Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    14K aan gear en dan nog in uwen blote gaan rondrijden... Geen woorden voor...
    Alle keren als je met de moto naar het werk gaat 160 en meer bollen en sneller tussen de file dan het toekomstige KB toelaat. Zoveel beter bezig!

    Hypocrieten, je vindt ze overal!
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
      Dan ben je nog slechter bezig dan ik dacht, als je al dat materiaal hebt liggen en dan hier komt stoefen hoe je in je short vonken trekt aan 110...
      En gezien het maar tot het eind van de straat en terug was, was het tevens op koude banden! Shit zeg!

      Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
      EEEELA !

      Eddet over mij ?

      Sorry muisje, jou even meegesleurd in the heat of the moment

      Nu, het is wel waar wat ik schreef. Die broek van jou is echt nix waard. Ik heb er veel gezien waarvan de naden spontaan los kwamen. Zelf bij nieuw ongedragen exemplaren. Veiligheid bij die broek is zuiver een illusie.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten

        Sorry muisje, jou even meegesleurd in the heat of the moment

        Nu, het is wel waar wat ik schreef. Die broek van jou is echt nix waard. Ik heb er veel gezien waarvan de naden spontaan los kwamen. Zelf bij nieuw ongedragen exemplaren. Veiligheid bij die broek is zuiver een illusie.
        IK VOEL ME GEBRUIKT



        Nee mateke, ik weet dat je gelijk hebt. Ik draag momenteel alleen nog maar mijn lederen vest van Dainese die juist aansluit.

        Wat mijn broek betreft heb je ook gelijk en daar ga ik zeeeeeer binnenkort iets aan doen.

        Als die stukken niet aansluiten, kan je er juist veel pijn aan doen en verliezen ze hun functie.

        Veel van die kledij is brol, ook al komt het van RAD en is het van IXS of van Held (zoals mijn textiel broek die ik nu heb).

        Maar dan vraag ik mij af, waarom verkopen ze zo'n dingen, als het toch niet veilig is ? Zeker in een winkel zoals RAD...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          Das hetzelfde als zeggen dat een VW T3 veiliger is dan een moto omdadde beschermt zit in een auto. Right....
          Kortzichtigheid troef!
          ik rij vespa, met zijn kleine wielekes, geen remmen die naam waardig, zonder pak
          een oude buscamper, waar ik voor de wielen zit en ikzelf alls bij de eerste klap opvang
          een smart tegen 90 op de rechterrijstrook dagelijks op dr ring van apen tss de 40-tonners

          god zij dank ik ben er nog

          Comment


          • Ja Tjeu ik rij nie zo hard . Ik zou me gewoon erg dom voelen moest ik met 14K aan gear in de kast in mijne blote onderuit gaan en de rest van mijn leven naar gefileerde wooter moeten kijken telkens ik aan bedsport zou doen.

            Comment


            • Je moet gewoon een beetje gezond verstand aan de dag leggen, en dan is er niks mis mee hoe je ook gekleed bent op een motorfiets. Als ik een zestiger op z'n harley door de straten tegen max 70 in z'n short en sandalen zie tuffen, of ne mens die met z'n scooterke naar de bakker rijdt, dan is dat best oké. Maar het lot tarten door met ne scooter tegen 110 vonken te trekken in short en sandalen vind ik getuigen van een serieuze portie domheid, zeker om dat hier dan nog met veel show te komen verkondigen. Het is trouwens niet de eerste keer dat onze vriend tjeu met zulke stoere verhalen afkomt van hoe hij wel kan omgaan met een motorfiets, echter, in zijn plaats zou ik na z'n spijtige voorval bij één van de AW motomeets van een jaar of drie terug toch een iets bescheidener gedrag vertonen. Maar hé, wie ben ik natuurlijk? Van in de winter sjeezen met de moto tussen de auto's op een half besneeuwde en bevrozen autosnelweg tegen 160 tot vonken trekken op z'n scooterke tegen 110 in short. Ik weet het niet hoor. Meer commentaar ga ik daar niet meer op geven.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                ik rij vespa, met zijn kleine wielekes, geen remmen die naam waardig, zonder pak
                een oude buscamper, waar ik voor de wielen zit en ikzelf alls bij de eerste klap opvang
                een smart tegen 90 op de rechterrijstrook dagelijks op dr ring van apen tss de 40-tonners

                god zij dank ik ben er nog
                Daar is niks mis mee. Het verschil met onze vriend tjeu is dat jij dat maar al te goed beseft dat je niet in de meest veilige situatie vertoeft, en dat is al veel.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter
                  Cruise controle laat maar een maximum van 180 op de teller toe dus ik was niet de snelste. Maar gelukkig kan je aan 120 km/u ook rechtstaan op zo een RT .
                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter
                  dus heb ik besloten om niet meer eco te rijden omdat dat dus niet zoveel scheelt

                  Mijn verbruik: http://www.spritmonitor.de/en/detail/424863.html
                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter
                  Ik doe net geen 200 km per dag, waarvan makkelijk 70% snelweg zonder file en 25% snelweg met file, als ik niet moet omrijden .
                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter
                  Maar met mijn motorfiets beperk ik het gependel tot een 2 uren per dag,
                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Ja Tjeu ik rij nie zo hard .

