Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beschermende kledij verplicht vanaf deze zomer op de motorfiets, dixit schouppe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
    Bdie stoppen bij maat 56, en kan ik daar niet in....
    Komaan ENO! Vanaf morgen den 3 wieler in gang beginnen lopen! Binnen de maand past maatje 56 als gegoten! En gaat uw vrouw niet meer weten welken adonis naast haar in bed gaat kruipen! Van ENO naar Jerommeke.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
      Was dus Motorrijder. 'k heb hem deze week nog gekocht, juist vanwege die test.....
      Beste uit de test : Alpinestars Axiom, maar aangezien dat Italiaans is, zijn 't kleine maatjes die stoppen bij maat 56, en kan ik daar niet in....
      Tweede uit de test : Bering Elroy
      Derde uit de test : Richa Kevlar

      Die laatste 2 merken verkopen ze bij Van Zeebroek (St. Pieters Leeuw), dus gaat den deze morgen winkelen.
      Die Richa uit de test was wel aartslelijk van model moet ik zeggen, ik heb er zelf ook ééntje, dus ze hebben ze in andere modellen die er toch iets eigentijdser uit zien...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
        Die Richa uit de test was wel aartslelijk van model moet ik zeggen, ik heb er zelf ook ééntje, dus ze hebben ze in andere modellen die er toch iets eigentijdser uit zien...
        Dus dit week-end bij Van Zeebroeck langs geweest :
        Alpinestars tot maat 56. Dus niet gepast.
        Bering (schoon modelleke hoor!!!) tot maat 60. Joepie, ideaal. Totdat ik die wou proberen!!! Franse maten zijn blijkbaar een heel stukske kleiner dan Belgische maten
        Dan toch maar naar de aartslelijke Richa gekeken... Gelukkig hebben ze die ook in zwart, en valt dat meer mee. Maatje 44, dedju, juist te klein. En Tjeu, neen... 'k ga mijne scooter niet in gang beginnen lopen om daar in te passen..... Dus rechtstreeks naar fabriekje in Michelbeke gereden, omdat ze daar, volgens de verkoper bij Van Zeebroek, nog 2 grotere maten hebben..... Fout gedacht dus : geen grotere maten dan 44. Maar 't voordeel van zo'n fabriekje is dat ze mij daar voorstelden de broek wat 'aan te passen' (lees : wat te verbreden...) En dat doen ze dan nog gratis ook. Mooi meegenomen.

        Comment


        • Vreemd, ik heb mijn Richa en Buse gear in maten XXL gekocht zonder problemen. Weliswaar in Beringen en Bilzen...

          Comment


          • Ik heb de mijne online gekocht (www.bikersbuyit.com), maar ben hem wel gaan passen (uiteraard) en idd, de maat was tot max 44, maar ik ben nogal euh slank, dus dat was geen probleem

            Comment


            • Gaat dit dan ook verplicht zijn voor een 125cc scooter?
              Genre Vespa.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                Gaat dit dan ook verplicht zijn voor een 125cc scooter?
                Genre Vespa.
                Eigenlijk wel, ook gezien de snelheid van zo een scooter niet veel verschilt van de toegelaten snelheden van krachtigere motorfietsen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                  Gaat dit dan ook verplicht zijn voor een 125cc scooter?
                  Genre Vespa.
                  alles mee een plak is een motorfiets. Dus ook motodax 70cc en als die shit
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

                  Comment


                  • Is er ondertussen nu nog iets gewijzigd aan die wet?
                    Nog steeds lange broek, lange mouwen, ... maar nergens de verplichting dat het effectief motokleding moet zijn met bvb pads erin? Dus gewone jeans enzo blijven ok?
                    Uiteraard weet ik ook wel dat zoiets minder veilig is (ikzelf heb het nodige materiaal) maar het is gewoon om te weten dat als bvb mijn vrouw of buurman per grote uitzondering eens achterop zit, dat ik geen boete riskeer.
                    Voor iets dat 1x per jaar gebeurt kun je toch moeilijk vele euro's uitgeven aan echte motokledij.

