Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
    Nee, het opkuiswerk is groter als je geen beschermende kledij aanhad bij een ongeval.
    Als ik naar diezelfde winkel rijd met de wagen aan 50 per uur komen de wielertoeristen mij voorbij, althans op het stuk afdaling , en die mannen zitten in hunnen halven blote bij wijze van spreken tegenover een motorrijder en die hebben geen helm op en bollen op bandjes die veel smaller zijn en op remmen die de helft zijn van een chinees brolbrommerke en die hebben meestal dan nog juist een donkere leffe in hun kas geslagen ... dat is geen probleem voor Schouppe blijkbaar

    Ze hebben voor mijn deur al fietsers opgeraapt met serieuze verwondingen aan het hoofd en daar betalen wij ook allemaal voor ...
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
      zou van kracht zijn op alle motoren , ttz die met een motoplaat, dus ook 125CC.
      elke verkeersdode minder is een goed resultaat. er kan altijd iets gebeuren op een rit van 3 km of op een van 200 km. Je moet je gordel ook steeds dragen he
      Met een auto moet je naar de technische controle, daar testen ze je wagen iets of wat. Met een motorfiets moet dat niet ...

      Ik kan mij voorstellen dat een technische keuring invoeren voor motorfietsen levens kan redden, een beetje beschermende kledij bespaart alleen de motorrijder wat persoonlijk leed.

      Pas op, ik ben absoluut voor het dragen van motorkledij in de meeste gevallen, maar ik vind deze halfslachtige regel niks bijbrengen aan een hedendaags probleem ...
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Als ik naar diezelfde winkel rijd met de wagen aan 50 per uur komen de wielertoeristen mij voorbij, althans op het stuk afdaling , en die mannen zitten in hunnen halven blote bij wijze van spreken tegenover een motorrijder en die hebben geen helm op en bollen op bandjes die veel smaller zijn en op remmen die de helft zijn van een chinees brolbrommerke en die hebben meestal dan nog juist een donkere leffe in hun kas geslagen ... dat is geen probleem voor Schouppe blijkbaar

        Ze hebben voor mijn deur al fietsers opgeraapt met serieuze verwondingen aan het hoofd en daar betalen wij ook allemaal voor ...
        Die wielertoeristen schuiven wel niet vaak onder een vangrail bij een afrit.

        Een lederen pak vormt dan een goed exo-vel die je ingewanden bijeenhoudt.

        Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
        Word!
        Stop 'et.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Die wielertoeristen schuiven wel niet vaak onder een vangrail bij een afrit.

          Een lederen pak vormt dan een goed exo-vel die je ingewanden bijeenhoudt.



          Stop 'et.
          Uiteraard, maar een ritje naar de supermarkt 3 kilometer verder betekent voor mij geen afritten met vangrails. Dan gaat het over een ritje tot net buiten de bebouwde kom, max 70 km per uur.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • De gemiddelde motorkledij is trouwens ook meer illusie dan echt beschermende kledij. Pas vanaf de duurdere dingen heb je er echt iets aan. Maar vergeet het dat een motorbroek van een 130 euro veel zal doen.

            En motorkledij helpt, als het goede is, tegen het schuiven. Als je ergens tegen aan schuift, dan is het evengoed prijs als wanneer je niets aan hebt, dood ben je dan toch.

            Vorige maand ook nog een markant artikel in de MR : helmen beschermen maar tot impact van 37km/h. Sneller niet, dan breek je toch de nek en heeft een goede helm geen zin.

            Anderzijds moet je eens een nuttige verplaatsing met de motor doen. Bvb eens naar het stad. Wel, doe dat dan eens samen met een B-klasse brommer, die niet overhevig is aan de nieuwe wet. En kijk eens hoeveel langer dat die erover doet. Das echt verwaarloosbaar. Dus voertuigen met een gelijkaardige gemiddelde snelheid vallen niet onder de norm. Tevens ook de kwetsbaarste gemotoriseerde tweewielers.

            Mijn frustratie hier is dat de regel geen veiligheidsverhogend effect heeft, maar enkel overlast bezorgt.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Uiteraard, maar een ritje naar de supermarkt 3 kilometer verder betekent voor mij geen afritten met vangrails. Dan gaat het over een ritje tot net buiten de bebouwde kom, max 70 km per uur.
              idd! Het verschil tussen u verplaatsen en gaan rijden, wat ik al een paar keer aan heb willen tonen...
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                De gemiddelde motorkledij is trouwens ook meer illusie dan echt beschermende kledij. Pas vanaf de duurdere dingen heb je er echt iets aan. Maar vergeet het dat een motorbroek van een 130 euro veel zal doen.

