Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe

wat is beschermende kledij ?

lange broek en blauw hemd met korte mouwen zoals de zwaantjes in de zomer ?

ik vermoed zoals ge op u rijexamen moet verschijnen
    Helm, handschoenen, stevige jas lange broek en schoenen die de enkels omsluiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      wat is beschermende kledij ?

lange broek en blauw hemd met korte mouwen zoals de zwaantjes in de zomer ?
      Genoeg strepen op je schouders, en je bent ongenaakbaar!
      1991 BMW E30 318is

Comment

Dit is een zeer goede zaak. Het is alvast een begin.

Zou het niet zover drijven dat iedereen verplicht een 1-delig pak moet dragen, maar een lange broek, deftige schoenen en handschoenen + motovest zijn toch wel het minimum.

Gedaan met de mannen die in de zomer met hun shortje en strandslippers op de autostrade richting kust scheuren.

Comment

Ik ben voor.

Die kledij is wel het minste wat je kan doen... zolang je niet zelf de volledige ziektekosten voor je rekening neemt... en het ziekteverzuim zelf betaalt... vind ik dat degene die het betaalt er wel iets over mag zeggen...

Comment

Eindelijk.

Comment

dus een jeansbroek, botinnen, handschoenen en een leren vest volstaan normaal gezien ?

Comment

Weer zo een half-zijn-gat maatregel dus.

Ge moogt nekeer een schuiverke maken met uwe jeans tegen 70 per uur en zien hoelang die broek dat uithoudt

Comment

als ik van hier naar de bakker rij, om de vespa nog eens te laten draaien, zit ik een km in de 30 km zone, en daarna 300 meter in een 50km zone, centrum kapellen, dus eigelijk 20 per uur

natuurlijk doe ik dat beter te voet, en meestal doe ik dat ook, tis maar als ...

Comment

Goh, waar gaat ge de lijn trekken?

Gaat ge iedereen verplichten van een Dainese pak te dragen, of zal een motobroek uit de Lidl ook goed genoeg zijn. (Want daar zit ge ongetwijfeld ook sneller door dan door een Dainese MotoGP pak).

Niet iedereen is even vermogend, en sommige mensen rijden met de moto uit noodzaak.
                    Trouwens wat voor de broek geldt, geldt voor mij evenzeer voor de handschoenen, en hoeveel zie je er niet rijden zonder?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk Berichten
                      Goh, waar gaat ge de lijn trekken?

Gaat ge iedereen verplichten van een Dainese pak te dragen, of zal een motobroek uit de Lidl ook goed genoeg zijn. (Want daar zit ge ongetwijfeld ook sneller door dan door een Dainese MotoGP pak).
                      Die motobroek uit de lidl zal steviger zijn dan gelijk welke jeans

Niet iedereen is even vermogend, en sommige mensen rijden met de moto uit noodzaak.
                      Dat is pure nonsens, motorrijden is duurder dan autorijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        ni waar he, moto is 90% (?) aftrekbaar, ook de kledij trouwens

Comment

een collega van me krijgt er niet meer als die 90 of 95 uit, ook al wordt moto 100% voor beroep gebruikt, ze nemen dat niet aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

Met nen 125cc scooter rondbollen is toch net iets goedkoper dan met een auto rijden denk ik.

Comment

MOTORrijden?

Comment

Nen 125cc is toch ne MOTOR?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Met nen 125cc scooter rondbollen is toch net iets goedkoper dan met een auto rijden denk ik.
                                  fietsen ook.
                                  1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                    fietsen ook.
                                    Ja, da weet m'n gat ook... maar daar gaat het niet over hé man!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Ja, da weet m'n gat ook... maar daar gaat het niet over hé man!
                                      Meeste motorrijders kruipen liever op een fiets dan op een 125cc scooter denk ik.

Maar hey, ik kan me altijd vergissen!
                                      1991 BMW E30 318is

Comment

als schouppe hetzelfde denkt als échte motards ben ik perfect gelukkig op m'n slippers

Comment

Working...
                                        X