Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
    muiske; bij lagere snelheden zal een motorbroek altijd beter zijn als geen motorbroek ze.
    Voilà...

Comment

• Binnenkort een kleine fotoshoot te plannen op Tjeu zijnen hof...

Ik in Speedo op mijnen Duc 748 !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
        Binnenkort een kleine fotoshoot te plannen op Tjeu zijnen hof...

Ik in Speedo op mijnen Duc 748 !
        *kuch*

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
        PM box staat open voor foto's.

Comment

Als je verschillende types motoren hebt, kan je inderdaad verschillende soorten outfits nodig hebben.

Bestaat er eigenlijk een instantie, zoals de NCAP bijvoorbeeld bij auto's, die zo'n motorkledij test op stevigheid en daar bijvoorbeeld sterren gaat aan toekennen of zo ?

Want als zo'n broek, zoals de mijne, totaal geen veiligheid of bescherming geeft, wat voor zin heeft het dan, dat ik ze draag ?
          Protectoren krijgen een keurmerk, maar veel ben je daar niet mee denk ik.
          Je moet gewoon wachten tot een motormagazine beslist om eens het één en ander te testen en een paar weken geleden stond er bvb een test (weet niet juist meer of het Motoren&Toerisme was of Motorrijder) in over jeansbroeken met kevlar.
          Testpiloot werd letterlijk 100m aan 30km/h over het asfalt getrokken. Wat duidelijk was is dat je idd niet echt op het merk kan verder gaan en dat het bij jeansbroeken vooral aan de stevigheid van de naden ligt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Verschil is dat ik inderdaad geen vonken achterlaat en niet in mijne blote op de RT zit.
            Moest je ooit al eens op een SH gereden hebben, wat je wss niet zal doen vanwege het logo, dan zou je weten dat jou gedoe veel meer risico inhoudt dan vonkjes trekken op een SH.

Mijn 17 jarige zus zonder rijervaring trekt hem zelf (met mij achterop) tegen de grond. Daar is helemaal nix aan. Het is dan ook maar een scootertje. Wel een heel leuk scootertje, maar het concept behoudt zijn beperkingen.

Al de rest van uw tekst is gewoon grappig.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
              Protectoren krijgen een keurmerk, maar veel ben je daar niet mee denk ik.
              Klopt. Maar er wordt niet gekeken naar de sterkte van de materialen, de kwaliteit van de naden, de scheur bestendigheid, of de protectoren op hun plaats blijven zitten en ga zo maar door.

Desalniettemin is het niet moeilijk om het kaf van het koren te scheiden.
              Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                Kijk, ik juich het toe dat ze de veiligheid wil verhogen en het aantal gewonden omlaag willen halen. Maar een goede motorbeheersing lijkt me in dat geval veel efficiënter
                AKoord. Maar dat kan je van auto's ook zeggen hé. En toch is de gordelplicht één van de slimste dingen die ze ingevoerd hebben.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                  Moest je ooit al eens op een SH gereden hebben, wat je wss niet zal doen vanwege het logo, dan zou je weten dat jou gedoe veel meer risico inhoudt dan vonkjes trekken op een SH.

...

Al de rest van uw tekst is gewoon grappig.
                  Ik kijk uit naar de volgende verhalen en fotootjes van je volgende trip in Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                    AKoord. Maar dat kan je van auto's ook zeggen hé. En toch is de gordelplicht één van de slimste dingen die ze ingevoerd hebben.
                    Natuurlijk, net zoals de helmplicht.
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik kijk uit naar de volgende verhalen en fotootjes van je volgende trip in Duitsland
                      Slaat nergens op. Ik beweer nooit heiliger te zijn dan de paus. In tegendeel. Ik geniet van intensief te rijden, tspel te voelen schuiven, limieten op te zoeken, werken op de moto, mijn oude krel te "Joe Bar"-en, met de 748 bruggen te nemen aan snelheden dat beide wielen van de grond kwamen, voor iedere bocht gortig hard te remmen zodat het ABS systeem keer op keer in dient te grijpen en ga zo maar door.

