Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Deze zomer ook boete gehad, met een 125cc motorscooter, enkel stadsgebruik. Ging 5km verder eens snel een nieuw batterij halen. Zwaantje ernaast, sirene, grote crimineel gepakt. Boete (goed lezen ) :

[ATTACH=CONFIG]106912[/ATTACH]
    Op een ritje van 5km kan je ook over de beton schuren

Ik vind dit een goede wet, alleen, zoals altijd in Belgie, ongelooflijk mottig uitgewerkt.
    Eigenlijk te belachelijk voor woorden, maar bon.
    Je kan eigenlijk het nut maar begrijpen eens je zelf eens een 'betonpeeling' hebt gehad, gelukkig (nu ja,...) heb ik dit reeds op jonge leeftijd en, chance, tegen een relatief lage snelheid (55km/h met mijn Honda MT5ke) voor gehad.
    Sindsdien op de moto altijd beschermende kledij en ja, in de zomer, ondanks het uithalen van de voering, verlies ik tijdens een ritje soms ook een paar liter aan vocht, maar bon, nog steeds minder pijnlijk dan een veltransplantatie van mijn gat naar mijn bovenlijf ofzo :p

Comment

• Den deze nooit zonder beschermende kledij, al zondig ik héél soms wel is met een gewone jeans
      (enkel ook maar voor een korte rit van A naar B en enkel in hoogzomer)

Moet toegeven met een 125cc scooter ofzo zou ik het wel moeilijker hebben....MAAR langs andere kant; schandschoenen kosten niet veel ; gewoon doorwaai enduro expemplaarkes en das nog is fijn om dragen ook!
      idem ook de broek, n jeans is snel aangetrokken...

Comment

• Honda GW 1800 , Ik ben verleden jaar bij 35°c onwel geworden door de hitte en ook omdat ik volledige beschermende kledij droeg,ik heb dat opgelost door een overall te kopen,van die wegwerp overalls voor behangers,in versterkt papier,luchtdoorlatend en bijna gratis.In die zelfde zomer haalde een wielertoerist mij in terwijl ik tegen 50km/uur van het landschap zat te genieten,de volgende bocht heb ik hem frontaal op een tegenligger zien botsen,bij het verhoor door de politie zei die flik dat een fietser geen snelheidsovertreding kan doen omdat hij geen nr-plaat heeft!Hij had ook geen papier-overall aan,ik was wel in orde volgens de wet!Waar gebeurd!

Comment

Working...
        X