Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
    in de USA zijn helmen bij moto's niet verplicht zeker?
    al geregeld fotos en filmpjes gezien van bendes jonge mannekes die in tshirt en zonder helm op een sportmoto rondrijden
    Die hebben dan ook een passende bijnaam. Organ donors.

Comment

Hele goeie maatregel, maar zoals alles in België zal het weer een afkooksel zijn, een misbaksel zonder enige logica .... Wat mij betreft zou enkel gekeurde kledij mogen gebruikt worden, dus ja de betere merken Dainesse, Richa ... dat die Lidl dingen eindelijk eens uit de markt verdwijnen en de mensen een pseudo gevoel van veiligheid geven.
      Dus helm; vest met rug, shouder en elleboogbescherming, broek met kniebescherming en bilbescherming (sliders optioneel ) botten met versteviging aan de hiel en verplicht handschoenen met een goede bescherming ... Ja ook bij warm weer !

Voor diegenen die eraan twijfelen, ja ik ben ook nen (ex)motaar .... maar ik heb het nooit in mijne kop gehaald om zonder bovenstaande op mijn machines te kruipen, ook voor kleine verplaatsingen of toen het toen ik de Alpen ben doorgereden met momenten ver boven de 30° was. 185pk onder je kont respecteer je en je beschermt je in consequentie ....

Wel ook de nadelen van het motorrijden en vooral het pak meer dan eens ondervonden. Ik was enkele jaren geleden tussen 2 jobs en had net mijn firmawagen afgegeven. Om te gaan solliciteren ging ik dus met de motor ... volledig pak aan, en daaronder een net hemd en plastronneke ..... stond heel galant bovenop een zwart lederen racebroek trouwens . Op een dag was ik onderweg naar een bedrijf (waar ik daarna ook ben begonnen tussen haakjes), maar het was aan het gieten dat het gene naam nemeer had. Dat leren pak natuurlijk zeiknat en ik eronder ook. Ik doe mijn jas uit in het interviewlokaaltje, dat wit hemd helemaal plakkerig, alle kleuren van de regenboog omdat het leer een beetje was afgegaan en zeiknat plakkend aan mijn lijf .... 't zal daarmee zijn dat ik destijds ben aangenomen zeker, die van de personeendienst was een vrouw
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Heb je de gevolgen al eens gezien na een schuiver in jeans en T-shirt ? Het vlees wordt dan gemakkelijk weggeschuurd tot op het bot. En het hoeft daarbij zelfs niet snel te gaan.

Ik was heel blij met mijn beschermende kledij toen men mij omver reed en ik over het asfalt, boordsteen en voetpad schoof. Geen schrammetje. Kledij om zeep, maar liever dat dan mijn vel.
        Last edited by ; 14/04/2010, 14:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
          Ik doe mijn jas uit in het interviewlokaaltje, dat wit hemd helemaal plakkerig, alle kleuren van de regenboog omdat het leer een beetje was afgegaan en zeiknat plakkend aan mijn lijf .... 't zal daarmee zijn dat ik destijds ben aangenomen zeker, die van de personeendienst was een vrouw
          HEHEHEHEHEHEHHEHEHEEHEHHE,

die zal gedacht hebben, ALRIGHT !

Comment

Met al hun belachelijke verplichtingen en regeltjes, nog een jaar of 20 en dan mag je hier niks meer. Allemaal dikke zever die verplichte beschermende kledij. Als het pokkeheet is in de zomer dan wil ik op mijn gemakske kunnen gaan cruisen met een jeansbroek aan, daar is niks mis mee mijn gedacht. Ze zouden bijvoorbeeld beter investeren in een degelijk wegdek en motorvriendelijke vangrails plaatsen in plaats van motorrijders te koeioneren. Ik betaal hopen verzekeringen, taksen, BIV, ik draag af aan de sociale zekerheid, ik heb een hospitalisatieverzekering,... enfin, noem maar op. Het kost allemaal stukken van mensen. En nu mag ik binnenkort al niet meer met mijn jeansbroekske gaan tuffen op die dichtgeslibte puttenwegen tegen 70 per uur. Allemaal regeltjes waar de staat en de verzekeraars rijker van worden, en de motorrijder is uiteindelijk de dupe.

Comment

Ik vraag me dan af of een Kevlar-jeans onder beschermende kledij valt of niet.

En als ze je tegenhouden en je hebt een gewone jeans aan, hoe ga je dat kunnen bewijzen.

Straks komen we nog zalige taferelen tegen, de motard die zijn broek mag uitdoen of zo ?

Comment

Op zich ben ik wel voor de maatregel, maar de praktische problemen zijn niet te overzien... En de "zwaantjes" zullen idd eerst het goei evoorbeel dmogen geven dan.

Soit, als je een veiligheidsfreak bent, dan kruip je beter helemaal niet op d emoto. Een beschermend pak van 1000 euro kan ook een vals gevoel van veiligheid geven. Een pak helpt vooral bij schuiven. Voor al de rest eigenlijk niet veel...
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                  Ik vraag me dan af of een Kevlar-jeans onder beschermende kledij valt of niet.
                  eigenlijk, een motovest die er uit ziet als een doorsnee jeans interesseert me zekerlijk. meer info?

edith: http://www.dragginjeans.net/product/classic%20for%20men
                  met stip bovenaan het verlanglijstje voor mijn verjaardag.
                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

daar gaat mijn plan om reno raines/ vince black na te doen in renegade
                    Last edited by Timmie; 14/04/2010, 23:19.

