sorry, maar als ge da nu gaat blijven herhalen, dan moet ik toch ook wel eens zeggen dat voor zover ik weet de GS en de RT beiden 110pk hebben (2010 modellen, voorheen had de GS 5pk minder aan boord) en beiden 229kg droog wegen hoor. Dus veel verschil zal er wel ni opzitten. Mss dat de RT een iets langere gearing heeft, maar daar is dan ook de kous mee af. MAW, een GS sneller dan een RT? Tzal toch zeker geen wereld van verschil zijn! Bovendien houdt de RT zijn voorwiel beter aan de grond bij voluit accelereren en komt de GS al snel los, dus aan de lichten zal een RT 9/10 sneller weg zijn!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
RT of GS(A)
Collapse
X
-
GS had gene ESA, dat telt ook misschien...
Gisteravond bij Peter Motor Works in Munsterbilzen eens binnengelopen. Had daar enkele weken geleden ook eens binnengelopen en had er een goed gevoel over. Toen ik dat vertelde aan mijn verkoper bij Davo bleek dus dat Peter Hermans ook nog hoofd mechaniek van Davo is geweest, en aangezien ik uitermate tevreden ben van Davo verklaart dat misschien waarom de vibe beter zat...
Bon, ook daar kost een GSA evenveel als een RT. In de werkruimte nog een fonkelnieuwe GSA gezien met een mooie matte kleur en topkoffer, en Peter kon me ook perfect de combinatie Zumo 660 + Starcom1 uitleggen, waar ik een beter gevoel over heb dan een bluetooth headset.
Ik ga kijken of ik op één van zijn tweedehands GSA's een kort ritje kan bietsen om het windscherm te testen. Want als je de twee naast mekaar legt, is eigenlijk enkel de wind en het windscherm het issue tussen de twee fietsen, waar ik bij de RT dan weer meer schrik heb om het zaakje neer te leggen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDe GS zijne naftbak is niet groot genoeg. Die van de GSA wel.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMaar de GS was nog plezanter dan de RT qua gooi- en smijtwerk
Maar da verschil zal te vergelijken zijn met Tre-K en Tre-K amazonas. (is ook hoger, iets zachter geveerd, maar zonder grotere nafte tank)
Last edited by Tjeu; 21/05/2010, 16:28.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Ik wil wel nog een testritje doen op een GSA alvorens te kiezen...
Ik vind de GSA "erover" voor wat ik nodig heb, maar ik twijfel of een GS me effectief 400km+ verder kan brengen. De tank is kleiner en het verbruik is hoger dan een RT.
En die RT vond ik ook al speels hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk wil wel nog een testritje doen op een GSA alvorens te kiezen...
Ik vind de GSA "erover" voor wat ik nodig heb, maar ik twijfel of een GS me effectief 400km+ verder kan brengen. De tank is kleiner en het verbruik is hoger dan een RT.
En die RT vond ik ook al speels hoor
Zou eens aan collega moeten vragen hoeveel die verbruikte, maar was echt niet veel.
Wa verbruik heb je nu met de SV?Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Wooter
Ik vrees dat je geen 400km met een gs kunt bollen op 1 tank.
Het verschil tussen tank bij GS en RT is dan ook 4l wat wel +-70 km
Ik heb met een 2005 model GS 2 jaar Genk - Mechelen (180km heen en terug) gedaan en de keren dat ik dat 2 keer op 1 tank kon doen kan ik op 1 hand tellen.
ps: Volgende week ga ik de GSA, RT en GT testen in Bornem
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenTegenwoordig 6, 6,5l...Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenPffrt autonomie is overrated...
mijne superduke gaat in reserve na 100 - 110 kmOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
Comment