Het zonnetje schijnt, ik kom net terug van de kapper en passeer natuurlijk een BMW motorfietswinkel...
De Suzuki bevalt me vrij goed, maar elke dag krijg ik toch last van krampen in mijn linkerbeen. 's Morgens na 80 km, 's avonds na 50km, en dat is niet fijn. Ik heb al lagere voetsteunen gekocht, maar die helpen maar beperkt. Nu met de werken op de E314 kan ik soms eens rechtstaan en dat helpt eigenlijk meer .
Bon. Ik was dus al wat aan het rondkijken. De Suuz heb ik gekocht aan 27000km en er staat nu 39950km op. 13000km op 3 echte maanden rijden (december en januari kan ik niet meetellen door het weer), ja dat is toch makkelijk 1000km per week.
Ik keek naar de Honda CBF1000 enzo. Niet te duur, maar ook geen echte touringmotoren.
En eigenlijk moet ik eerlijk zijn: je kan een Honda kopen, of een Yamaha, maar iedereen die ik heb gesproken die met zo een motoren rijdt, is eigenljk aan het sparen voor een R1200RT of R1200GS.
En dan zijn er nog de RT-rijders en GS-rijders die ik ken. Geen gelul over krampen, niks tegen de tank plakken om uit de wind te zitten. Enige keer dat ze afstappen is om te tanken, en dan nog na 400-500km.
Zodus. Gene zever. Ik moet zoiets hebben.
Maar wat? Een R1150RT of R1200RT? Luxueus, maar zwaar met brede plastiek en veel lak die krassen kan vertonen? Maar wel een elektrisch instelbaar voorscherm en een radio die je iphone kan bedienen? Of een R1150GS/R1200GS(A)? De Adventure heeft een ridicuul grote tank, alle beveiligingen tegen vallen en genoeg beugels om leuks op te schroeven. Het ding voelt ook lichter aan als je erop zit, maar het zadel zit wel hoog. En dat stuur lijkt verrekt breed
Beiden hebben de emotie van een stopcontact, maar na 60 km tegen de wind in beuken op de snelweg geef je niks meer om emotie. En die RT-rijder op de rijvaardigheidscursus van enkele weekends terug was een van de weinigen die niet geradbraakt maar relax thuis arriveerde .
Ik heb een testrit voor beiden aangevraagd, maar meer ideeen en meningen zijn altijd welkom
De Suzuki bevalt me vrij goed, maar elke dag krijg ik toch last van krampen in mijn linkerbeen. 's Morgens na 80 km, 's avonds na 50km, en dat is niet fijn. Ik heb al lagere voetsteunen gekocht, maar die helpen maar beperkt. Nu met de werken op de E314 kan ik soms eens rechtstaan en dat helpt eigenlijk meer .
Bon. Ik was dus al wat aan het rondkijken. De Suuz heb ik gekocht aan 27000km en er staat nu 39950km op. 13000km op 3 echte maanden rijden (december en januari kan ik niet meetellen door het weer), ja dat is toch makkelijk 1000km per week.
Ik keek naar de Honda CBF1000 enzo. Niet te duur, maar ook geen echte touringmotoren.
En eigenlijk moet ik eerlijk zijn: je kan een Honda kopen, of een Yamaha, maar iedereen die ik heb gesproken die met zo een motoren rijdt, is eigenljk aan het sparen voor een R1200RT of R1200GS.
En dan zijn er nog de RT-rijders en GS-rijders die ik ken. Geen gelul over krampen, niks tegen de tank plakken om uit de wind te zitten. Enige keer dat ze afstappen is om te tanken, en dan nog na 400-500km.
Zodus. Gene zever. Ik moet zoiets hebben.
Maar wat? Een R1150RT of R1200RT? Luxueus, maar zwaar met brede plastiek en veel lak die krassen kan vertonen? Maar wel een elektrisch instelbaar voorscherm en een radio die je iphone kan bedienen? Of een R1150GS/R1200GS(A)? De Adventure heeft een ridicuul grote tank, alle beveiligingen tegen vallen en genoeg beugels om leuks op te schroeven. Het ding voelt ook lichter aan als je erop zit, maar het zadel zit wel hoog. En dat stuur lijkt verrekt breed
Beiden hebben de emotie van een stopcontact, maar na 60 km tegen de wind in beuken op de snelweg geef je niks meer om emotie. En die RT-rijder op de rijvaardigheidscursus van enkele weekends terug was een van de weinigen die niet geradbraakt maar relax thuis arriveerde .
Ik heb een testrit voor beiden aangevraagd, maar meer ideeen en meningen zijn altijd welkom
Comment