Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginneling vraagjes.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Dude

• Veiligheidsschoenen hebben andere kenmerken dan motorlaarzen
    • sandalen < schoenen < bottinnen < veiligheidsschoenen < motorlaarzen

Bovendien zie ik het punt voor bottinnen of veiligheidsschoenen niet. Beiden kosten even veel als motorlaarzen. Dus de enige reden om veiligheidsschoenen of bottinnen te gebruiken is omdat je ne speciale wilt zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Dude

Bovendien zie ik het punt voor bottinnen of veiligheidsschoenen niet. Beiden kosten even veel als motorlaarzen. Dus de enige reden om veiligheidsschoenen of bottinnen te gebruiken is omdat je ne speciale wilt zijn.

Dude

die botinnen heb ik gelijk al voor ik motor reed,
      dus gaat zelf de specialen zijn :-)
      ge wilt blijven voort doen hoe dat ge gelijk hebt,
      en ik blijf gewoon mijn mening houden,

dus ge kunt nu nog 15 keer hetzelfde zeggen,
      dan zal ik nog 15 keer hetzelfde antwoorden :p

Comment

ik ben al blij als mensen kledij kopen die qua maat just is...
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Mening? Een bende excuses voor uw bottinnen ja, zonder enige tegenargumentatie . Niks mis met een eigen mening, maar verkoop dat dan niet alsof een beginnend motorrijder er slim aan doet om met bottinnen rond te rijden .

Comment

Mening? Een bende excuses voor uw bottinnen ja, zonder enige tegenargumentatie . Niks mis met een eigen mening, maar verkoop dat dan niet alsof een beginnend motorrijder er slim aan doet om met bottinnen rond te rijden .

idd, ik zou hem beter zeggen dattem zijn bottines weglaat en gewoon op nikes rondrijd,
            dat zou slim zijn...

ik zoek geen excuses zijt gerust

maar sommige raken afgeschrikt van die prijzen,
            en rijden dan ffkes rond op gewone schoentjes,
            dan geef ik tenmisnte nen tip dat ze liever hun stevige (reeds aangekochte) bottinnen kunnen aandoen,
            zal toch iets meer doen als nikes,

maar goed,

ik stop er hier mee,
            want is toch een eindeloos straatje

Comment

Dude

mijn veiligheidsschoenen (eigenlijk botinnen) kosten me geen frank meer, want dat heb ik zowiezo al iedere dag aan.

Ik denk wel dat die stalen (of alu of composiet) tip mijn voet deftig zal beschermen.

Voorts zie ik echt geen verschil tussen leer van een veiligheidsschoen of leer van een motorlaars. 'k denk echt niet dat er voor motorbotinnen speciale koeien gekweekt worden.

En als je het optimale schakel en remgevoel wil, kan koop je een paar allstars (bestaat ook in hoge uitvoering).
              Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                mijn veiligheidsschoenen (eigenlijk botinnen) kosten me geen frank meer, want dat heb ik zowiezo al iedere dag aan.

Ik denk wel dat die stalen (of alu of composiet) tip mijn voet deftig zal beschermen.

Voorts zie ik echt geen verschil tussen leer van een veiligheidsschoen of leer van een motorlaars. 'k denk echt niet dat er voor motorbotinnen speciale koeien gekweekt worden.

En als je het optimale schakel en remgevoel wil, kan koop je een paar allstars (bestaat ook in hoge uitvoering).
                1. Een motorlaars is hoger (hoge schacht) dan een veiligheidsschoen ==> minder kans op een enkel die verstuikt of breekt.
                2. Een motorlaars heeft nagenoeg altijd een scheenbeenbescherming (kevlar bvb) ==> bij een ongeval kan dat zeker letsels voorkomen.

Motorlaarzen bieden ongetwijfeld de beste bescherming, dat kan je niet tegenspreken.

Comment

een motorlaars zal idd het veiligste zijn.
                  Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Hallo,

Na voorgaande text even gelezen te hebben, ga ik toch investeren in rijlaarzen

In genre van de "Daytona's", lijkt me ideaal! (onopvallend)
                    DDke's laarzen ogen iets te sportief voor een touring of naked bike (en zeker bij men idee van zwarte vest en broek).

Dus even recapituleren:

- helm (reeds ok)
                    - vest en broek
                    - laarzen
                    - handschoenen
                    - oordopjes

Verder geen extra's meer nodig?

Thanx voor de tips!

groetjes Joris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Creative_racer Bekijk Berichten
                      Hallo,

DDke's laarzen ogen iets te sportief voor een touring of naked bike (en zeker bij men idee van zwarte vest en broek).

