Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

tis al een aanzet he
    het beter doen ligt maar bij de slimheid van de motard zelve

Comment

ik heb niet alles gelezen. Maar ik zou de verplichting een heel erg jammere zaak vinden.
      Niet voor wanneer ik met de moto ga gaan rijden voor het plezier, maar eerder voor mijn werk.
      Zowat 90% van mijn motokm's zijn nuttige als in van mijn werk naar een werf, naar een klant, naar een leverancier,...
      Het is dan niet altijd gepast om in een lederen outfit toe te komen bij de mensen. Tenslotte moede wel wat professioneel blijven en ben ik ook het gezicht/de eerste indruk die mensen krijgen van de firma.
      In de zomer is een outfit = zweten. Zeker als je int stad moet zijn waar je amper 30 km rijden. Ik kan het mij dan ook niet permitteren van compleet bezweet bij de mensen te komen.

Voor mij is de moto een praktische vervoermiddel waar ik veel tijd mee uit kan sparen (file, parking zoeken,...) als ik mij overal compleet moet beginnen omkleden, alles in mijn koffers puzzelen en achteraf hetzelfde maar omgekeerd, ja, dan heeft het geen nut niet meer.

Ik zou liever zien dat ze het rijbewijs nog wat vermoeilijken, dat ze meer controle doen op het kunnen rijden van motorrijders. En ja, er zijn 2 soorten, die da al gevallen zijn en bla bla bla, maar het is en blijft een feit dat meer dan de helft van de motorrijders niet deftig kan rijden. Dus laten we het probleem dan ook eens bij de oorzaak aanpakken en niet bij de symptomen.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Ik zou liever zien dat ze het rijbewijs nog wat vermoeilijken, dat ze meer controle doen op het kunnen rijden van motorrijders. En ja, er zijn 2 soorten, die da al gevallen zijn en bla bla bla, maar het is en blijft een feit dat meer dan de helft van de motorrijders niet deftig kan rijden. Dus laten we het probleem dan ook eens bij de oorzaak aanpakken en niet bij de symptomen.
        Ja dat gaat vooral helpen in die 7/10 gevallen waar de automobilist in fout is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Ja dat gaat vooral helpen in die 7/10 gevallen waar de automobilist in fout is
          Das weer kort door de bocht é. Wanneer een motocyclist wa beter kan rijden zal hij zich sneller uit een moeilijke situatie kunnen redden ipv te paniekeren, zich onderuit te remmen of gewoon recht op nen auto te knallen.
          Bovendien weet iedereen ook maar al te goed da wanneer dadde wa beter kunt rijden (= meer oefening) dadde dan beter situaties en vrouwen in kunt schatten. Das niet alleen met de moto op de baan zo, maar bij alles. Ook met de auto en ook op circuit.
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Maar als je leest wat bovenop deze pagina staat,
            dus dat het verplicht: lange mouwen, lange broek enzo wordt,

dan hoef je je geen zorgen te maken?

Comment

Ligt het aan mij of is die wet weer veel show en weinig go? 't zijn zo ongeveer de meest basic dingen die ze gaan verplichten.
              Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                Ligt het aan mij of is die wet weer veel show en weinig go? 't zijn zo ongeveer de meest basic dingen die ze gaan verplichten.
                Het kan mij eigenlijk allemaal niet schelen. Dat ze ons gewoon gerust laten.

Ik erger me maar één ding aan die nieuwe wettekes van meneer Schouppe, da's dat parkeren op het trottoir.

Verdomme, dat is soms juist het gemak aan een moto. Je neemt bovendien geen parkeerplaats in van een auto. Je hindert niemand op straat. Als je hem goed zet, hinder je ook geen voetgangers. Als ik zie hoe fietsen soms de doorgang hinderen...

Onnozele kloten.

IK HAAT HET , IK HAAT HET !

Altijd maar extra wettekes, altijd maar gezever.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten

Ik erger me maar één ding aan die nieuwe wettekes van meneer Schouppe, da's dat parkeren op het trottoir.

Verdomme, dat is soms juist het gemak aan een moto. Je neemt bovendien geen parkeerplaats in van een auto. Je hindert niemand op straat. Als je hem goed zet, hinder je ook geen voetgangers. Als ik zie hoe fietsen soms de doorgang hinderen...

Onnozele kloten.

En daar heb je 100% gelijk in...
                  het parkeren is mss één van de domste regels die er kon bijkomen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten

Onnozele kloten.

Volledig mee akkoord...

Comment

Ik vind dat ook echt verschrikkelijk ambetant voor de motorrijders , ik erger mij er als voetganger totaal niet aan als er een moto op het trottoir staat .
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

Comment

en dan is er nog de vraag; is dit nu een trottoir of niet. De markt in oudenaarde bijvoorbeeld. Als ik daar ooit een boete krijg ga ik dat aanvechten want in mijn ogen is dat een verharde zijberm. (hoogteverschil met de straat is amper een dikke centimeter).
                        Of wat als je de motor op de kouter in Gent zet? das een mega plein waar er geen auto´s mogen staan maar toch wel altijd een paar motorfietsen staan. Mogen we daar dan nog staan of niet?

