Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginneling vraagjes.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Ieder zijn afweging en die weerleg ik ook zeker niet..

De ventilatie van bijv een Arai RX7 is echter zoveel beter dat het prijsverschil meer dan gerechtvaardigd is.
    Zulke dingen ga ik ook nooit ontkennen. Mijn broer heeft zo'n duur Shoei geval. Helm is over het algemeen beter afgewerkt en heeft zo'n pinlock vizier. Maar of 'ie zo onmiddellijk veiliger gaat zijn bij een val, 'k weet het niet hoor.

Omdat we op een autoforum zitten verwijs ik naar de opties die men zogezegd zéker moet pakken. Een 335d zonder navi??? Zot!

Maar een mooie motor mét mooie helm? Zot!

Dat vind ik wat opmerkelijk
    Ik weet niet wat daar opmerkelijk aan is. Ik weet ook niet op wat je doelt of tot wie je je richt. Ik weet wel dat ik mijn helm mooier vind dan de meeste van die dure gevallen... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Zulke dingen ga ik ook nooit ontkennen. Mijn broer heeft zo'n duur Shoei geval. Helm is over het algemeen beter afgewerkt en heeft zo'n pinlock vizier. Maar of 'ie zo onmiddellijk veiliger gaat zijn bij een val, 'k weet het niet hoor.
      Daar gaat het hem niet eens om.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
        Daar gaat het hem niet eens om.
        Zeg dan ineens eens om wat wel misschien...

Comment

Ik weet niet wat daar opmerkelijk aan is. Ik weet ook niet op wat je doelt of tot wie je je richt. Ik weet wel dat ik mijn helm mooier vind dan de meeste van die dure gevallen... .
          Geen idee of de passieve veiligheid beter is, maar ik ervaar comfort wel als actieve veiligheid

Mbt tot het vb van de navi doel ik op de verkoop of aankooptopics waarbij een mooie wagen voorgesteld wordt zonder navi, en de reacties daarop

Comment

Ieder zijn afweging en die weerleg ik ook zeker niet..

De ventilatie van bijv een Arai RX7 is echter zoveel beter dat het prijsverschil meer dan gerechtvaardigd is.
            Da vin ik ook. Nu, de ventilatie van Arai is nu ook ni zo superieur, maar het zitcomfort is wel ongelofelijk en voor mij rechtvaardigd dat ook zijn prijs (heb wel geen RX-7 maar een Chaser).
            Betreffende arai vin ik het dan wel weer een schande dat zo een dure helm zo een rotslecht vizierwissel systeem heeft....
            Op dat gebied scoort mijn Shoei (XR1000) dan wel veel beter. Daar kunde zelf al rijdend en met de (zomer)handschoenen aan het vizier wisselen Nadeel van de shoei is dat het interier niet zo zacht aanvoelt. Das eigenlijk het grootste pluspunt van Shark (RSR). Die hebben zo baby zachte wangkussentjes

Anyhow, zeggen dan een duurdere helm per definitie uw hoofd meer gaat beschermen vind ik mis. De duurdere helmen hebben inderdaad een hardere buitenschaal, maar da verschil ga je eigenlijk pas echt merken als je een punt belasting krijgt en de kans dadde met uw helm net op een bout of weet ik veel wat val, das toch ook maar miniem....

Maar voor mezelf verkies ik toch zelf ook liever de "duurdere" reeksen, voornamelijk voor het comfort, de betere pasvorm (persoonlijk) alsook het lagere gewicht.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Da vin ik ook. Nu, de ventilatie van Arai is nu ook ni zo superieur, maar het zitcomfort is wel ongelofelijk en voor mij rechtvaardigd dat ook zijn prijs (heb wel geen RX-7 maar een Chaser).
              Er zit een serieus verschil tussen de modellen van Arai, ik heb er zelf twee en de RX7 is veel effectiever geventileerd.
              Voor t overige kan ik me alleen maar aansluiten bij jouw betoog. De Sharj RSR past me helaas niet

Comment

binst da we toch over helmen bezig zijn....

