Bij hoge temperaturen dus niet met de moto rijden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenSorry zenne, maar als ge op dagen gelijk vandaag mét full gear op de moto zit, dan zijde ook ni goe bezig...
Tis in full gear of nie bij mij. En ja zo weer gelijk vandaag is het nie.
En andere warme dagen, thermisch ondergoed doet al redelijk wa af, en dikwijls genoeg stoppen aan een terraske voor te drinken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenSorry zenne, maar als ge op dagen gelijk vandaag mét full gear op de moto zit, dan zijde ook ni goe bezig...
Dan ben ik nie goe bezig.. Maar ik kruip nooit zonder volledige bescherming op de moto.. Ookal wast vandaag precies nen oven waar ik in zat op de autostrade..BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Comment
-
Ikke vandaag in marcelleke en shortje
Maar ja sommige vinden dat dan ook gene echte moto...dus mag da!
En ivm met dat vel los peuteren van de asfalt als ge daar altijd al vanuit moet gaan kunde beter te voet gaan.
PS deze morgen heb ik wel wat verder moeten rijden met de moto en dan was ik in tenue zene
Maar voor hier int dorp rond te knotsen -> Marcelleke rules
Comment
-
Als ik niet verder dan 20km moet, ga ik niet in full tenue op mn moto zitten hoor (Ik draag wel altijd handschoenen). Binnenbaantjes naar de kust (20min), handdoek en boekje in mn tanktas en op het strand gaan liggen, dan ga ik me niet in het leer steken...
Ik vind het nog altijd fijn dat ik die keuze kan maken.i 1 2 1/2 6
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenDan ben ik nie goe bezig.. Maar ik kruip nooit zonder volledige bescherming op de moto.. Ookal wast vandaag precies nen oven waar ik in zat op de autostrade..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk BerichtenIkke vandaag in marcelleke en shortje
Maar ja sommige vinden dat dan ook gene echte moto...dus mag da!
En ivm met dat vel los peuteren van de asfalt als ge daar altijd al vanuit moet gaan kunde beter te voet gaan.
PS deze morgen heb ik wel wat verder moeten rijden met de moto en dan was ik in tenue zene
Maar voor hier int dorp rond te knotsen -> Marcelleke rulesOorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk BerichtenAls ik niet verder dan 20km moet, ga ik niet in full tenue op mn moto zitten hoor (Ik draag wel altijd handschoenen). Binnenbaantjes naar de kust (20min), handdoek en boekje in mn tanktas en op het strand gaan liggen, dan ga ik me niet in het leer steken...
Ik vind het nog altijd fijn dat ik die keuze kan maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk BerichtenAls ik niet verder dan 20km moet, ga ik niet in full tenue op mn moto zitten hoor (Ik draag wel altijd handschoenen). Binnenbaantjes naar de kust (20min), handdoek en boekje in mn tanktas en op het strand gaan liggen, dan ga ik me niet in het leer steken...
Ik vind het nog altijd fijn dat ik die keuze kan maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWisten jullie dat oververhitting van een mens tot concentratieverlies en zelfs in extremis tot ongelukken kan leiden?
Denk daar maar eens over na...Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
Laat ons dan ook direct de snelheidslimieten, keuring en gordel afschaffen.
Aja, meestal hebt ge toch niets voor als ge daar geen rekening mee houdt (alleen die ene keer dat ge het wel nodig hebt is wel dikke pech dan natuurlijk)
Mijn inziens is het gevaar met beschermende kledij al behoorlijk groot, zonder ben je een vogel voor de kat, maar bon, onze planeet is toch overbevolkt, dus no problemo voor mij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenTiens, ik dacht dat het net dat was waar je moet vanuit gaan, anders is elke veiligheidsmaatregel ivm zowat alles op de wereld overbodig.
Laat ons dan ook direct de snelheidslimieten, keuring en gordel afschaffen.
Aja, meestal hebt ge toch niets voor als ge daar geen rekening mee houdt (alleen die ene keer dat ge het wel nodig hebt is wel dikke pech dan natuurlijk)
Mijn inziens is het gevaar met beschermende kledij al behoorlijk groot, zonder ben je een vogel voor de kat, maar bon, onze planeet is toch overbevolkt, dus no problemo voor mij
Een dosis gezond verstand doet al veel hé.
Comment
-
laat maar komen die wet/regel/decreet whatever.
Ben voorstander. Nog nooit getotterd maar ze zeggen soms dat er slechts 2 type motards zijn:
zij die al gevallen zijn en zij die nog moeten vallen.
Rij zelf super defensief maar een plekje olie, kiezel enz is voldoende om een val te maken.
En wat dit weer betreft, ze hebben inderdaad perfecte (beschermende) kledij voor deze dagen hoor... + inderdaad regelmatig stoppen als je gaat toeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenBij hoge temperaturen dus niet met de moto rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichtenlaat maar komen die wet/regel/decreet whatever.
Ben voorstander. Nog nooit getotterd maar ze zeggen soms dat er slechts 2 type motards zijn:
zij die al gevallen zijn en zij die nog moeten vallen.
Rij zelf super defensief maar een plekje olie, kiezel enz is voldoende om een val te maken.
En wat dit weer betreft, ze hebben inderdaad perfecte (beschermende) kledij voor deze dagen hoor... + inderdaad regelmatig stoppen als je gaat toeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichtenvoila! ik rij altijd met mijn pak aan of vest en broek maar met zo'n weer laat ik de moto lekker thuis staan ofwel ga je 's avonds rijden dan valt het ook goed mee
Trouwens, de mens die met zijne moto moet gaan werken bijvoorbeeld die kan niet zomaar zeggen van: "Hé, 't is te warm, ik ga 's avonds gaan werken".
Comment
-
Ik ben de voorbije week, alle dagen met de moto naar het werk gereden.
Volledig met broek (over mijn jeans-broek), lederen vest en botten.
Ja, het was warm. Maar éénmaal je rijdt. En het genot om door het verkeer te rijden.
Het maakt alles goed.
En veel drinken natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenIk ben voor.
Die kledij is wel het minste wat je kan doen... zolang je niet zelf de volledige ziektekosten voor je rekening neemt... en het ziekteverzuim zelf betaalt... vind ik dat degene die het betaalt er wel iets over mag zeggen...
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenVoor 20km is het de moeite ook niet, maar voor minder dan 200km pak ik mijn moto sowieso niet
Hehehe, betaal jij nu je eigen ziektekosten of ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
En veel drinken natuurlijk
ik bovenstaande quote gelezen en, braaf als ik ben, luister ik goe naar meneer dokteur. Ja allo mijnen frak, kheb kik vree veel gedronken, maar da geeft toch geen goed gevoel zenne...Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichtenik heb dat één keer gezegd en de dag nadien ben ik onderuit geschoven altijd HOUT vasthouden en dat was toevallig niet voorhanden toen
Comment
Comment