                    Comment


                    • gewoon dichte, overlappende kledij

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door philip_mustang Bekijk Berichten
                        Is er ondertussen nu nog iets gewijzigd aan die wet?
                        Nog steeds lange broek, lange mouwen, ... maar nergens de verplichting dat het effectief motokleding moet zijn met bvb pads erin? Dus gewone jeans enzo blijven ok?
                        Uiteraard weet ik ook wel dat zoiets minder veilig is (ikzelf heb het nodige materiaal) maar het is gewoon om te weten dat als bvb mijn vrouw of buurman per grote uitzondering eens achterop zit, dat ik geen boete riskeer.
                        Voor iets dat 1x per jaar gebeurt kun je toch moeilijk vele euro's uitgeven aan echte motokledij.
                        Handschoenen en hoge schoenen, dat is het belangrijkste. Al een paar keer controle op gehad. Aleja, controle, voorbij een agent rijden die iets aan het doen is (verkeer regelen, ongeval bekijken, ...) die dan teken doet om de handen te tonen. En dan ook naar mijn laarzen keek.
                        Voor de rest inderdaad gewoon lange mouwen en lange broek.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                          Handschoenen en hoge schoenen, dat is het belangrijkste. Al een paar keer controle op gehad. Aleja, controle, voorbij een agent rijden die iets aan het doen is (verkeer regelen, ongeval bekijken, ...) die dan teken doet om de handen te tonen. En dan ook naar mijn laarzen keek.
                          Voor de rest inderdaad gewoon lange mouwen en lange broek.
                          Klopt, maar ik vind het bullshit!
                          Ik rij 90% van de tijd met alle mogelijke bescherming (botten, broek, vest, helm, rugprotector of volledig harnas, handschoenen,...). Maar onlangs werd ik tegengehouden omdat ik vlug naar de bakker ging en geen correcte schoenen aan had. Ik had dus handschoenen aan, moto broek, moto vest, helm, maar geen moto-botten. Hupla PV aan mijn been. 1 van die 2 agenten was duidelijk: fout is fout. De ander zei: voor de rest ben je wel met alles in orde etc. Boete is nooit aangekomen dus ik vermoed dat agent 2 het uiteindelijk gewoon door de vingers heeft gezien.
                          Ze hebben uiteraard wel gelijk, en juist is juist, maar vind die wetgeving gewoon enorm krom.

                          Imo zijn de schoenen de minst belangrijke bescherming. Ja je kan je enkels breken, maar imo is dat veel minder erg dan een whole-body peeling te krijgen van de rijden in t-shirt met lange mouwen en jeans broekske.

                          Als ze er regels willen op plakken, moeten ze het imo deftig doen. Want nu is iemand met all-stars tot over de enkel, pyjama broek en t-shirt met lange mouwen met een pothelmke op perfect reglementair...

                          Comment


                          • Het probleem is dat niet alle kledij dezelfde reglementering volgt. Om dat te doen moet je zoiets Europees regelen. Voor helmen is er zo een normering, maar voor de rest van kledij niet. Zonder normering kan je geen strengere normen opleggen.

                            Comment


                            • het zou beter zijn van wel, maar ik ben geen voorstander van zware kledij

                              Comment


                              • Ik rij nooit zonder zware kledij. Zelfs tijdens de warme zomerdagen. Ik heb wel alles in Winter en zomerversie .
                                Last edited by ; 07/01/2015, 13:01.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Het probleem is dat niet alle kledij dezelfde reglementering volgt. Om dat te doen moet je zoiets Europees regelen. Voor helmen is er zo een normering, maar voor de rest van kledij niet. Zonder normering kan je geen strengere normen opleggen.
                                  Men kan toch wel vrij eenvoudig en eenduiding controleren of het beschermende kledij betreft of niet. Voor een jas en broek althans. Voor handschoenen en schoenen is dat moeilijker akkoord.
                                  Pyjama broek, gewone vrijetijdsbroek, costuumbroek, jeans broek = niet ok
                                  elke broek met enige vorm van bescherming (knie stukken, stof, leer) = ok
                                  Alé, dat zie je toch van ver uiteindelijk. Ook die moto broeken in Jeans-look zie je duidelijk dat het geen gewone jeans is maar met kevlar verstevigingsstukken (van op 1 meter afstand duidelijk zichtbaar).

                                  Dat ze niet kunnen oordelen over de kwaliteit van de bescherming OK, daarvoor is een normering inderdaad noodzakelijk.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    het zou beter zijn van wel, maar ik ben geen voorstander van zware kledij
                                    Ik ook niet. Wat een kul van die beschermende kledij. Dat is weer iets van de verzekeringen, moeten ze minder uitbetalen bij een ongeluk. Mijn polis is sinds de invoering van die wet nochtans enkel nog maar de hoogte ingegaan.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                      Ik rij nooit zonder zware kledij. Zelfs tijdens de warme zomerdagen. Ik heb wel alles in Winter en zomerversie .
                                      Goeie kledij moet niet zwaar zijn. Mijn zomeroutfit weegt nauwelijks iets, en de protectoren lijken me even stevig als mijn allweather-pak. Mijn allweather-pak is nog zwaar, maar dat ligt eerder aan de leeftijd en technologie. Er is een nieuw model op de markt dat heel wat lichter en soepeler is, maar mijn pak is nog niet versleten...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Goeie kledij moet niet zwaar zijn. Mijn zomeroutfit weegt nauwelijks iets, en de protectoren lijken me even stevig als mijn allweather-pak. Mijn allweather-pak is nog zwaar, maar dat ligt eerder aan de leeftijd en technologie. Er is een nieuw model op de markt dat heel wat lichter en soepeler is, maar mijn pak is nog niet versleten...
                                        Ja inderdaad. Zwaar is het woord niet. Ik bedoel motorkleding

                                        Comment


                                        • Deze zomer ook boete gehad, met een 125cc motorscooter, enkel stadsgebruik. Ging 5km verder eens snel een nieuw batterij halen. Zwaantje ernaast, sirene, grote crimineel gepakt. Boete (goed lezen ) :

                                          image.jpg
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X