Ik ben opzoek naar een stijlvol en kwalitatief pothelmpje voor op de scooter... Liefst carbonfiber of fiberglas van buitenschaal. Prijs 200-400 euro... Iemand een voorstel?
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik ben opzoek naar een stijlvol en kwalitatief pothelmpje voor op de scooter... Liefst carbonfiber of fiberglas van buitenschaal. Prijs 200-400 euro... Iemand een voorstel?
                  Pothelm en veiligheid

Beste compromis: http://www.schuberth.com/de/produkte/motorrad/j1.html

Maar wellicht niet stijlvol genoeg?

Comment

Als ik toe ben aan een nieuwe helm dan ben ik wel benieuwd naar een proefrit met deze: http://www.schuberth.com/de/produkte...ad/s1-pro.html

Comment

Zeg dan ineens eens om wat wel misschien...
                      En toen moesten we een pagina terug.

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                      €500 is misschien in absolute cijfers veel.
                      €500 is meer dan €150
                      Een helm van €150 is misschien even goed als een van €500

Maar als een helm mijn kop kan redden, vind ik €500 een koopje.

Comment

Pothelm en veiligheid

Beste compromis: http://www.schuberth.com/de/produkte/motorrad/j1.html

Maar wellicht niet stijlvol genoeg?

Das geen pothelm, das een jethelm

en die zit trouwens barslecht op mijnen kop. De kaakstukken zijn te puntig en doen algauw zeer. Voor de rest wel een indrukwekkende helm.

Shuberts hebben trouwens een bedroevende vizierkwaliteit. Bevestigingsstukken die afbreken en coatings die afbladeren, maar met de nieuwe generatie zou dat beter moeten zijn........
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Das geen pothelm, das een jethelm

en die zit trouwens barslecht op mijnen kop. De kaakstukken zijn te puntig en doen algauw zeer. Voor de rest wel een indrukwekkende helm.

Shuberts hebben trouwens een bedroevende vizierkwaliteit. Bevestigingsstukken die afbreken en coatings die afbladeren, maar met de nieuwe generatie zou dat beter moeten zijn........
                          Serieus? Dat is niet best.. ik heb er nog nooit mee gereden, iedereen die ik ken rijd met Shoei of Arai dus wat dat betreft ook nog niet echt referenties.
                          Het geïntegreerde zonnebril verhaal spreekt me wel enorm aan

Comment

Serieus? Dat is niet best.. ik heb er nog nooit mee gereden, iedereen die ik ken rijd met Shoei of Arai dus wat dat betreft ook nog niet echt referenties.
                            Het geïntegreerde zonnebril verhaal spreekt me wel enorm aan
                            Voor mij kwamen de zonnevizieren niet laag genoeg. Sterkste pluspunt van shubert is en blijft wel hun stilte. Die is echt indrukwekkend, zelf naast een shoei of arai.
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

Aja, en hun omvang (past al snel niet meer in een zijkoffer) en gewicht zijn ook moeilijk pluspunten te noemen...
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

Heb vorige week eentje gekocht van Caberg. Deze maar dan nog met een schuifje bovenaan voor de de geïntegreerde zonnebril

Zit comfortabel en kost 90€
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

ik wil echt een potje, dus zonder vizier. Een volledig wegkapbaar zonnevizier mag eventueel wel, maar liever niet.

Qua look iets in deze trend :

Helaas past deze absoluut niet op mijn hoofd
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Toch keus genoeg dan? Winkel binnenstappen en passen maar . Ben je van Limburg?
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                      Toch keus genoeg dan? Winkel binnenstappen en passen maar . Ben je van Limburg?
                                      Nee, Gent.
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Helaasheid!

Deze is ook wel leuk:

of

http://www.caberg-helm.com/products/...1MaS&color=MaS
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Heb vorige week eentje gekocht van Caberg. Deze maar dan nog met een schuifje bovenaan voor de de geïntegreerde zonnebril

Zit comfortabel en kost 90€
                                          Ben daar verleden week naar op zoek geweest bij verschillende dealers van Caberg (Aalst, Anderlecht, Zemst...). Maar niet gevonden. Dan maar ander modelletje gekocht. Veel minder funky. Heb wel een beetje spijt dat ik niet heb verder gezocht.

Comment

Working...
                                          X