                En motorkledij helpt, als het goede is, tegen het schuiven. Als je ergens tegen aan schuift, dan is het evengoed prijs als wanneer je niets aan hebt, dood ben je dan toch.

                Vorige maand ook nog een markant artikel in de MR : helmen beschermen maar tot impact van 37km/h. Sneller niet, dan breek je toch de nek en heeft een goede helm geen zin.

                Anderzijds moet je eens een nuttige verplaatsing met de motor doen. Bvb eens naar het stad. Wel, doe dat dan eens samen met een B-klasse brommer, die niet overhevig is aan de nieuwe wet. En kijk eens hoeveel langer dat die erover doet. Das echt verwaarloosbaar. Dus voertuigen met een gelijkaardige gemiddelde snelheid vallen niet onder de norm. Tevens ook de kwetsbaarste gemotoriseerde tweewielers.

                Mijn frustratie hier is dat de regel geen veiligheidsverhogend effect heeft, maar enkel overlast bezorgt.
                Ik wil proper in lijke liggen, dus hou ik de helm aan. Ze moeten maar een laken tot aan m'n kin leggen dan.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Ik begrijp het als motorleek niet goed ... Waarom een regel opleggen die enkel invloed heeft op de persoon die de regel ondergaat? Als ik er voor kies om op een motor te kruipen zonder bescherming levert dat toch enkel mij lichamelijk leed op? Ik zou het nog kunnen begrijpen dat er een regel zou zijn voor passagiers, omdat je die hun vrije keuze in twijfel zou kunnen trekken.
                  Dat zijn die bleiters van verzekeringsmaatschappijen die om zulke regeltjes smeken. Geld, daar gaat het allemaal om hoor.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Dat zijn die bleiters van verzekeringsmaatschappijen die om zulke regeltjes smeken. Geld, daar gaat het allemaal om hoor.
                    Wat is de volgende stap : een helm aandoen in een cabrio?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                      Wat is de volgende stap : een helm aandoen in een cabrio?
                      Zwijgt maar, seffens leest hier nog ne verkeerde mee.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        Wat is de volgende stap : een helm aandoen in een cabrio?
                        Verplicht gebruik van zonnecreme!
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Met een auto moet je naar de technische controle, daar testen ze je wagen iets of wat. Met een motorfiets moet dat niet ...

                          Ik kan mij voorstellen dat een technische keuring invoeren voor motorfietsen levens kan redden, een beetje beschermende kledij bespaart alleen de motorrijder wat persoonlijk leed.

                          Pas op, ik ben absoluut voor het dragen van motorkledij in de meeste gevallen, maar ik vind deze halfslachtige regel niks bijbrengen aan een hedendaags probleem ...
                          Onlangs iets over gelezen in een artikel over deze wet en het bleek dat er nog geen 1% van de ongevallen te wijten was aan de slechte technische toestand van de motor.
                          Weinig nut om een wet in te voeren voor iets dat geen probleem is (niet dat ik er zou van versteld staan indien het toch gebeurde).

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                            Onlangs iets over gelezen in een artikel over deze wet en het bleek dat er nog geen 1% van de ongevallen te wijten was aan de slechte technische toestand van de motor.
                            Weinig nut om een wet in te voeren voor iets dat geen probleem is (niet dat ik er zou van versteld staan indien het toch gebeurde).
                            Dat klopt, buiten enkele uitzonderingen die met oude krellen rondbollen zijn de meeste moto's op de weg recente tot heel recente modellen. En de zelfs al iets oudere modellen hebben dikwijls dan ook nog eens een belachelijk lage km-stand.

                            Comment


                            • Weldra verleden tijd!

                              Comment


                              • ik rij ook altijd met beschermende kledij aan ... zelfs bij een vest zonder rugprotector .. dan voel ik mij al naakt bij manier van spreken

                                maar om daar weer een KB over te maken ... ipv de mensen gewoon zelf de keuze te geven over wat ze willen dragen op de moto ...

                                ik denk dan altijd terug aan die ene keer dat ik daar onderuit ging en op mijn achterwerk tegen 80-90 aan het schuiven was op de asfalt met leder pak aan + poepprotectie en dan nog werd het daar serieus heet + de wrijving tussen het leder en mijn vel gaf als resultaat een serieuze geschaafde poep! Dat maakt bij mij wel de klik maar dat is voor iedereen anders dus

                                En hopelijk laten ze de motards nu efkes gerust! Eerst die nrplaat, dan beginnen ze over die fluo vestjes, nu al de motokledij! Als ze nu eens beginnen met overal moto vriendelijke vangrails te plaatsen! Minder slipperige signalisatie op de baan! Dat zou al wat helpen!

