Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
    Meeste motorrijders kruipen liever op een fiets dan op een 125cc scooter denk ik.
    Ge moet ergens beginnen hé... En als ge over budget spreekt, kan je nergens beter zijn dan op nen 125cc. Ik spreek uit ervaring. Heb 2 jaar met ne 125cc scooter rondgereden, vooraleer er iets zwaarders in de garage stond. 't Is terug ne scooter, misschien wordt het later wel eens een 'echte' motorfiets...

PS : 't is en blijft plezanter dan ne fiets hoor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
      100%, niet?
      Moto, naft, rijbewijs, kledij, alles.
      Klopt.

Maar wel a rato km's woon-werkverkeer tov totaal aantal afgelegde km's.
      Bij bv. 20 kkm per jaar waarvan 5 kkm privéritjes kan je dus 75 % inbrengen.

100 % woon-werkkm's kan je proberen maar een ongeschreven regel vd fiscus stelt dat je
      toch minimum een 5 kkm aflegt privé per jaar.
      Zelfs met alle facturen zwart op wit die aantonen dat je alle km's woon-werk hebt
      afgelegd kan je dus in de problemen komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
        Meeste motorrijders kruipen liever op een fiets dan op een 125cc scooter denk ik.
        Dat weet ik zo nog niet hoor. Als je soms ziet wat er op zo'n scooters zit.

Comment

Wat een gezeik hier weer zeg...

Ik begrijp die redeneringen niet. Maar goed.

Leven en laten leven zeker ?

Ik rijd even graag met een 125 cc Vespa als met een 1000 cc Ducati.

Gewoon kunnen proeven van 2 verschillende manieren van rijden, maakt het net zo plezant.

Als ik "maar" op een 125 cc zit, dan schaam ik mij niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
            problemen
            bwa problemen, ze pakken gewoon geen 100% aan, ook al is dat zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              Ik ben voor.

Die kledij is wel het minste wat je kan doen... zolang je niet zelf de volledige ziektekosten voor je rekening neemt... en het ziekteverzuim zelf betaalt... vind ik dat degene die het betaalt er wel iets over mag zeggen...

Ik ben zeker ook voor!

Maar niet met u redenering!
              Dan moet ge wielertoeristen ook verplichten beschermde kledij te dragen( buiten een af en toe helmpje) ,die gaan ook tegen 50 a 60 berg af...

Dan moet ge eigenlijk sporten in het algemeen gaan verbieden/verplichtingen opleggen...stel u voor dat ik ga joggen(dat is zuiver hypothetisch ) en ik verzwik mijn enkel. Paar weken op ziekenkas, wie betaalt dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten

Dan moet ge eigenlijk sporten in het algemeen gaan verbieden/verplichtingen opleggen...stel u voor dat ik ga joggen(dat is zuiver hypothetisch ) en ik verzwik mijn enkel. Paar weken op ziekenkas, wie betaalt dat?
                Het aantal mensen dat door sportletsels "out" is en daardoor niet kunnen werken, is uit ervaring toch groot.
                Afhankelijk van het statuut, mag de werkgever eerst gewaarborgd loon betalen en daarna draait
                de ziekenkas op. Heel veel "poeha" wordt daar niet over gemaakt. Maar als iemand 2 dagen thuis zit met een griep en koorts sturen ze onmiddellijk een controle-arts om te kijken of het wel gerechtvaardigd is. Enkele weken later een herval en de werknemer wordt al op het matje geroepen waarom hij "zoveel" ziek is.

Ergens vind ik dat niet echt eerlijk.

Ik weet dat sportmensen niet vragen om geblesseerd te geraken. Verre van. Maar er is toch een wezenlijk risico verbonden aan sporten. Ik zal hier maar het woord voetbal eens laten vallen.

Ik draag al sinds de eerste dag dat ik op 2 wielen rijd, beschermende kledij. OOK op mijn Vespa. Ik zou me gewoon niet goed of veilig voelen zonder. Ook bij 25-30 ° draag ik mijn kledij.

Het is het minste wat je kan doen. We zitten al totaal niet beschermd, geen gordel, geen airbags...Dan is beschermende kledij echt wel noodzakelijk.

Als ik mensen op de moto of de Vespa zie met een korte broek en een T-shirt, dan krijg ik de kriebels.
                Om nog maar te zwijgen van kindjes achterop, die eveneens niks dragen. Als je zo'n verantwoordelijkheid durft dragen als ouder, dan vind ik dat krankzinnig. Eén val en dat kind kan littekens hebben voor zijn ganse leven.