Ik ben daar dan ook zo hypocriet niet in als jij. Ik geniet luidop en luidkeels van ieder facet van het motorijden. Zowel het praktische, het tarten van de fysica wetten, het evenwichtballet, de snelheid, de acceleraties, het herwinnen van controle als het misloopt, het rijtechnische aspect, de über fijne pokke geile techniek, het sleutelen, het dromen, het afzien, het vloeken als het koud is en/of regent, de imperfecties aan mijn moto's, de geur van mijn oldtimer, de hitte van de SH's zijn banden, de sound van iedere 2wieler hier, de statische look van mijn pan, het tijdloze uitdagende effect van de Four maar ook van de vrijheid. Bij heel goed weer de zon op mijn vel en in mijn gezicht te voelen branden. De wind die mijn T-shirt tot in mijn nek doet wapperen, na het tanken het hete kader en de ijskoude tank tussen mijn benen. Fack it. Tis gewoon te zalig. Das gewoon leven. Eens fuck al common sense durven zeggen. Eens buiten het doosje denken. Nog es jong, wild en onbezonnen te zijn.

En wete wat? Het is ongelofelijk fijn om niet zo bekrompen en fantasieloos te leven. Believe you me.
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

IK VOEL ME GEBRUIKT

Nee mateke, ik weet dat je gelijk hebt. Ik draag momenteel alleen nog maar mijn lederen vest van Dainese die juist aansluit.

Wat mijn broek betreft heb je ook gelijk en daar ga ik zeeeeeer binnenkort iets aan doen.

Als die stukken niet aansluiten, kan je er juist veel pijn aan doen en verliezen ze hun functie.

Veel van die kledij is brol, ook al komt het van RAD en is het van IXS of van Held (zoals mijn textiel broek die ik nu heb).

Maar dan vraag ik mij af, waarom verkopen ze zo'n dingen, als het toch niet veilig is ? Zeker in een winkel zoals RAD...
                        ik vind het jammer dat Dainese niet meer in RAD verkocht wordt mijn handschoenen zijn aan het verslijten en zou er graag een nieuw paar kopen
                        1978 BMW E21 323i
                        2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                        2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• Tjeu, je begint de lijst van verwijten aan mijn adres wel op te stapelen ... Wat heb ik je misdaan? Een ST1100 weigeren te kopen ofzo? Of gekozen voor the easy way op een RT?

Comment

Tjeu, je begint de lijst van verwijten aan mijn adres wel op te stapelen ... Wat heb ik je misdaan? Een ST1100 weigeren te kopen ofzo? Of gekozen voor the easy way op een RT?
                            Uw kortzichtigheid vingergewijs tiens. Azo gewichtig doen over zo kleine onschuldige dingen. Ja, dat zijn ze echt wel. Maar uw referentiekader is nogal "bekrompen". Gij kunt zo de zuurpruim uithangen! Nen gepensioneerden heeft er niets aan... Geniet eens van het leven jong! Op dat gebied kan je nog veel leren van bvb ruimtevullende en heel erg jonge atletische DDke. Vorige zondag in jeansbroek (laat alle duivelen alvast weer uitbreken en mij vervloeken!) DDke zijnen Transzwalp aan de tand gevoeld en in een beu van euforistisch enthousiasme dat heerlijk kraam per ongeluk met zijn valbaar tot tegen de grond getrokken op nog niet volledig ingereden banden. Ipv de dramaqueen uit te hangen en te preken dat dat niet kan moest hij gewoon hard lachen (hij reed achter me op de Pan)! Sunshine smile!

Think outside the box Wooter!

Mss doe je dat in het echt wel, ik hoop het alleszins, maar hier kom je imho vaak ontzettend bekrompen over zenne...
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

• Ik wou al zeggen dat jij erg bekrompen overkomt Net alsof je enkel kan genieten in je blote op een scooter of op een ST1100.