                  Juist ja. Vandaar het hoge verbruik op een traject van 95% snelweg, daarbij een gemiddelde halend van 100km/h over een traject waarbij je 50km file hebt.

                  En dan rij je niet hard en ben jij vooral zoveel veiliger bezig?

                  Ik zeg het, ik vind het allemaal maar serieus hypocriet...
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

                  Comment


                  • Ik blijf erbij, met de motor rijden vult iedereen voor zichzelf in. De ene tuft, de andere gaat racen op circuit, de ene wil enkel maar bochten doen, de ander houdt van de acceleratie, de ene zweert bij het vrijheidsgevoel, enz...

                    Of iemand zotte toeren wil uithalen of wil opscheppen over hoe zot het wel was, dat interesseert mij persoonlijk nog minder dan dat president van Amerika in zijn broek heeft gekakt. Zo'n dingen doen mij dus echt niks. Alsof ik plots iemand zou gaan bewonderen daarvoor. Als zo'n persoon in het ziekenhuis belandt, zal ik daar ook geen seconde medelijden mee hebben. De pijn mag hij dan zelf verbijten. Zo simpel is dat.

                    Met welke motor je rijdt en hoe je dat doet (qua kledij) is volgens mij ook iets waar je vrijheid moet in hebben. Om terug aan te sluiten bij het topic.

                    Moeten we individueel een risico-analyse gaan maken ? Lijkt me zinloos.

                    Ik heb nu gezien hoe kwetsbaar een mens is op een motor op het circuit, ik heb het bloed al op mij gehad.

                    Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij doet vind ik. Straks moet alles bij de motor aan banden gelegd worden, iets wat juist de charme ervan is/was.

                    Enne, Laten we het vooral over de kledij houden

                    Comment


                    • Naar Munchen heb ik aan 175 gereden, maar binnen België rij ik nooit sneller dan 160. En maak daar maar 10 km echte file van.

                      Verschil is dat ik inderdaad geen vonken achterlaat en niet in mijne blote op de RT zit.

                      Loop ik risico op de RT? Natuurlijk, maar met een goed pak weet ik tenminste dat onder normale omstandigheden lijf en ledematen voornamelijk aan mekaar blijven hangen. Een pak bied geen bescherming tegen de poten van een vangrail of andere scherpe objecten, maar glijdend naar het harde object kan ik tenminste doen in alle comfort.

                      Ik zou het gewoon zonde vinden om op de snelweg, wat al een relatief veilige omgeving is voor motorrijders, dan nog levenslange letsels te gaan scoren die eenvoudig vermijdbaar waren door het dragen van een motorpak door een domme val. En zeker met dergelijk kapitaal aan veiligheidskledij zou het gewoon idioot zijn om dan nog naakt te gaan rijden.

                      En ja, verder... In een praktische test blijkt mijn RT beter te remmen dan een nieuwe VFR. Ik weet niet waar dat aan ligt, maar op natte klinkers had ik 7 meter minder remafstand nodig aan 50 km/u. En naast de rijcursussen met de wagen heb ik er ook al drie met de motor gedaan (2 basis, 1 doorgedreven). Tenslotte rij ik nog maar sinds 2009 met de motor, met momenteel amper 63000km onder de billen.

                      Comment


                      • Tsjah, persoonlijk kan ik moeilijk begrijpen dat mensen de noodzaak van beschermende kledij niet in zien (en beter zogezegde slechte beschermende kledij dan geen, dat is geen argument).
                        Het is echter een menselijk gegeven dat onze zelfverdedigingsreflex enkel reageert op accuut direct gevaar en niet op 'langetermijngevaar' in de zin van 'het zou wel eens kunnen dat ik ooit val'.

                        Zelf heb ik een jaar of 17 geleden tijdens een mountainbikeritje in het gebergte rond de Mont Blanc een vriend van me tijdens een afdaling tegen een 70km/h van zijn mountainbike zien gekatapulteerd worden om zo verder te glijden over het asfalt.
                        Toen we stopten en hem aan de kant hielpen zat hij recht voor zich te staren, en reageerde niet meer op ons (de 1ste x dat ik iemand 'in shock' zag)
                        Bleek dat zijn arm langs de elleboog was afgeschuurd tot op het bot, het rare was dat er in 1ste instantie geen bloed te zien was, maar je zag wel duidelijk zijn huid, het vet en de rest liggen. Enorm raar, freaky en genoeg om te weten dat ik er nooit zo wil bij zitten.