                                Anderzijds zijn er al goede initiatieven gepasseerd om de motards meer te doen opvallen en de andere weggebruikers ervan te gewissen dat er ook tweewielers op de baan zijn...denk maar terug aan de verschillende campagnes op tv.
                                1978 BMW E21 323i
                                2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                                2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                                Comment


                                • Ik vind het allemaal zo betuttelend

                                  Laat toch gewoon de keuze.

                                  Ik ben iemand die altijd alles aandoet van kledij. Maar da's mijn eigen beslissing. Binnenkort een lederen broek en een rugbeschermer kopen.

                                  Nu ik verschillende dagen op het circuit achter de rug heb, als circuit dokter, heb ik al het één en het ander gezien

                                  Comment


                                  • Veel mensen moeten helaas beschermt worden tegen zichzelf. Ik heb nog geen enkele meter gereden met de motor zonder een volwaardig pak aan te hebben. (gore tex in mijn geval). Dat mensen zelf de keuze zouden moeten hebben kan ik inkomen maar dan moet een verzekering in mijn ogen ook niet opdraaien voor schaaf en brandwonden bij een ongeval. (inpaktletsels is een andere zaak).
                                    Impakt van een helm wordt getest dacht ik aan die snelheid maar daarom wil het niet zeggen dat je bij hogere snelheden niet beschermt bent. (een F1 auto zijn crashtest gebeurt ook niet aan 200km/u maar ze komen er wel heelhuids uit).
                                    Ik heb zelf een ongeval gehad aan 60-70km/u en behoorlijk smak gemaakt met het hoofd op de asfalt, helm ziet er zelfs nog redelijk uit en ik had niks van letsel. Als ik dan ook zie hoe mijn gore-tex ineengesmolten is wil ik niet weten hoe mijn vel eruit zou gezien hebben.

                                    Al bij al is dit een regel waar ik me wel kan in vinden; gelukkig zijn de fluo vestjes; keuring en andere belachelijke voorstellen er niet gekomen. Een betere rijopleiding en opfrissing zou nog een veel betere maatregel zijn natuurlijk

                                    Comment


                                    • Heel de draad niet gelezen. Enkel dit: heb toevallig een vriend die enkele weken geleden voor zijn verjaardag een 125cc Vespa heeft gekregen. En ermee is vlak gegaan. En vervolgens enkele weken thuis wegens afgesleten vel.

                                      Ik ga elke dag met de motorfiets, en sta daar zelden tot nooit voor in het zweet. Een correct pak, een goeie helm, goeie handschoenen en een beetje deodorant in de koffer en alles is mogelijk. Ik heb zelfs sollicitaties gedaan door gewoon een kwartier op voorhand te arriveren, das te knopen, schoenen en jas aan te doen.

                                      Voor mij hoeft die wetgeving niet, maar dat wil niet zeggen dat in korte broek op een scootertje wel een goed idee is.
                                      Last edited by ; 23/06/2011, 20:58.

                                      Comment


                                      • Een betuttelend regeltje van nonkel Etienne... Ik moet eerlijk zeggen: veel hinder zal ik bij zn laatste brainfart niet hebben, ik dacht eerlijk gezegd dat dat al in gang was...
                                        Ik rij dus altijd met minimun mn helm, handschoenen en lange broek op baan. Als ik echt bewust mn moto neem om te gaan 'rijden' met maten, doe ik mn hele outfit aan. Voor een toertje in de buurt doe ik een gewone jas of hemd aan. Als ze me tegenhouden wil ik gerust een babbeltje slaan erover, en als het zo is, betaal ik mn boete.
                                        i 1 2 1/2 6

                                        Comment


                                        • De wetgeving spreekt overigens inderdaad enkel over lange broek, jas die de armen bedekt, etc... Dus je kan nog altijd met je gewone jeans die absoluut geen bescherming bied gaan rijden. Enkel korte broek, tshirt en sletsen gaat niet meer.

                                          En inderdaad, voornamelijk de scooterrijders gaan getroffen zijn want ze zitten op hun 125cc vaak zonder enig besef welke risico's ze lopen zonder echt beschermende kledij.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X