Ik zie geen slimme jongens met race botten maar in tshirt rondrijden Meestal is het tshirt, zomerbroek en designer schoentjes
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beginneling vraagjes.
Collapse
X
-
en de voorpost vermelding vond je nodig?
heeft niet eens iets te maken,
ik heb die bottinnen voor op tochten te gaan en voor het gemak,
niet voor iets anders,
daarboven op,
jij vind textiel dan ook maar slecht beschermend?
je staart je blind op wat je met paplepel ingegeven krijgt,
en maakt er een nationaal probleem van
maar kijk he:
Je hebt gelijk :p
oh schaam op mij,
onbeschermd rond rijden.... foei foei op ik
Comment
-
Bottinnen voor lange tochten? Nee, ook daarvoor is het niet geschikt schoeisel
Textiel slecht beschermend? Het is geen leder, maar als je zoals mij de motorfiets gebruikt als een vervoermiddel bij mooi weer en regen, dan is textiel nog aanvaardbaar omwille van comfort vs veiligheid.
De Voorpost-vermelding is niet nodig, maar je reageert er wel stevig gepikeerd op
Comment
-
Mijn lederen tweedelig HG pakje kostte 350 euro, al bijna vijf jaar veel plezier aan gehad. Vorig jaar een nieuwe helm gekocht voor 120 euro, een Nitro. Laarzen zijn Daytona Clubman exemplaren van 160 euro en zomerhandschoenen van HG van 25 euro.
Totaal: 655 euro. Kwaliteit voldoet ruimschoots voor mij. Met warm weer rij ik met combats en jeansbroekje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenBottinnen voor lange tochten? Nee, ook daarvoor is het niet geschikt schoeisel
Textiel slecht beschermend? Het is geen leder, maar als je zoals mij de motorfiets gebruikt als een vervoermiddel bij mooi weer en regen, dan is textiel nog aanvaardbaar omwille van comfort vs veiligheid.
De Voorpost-vermelding is niet nodig, maar je reageert er wel stevig gepikeerd op
das zoals: elke motorijder is een marginale hells angel die met een 9mm op zak loopt en een ketting om je kopje kleiner te maken
verder,
als je dan textiel als minder noemt,
dan eindigt mijn discussie, je staat duidelijk niet open voor andere dingen.
enkel jouw pakje is voldoende en de rest neit,
nochtnas heeft mijn textiel vest en broek, lekkere valbescherming ed.
ik vraag me af:
heb je een speciaal stuk voor je nek te beschermen?
en voor je polsen?
en mss zelfs je kruis?
nee?
oh jij bent gevaarlijk bezig :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichtenja want ik haat hokjes-gedrag... mensen in hokjes steken vanwege schoenen is al een belachelijk punt
das zoals: elke motorijder is een marginale hells angel die met een 9mm op zak loopt en een ketting om je kopje kleiner te maken
verder,
als je dan textiel als minder noemt,
dan eindigt mijn discussie, je staat duidelijk niet open voor andere dingen.
enkel jouw pakje is voldoende en de rest neit,
nochtnas heeft mijn textiel vest en broek, lekkere valbescherming ed.
ik vraag me af:
heb je een speciaal stuk voor je nek te beschermen?
en voor je polsen?
en mss zelfs je kruis?
nee?
oh jij bent gevaarlijk bezig :p
Ik rij ook met bottinnen en jeansbroekje als 't warm is hoor. Als 't hééél warm is zelfs in t-shirt!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
Los van het veiligheidsaspect van je legerbotten, veel gevoel heb je daarmee toch niet bij het remmen en schakelen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenMoet zeggen,
leest eigenlijk wel vlot zo,
die korte gedachtengangetjes,
duidelijk vermeld.
Los van het veiligheidsaspect van je legerbotten, veel gevoel heb je daarmee toch niet bij het remmen en schakelen?
en ik heb best veel gevoel in schakelen en remmen, wrm zou het met legerbottinnen minder zijn als met racebottinnen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichtenen ik heb best veel gevoel in schakelen en remmen, wrm zou het met legerbottinnen minder zijn als met racebottinnen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenOmdat je er duidelijk nog nooit mee gereden hebt?
Ik rij met Daytona Clubman motorlaarzen (Daytona is gene prul hé) en bij goed weer met ABL bottinnen (oude type = lekker stevige nest). Dat rijdt allebei even goed en soepel hoor.
Edit: koeno was me net voor.
Comment
-
Maar het word hier onzinnig eigelijk,
(en ik doe zelf iets te veel mee)
dus:
kies voor veiligheid,
rij zeker nooit met gewone converse schoentjes, of sportschoenen,
botinnen zijn idd het minste van veiligheid,
en je kan idd verder gaan..;
en ik denk dat daar iedereen mee akkoord kan gaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk vind het grappig dat ik versleten word als anti-textiel, terwijl ik enkel een textiel-pak heb
mes excuses
nee, maar uiteindelijk denk ik dat leer en textiel op vlak van veiligheid beiden wel snor zitten...
ik kruip liever niet in een leren pakkie op mijn motor, ik zou mij niet goed voelen dan,
(en ja ik heb wel al leren pakken aan gehad).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenDit zijn de mijne
En deze ook...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten...En veiligheidsschoenen en een jeans zijn niet voldoende genoeg om je bij een val aan een aannemelijke snelheid te beschermen.
....
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDat is brol. Je moet maar eens kijken wat er allemaal in DEFTIGE motorlaarzen zit qua bescherming.
...Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenMijn ritjes in een gewone jeansbroek zijn korte en trage ritjes. Ik rij momenteel met een 250cc waarvan de hoogste aangename snelheid 90km is. Op die korte ritjes is m'n maximum snelheid mss 60.
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenOoit al eens gezien wat er in een deftige veiligheidsschoen zit?
Overigens zijn de meeste veiligheidsschoenen gemaakt om bv ook bij olie en andere gladheid grip te geven, terwijl je met je motorlaars net geen overdreven grip wil, buiten op je voetsteunen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenI
Overigens zijn de meeste veiligheidsschoenen gemaakt om bv ook bij olie en andere gladheid grip te geven, terwijl je met je motorlaars net geen overdreven grip wil, buiten op je voetsteunen.
als op jouw voetsteun per toeval wat olie ligt, heb je er liever geen grip op?
ik snap het grip argument niet 100% momenteel :p
verder blijft het persoonlijke smaak,
maar blijkbaar vind je botinnen en veiligheidschoenen even goed als sandalen,
(anders snap ik je betoog niet zo goed)
Comment
Comment