Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Op zich is het niet slecht dat er een regel komt voor zulke dingen. Ik heb met een Honda Transalp gereden en ik droeg altijd beschermende kledij en fluovest. Nu rij ik op een Vespa en ik draag die kledij niet meer. 't Is maar het gedacht dat dat nu niet meer nodig is...
    Mensen hebben toch steeds een subjectief beeld van wat veilig is op de baan. Ik rij nog altijd even snel dan met mijn vorige moto en de risico's zijn even groot... Of het nu voor korte of lange afstanden is... Een ongeluk zit in een klein hoekje (afgezaagd maar waar)!
    Ook mensen die van het leven genieten en van het zonnetje willen genieten, wel dan doe we da best op een terraske denk ik, maar als je je in het verkeer begeeft blijft dat toch een ernstige zaak. Denk da we daar dikwijls ni genoeg bij stilstaan (ik in de eerste plaats).
    Nog een belangrijke uitspraak die we niet mogen vergeten (geïnspireerd door Garnier) "Zorg voor jezelf!"

Comment

heb je zo geen pic van jou op je wesp ?

Comment

In strak pakje ofzo ...

Comment

nice color...

Comment

Voila, dit is de wesp, de enige foto die ik heb :p
            En aan alle motards die niet naar mij terugwuiven op mijn vespa: jawel, het is wel een moto!

Comment

nice color...was da op mijne vespa bedoeld? Merci dan!
              En zoals ge ziet, geen beschermende kledij... kZou het moeten doen!

Comment

ja tis een moto, maar ik ben al eens van de weg gedrukt omdat ze vonden dat ik op het fietspad moest rijden

ik doe de moeite niet echt meer van groeten, het blijven toch wat gescheiden werelden

jou kom ik nog wel eens tegen mss in de buurt, herspoten in dat blauw ?

Comment

Klopt, zijn verschillende werelden, en groeten naar Vespisten is ook iets, da gaat dikwijls nog net iets enthousiaster!
                  Ik rij in ieder geval altijd helemaal links in mijn rijvak of op zijn minst in het midden. Dan hebben ze geen kans om me opzij te duwen, in het begin was dat wel wennen. Toen ik met die Transalp reed hielden automobilisten toch wat meer afstand, nu heb ik inderdaad het imago van met een brommerke te rijden ...
                  En ja, ge zult mij wel eens tegenkomen in de buur vermoed ik, ik laat mijn Vespa geen dag thuis! Weer of geen weer!
                  En die is niet herspoten blauw hoor! (als ge het op de mijne had?)
                  Dit is "de LX125 Roma" Grijs dus

En waarmij rijdt gij bobo? Dan let ik erop!

Comment

echt een knappe kleur

ik rij alleen met de vespa af en toe nog eens naar de bakker, voor woon werk verkeer in de haven voel ik me niet zo veilig, moet dan ook ff de autostrade op en dat durf ik niet

hierzie mijn trots

Comment

't nadeel van een brommer of brommerachtige zoals een vespa 125cc oid, is dat autodebielen een soort aangeboren drang hebben om dat 'tweewielertje' zo snel mogelijk in te halen om duidelijk te maken ze sneller kunnen zijn.

Eigenlijk is een scooter gevaarlijker dan een moto in mijn ogen. Door die kleine wielen wordt het effect van een put groter.
                      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

mss wel, en een smart is ook onveiliger dan een jeep

maar je mag niet vergeten dat ze allemaal niet gemaakt zijn om accidenten mee te doen

Comment

Beste motorrijders,

Zondag 18 April is het DISCOVERY DAY !

* Motorzoektocht Scheldeland
                          *Behendigheidsparcours
                          * Kinderanimatie
                          * Testritten
                          * Live DJ's
                          * Optredens

Meer weten : WWW.MOTORRIJDERSONTOUR.BE

Comment

Het enige waar ik schrik van heb:

als beschermende kledij verplicht is...
                            dan hebben de fabrikanten hier de mogelijkheid om de prijs nog wat extra op te drijven (en ik durf eerlijk zeggen, dat het nu al zo goedkoop niet is).

