Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RT of GS(A)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    sorry, maar als ge da nu gaat blijven herhalen, dan moet ik toch ook wel eens zeggen dat voor zover ik weet de GS en de RT beiden 110pk hebben (2010 modellen, voorheen had de GS 5pk minder aan boord) en beiden 229kg droog wegen hoor. Dus veel verschil zal er wel ni opzitten. Mss dat de RT een iets langere gearing heeft, maar daar is dan ook de kous mee af. MAW, een GS sneller dan een RT? Tzal toch zeker geen wereld van verschil zijn! Bovendien houdt de RT zijn voorwiel beter aan de grond bij voluit accelereren en komt de GS al snel los, dus aan de lichten zal een RT 9/10 sneller weg zijn!
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #82
      Kan ook zijn dat ik met de RT wat meer schrik had, en met de GS al 2 uur gereden had met andermans motorfiets? Of meer waarschijnlijk: achter het ruitje van de RT voel je niet veel acceleratie, terwijl dat op de GS anders is.

      Comment


      • #83
        Vering GS is slapper waardoor het vliegendtapijt gevoel meer kick geeft dan op de RT waarop je inderdaad beter beschermt zit.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #84
          GS had gene ESA, dat telt ook misschien...

          Gisteravond bij Peter Motor Works in Munsterbilzen eens binnengelopen. Had daar enkele weken geleden ook eens binnengelopen en had er een goed gevoel over. Toen ik dat vertelde aan mijn verkoper bij Davo bleek dus dat Peter Hermans ook nog hoofd mechaniek van Davo is geweest, en aangezien ik uitermate tevreden ben van Davo verklaart dat misschien waarom de vibe beter zat...

          Bon, ook daar kost een GSA evenveel als een RT. In de werkruimte nog een fonkelnieuwe GSA gezien met een mooie matte kleur en topkoffer, en Peter kon me ook perfect de combinatie Zumo 660 + Starcom1 uitleggen, waar ik een beter gevoel over heb dan een bluetooth headset.

          Ik ga kijken of ik op één van zijn tweedehands GSA's een kort ritje kan bietsen om het windscherm te testen. Want als je de twee naast mekaar legt, is eigenlijk enkel de wind en het windscherm het issue tussen de twee fietsen, waar ik bij de RT dan weer meer schrik heb om het zaakje neer te leggen...

          Comment


          • #85
            Deze week bij de motorman geweest voor een lekkende achterband, en daar staat een GSA van 2006 voor 12K met 25000km... Met de kofferset en topkoffer van de GS zou dat eigenlijk nog niet zo een gek idee zijn om er een jaar mee te rijden...

            Comment


            • #86
              GS zou ik zeker doen, GSA zou ik echt niet doen....
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

              Comment


              • #87
                De GS zijne naftbak is niet groot genoeg. Die van de GSA wel.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  De GS zijne naftbak is niet groot genoeg. Die van de GSA wel.
                  Ex colega van mij is meer dan 2m en tankt zijn GSA zelden gans vol wegens overdreven topzwaar en zeer log in de omgang. Mee nen gewonen GS geraakte ver 400km ver... Het beetje voordeel dadde uit die extra nafte haalt zal echt niet opwegen tegen de hoeveelheid rijplezier dadde verliest...
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

                  Comment


                  • #89
                    GSA heeft ook meer windbescherming, en als ik moet kiezen tussen de GS en RT denk ik dat ik voor de RT ga.

                    Comment


                    • #90
                      ruiten zijn onderling uitwisselbaar. En de spoiler van touratech voor op de normale GS ruit geeft nog het beste resultaat
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

                      Comment


                      • #91
                        Terzijde, de GSA is wel de stoerste en meest imposante motor op de markt! Altijd al een zwak voor gehad....
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #92
                          RT heeft een elektrisch verstelbare ruit. Dat mistte ik tijdens de proefrit met de GS: op de snelweg teveel wind, op de gewone wegen te weinig wind en bijgevolg te warm .

                          Maar de GS was nog plezanter dan de RT qua gooi- en smijtwerk

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Maar de GS was nog plezanter dan de RT qua gooi- en smijtwerk
                            Das mijn punt. Wat net zo leuk is aan de GS heeft de GSA niet meer.... Zo heeft men mij al vaak gezegd, zelf wel nog niet met GSA gereden...
                            Maar da verschil zal te vergelijken zijn met Tre-K en Tre-K amazonas. (is ook hoger, iets zachter geveerd, maar zonder grotere nafte tank)



                            Last edited by Tjeu; 21/05/2010, 16:28.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

                            Comment


                            • #94
                              Ik wil wel nog een testritje doen op een GSA alvorens te kiezen...

                              Ik vind de GSA "erover" voor wat ik nodig heb, maar ik twijfel of een GS me effectief 400km+ verder kan brengen. De tank is kleiner en het verbruik is hoger dan een RT.

                              En die RT vond ik ook al speels hoor

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Ik wil wel nog een testritje doen op een GSA alvorens te kiezen...

                                Ik vind de GSA "erover" voor wat ik nodig heb, maar ik twijfel of een GS me effectief 400km+ verder kan brengen. De tank is kleiner en het verbruik is hoger dan een RT.

                                En die RT vond ik ook al speels hoor
                                Is zelfde blok en frontaal oppervlak is kleiner, verbruik zal niet of amper schelen.
                                Zou eens aan collega moeten vragen hoeveel die verbruikte, maar was echt niet veel.

                                Wa verbruik heb je nu met de SV?
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #96
                                  Tegenwoordig 6, 6,5l...

                                  Comment


                                  • #97
                                    Wooter

                                    Ik vrees dat je geen 400km met een gs kunt bollen op 1 tank.
                                    Het verschil tussen tank bij GS en RT is dan ook 4l wat wel +-70 km

                                    Ik heb met een 2005 model GS 2 jaar Genk - Mechelen (180km heen en terug) gedaan en de keren dat ik dat 2 keer op 1 tank kon doen kan ik op 1 hand tellen.

                                    ps: Volgende week ga ik de GSA, RT en GT testen in Bornem

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Tegenwoordig 6, 6,5l...
                                      Das ook ni aan 120 gereden dan
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

                                      Comment


                                      • #99
                                        Pffrt autonomie is overrated...
                                        mijne superduke gaat in reserve na 100 - 110 km

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                          Pffrt autonomie is overrated...
                                          mijne superduke gaat in reserve na 100 - 110 km
                                          Ow zeker! Ik geraak toch minstens 250 km ver zenne. Maar heb dan ook nafte bak van 26 liter
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                          Motoren & Tjeurisme

                                          Comment

                                          Working...
                                          X