Ik parkeer de mijne nu en dan op trottoirs of op de verbreding aan het einde van parkeerstrook; zal dat ook blijven doen want ik heb geen zin om mij tussen autos te parkeren en dan één of anderen pipo die niet goed kijkt bij het in of uitrijden voor of achter je uwen moto omver rijdt en dan waarschijnlijk vluchtmisdrijf gaat plegen.
                        Last edited by ; 22/04/2010, 16:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                          en dan is er nog de vraag; is dit nu een trottoir of niet. De markt in oudenaarde bijvoorbeeld. Als ik daar ooit een boete krijg ga ik dat aanvechten want in mijn ogen is dat een verharde zijberm. (hoogteverschil met de straat is amper een dikke centimeter).
                          Of wat als je de motor op de kouter in Gent zet? das een mega plein waar er geen auto´s mogen staan maar toch wel altijd een paar motorfietsen staan. Mogen we daar dan nog staan of niet?

Ik parkeer de mijne nu en dan op trottoirs of op de verbreding aan het einde van parkeerstrook; zal dat ook blijven doen want ik heb geen zin om mij tussen autos te parkeren en dan één of anderen pipo die niet goed kijkt bij het in of uitrijden voor of achter je uwen moto omver rijdt en dan waarschijnlijk vluchtmisdrijf gaat plegen.
                          Voila, Oudenaarde is een perfect voorbeeld. Dat zeer brede voetpad aan café de Carillon, is al sinds lange tijd een plek waar motards hun motor netjes naast mekaar parkeren. Het was ondertussen een bezienswaardigheid geworden in de zomer. Met de Vespaclub, met 40-50 man, hebben we daar ooit eens aan de overkant geparkeerd, allemaal mooi in een rij. Geen enkele voetganger werd gehinderd. Integendeel, er kwamen ontzettend veel mensen op af, met hun kindjes erbij.

Ik ga het ook blijven doen. Benieuwd wat de boete zal zijn.

Comment

Zowat 90% van mijn motokm's zijn nuttige als in van mijn werk naar een werf, naar een klant, naar een leverancier,...
                            Het is dan niet altijd gepast om in een lederen outfit toe te komen bij de mensen. Tenslotte moede wel wat professioneel blijven en ben ik ook het gezicht/de eerste indruk die mensen krijgen van de firma.
                            In de zomer is een outfit = zweten. Zeker als je int stad moet zijn waar je amper 30 km rijden. Ik kan het mij dan ook niet permitteren van compleet bezweet bij de mensen te komen.
                            kevlar jeans broek, dunne handschoenen en een vest die je gewoon open laat staan?
                            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                              kevlar jeans broek, dunne handschoenen en een vest die je gewoon open laat staan?
                              nen kevlar die er nog iets of wa deftig uitziet en meer beschermt dan een gewone jeans is pokke duur... Als ge alle dagen op de moto zit, dan wordt dat wel een enorme investering...
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

nen kevlar die er nog iets of wa deftig uitziet en meer beschermt dan een gewone jeans is pokke duur... Als ge alle dagen op de moto zit, dan wordt dat wel een enorme investering...
                                Onlangs was ik aan het kijken naar kevlar jeansbroeken (en ja, je moet wat kijken naar het model) en ik was nogal verbaasd dat je er kon kopen aan minder geld dan ik soms voor een gewone jeansbroek geef, dus zo een geweldige investering lijkt me dat niet^^

Anderzijds lijkt mij het vel van je gat naar je benen transplanteren wel een heftige en pijnlijke investering, 't is maar wat je graag hebt...

Comment

kwaliteit kost geld, geen geld, geen kwaliteit
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Hoe zit het met jet helmen? Als je daar mee valt kan je toch serieus wat schade aan je voorgevel hebben? Ik ben vroeger eens op mn gezicht gevallen met mn scooter zonder helm. Een jet helm ging mn gebroken kaken niet voorkomen hebben vrees ik.
                                    i 1 2 1/2 6

Comment

jet helm is goed als ge rijdt met een traag brommertje. of voor op circuit te rijden.
                                      voor mij enkel maar een integraal- of systeemhelm aub
                                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                                        Hoe zit het met jet helmen? Als je daar mee valt kan je toch serieus wat schade aan je voorgevel hebben? Ik ben vroeger eens op mn gezicht gevallen met mn scooter zonder helm. Een jet helm ging mn gebroken kaken niet voorkomen hebben vrees ik.
                                        Er zit zo een aantal jaren geleden iemand gecrasht op de rotonde van gent dampoort.
                                        Ze wilden die beademen, maar dat ging niet meer bij gebrek aan kin en kaak ...

Levensgevaarlijk imho, tenzij je zo een arai pakt met een beschermbeugel.

Nuja, "bmw style" een Shuberth systeemhelm kopen en dan de hele dag rondrijden met dat ding opengeklapt is al niet veel beter.

Comment

• Enkel een volle helm voor mij

Comment

Working...
                                          X