Comment

Bwa, je heeft er zoveel geld aan uit als je wil, maar voor 500 euro ben je al goed beschermd hoor.

Mijn outfit:
                              helm= 149 euro (internetprijs - winkelprijs was 189)
                              vest= 150 euro (in solden - winkelprijs 250)
                              Broek= 75 euro
                              winter handschoenen= 0 euro (gewonnen, winkelprijs 75)
                              Zomerhandschoenen= 60 euro
                              Diverse: nog een 50 euro (helmmuts, oortjoepen, onderhandschoentjes,...)

Als je natuurlijk BMW kleding koopt, heb je misschien een T-shirt voor deze prijs
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Enkel mijn Dainese vest kostte in de tijd meer dan dat

Comment

Dat wel,
                                  maar valt ook te bezien hoever ze het gaan willen drijven met bepaalde goedkeuringen enzo.
                                  Maar goed,
                                  eerst zien... dan euhm, zien wat we moeten bijkopen :p

Comment

Intussen heb ik de juiste omschrijving gevonden van beschermende kledij:

BESCHERMENDE KLEDIJ: motorrijders en hun passagiers moeten verplicht beschermende kledij dragen. Onder beschermende kledij wordt verstaan: lange mouwen, lange broek, handschoenen en schoeisel dat de enkels beschermt. Passagiers van bromfietsen en motorfietsen moeten hun voeten op de voetsteunen hebben, en mogen dus geen amazone-zit aannemen.

Dus ik denk niet dat we met zijn allen massaal dure kledij moeten gaan aankopen. Als het maar lange mouwen en lange pijpen heeft... Waar ik minder tevreden over ben is dit:

PARKEREN: Er wordt ook een dubbelzinnigheid weggenomen betreffende het parkeren van motorfietsen buiten de rijbaan: motorfietsen mogen niet langer op het trottoir parkeren. Motorfietsen met zijspanwagen mogen voortaan een aanhangwagen trekken.

'kVond het juist zo handig om toch te kunnen parkeren wanneer alle auto's de plaats al hebben ingenomen. Spijtig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helena Bekijk Berichten
                                      Intussen heb ik de juiste omschrijving gevonden van beschermende kledij:

BESCHERMENDE KLEDIJ: motorrijders en hun passagiers moeten verplicht beschermende kledij dragen. Onder beschermende kledij wordt verstaan: lange mouwen, lange broek, handschoenen en schoeisel dat de enkels beschermt. Passagiers van bromfietsen en motorfietsen moeten hun voeten op de voetsteunen hebben, en mogen dus geen amazone-zit aannemen.

Dus ik denk niet dat we met zijn allen massaal dure kledij moeten gaan aankopen. Als het maar lange mouwen en lange pijpen heeft... Waar ik minder tevreden over ben is dit:
                                      Goed zo!
                                      Kan ik ongestoord met mijn jeansbroekske, legerbotinnen en leren vestje blijven bollen bij 30°.

Comment

Dat versta ik dus niet goed, zo'n typische halve maatregel

Dus als je maar lange mouwen en een lange broek aan hebt is het goed ????
                                        Amai, het aantal brandwonden zal dus DRASTISCH verminderen !!!

Maar het ergste is dat parkeren vind ik. Zou Schouppe ook met de moto rijden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt;3984636[B
                                          ]Dat versta ik dus niet goed, zo'n typische halve maatregel [/B]

Dus als je maar lange mouwen en een lange broek aan hebt is het goed ????
                                          Amai, het aantal brandwonden zal dus DRASTISCH verminderen !!!

Maar het ergste is dat parkeren vind ik. Zou Schouppe ook met de moto rijden ?
                                          ooit al iets anders geweten in Belgie?
                                          1978 BMW E21 323i
                                          2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                                          2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Working...
                                          X