Wat die ziekenkas betreft. Laten we dat buiten beschouwing laten. Die moet er zijn ten dienste van de mens. We betalen ons al blauw aan belastingen. Laat dat systeem maar zijn werk doen. We kunnen er allemaal maar goed bij varen als we iets tegen komen.

Ik vind de straf al voldoende als iemand valt, zonder beschermende kledij, aan de verwondingen die hij oploopt. Wees gerust, ze zullen wel tieren van de pijn als ze brandwonden hebben.

Ik vind die verplichting OK. Zelfs voor 1kilometer te rijden. Je weet nooit.

Voor mij = Helm (persoonlijk vind ik een jethelm op zich ook al niet voldoende, maar bon), vest, handschoenen, broek, schoenen met kuitbescherming en scheenbeen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                  Ik ben zeker ook voor!

Maar niet met u redenering!
                  Dan moet ge wielertoeristen ook verplichten beschermde kledij te dragen( buiten een af en toe helmpje) ,die gaan ook tegen 50 a 60 berg af...

Het is een probleem, mensen die zichzelf vrijheden toedichten ten koste van anderen.

De overheid pakt doorgaans alleen de grote zaken aan. Ergens logisch.. maar daarom niet perse rechtvaardig.

In je auto draag je ook een gordel omdat de overheden het verplicht hebben he...

Als je met alcohol op achter het stuur een ongeval veroorzaakt, of door overdreven snelheid... dan kan het goed zijn dat je zelf voor de kosten op moet draaien wegens bewust genomen risico waar de verzekering niet in tussen zal komen.
                  Geen beschermende kledij dragen op de moto valt daar voor mij ook onder...

Comment

Ik draag in de auto een gordel omdat ik me dan veiliger voel, de verplichting van de overheid heeft daar niks mee te maken.

Soit, voor de rest een goede maatregel. Ooit 260 gedaan met alleen een t-shirt en korte jeansbroek aan. Blij dat toen niks verkeerd is gegaan. (buiten een gescheurd t-shirt)
                    Last edited by David67; 14/04/2010, 02:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                      Om nog maar te zwijgen van kindjes achterop, die eveneens niks dragen. Als je zo'n verantwoordelijkheid durft dragen als ouder, dan vind ik dat krankzinnig. Eén val en dat kind kan littekens hebben voor zijn ganse leven.
                      kinderen jonger dan 8 jaar worden ook verboden onder schouppe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                        Het aantal mensen dat door sportletsels "out" is en daardoor niet kunnen werken, is uit ervaring toch groot.
                        Ik heb ooit eens gelezen dat mensen die sporten in hun vrije tijd gemiddeld meer dagen ziek thuis zitten (omwille van kwetsuren) dan mensen die niet sporten.

Tot zover "sport is gezond"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Ik heb ooit eens gelezen dat mensen die sporten in hun vrije tijd gemiddeld meer dagen ziek thuis zitten (omwille van kwetsuren) dan mensen die niet sporten.

Tot zover "sport is gezond"
                          Maar... die 'sporters' leven doorgaans wel langer zonder kwaaltjes. Als bejaarden gaan ze dus weer minder aan ons sociaal zekerheidsstelsel knabbelen.

M.a.w., 't zal in eindeffect voor beide groepen ongeveer evenveel kosten peins 'k.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Maar... die 'sporters' leven doorgaans wel langer zonder kwaaltjes. Als bejaarden gaan ze dus weer minder aan ons sociaal zekerheidsstelsel knabbelen.

M.a.w., 't zal in eindeffect voor beide groepen ongeveer evenveel kosten peins 'k.
                            Nee weeral duurder... pensioenen!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

maar wel langer leven en ons pensioen opeten
                              ik heb daar geen bezwaar tegen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                maar wel langer leven en ons pensioen opeten
                                Die 'ziekelijken' houden ze dikwijls ook (te) lang kunstmatig in leven. Dat kost ook (heel) veel.

Maar hé, we zijn serieus offtopic aan 't gaan.

Comment

solly

en laat die ori-pijp eens hangen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    solly

en laat die ori-pijp eens hangen
                                    Off-topic moet af en toe eens kunnen

Comment

in de USA zijn helmen bij moto's niet verplicht zeker?
                                      al geregeld fotos en filmpjes gezien van bendes jonge mannekes die in tshirt en zonder helm op een sportmoto rondrijden
                                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                        in de USA zijn helmen bij moto's niet verplicht zeker?
                                        Hangt van staat tot staat af.

Comment

Benieuwd hoe diepgaand die nieuwe wetgeving uitgewerkt zal worden.
                                          Voor mij geldt in ieder geval: ATGATT

Er zijn namelijk 2 soorten motorrijders. Zijn die al gevallen zijn en zij die nog moeten vallen.

Comment

Working...
                                          X