Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RT of GS(A)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
    Klopt Tjeu.

    Bedoel hier boxer versus Pan.
    Het verschil in motorkarakteristiek tss beiden is beduidend.
    Motorrem te verschillend en te belangrijk, 't mag dan ook vermeld worden hé
    ja kweet, maar kzou zomaar ni durven zeggen dat de pan minder mototrrem heeft. Tis al tijke geleden, maar ik herinner me wel nog dat de pan sneller zijn achterwiel laat wegschuiven bij het terug schakelen dan de boxers, maar dat kan ook aan de gewichtsverdeling en de DCBS liggen.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #22
      Dude.



      Met zo een kleurke moet niet veel gebeuren om me over de streep te trekken

      En op een schema gezien dat de zijkoffers nauwelijks uitsteken tov de spiegels. Ik zou dan zelfs durven riskeren om gewoon met de koffers te blijven rijden.

      Zou wel overwegen om RT-P-achtige beugels te monteren voor cilinderkoppen en koffers...

      Comment


      • #23
        Dan liever de 2 tone! Vind ik echt wel hip en kan ik echt wel voor vallen :

        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #24
          Zouden ze meer korting geven als we er twee bestellen?

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Dude.



            Met zo een kleurke moet niet veel gebeuren om me over de streep te trekken

            En op een schema gezien dat de zijkoffers nauwelijks uitsteken tov de spiegels. Ik zou dan zelfs durven riskeren om gewoon met de koffers te blijven rijden.

            Zou wel overwegen om RT-P-achtige beugels te monteren voor cilinderkoppen en koffers...
            Mooi machien inderdaad, pas wel op met koffers. Zelfs als ze niet uitsteken..

            Als het krap wordt, dan kun je weleens de cockpit erlangs sturen.. om daarna af te schuinen. Dat gaat niet met koffers die even breed zijn als je cockpit ;-)

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              Als het krap wordt, dan kun je weleens de cockpit erlangs sturen.. om daarna af te schuinen. Dat gaat niet met koffers die even breed zijn als je cockpit ;-)
              Dat valt wel mee... Zo ongeduldig ben ik nu ook weer niet, en heb respect voor andermans materiaal. Als ik er niet normaal langs kan, hou ik een beetje afstand en wacht ik wel totdat het verkeer terug beweegt.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Dat valt wel mee... Zo ongeduldig ben ik nu ook weer niet, en heb respect voor andermans materiaal. Als ik er niet normaal langs kan, hou ik een beetje afstand en wacht ik wel totdat het verkeer terug beweegt.
                Goed uitgangspunt, maar het is vooral van toepassing bij het wisselen van baan bij stilstaand verkeer. Even wachten is altijd een optie natuurlijk

                Comment


                • #28
                  Zo. Proefritje gepland in Hasselt met een RT en een GS. Ik vond de ontvangst en verkoper vrij matig... Erg weinig info gekregen over de mogelijkheden van de RT-radio in combinatie met een iphone/ipad en een BT-systeem in de helm... Kwam er eigenlijk op neer dat ik ging eindigen met enkel een BT-systeem in de helm maar geen mogelijkheid om te bedienen op het stuur.

                  Misschien zelf wat meer zoeken.

                  Comment


                  • #29
                    Hou u maar vast Zeker als ge mee de GS gaat rijden Ge hebt geen idee welke revelatie dat wel eens zou kunnen worden Maar, enkel op voorwaarde dadde er lang genoeg mee kunt rijden!
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

                    Comment


                    • #30
                      Typisch BMW. Onlangs ben ik ook eens binnengestapt bij een BMW motordealer voor een testrit. De ontvangst was onder het vriespunt.

                      Nu ja, bij de BMW autodealers is het nog slechter.

                      Mooie machine in die bitone ! Doen !

                      Van een SV naar zo'n machine, het zal echt wel iets anders zijn.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                        Typisch BMW. Onlangs ben ik ook eens binnengestapt bij een BMW motordealer voor een testrit. De ontvangst was onder het vriespunt.
                        Peter Motor Works was daarin veel gemoedelijker. Ik zou bijna die tweedehands GSA of RT van hun kopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                        Nu ja, bij de BMW autodealers is het nog slechter.
                        Niet dus bij mijn BMW-dealer

                        Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                        Van een SV naar zo'n machine, het zal echt wel iets anders zijn.
                        En ik denk niet dat ik de SV direct zou wegdoen. Voor de snelweg is zo'n ding maar matig leuk (hoewel ik deze ochtend me toch weer heb uitgeleefd) en lange ritten zijn ook niet geschikt, maar als ik ooit zo zot zou zijn om op circuit te gaan, is het wel een leuk ding. Als ik zot mag dromen, zou ik de SV inwisselen op een R1200R, voor in het weekend nietwaar .