Comment

Ik wou al zeggen dat jij erg bekrompen overkomt Net alsof je enkel kan genieten in je blote op een scooter of op een ST1100.
                                Nevermind, gij leest toch enkel wadde wilt lezen....
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

• Ik krijg hier ongevraagd een psychoanalyse, een lading leugens en verwijten. Enigszins logisch, want het liep al langer spaak met de argumentatie...

Jammer dat je zo uit de hoek komt...

Comment

• Met de moto heb ik maar een paar keer in full-summer-gear gereden (short, T-shirt, zwembandjes), en de belevenis vond ik eigenlijk wel super! Ik voelde de moto zoveel beter aan, niets werd weggefilterd door een lederen pak, botten en handschoenen, ... Maar het voelde ergens onnatuurlijk aan. Beetje zoals de gewente er zo ingebakken zit om de veiligheidsgordel aan te doen als je met de auto rijdt, voelde het onwennig aan zonder het lederen pakske enzo...

Wat anderen doen inzake kledij kan mij eigenlijk geen kloten schelen. Anderzijds, als ik meneer Bibber en mevrouw Beef met hun moto zie rijden, daar krijg ik het wel van op mijn heupen. Mensen die overduidelijk hun machine niet beheersen zijn een gevaar op de weg, nog meer dan mensen die niet zo deftig kunnen autorijden (waarmee ik niet wil zeggen dat ik den besten ben natuurlijk). Misschien moet Schouppe eerder die dingen aanpakken.

Comment

• *Stelt zich Knalpot voor in de bruine vest van Tjeu*

Dandy !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                                        Anderzijds, als ik meneer Bibber en mevrouw Beef met hun moto zie rijden, daar krijg ik het wel van op mijn heupen. Mensen die overduidelijk hun machine niet beheersen zijn een gevaar op de weg, nog meer dan mensen die niet zo deftig kunnen autorijden (waarmee ik niet wil zeggen dat ik den besten ben natuurlijk). Misschien moet Schouppe eerder die dingen aanpakken.
                                        Klopt volledig, als je 5km/h teveel rijdt wordt je als crimineel bekeken en behandeld, maar als je eigenlijk niet in staat bent om deftig te rijden of niet over enige inzicht ter zake beschikt geraak je blijkbaar zonder problemen aan een rijbewijs.
                                        Dat is natuurlijk een nadeel van het systeem, iedereen moet zich aanpassen aan de zwakste schakels.
                                        Ik ben zeker niet de traagste chauffeur, maar durf gerust zeggen dat ik al behoorlijk wat situaties heb meegemaakt waar ik ongelukken heb vermeden of kunnen ontwijken die de fout waren geweest van mijn (in de publieke opinie) 'voorzichtige en brave collega chauffeurs'.
                                        Ze komen zonder kijken een voorangsweg opgereden en rijden bijna in mijn flank, maar geen probleem, ze houden zich aan de snelheid en dan is alles ok^^

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                          Je moet gewoon wachten tot een motormagazine beslist om eens het één en ander te testen en een paar weken geleden stond er bvb een test (weet niet juist meer of het Motoren&Toerisme was of Motorrijder) in over jeansbroeken met kevlar.
                                          Testpiloot werd letterlijk 100m aan 30km/h over het asfalt getrokken. Wat duidelijk was is dat je idd niet echt op het merk kan verder gaan en dat het bij jeansbroeken vooral aan de stevigheid van de naden ligt
                                          Was dus Motorrijder. 'k heb hem deze week nog gekocht, juist vanwege die test.....
                                          Beste uit de test : Alpinestars Axiom, maar aangezien dat Italiaans is, zijn 't kleine maatjes die stoppen bij maat 56, en kan ik daar niet in....
                                          Tweede uit de test : Bering Elroy
                                          Derde uit de test : Richa Kevlar

Die laatste 2 merken verkopen ze bij Van Zeebroek (St. Pieters Leeuw), dus gaat den deze morgen winkelen.

Comment

Working...
                                          X