                        Comment


                        • En dat is dus eigenlijk het tragische: beschermende kledij is voornamelijk bij 'lage' snelheden (sub 100 km/u) het verschil tussen opstaan en schade inspecteren aan de motor of jarenlange revalidatie en skin grafting. En net aan die lagere snelheden vinden velen het overbodig om in een jas en broek te kruipen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                            Of iemand zotte toeren wil uithalen of wil opscheppen over hoe zot het wel was, dat interesseert mij persoonlijk nog minder dan dat president van Amerika in zijn broek heeft gekakt. Zo'n dingen doen mij dus echt niks. Alsof ik plots iemand zou gaan bewonderen daarvoor. Als zo'n persoon in het ziekenhuis belandt, zal ik daar ook geen seconde medelijden mee hebben. De pijn mag hij dan zelf verbijten. Zo simpel is dat.

                            Enne, Laten we het vooral over de kledij houden
                            slimste reactie in de laatste 2 pagina´s

                            ik heb ook geen 14.000 aan materiaal liggen; ik zie het nut niet van 10 vesten; broeken; botten en 9 helmen te liggen hebben. Ofwel al veel brol gekocht waardoor je telkens wat anders moet kopent; ofwel heel wispelturig persoon die niet weet wat em wilt. Ik heb 1 set veilige uitrusting en enige wat ik steeds vroeg als ik tussen twee zaken twijfelde was welke de veiligste oplossing was.
                            Mijn vorige pak heeft bij een crash aan 60-70/uur ervoor gezorgd dat ikzelf geen letsel had; enige waar ik wel schade had was aan mijn handen. reden had zomerhandschoentjes aan en die zijn helemaal uiteen getrokken. sindsdien altijd met racehandschoenen. Het was die dag 29° en wil er niet aan denken hoe mijn vel er zou uitgezien hebben als ik zie hoe de mouwen; schouders,... ineen zijn gesmolten van het rollen. enkele van mijn vrienden reden ervoor ook dikwijls zonder "battledress" en hebben na het zien van mijn pak ook beslist van het altijd aan te doen.
                            Bij een aanrijding zullen de meest zaken ook niet helpen om je te behoeden van breuken enzo dat besef ik ook heel goed maar schuiven, rollen,... zal een degelijk pak je heel veel leed besparen.
                            Ik nodig jullie stoere mannen allemaal uit om eens weekje in het revalidatiecentrum op mijn vader zijn werk te gaan rondlopen en de verhalen te aanhoren van de bikers die daar zitten. Kan u verzekeren iedere keer als ik daar ben binnen geweest dat wel een tijdje blijft hangen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              En dat is dus eigenlijk het tragische: beschermende kledij is voornamelijk bij 'lage' snelheden (sub 100 km/u) het verschil tussen opstaan en schade inspecteren aan de motor of jarenlange revalidatie en skin grafting. En net aan die lagere snelheden vinden velen het overbodig om in een jas en broek te kruipen.
                              dit moet ik volledig beamen

                              bij mijn ongeval dachten ze ook eerst dat ik serieus aan het bloeden was; bleek de vloeistof in de voorvork ook een rode kleur te hebben en het was dat wat over de baan lag
                              Last edited by ; 30/06/2011, 09:30.

                              Comment


                              • @ ddke als je het zo bekijkt kan je inderdaad een paar sets hebben maar om nu aan 14.000€ te zitten ikzelf heb maar 1 moto staan en had niet ver genoeg gedacht

                                kan me goed voorstellen dat je op een oldtimer voor een retro-look wil gaan in je kledij. Dat je op een enduro niet een full leren racepak metwindbobbel op de rug zal aandoen. Maar ze liggen hebben en niet aandoen is in mijn ogen nogal dwaas. maja wie ben ik om een ander te beoordelen

                                Comment


                                • Als je verschillende types motoren hebt, kan je inderdaad verschillende soorten outfits nodig hebben.

                                  Bestaat er eigenlijk een instantie, zoals de NCAP bijvoorbeeld bij auto's, die zo'n motorkledij test op stevigheid en daar bijvoorbeeld sterren gaat aan toekennen of zo ?

                                  Want als zo'n broek, zoals de mijne, totaal geen veiligheid of bescherming geeft, wat voor zin heeft het dan, dat ik ze draag ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                    Nu, het is wel waar wat ik schreef. Die broek van jou is echt nix waard. Ik heb er veel gezien waarvan de naden spontaan los kwamen.
                                    BMA, gij kalf! Tjeu wil gewoon dat je je broek uitdoet! Heb je dat niet door?!


                                    Comment


                                    • muiske; bij lagere snelheden zal een motorbroek altijd beter zijn als geen motorbroek ze.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                        BMA, gij kalf! Tjeu wil gewoon dat je je broek uitdoet! Heb je dat niet door?!


                                        AAAAAAAAAAAH !!!

                                        Ik zal mijne speedo aandoen !

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                          AAAAAAAAAAAH !!!

                                          Ik zal mijne speedo aandoen !

                                          PM box staat open voor foto's.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X