Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bottinnen voor lange tochten? Nee, ook daarvoor is het niet geschikt schoeisel
Textiel slecht beschermend? Het is geen leder, maar als je zoals mij de motorfiets gebruikt als een vervoermiddel bij mooi weer en regen, dan is textiel nog aanvaardbaar omwille van comfort vs veiligheid.
De Voorpost-vermelding is niet nodig, maar je reageert er wel stevig gepikeerd op
Mijn lederen tweedelig HG pakje kostte 350 euro, al bijna vijf jaar veel plezier aan gehad. Vorig jaar een nieuwe helm gekocht voor 120 euro, een Nitro. Laarzen zijn Daytona Clubman exemplaren van 160 euro en zomerhandschoenen van HG van 25 euro.
Totaal: 655 euro. Kwaliteit voldoet ruimschoots voor mij. Met warm weer rij ik met combats en jeansbroekje.
Bottinnen voor lange tochten? Nee, ook daarvoor is het niet geschikt schoeisel
Textiel slecht beschermend? Het is geen leder, maar als je zoals mij de motorfiets gebruikt als een vervoermiddel bij mooi weer en regen, dan is textiel nog aanvaardbaar omwille van comfort vs veiligheid.
De Voorpost-vermelding is niet nodig, maar je reageert er wel stevig gepikeerd op
ja want ik haat hokjes-gedrag... mensen in hokjes steken vanwege schoenen is al een belachelijk punt
das zoals: elke motorijder is een marginale hells angel die met een 9mm op zak loopt en een ketting om je kopje kleiner te maken
verder,
als je dan textiel als minder noemt,
dan eindigt mijn discussie, je staat duidelijk niet open voor andere dingen.
enkel jouw pakje is voldoende en de rest neit,
nochtnas heeft mijn textiel vest en broek, lekkere valbescherming ed.
ik vraag me af:
heb je een speciaal stuk voor je nek te beschermen?
en voor je polsen?
en mss zelfs je kruis?
ja want ik haat hokjes-gedrag... mensen in hokjes steken vanwege schoenen is al een belachelijk punt
das zoals: elke motorijder is een marginale hells angel die met een 9mm op zak loopt en een ketting om je kopje kleiner te maken
verder,
als je dan textiel als minder noemt,
dan eindigt mijn discussie, je staat duidelijk niet open voor andere dingen.
enkel jouw pakje is voldoende en de rest neit,
nochtnas heeft mijn textiel vest en broek, lekkere valbescherming ed.
ik vraag me af:
heb je een speciaal stuk voor je nek te beschermen?
en voor je polsen?
en mss zelfs je kruis?
nee?
oh jij bent gevaarlijk bezig :p
Gewoon laten doen Koeno. Iedereen is vrij om te kiezen in welke kledij 'm rijdt, daar hoeft niemand zich mee te moeien.
Ik rij ook met bottinnen en jeansbroekje als 't warm is hoor. Als 't hééél warm is zelfs in t-shirt!!
Ik rij met Daytona Clubman motorlaarzen (Daytona is gene prul hé) en bij goed weer met ABL bottinnen (oude type = lekker stevige nest). Dat rijdt allebei even goed en soepel hoor.
Maar het word hier onzinnig eigelijk,
(en ik doe zelf iets te veel mee)
dus:
kies voor veiligheid,
rij zeker nooit met gewone converse schoentjes, of sportschoenen,
botinnen zijn idd het minste van veiligheid,
en je kan idd verder gaan..;
en ik denk dat daar iedereen mee akkoord kan gaan?
Ik vind het grappig dat ik versleten word als anti-textiel, terwijl ik enkel een textiel-pak heb
het kwam zo over,
mes excuses
nee, maar uiteindelijk denk ik dat leer en textiel op vlak van veiligheid beiden wel snor zitten...
ik kruip liever niet in een leren pakkie op mijn motor, ik zou mij niet goed voelen dan,
(en ja ik heb wel al leren pakken aan gehad).
...En veiligheidsschoenen en een jeans zijn niet voldoende genoeg om je bij een val aan een aannemelijke snelheid te beschermen.
....
Mijn ritjes in een gewone jeansbroek zijn korte en trage ritjes. Ik rij momenteel met een 250cc waarvan de hoogste aangename snelheid 90km is. Op die korte ritjes is m'n maximum snelheid mss 60.
Mijn ritjes in een gewone jeansbroek zijn korte en trage ritjes. Ik rij momenteel met een 250cc waarvan de hoogste aangename snelheid 90km is. Op die korte ritjes is m'n maximum snelheid mss 60.
Ieder 't zijn. Ik zou liever niet verkiezen om aan bv 40 met jeans de grond op te gaan. Motorjeans tot daar nog aan toe, maar gewone jeans... Nee...
Ooit al eens gezien wat er in een deftige veiligheidsschoen zit?
Ja, en daar zijn de verstevigingen anders dan voor een motorlaars. En bottinnen zijn absoluut geen veiligheidsschoenen.
Overigens zijn de meeste veiligheidsschoenen gemaakt om bv ook bij olie en andere gladheid grip te geven, terwijl je met je motorlaars net geen overdreven grip wil, buiten op je voetsteunen.
I
Overigens zijn de meeste veiligheidsschoenen gemaakt om bv ook bij olie en andere gladheid grip te geven, terwijl je met je motorlaars net geen overdreven grip wil, buiten op je voetsteunen.
dus...
als op jouw voetsteun per toeval wat olie ligt, heb je er liever geen grip op?
ik snap het grip argument niet 100% momenteel :p
verder blijft het persoonlijke smaak,
maar blijkbaar vind je botinnen en veiligheidschoenen even goed als sandalen,
(anders snap ik je betoog niet zo goed)
Comment