Comment

Op een moment, niet zo ver van hier, zal elke motard moeten rondrijden met verplicht beschermende kledij van kop tot kloten, met een fluo roos hesje aan en een europese plak op zn moto. Niemand zal mogen roken, niet op cafe of elders in het openbaar, we zullen niet mogen vloeken, en de auto's zullen een ingebouwd flits systeem hebben, moto's zullen waarschijnlijk niet sneller mogen rijden dan 90km/h.
                      En op dat moment zal er misschien iemand zich beginnen afvragen hoe het zover is kunnen komen. Ik persoonlijk geniet nog van de momenten die ik heb, de momenten dat ik me vrij voel door met mn sportschoentjes een toertje te kunnen doen met mn brommertje. Aan al die azijnpissers zou ik graag een vinger willen tonen aan jullie, want door jullie bekrompen gedrag wordt er een heel groot stuk joie de vivre weggehaald van mensen die wel graag genieten. En ik betaal meer dan genoeg belastingen om in te zitten wie jullie rekeningen betaalt.
                      i 1 2 1/2 6

Comment

Veiligheid VOOR alles hé. in eerste instantie moeten "de anderen" beschermd worden maar evenwel moeten mensen beschermd worden tegen hun eigen domheid (zie Amerika).

Ook niet vergeten dat accidenten en verhoogde gezondheidsrisico's door sigarettenrook de maatschappij een pàk geld kosten.

Maar je hebt een punt. Ik zie de toekomst somber in... iedereen kantoorslaaf, alles overgereglementeerd, de mens herleid tot een uiterst gecontroleerde en berekende machine. En dan lopen we hoog op met het feit dat we zogezegd "tolerant en ruimdenkend" zijn, door homohuwelijken en dergelijke toe te laten.
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                          Op een moment, niet zo ver van hier, zal elke motard moeten rondrijden met verplicht beschermende kledij van kop tot kloten, met een fluo roos hesje aan en een europese plak op zn moto. Niemand zal mogen roken, niet op cafe of elders in het openbaar, we zullen niet mogen vloeken, en de auto's zullen een ingebouwd flits systeem hebben, moto's zullen waarschijnlijk niet sneller mogen rijden dan 90km/h.
                          En op dat moment zal er misschien iemand zich beginnen afvragen hoe het zover is kunnen komen. Ik persoonlijk geniet nog van de momenten die ik heb, de momenten dat ik me vrij voel door met mn sportschoentjes een toertje te kunnen doen met mn brommertje. Aan al die azijnpissers zou ik graag een vinger willen tonen aan jullie, want door jullie bekrompen gedrag wordt er een heel groot stuk joie de vivre weggehaald van mensen die wel graag genieten. En ik betaal meer dan genoeg belastingen om in te zitten wie jullie rekeningen betaalt.

Da's wel waar. In plaats van wetten bij te maken als doel, zouden ze beter kijken om er een paar af te schaffen. Maar elke minister denkt dat hij zijn werk goed doet door wetten uit te vaardigen. Dan denkt hij dat hij iets gerealiseerd heeft.

Democratie, da's waar. Maar als motard hebben we daar allemaal niks op te zeggen. Een enquête bij motards zou bijvoorbeeld plezant zijn. Maar ja. Ik droom weer hardop.

Maar misschien zullen steunzolen wel voldoende zijn eh Manneke

Comment

Eigenlijk zijn we toch wat mietjes :-)
                            We gaan er in bepaalde mate niet mee akkoord,
                            dus wat doen we....

we gaan onze mening uiten op een forum...
                            Hooguit wordt er eens een "stille mars" georganiseerd...

"Oeh Aah, we zijn ni akkoord, maar binnen 5min is de pauze voorbij, dus leg ik er mij bij neer"...

Begrijp me niet verkeerd,
                            maar wij kiezen die onnozelaars dat die wetten strakker om strakker aantrekken, tot het zover komt dat iedereen weer met paard en kar rond rijdt...

Ze maken het ronduit belachelijk,
                            en net zoals de rest van ons landje slikken we het maar , tot de emmer echt eens vol zal zitten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              wat is beschermende kledij ?
                              ...
                              Voor deze vraag duidelijk beantwoord is, is elke discussie nutteloos.

Begrijp me niet verkeerd, ikzelf rij altijd met stevige kledij op m'n moto/brommer. Maar dat is niet steeds een vest die specifiek voor de motorrijder werd ontwikkeld. 't zelfde met m'n schoenen. Ik draag bijna altijd botinnen met stalen tip en stalen tussenzool, ik veronderstel dat dat mijn voet minstens even goed zal beschermen als een voor de motorrijder ontwikkelde botinne.

Eigenlijk is het belachelijkste van gans de zaak weer dat er een overheid is die ons gaat verplichten van 'beschermende' kledij te dragen. Iedere motorrijder die meer dan een halve gram verstand in zijn bol heeft zitten weet dat motorrijden gevaarlijk is (of het nu een 125 is of 1300), niet in de minste plaats door de gevolgen als een auto op je inrijdt. Als je dan verstand hebt, dan ga je er toch zelf voor zorgen dat je het risico dat je neemt verlaagt tot een aanvaardbaar niveau?

Als ik 1km van huis moet zijn, dan is de max toegelaten snelheid 50km/u. Ik draag dan niet mijn kevlar broek of motorjas. Maar ik zal wel veiligheidsschoenen, lange broek, stevige jas, helm en handschoenen dragen.