Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Okkazieprijzen moto's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Okkazieprijzen moto's

Ben ik de enige die vind dat sommige mensen denken dat ze goud in handen hebben?
    Ik ben zo stillekesaan aan het kijken voor een moto, maar die prijzen,...
    Nuja, oorsronkelijk plan was om ne maat zijn vfr over te kopen, maar zijn pa heeft hem teruggekocht. Plus ik heb zo iets van: een eerste moto moet niet te duur zijn, dat dient toch maar om mee te vallen en zo.
    Dus zit ik wat te kijken naar 600's. Iets van de jaren 95-98.
    Aangezien de tweedehandsmarkt op zijn gat zit, en blijkbaar iedereen die een moto verkoopt of geen tijd heeft, of geen plaats meer heeft, of een nieuwe moto wil, of nog nen kleinen heeft geschoten dacht ik dat de prijzen er ook naar zijn. Hier en daar vind je wel iets voor rond de 1000€ maar de meeste die ik gemaild heb vragen tot 3500 (vaak met kmstanden boven de 50.000). Veel van die moto's staan volgens het zoekertje wel al meer dan een half jaar te koop. In mijn gedachten had ik iets van een 1500-2000€ zitten.
    Als je dan ziet dat voor pakweg een 2003 je al wat keuze hebt voor 4000€
    Ben ik onrealistisch of denkt ver iedereen dat hij goud in handen heeft??

nuja, ik heb geen haast, is het nu niet dat ik iets tegenkom, dan binnen een paar maand of volgend jaar

Is toch normaal?
    Iedereen (inclusief ik) vind dat de zijne specialer is als de andere of beter onderhouden.
    ik heb maandje geleden een cb 750 van 92 op de kop kunnen tikken voor >1500 eur...

Als je uiteindelijk een serieus bod waagt,
    gaan er veel toch toehappen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
      Is toch normaal?
      Iedereen (inclusief ik) vind dat de zijne specialer is als de andere of beter onderhouden.
      ik heb maandje geleden een cb 750 van 92 op de kop kunnen tikken voor >1500 eur...

Als je uiteindelijk een serieus bod waagt,
      gaan er veel toch toehappen...
      dat kan normaal zijn, daarom is het nog niet realistisch. En als de moto na 8 maand nog niet van eigenaar gewisseld is, lijkt me toch iets te schelen.

Comment

just frekkel dan scheelt er iets
        wel ni vergeten dat veel moto's midlifecrisisers zijn, mensen die ni om 1500 verlegen zitten en iets hebben van...ikke mijn bijou ni kado weggeven

Comment

zo is dat heb hier ook een CBR Fireblade staan van 1999 en denk ook zo bij mezelf ;
          hij is betaaldt en voor dat beetje taks en verzekering dat ik jaarlijks moet betalen doe ik hem ni weg en om pakweg een klein 3000 van te krijgen daarvoor heb ik er teveel plezier nog aan zelfs al rij ik er maar 500-1000 kms mee/jaar dan blijft hij staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bladerunner Bekijk Berichten
            zo is dat heb hier ook een CBR Fireblade staan van 1999 en denk ook zo bij mezelf ;
            hij is betaaldt en voor dat beetje taks en verzekering dat ik jaarlijks moet betalen doe ik hem ni weg en om pakweg een klein 3000 van te krijgen daarvoor heb ik er teveel plezier nog aan zelfs al rij ik er maar 500-1000 kms mee/jaar dan blijft hij staan

Ik deel je mening, maar hij is wat?

Comment

600CC is natuurlijk een populaire klasse. Vraag en aanbod bepalen die prijzen ook wel, en veel kopers zijn beginners en kennen er toch niet veel van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                dat kan normaal zijn, daarom is het nog niet realistisch. En als de moto na 8 maand nog niet van eigenaar gewisseld is, lijkt me toch iets te schelen.

Uiteindelijk is je moto waard wat die ene "gek" ervoor geeft...

als iemand hem 8maand voor 5000€ laat staan
                is volgens mij een teken dat die persoon gwn de moto niet echt kwijt wilt of het geld totaal niet nodig heeft en dus tijd heeft om op die ene gek die het geld er wel wilt voor geven...

Doe een "realistisch" bod, en je zal regelmatig iemand overtuigen om toch serieus onder zijn prijs te gaan.
                maar vele mensen beginnen met hoge prijs,
                omdat er ook veel onnozelaars tussen zitten die dan plots 1000eur bieden op bv een moto van 1jaar oud.

