Oorspronkelijk geplaatst door ENO
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
-
Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk BerichtenWas dus Motorrijder. 'k heb hem deze week nog gekocht, juist vanwege die test.....
Beste uit de test : Alpinestars Axiom, maar aangezien dat Italiaans is, zijn 't kleine maatjes die stoppen bij maat 56, en kan ik daar niet in....
Tweede uit de test : Bering Elroy
Derde uit de test : Richa Kevlar
Die laatste 2 merken verkopen ze bij Van Zeebroek (St. Pieters Leeuw), dus gaat den deze morgen winkelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenDie Richa uit de test was wel aartslelijk van model moet ik zeggen, ik heb er zelf ook ééntje, dus ze hebben ze in andere modellen die er toch iets eigentijdser uit zien...
Alpinestars tot maat 56. Dus niet gepast.
Bering (schoon modelleke hoor!!!) tot maat 60. Joepie, ideaal. Totdat ik die wou proberen!!! Franse maten zijn blijkbaar een heel stukske kleiner dan Belgische maten
Dan toch maar naar de aartslelijke Richa gekeken... Gelukkig hebben ze die ook in zwart, en valt dat meer mee. Maatje 44, dedju, juist te klein. En Tjeu, neen... 'k ga mijne scooter niet in gang beginnen lopen om daar in te passen..... Dus rechtstreeks naar fabriekje in Michelbeke gereden, omdat ze daar, volgens de verkoper bij Van Zeebroek, nog 2 grotere maten hebben..... Fout gedacht dus : geen grotere maten dan 44. Maar 't voordeel van zo'n fabriekje is dat ze mij daar voorstelden de broek wat 'aan te passen' (lees : wat te verbreden...) En dat doen ze dan nog gratis ook. Mooi meegenomen.
Comment
-
Ik heb de mijne online gekocht (www.bikersbuyit.com), maar ben hem wel gaan passen (uiteraard) en idd, de maat was tot max 44, maar ik ben nogal euh slank, dus dat was geen probleem
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk BerichtenGaat dit dan ook verplicht zijn voor een 125cc scooter?
Genre Vespa.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk BerichtenGaat dit dan ook verplicht zijn voor een 125cc scooter?
Genre Vespa.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Is er ondertussen nu nog iets gewijzigd aan die wet?
Nog steeds lange broek, lange mouwen, ... maar nergens de verplichting dat het effectief motokleding moet zijn met bvb pads erin? Dus gewone jeans enzo blijven ok?
Uiteraard weet ik ook wel dat zoiets minder veilig is (ikzelf heb het nodige materiaal) maar het is gewoon om te weten dat als bvb mijn vrouw of buurman per grote uitzondering eens achterop zit, dat ik geen boete riskeer.
Voor iets dat 1x per jaar gebeurt kun je toch moeilijk vele euro's uitgeven aan echte motokledij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door philip_mustang Bekijk BerichtenIs er ondertussen nu nog iets gewijzigd aan die wet?
Nog steeds lange broek, lange mouwen, ... maar nergens de verplichting dat het effectief motokleding moet zijn met bvb pads erin? Dus gewone jeans enzo blijven ok?
Uiteraard weet ik ook wel dat zoiets minder veilig is (ikzelf heb het nodige materiaal) maar het is gewoon om te weten dat als bvb mijn vrouw of buurman per grote uitzondering eens achterop zit, dat ik geen boete riskeer.
Voor iets dat 1x per jaar gebeurt kun je toch moeilijk vele euro's uitgeven aan echte motokledij.
Voor de rest inderdaad gewoon lange mouwen en lange broek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenHandschoenen en hoge schoenen, dat is het belangrijkste. Al een paar keer controle op gehad. Aleja, controle, voorbij een agent rijden die iets aan het doen is (verkeer regelen, ongeval bekijken, ...) die dan teken doet om de handen te tonen. En dan ook naar mijn laarzen keek.
Voor de rest inderdaad gewoon lange mouwen en lange broek.
Ik rij 90% van de tijd met alle mogelijke bescherming (botten, broek, vest, helm, rugprotector of volledig harnas, handschoenen,...). Maar onlangs werd ik tegengehouden omdat ik vlug naar de bakker ging en geen correcte schoenen aan had. Ik had dus handschoenen aan, moto broek, moto vest, helm, maar geen moto-botten. Hupla PV aan mijn been. 1 van die 2 agenten was duidelijk: fout is fout. De ander zei: voor de rest ben je wel met alles in orde etc. Boete is nooit aangekomen dus ik vermoed dat agent 2 het uiteindelijk gewoon door de vingers heeft gezien.
Ze hebben uiteraard wel gelijk, en juist is juist, maar vind die wetgeving gewoon enorm krom.
Imo zijn de schoenen de minst belangrijke bescherming. Ja je kan je enkels breken, maar imo is dat veel minder erg dan een whole-body peeling te krijgen van de rijden in t-shirt met lange mouwen en jeans broekske.
Als ze er regels willen op plakken, moeten ze het imo deftig doen. Want nu is iemand met all-stars tot over de enkel, pyjama broek en t-shirt met lange mouwen met een pothelmke op perfect reglementair...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHet probleem is dat niet alle kledij dezelfde reglementering volgt. Om dat te doen moet je zoiets Europees regelen. Voor helmen is er zo een normering, maar voor de rest van kledij niet. Zonder normering kan je geen strengere normen opleggen.
Pyjama broek, gewone vrijetijdsbroek, costuumbroek, jeans broek = niet ok
elke broek met enige vorm van bescherming (knie stukken, stof, leer) = ok
Alé, dat zie je toch van ver uiteindelijk. Ook die moto broeken in Jeans-look zie je duidelijk dat het geen gewone jeans is maar met kevlar verstevigingsstukken (van op 1 meter afstand duidelijk zichtbaar).
Dat ze niet kunnen oordelen over de kwaliteit van de bescherming OK, daarvoor is een normering inderdaad noodzakelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet zou beter zijn van wel, maar ik ben geen voorstander van zware kledij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenIk rij nooit zonder zware kledij. Zelfs tijdens de warme zomerdagen. Ik heb wel alles in Winter en zomerversie .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenGoeie kledij moet niet zwaar zijn. Mijn zomeroutfit weegt nauwelijks iets, en de protectoren lijken me even stevig als mijn allweather-pak. Mijn allweather-pak is nog zwaar, maar dat ligt eerder aan de leeftijd en technologie. Er is een nieuw model op de markt dat heel wat lichter en soepeler is, maar mijn pak is nog niet versleten...
Comment
-
Deze zomer ook boete gehad, met een 125cc motorscooter, enkel stadsgebruik. Ging 5km verder eens snel een nieuw batterij halen. Zwaantje ernaast, sirene, grote crimineel gepakt. Boete (goed lezen ) :
image.jpg“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment