Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RT of GS(A)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik doe beter.... 14L

    Comment


    • Kijk dat, oud draadje!

      Na 20000km op een RT te vertoeven...
      • Ik ben nog niks van Tjeu zijn negatieve dingen tegengekomen, maar het feit dat vanaf het 2010-model de ruit extra verstevigd is helpt natuurlijk om het trillen van de ruit te beperken
      • Helmen passen in de zijkoffers en topkoffer
      • Zijkoffers geven geen problemen bij fileverkeer op de snelweg. In de Brusselse tunnels is het wel wat meer werk, maar het is nu niet alsof de spiegels er wel nog tussen passen en de koffers niet.
      • Zelfs met topkoffer volgeladen is ie nog stabiel aan +210. In Duitsland
      • Nog altijd de originele schijven, blokken, cilinders, ...
      • Niet meer de originele achterband. Die was klaar na 13000km

      Qua olie zit ik aan een half litertje elke 5000km, en qua verbruik haal ik de 400 km enkel als ik op m'n gemakje rij. Zoniet, rij ik tot 50 km korter.

      RT-GS-Pan? Ik rij de RT nog wel een paar jaartjes door, en dan denk ik dat ik een K1600GT kies

      Wel ben ik blij dat ik een 2011-model heeft. M'n broer heeft een 2006-model gekocht en daar rammelt het scherm inderdaad meer, en zit je ook met de gekke rembekrachtiging die moeilijker te doseren valt, alhoewel alles went.

      Comment


      • 'k Heb zelf ook best wat ervaring met zeer uiteenlopende motoren. Heb op echt off road en trial (wel al van geproefd) rijden na zowat alles gedaan wat je met een moto kan doen. Reizen, woon-werk-verkeer, Ringtripjes, dagritten, rijopleidingen geven, screenings meegedaan enzovoorts...
        Ik rij met alles wat ik in mijn handen krijg bij wijze van spreken. Ik kan dus een vrij objectief oordeel vellen over heel wat motoren.
        Mijn mening is dat Tjeu graag karaktertrekken die net zo typisch zijn graag als groot nadeel omschrijft en ze graag sterk uitvergroot.
        Hij weet maar al te goed waarover hij praat, ik ken hem genoeg om dat te kunnen zeggen.
        Maar hij praat graag straffe taal

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Kijk dat, oud draadje!

          Na 20000km op een RT te vertoeven...
          • Ik ben nog niks van Tjeu zijn negatieve dingen tegengekomen, maar het feit dat vanaf het 2010-model de ruit extra verstevigd is helpt natuurlijk om het trillen van de ruit te beperken
          • Helmen passen in de zijkoffers en topkoffer
          • Zijkoffers geven geen problemen bij fileverkeer op de snelweg. In de Brusselse tunnels is het wel wat meer werk, maar het is nu niet alsof de spiegels er wel nog tussen passen en de koffers niet.
          • Zelfs met topkoffer volgeladen is ie nog stabiel aan +210. In Duitsland
          • Nog altijd de originele schijven, blokken, cilinders, ...
          • Niet meer de originele achterband. Die was klaar na 13000km

          Qua olie zit ik aan een half litertje elke 5000km, en qua verbruik haal ik de 400 km enkel als ik op m'n gemakje rij. Zoniet, rij ik tot 50 km korter.

          RT-GS-Pan? Ik rij de RT nog wel een paar jaartjes door, en dan denk ik dat ik een K1600GT kies

          Wel ben ik blij dat ik een 2011-model heeft. M'n broer heeft een 2006-model gekocht en daar rammelt het scherm inderdaad meer, en zit je ook met de gekke rembekrachtiging die moeilijker te doseren valt, alhoewel alles went.
          Ik heb eens één keer met een bmw boxer gereden. Het was 'raar' moet ik zeggen, je voelt die pistons bij het accelereren letterlijk naar buiten kloppen (wat ook logisch is natuurlijk). Nu, ik heb er niet genoeg mee gereden om er een oordeel over te kunnen geven. Maar... ik ken wel wat GS en RT rijders. En die willen één voor één geen andere motor meer, dat zegt ook wel iets denk ik.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
            'k Heb zelf ook best wat ervaring met zeer uiteenlopende motoren. Heb op echt off road en trial (wel al van geproefd) rijden na zowat alles gedaan wat je met een moto kan doen. Reizen, woon-werk-verkeer, Ringtripjes, dagritten, rijopleidingen geven, screenings meegedaan enzovoorts...
            Ik rij met alles wat ik in mijn handen krijg bij wijze van spreken. Ik kan dus een vrij objectief oordeel vellen over heel wat motoren.
            Mijn mening is dat Tjeu graag karaktertrekken die net zo typisch zijn graag als groot nadeel omschrijft en ze graag sterk uitvergroot.
            Hij weet maar al te goed waarover hij praat, ik ken hem genoeg om dat te kunnen zeggen.
            Maar hij praat graag straffe taal
            Ik spreek gepassioneerde taal

            Maar bij iedereen blijft vooral het negatieve hangen, zo blijkt. Nochtans heb ik al herhaaldelijk gezegd dat in mijn ogen de GS de beste moto op de markt is en dat een RT een motor is die ik zéér sterk overweeg moest er een nieuwe in huis komen (als de pan ooit versleten is...). Die laatste vind ik trouwens ook een heel mooie en statige moto. Een gewone GS vind ik niet mooi, maar een GSA vind ik dan wel weer ubergeil door zijn omvang. Wat een beest! Moest ik voor een BMW gaan zou het een zéér moeilijke keuze zijn tussen een GSA en RT, net zoals Wooter lang getwijfeld heeft.

            Als den Husky in elkaar zit en weg is komt er trouwens ofwel een andere SM ofwel een oldtimer BMW. Ik ben naar die laatste al een hele tijd op zoek... Iets genre R50/5 of een makkelijker te vinden R70/5. Pokke geil ding! Wille wille wille!
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ik heb eens één keer met een bmw boxer gereden. Het was 'raar' moet ik zeggen, je voelt die pistons bij het accelereren letterlijk naar buiten kloppen (wat ook logisch is natuurlijk). Nu, ik heb er niet genoeg mee gereden om er een oordeel over te kunnen geven. Maar... ik ken wel wat GS en RT rijders. En die willen één voor één geen andere motor meer, dat zegt ook wel iets denk ik.
              Gelijk welke BMW moet je eigenlijk minstens 200km onder de kont hebben om echt leuk te vinden. Duur ff tegen dat eigenzinnig nice wordt.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

              Comment


              • Oh, en nu met 20000km een RT onder mijn kont zou ik niet nee zeggen tegen een GSA voor erbij . Om ermee naar Brussel te rijden is de GSA misschien een beetje te hardcore voor mij, maar mijn vrouw kijkt bezorgd als ik Long Way Round of Long Way Down zit te kijken .

                En dan nog is zo een RT ook weer een log beest eens in de modder. Maar ik heb in die 20000km een paar keer onverwacht geproefd van offroad met de RT en dat smaakt naar meer .

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Oh, en nu met 20000km een RT onder mijn kont zou ik niet nee zeggen tegen een GSA voor erbij . Om ermee naar Brussel te rijden is de GSA misschien een beetje te hardcore voor mij, maar mijn vrouw kijkt bezorgd als ik Long Way Round of Long Way Down zit te kijken .

                  En dan nog is zo een RT ook weer een log beest eens in de modder. Maar ik heb in die 20000km een paar keer onverwacht geproefd van offroad met de RT en dat smaakt naar meer .
                  Ik heb dra een husky te koop voor een appel en een ei! blok heeft 12000km gelopen. Zo goed als nieuw! En BMW heeft Husqvarna opgekocht (of ben ik nu mis?) dus past er perfect na! Is een koopje, 2000 euro!
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

                  Comment

                  Working...
                  X