Comment

Nen maat van mij heeft net een Suzuki GSXF600 gekocht voor 1500 Euro (met niet veel km) uit 2002, dus als je een beetje uitkijkt kan het zeker voor een bedrag van 1500-2000

Comment

moet zeker haalbaar zijn om voor een redelijk prijs iets te vinden,
                    ook al eens op kapaza gekeken, vind dat daar heel wat motoren te koop staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      just frekkel dan scheelt er iets
                      wel ni vergeten dat veel moto's midlifecrisisers zijn, mensen die ni om 1500 verlegen zitten en iets hebben van...ikke mijn bijou ni kado weggeven
                      dat neem ik gerust aan, maar dan schrijf je toch niet in het zoekertje: moet dringend weg voor die of die reden.
                      Anyway, ik heb tijd, hopelijk hebben de verkopers geduld

Comment

Eens, de waarde daalt te langzaam, eens de 5 jaar gepasseerd dan...

Tip: http://www.2dehands.be/markt/?sort=prijs&qq=thundercat

Weinig geliefde motor, maar komt erg dicht in de buurt van een VFR, wat inzetgebied en snelheid dan toch. Een VFR is uiteraard geavanceerder (maar ook duurder in onderhoud)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                          dat neem ik gerust aan, maar dan schrijf je toch niet in het zoekertje: moet dringend weg voor die of die reden.
                          Anyway, ik heb tijd, hopelijk hebben de verkopers geduld
                          dringend is voor iedereen anders

tenzij voor die mevouw van 54 van 't laatste nieuws

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                            Eens, de waarde daalt te langzaam, eens de 5 jaar gepasseerd dan...

Tip: http://www.2dehands.be/markt/?sort=prijs&qq=thundercat

Weinig geliefde motor, maar komt erg dicht in de buurt van een VFR, wat inzetgebied en snelheid dan toch. Een VFR is uiteraard geavanceerder (maar ook duurder in onderhoud)
                            bedankt voor de tip
                            en ik zoek niks geavanceerd hoor, gewoon iets om mee te leren.

Comment

Als ge kijkt en vergelijkt op het net, en elke moto van dat type van dat merk met die bep km stand en BWJ gaan allemaal ong voor dezelfde prijs... dan weet je toch dat het een relatief eerlijke prijs is ?
                              En ik vind de 2dehandsmarkt voor motoren eig redelijk cheap atm...
                              gixxers 750 van 2005 - 2006 voor 5000 euro (nieuw +11K) , superdukes van 2006-2007 voor 6000 euro (nieuw +13K)
                              Goed kijken en vergelijken is de boodschap...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                Als ge kijkt en vergelijkt op het net, en elke moto van dat type van dat merk met die bep km stand en BWJ gaan allemaal ong voor dezelfde prijs... dan weet je toch dat het een relatief eerlijke prijs is ?
                                gixxers 750 van 2005 - 2006 voor 5000 euro (nieuw +11K) , superdukes van 2006-2007 voor 6000 euro (nieuw +13K)
                                Klopt, in die prijsklasse is veel te vinden voor een goede prijs.

Maar leg dat nu eens naast de prijs van een Gixxer 750 van het jaar 2002, en leg die vervolgens naast de prijs van een Gixxer 750 uit 1998.

De eerste jaren halveert de waarde van een motor, vervolgens lijkt het wel te stabiliseren en naar verhouding nog maar weinig af te nemen. Zoek eens op prijsklasse, bijvoorbeeld 3500 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                  indd, daar zijn koopjes te doen, maar zoals msxx zegt, kijk eens naar een generatie ouder, die prijs lijkt op een haar na weer te stijgen.
                                  Had ik geen huis in aanbouw zou ik gerust mijn budget kunnen optrekken, maar das helaas het geval niet. En ik ben er ook de persoon niet naar om ne mail te sturen met de bekende woorden: "Kgeef er u duust euros voor". Terwijl de persoon in kwestie 3000€ vraagt.
                                  Maar om geen tijdverspillers en realisten te vinden moet je me dunkt goed zoeken.
                                  Wel al een mooi cbr'ke gevonden die nog net buiten budget valt. Nog even wachten tot de prijs zakt.

Comment

mijn CB750 van '94 staat nog te koop
                                    En perfect binnen uw budget

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

mijne VTR van '97 met 21000 km paar weken terug verkocht voor 1900eur.
                                      In de marge 1500-2000 moet je er toch verschillende kunnen vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                                        mijne VTR van '97 met 21000 km paar weken terug verkocht voor 1900eur.
                                        In de marge 1500-2000 moet je er toch verschillende kunnen vinden
                                        Wijze moto's! Enkel jammer van het relatief exuberante verbruik...
                                        Mooie prijs ook, helaas zijn dit plots moto's geworden die niemand nog wil, begrijpen wie begrijpen kan...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X