Dus even recapituleren:

- helm (reeds ok)
                      - vest en broek
                      - laarzen
                      - handschoenen
                      - oordopjes

Verder geen extra's meer nodig?

Thanx voor de tips!

groetjes Joris
                      Verstandig!

Wat nog handig kan zijn is een muts voor onder je helm, en een sjaal. Maar dat is meer voor de temperatuur dan voor je veiligheid ;-)
                      In dezelfde categorie: speciale sokken

En een set waterdichte handschoenen voor als t fel regent...

Maar het goede weer zit eraan te komen, dus dat is allemaal minder dringend. Behoort wel tot mijn standaarduitrusting :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Creative_racer Bekijk Berichten
                        Hallo,

Ik heb die Daytona's ook gehad. Zijn supergoeie botten voor op straat. Je kan er ook nog redelijk comfortabel mee wandelen. Voor circuit ben ik overgeschakeld op Alpinestars, daar de Daytona circuitbotten geschift duur zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                          Wat nog handig kan zijn is een muts voor onder je helm, en een sjaal. Maar dat is meer voor de temperatuur dan voor je veiligheid ;-)
                          In dezelfde categorie: speciale sokken

En een set waterdichte handschoenen voor als t fel regent...

Maar het goede weer zit eraan te komen, dus dat is allemaal minder dringend. Behoort wel tot mijn standaarduitrusting :-)
                          Dat leer je wel op de harde manier

Ik heb nu nog altijd veel plezier van mijn Gerbing verwarmde lederen handschoenen

Voordeel van een textiel pak is dat het vaak ook waterdicht(er) is, en je dus geen aparte regenjas en regenbroek moet voorzien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Ik heb die Daytona's ook gehad. Zijn supergoeie botten voor op straat. Je kan er ook nog redelijk comfortabel mee wandelen. Voor circuit ben ik overgeschakeld op Alpinestars, daar de Daytona circuitbotten geschift duur zijn.
                            Mjah, dat is heel persoonlijk denk ik.

Ik heb een set Gore-Tex 'straat' motorlaarzen van Alpine Stars en ik heb een set 'circuit' motor laarzen van Sidi.
                            Die laatsten geven simpelweg meer gevoel met de motor, ze lopen inderdaad voor geen meter maar als ik ga rijden hoef ik geen twee keer na te denken welke ik aan ga doen..

Comment

Er zit inderdaad veel verschil op motobotten. Ik heb zowel Daytona's, Sidi's, botten van Held, Richa en Dainese.

Mijn richa's (speedmasters) zien er veilig en stevig uit, maar eigenlijk zijn ze gewoon oncomfortable en vree stvig zijn ze uiteindelijk ook niet.

Mijn daytona's zijn uitermate comfi, maar vrij kort en dus niet zo beschermend.

Sidi's zijn ook tourmodelleke en heel handig om nog mee te moeten gaan stappen, maar naar waterdichtheid waren ze snel versleten...

Held zijn te stroef

En mijn dainesen (weet model niet meer, maar zijn met titanium teensliders) zitten heerlijk, zijn stevig, en bla bla bla, heel goeide dingen dus, maar wel ni zo ideaal om mee te stappen
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

Mijn Alpinestars zitten goed om te wandelen en te rijden, maar ik merk wel dat ze wat slijtage vertonen aan de versnellingspook. Maar voor de rest zit dat goed, ruim, niet te koud of te heet en droog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                  ik ben al blij als mensen kledij kopen die qua maat just is...
                                  Volledig waar !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                    Zeg, dat is wel niet waar hé! Als je dat durft zeggen... Ik zal een keer bewijzen. Je weet nergens van jongen.

Een helm van 150 euro is veiliger dan ene helm van 35 euro.
                                    Een helm van 5000 euro (edit: ik bedoel 500 uiteraard) is niet noodzakelijk veiliger dan een helm van 150 euro

Idem met een vest, idem met een broek.

Voor 500-600 euro kan je jezelf al heel aardig beschermen.

En wie het risico helemaal wil mijden, stopt met motorrijden.
                                    En autorijden.
                                    En blijft best binnen.
                                    Last edited by Hayes; 11/05/2010, 23:42.
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      OK, jij wint
                                      En ge weet wat dat wil zeggen he!
                                      Bier en tetten op Hayes zijn kosten?
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        Bier en tetten op Hayes zijn kosten?
                                        I second that motion...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
                                          I second that motion...
                                          ok ok een kratje cara pils en een dvd'tje moet lukken
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X