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Hou u maar vast Zeker als ge mee de GS gaat rijden Ge hebt geen idee welke revelatie dat wel eens zou kunnen worden Maar, enkel op voorwaarde dadde er lang genoeg mee kunt rijden!
                          De indicatie was "een uurtje" op elke fiets... Nu, van Hasselt naar een paar haarspeldbochten en terug lukt op iets meer dan een uurtje...

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Niet dus bij mijn BMW-dealer
                            Ja, er zullen wel uitzonderingen zijn.

                            Ik kom natuurlijk ook niet toe met een "M". Daar zijn ze bij BMW heel gevoelig voor.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                              Ik kom natuurlijk ook niet toe met een "M". Daar zijn ze bij BMW heel gevoelig voor.
                              Goh, de kale lease 320d werd ook met egards behandeld hoor

                              Allez, minder egards dan een M.

                              Overigens heeft een M ook nadelen. Een afspraak maken voor een onderhoud betekent snel 4 weken wachten omdat het selecte clubje M-techniekers (vaak de werkplaatschef) al volgeboekt is

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Goh, de kale lease 320d werd ook met egards behandeld hoor

                                Allez, minder egards dan een M.

                                Overigens heeft een M ook nadelen. Een afspraak maken voor een onderhoud betekent snel 4 weken wachten omdat het selecte clubje M-techniekers (vaak de werkplaatschef) al volgeboekt is
                                Ik kan hier in West-Vlaanderen alvast een paar dealers opnoemen waarbij ik als een stuk vuil behandeld wordt. Ach. Hypocrisie en uiterlijk vertoon is eens leuk om te zien. Bekakte mensen afschieten is leuk. Moest het niet zijn dat ik BMW zo'n goede auto's vind, ik was al lang naar een ander merk gestapt.

                                Comment


                                • #36
                                  Ook bij Le Couter in Tielt? Ben daar mijn eerste Z4 M gaan bekijken met een brakke Audi Cabrio en gekleed in korte broek en t-shirt. Werd daar toch vriendelijk onthaald 2 keer

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Ook bij Le Couter in Tielt? Ben daar mijn eerste Z4 M gaan bekijken met een brakke Audi Cabrio en gekleed in korte broek en t-shirt. Werd daar toch vriendelijk onthaald 2 keer
                                    Daar ga ik met mijn bimmer op onderhoud. Daar zijn ze nog "redelijk" vriendelijk.

                                    Ik ging er onlangs binnen voor concreet een offerte voor een nieuwe E91 te maken voor de lease.

                                    Ik was de enige in de showroom en ik heb ongeveer 30-40 minuten moeten wachten tot er iemand bij mij kwam. Uiteindelijk wist die persoon niet eens hoeveel PK de laatste 318d had en kon ik even goed mezelf een factuur gemaakt hebben. Ik heb dan maar gezegd dat ik nog wel eens ging terug keren voor een offerte.

                                    Geen koffie, geen brochure, niks !

                                    Terwijl ik een klant ben eh !

                                    Mja. Moest ik zo mijn patiënten behandelen, ik zou niet veel werk meer hebben.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Terzijde. De GSA is zowat 1 van de stoerste motoren op de markt, maar daarvoor zou ik direct passen. Een gewone GS heeft veel meer te bieden.

                                      en doe zeker eens een onderzoek naar alle problemen die je met een BMW kan tegen komen. Tis een indrukwekkend lijstje....
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        Terzijde. De GSA is zowat 1 van de stoerste motoren op de markt, maar daarvoor zou ik direct passen. Een gewone GS heeft veel meer te bieden.

                                        en doe zeker eens een onderzoek naar alle problemen die je met een BMW kan tegen komen. Tis een indrukwekkend lijstje....
                                        Inderdaad off-topic

                                        Ik vind die RT's wel zeer knappe motoren.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Tjeu, als die GS met zijn tankinhoud van 20 liter amper 4,9l per 100 km gebruikt, dan wil ik 'm wel overwegen. Maar aangezien ie 5,5l verbruikt bij 120 km/u geraak ik er niet mee thuis op de tweede dag van rijden

                                          Ik vind de RT en de GS nu niet bepaald mooi, (vooral de grote kop van de RT spreekt me niet aan) maar eens je erdoor kan kijken en de fiets ziet staan, samen met het comfort en de ruime koffers, dan is het toch een mooi ding. Ik zou zelfs overwegen om met de zijkoffers te blijven rijden omdat ik de motor met koffers mooier vind dan zonder

                                          Comment

                                          Working...
                                          X