegemaakt, ik weet heus wel over wat ik spreek. Ik ga gewoon niet voor de waan ideeën. Ofwel the real thing, ofwel niets. Al het gezever ertussen doe ik niet aan mee.

Er zit hier enen die ALTIJD met beschermende kledij rijdt. Maar als je dan kijkt met wat.... Een jas die veel te groot is, niet dubbel gestikt en een broek van 139euro die geen zak waard is en ook nog eens te groot. Wauw, die is veel beter bezig zenne!

Das hetzelfde als zeggen dat een VW T3 veiliger is dan een moto omdadde beschermt zit in een auto. Right....
                  Kortzichtigheid troef!
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik denk dat jij niet veel kennis hebt van wat er verkocht wordt onder de noemer "beschermende kledij". Het meeste is ongelofelijk grut dat nog harder in je vel smelt dan asfalt. Oja, zelf de meeste CE gekeurde dingen zijn erger dan niets.

Zelf bij leer. Er zijn zoveel dingen die je een gevoel van veiligheid geven maar eigenlijk echt niets waard zijn. Naden die scheuren, leer van ondermaatse kwaliteit en ga zo maar door.

Weinig motards geven het benodigde geld uit aan deftige beschermende kledij. Ik mag dan soms zwaar zondigen, maar anderzijds heb ik hier wel 4 complete lederen outfits, 3 of 4 textiel outfits, 5 paar botten, 6 paar handschoenen, een compleet harnas en 9 helmen liggen. Dingen die ik allemaal gebruik. Samen goed voor meer dan 14.000 euro aan beschermende kledij. Nu mag jij mij eens iemand zoeken die daar aan kan tippen.
                    Dan ben je nog slechter bezig dan ik dacht, als je al dat materiaal hebt liggen en dan hier komt stoefen hoe je in je short vonken trekt aan 110...
                    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Gisteren een zwaantje in polo
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                        Dan ben je nog slechter bezig dan ik dacht, als je al dat materiaal hebt liggen en dan hier komt stoefen hoe je in je short vonken trekt aan 110...

Comment

Er zit hier enen die ALTIJD met beschermende kledij rijdt. Maar als je dan kijkt met wat.... Een jas die veel te groot is, niet dubbel gestikt en een broek van 139euro die geen zak waard is en ook nog eens te groot. Wauw, die is veel beter bezig zenne!
                          EEEELA !

Eddet over mij ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                            EEEELA !

Eddet over mij ?

Moest het al over u gaan. Zelfs met uwe frak die te groot is, en uw broekske van 139 euro ben je altijd beter af dan met sandalen en short. Trouwens, ik denk niet dat gij vonken tegen 110 trekt hé.

Comment

• 14K aan gear en dan nog in uwen blote gaan rondrijden... Geen woorden voor...

Comment

14K aan gear en dan nog in uwen blote gaan rondrijden... Geen woorden voor...
                                Tgoh, het gaat hem natuurlijk ook een beetje om het hele idee van motorrijden. Het is een gevoel van rijden dat je met niets anders kan krijgen, dat vrijheidsgevoel is een stuk van het motorrijden. Een rationeel mens kruipt gewoon op geen enkele moto, want eender hoe je rijdt of hoe je je kleedt, het is gewoon een gevaarlijk iets. Het is dan ook iets heel persoonlijks en een beetje egoistisch (wat niet noodzakelijk slecht hoeft te zijn), net dat stuk is dan ook een deel van de charme van het rijden.
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik doe dat ATGATT en vind nu niet dat ik iets mis hoor .

Comment

Ik doe dat ATGATT en vind nu niet dat ik iets mis hoor .
                                    Jij bent dan ook een ander type motorrijder dan een langharige volgetatoeerde vijftiger Of een pastoor die op zondagnamiddag op een Vespa springt voor een toertje door zijn parochie

Voor zover ik het kan inschatten rij jij vooral met de motor omdat het je tijdswinst oplevert bij je woon- werkverkeer. Dan zijn er weinig die niet voor een volledige bescherming gaan, al was het maar voor de regen en koude.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Stel je voor zo'n weer als gisteren (35°C), en je rijdt in vol ornaat in een stad met het ene verkeerslicht na het andere. Dan is rijden met uw 'pakske' aan gevaarlijker dan rijden zonder hoor, binnen de kortste keren ben je oververhit en gedehydrateerd en begin je te duizelen als een tol.

Comment

• Zou het? Ik reed gisteren naar huis aan 37,5 graden met mijn pakske... Zo een airflow ding... Ik zweette minder dan dat ik in die auto's in Malmedy deed, en daar zat ik in met petje, zonnebril, tshirt en korte broek.

Comment

Zou het?
                                          Ik en de meeste andere mensen toch wel vrees 'k...., bij mezelf ben ik er zelfs vrij zeker van.

Comment

Working...
                                          X