Mededeling

Collapse
No announcement yet.

125cc scooter - keuze tss Vespa GTS of Honda PS125i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 125cc scooter - keuze tss Vespa GTS of Honda PS125i

Hallo allemaal,

De zomer is weer in't land en ik ben met het idee aan het spelen om een 125cc scooter aan te kopen. Nu was vandaag mijn oog gevallen op deze twee modellen:

De specificaties zijn min of meer dezelfde, maar ik vind de Honda iets mooier.

Iemand van jullie ervaring met een van beide scooters? Andere suggesties zijn natuurlijk ook steeds welkom.

Gr, Michel

vespa houdt zijn waarde erg goed

Comment

Jah, ik zou hier direct zeggen, ga voor die Vespa !

Na 10.000 km met een 125 GTS heb ik de volgende punten:

+
      Rijdt zeer plezant - wendbaar + comfortabel
      Stabiel (Sava's iets minder baanvast dan bijvoorbeeld Pirelli's)
      Juist gepast vlot genoeg (15 PK) - Gemakkelijk 80 km/h, derna is het wat kruipen tot max. 104 km/h (echte km/h)
      Design
      Mooi afgewerkt
      Leuke accessoires verkrijgbaar (mods mogelijk !) = scherm, topcase,...
      GRATIS VESPA-FAMILIE ERBIJ ! (+ aansluiting tot clubs mogelijk of ritten met 40 andere Vespa's)
      Via Vespaclub krijg je betere voorwaarden (verzekering, banden,..)

-
      Uitlaat roest al in de showroom + is veel te stil (gevaarlijk voor verkeer) -> Leovince! (270 Euro)
      Niet veel plaats onder zadel in vergelijking met concurrentie
      Waarde blijft redelijk stabiel (ook al hoor ik soms andere dingen bij herverkoop)
      Aanvankelijk wat problemen met elektronische injectie maar nu opgelost
      Zijpoot hangt iets te laag (zit regelmatig tegen de grond)
      Met 2 houdt het vermogen echt niet over, het lukt, maar vertrek dan wel iets vroeger
      Met 2 is het ook vrij krap zitten = niet voor lange ritten

Voor wat ga je deze scooter gebruiken ? Fun of werk ? Beide ?

Bizar dat je die Honda mooier vindt dan een Vespa, maar goed, smaken en kleuren eh !
      Last edited by ; 06/06/2010, 02:23.

Comment

Ik ga de scooter eigenlijk voornamelijk gebruiken voor de fun en daarnaast ook voor enkele praktische zaken zoals snel even naar de bakker, de winkel, de post, ...

Smaken en kleuren verschillen inderdaad, de Vespa is niet lelijk, maar ik ben er precies al een beetje op uitgekeken (hier in Hasselt rijden er al enorm veel rond, daarmee misschien)

Comment

Ik denk dat ik morgen de Honda PS 125i ga bestellen.

Enkele foto's:

Comment

Dan vindt ik eerlijk gezegd die vespa toch wel mooier, maar da's natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Rij zelf sinds enkele weken met een nieuwe yamaha x max 125cc, is wel wat groter dan de voorbeelden die je hier geeft maar ben er heel content mee.

Comment

Ik probeer dan eens een Vespa aan te smeren zeg...

Comment

De Honda zal wel een pak stabieler rijden.
                Ik heb het al vaak gezegd, de gewichtsverdeling van die vespa's zijn niet goed. Die neus is veel te licht.

Ook de werking van het "ik ben een deel van een landingsonderstel"-voorwiel is voor verbetering vatbaar.

De Honda is objectief gezien zondermeer de betere keuze.

De Vespa is de emotionele keuze. Gisteren weer een '50-'60 Vespa tegen gekomen. Man, ik wil dat echt. Ooit moet er zo eentje in huis komen!
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Gisteren even gaan proefrijden met de Honda 125PSi ... erg erg snelle acceleraties en de scooter haalt een topsnelheid van zo'n 115 KM/u. Ik was direct verkocht en vrijdag mag ik 'em al gaan uithalen

De 16 jarige in mij komt al terug naar boven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThaFonz Bekijk Berichten
                    erg erg snelle acceleraties

Maar profi voor de rest
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Vergeleken met andere 125cc scooters trekt dit ding erg snel op ... 'k begrijp niet zo goed wat daar grappig aan is hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThaFonz Bekijk Berichten
                        Vergeleken met andere 125cc scooters trekt dit ding erg snel op ... 'k begrijp niet zo goed wat daar grappig aan is hoor
                        Tegen het eind van de zomer zal je het wel begrijpen
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Bwa, alles went natuurlijk, maar ik vond zelfs m'n vespa nooit traag vertrekken. Topsnelheid was iets anders...
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Mah, toch jong.

In het begin vond ik mijn GTS ook wel goed trekken. In de Ardennen 3 weken geleden, reed ik soms aan 60 een helling omhoog met de gas vol open.
                            En dacht ik, komt er nog iets ?

Nu ik met de Duc rij besef ik wel dat vermogen went.
                            Last edited by ; 08/06/2010, 22:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                              Mah, toch jong.

In het begin vond ik mijn GTS ook wel goed trekken. In de Ardennen 3 weken geleden, reed ik soms aan 60 een helling omhoog met de gas vol open.
                              En dacht ik, komt er nog iets ?

Nu ik met de Duc rij besef ik wel dat vermogen went.
                              idd

Maar! Toch vind ik (en ben zeker dat jij akkoord gaat zijn) dat vermogen/topsnelheid helemaal nix te maken hebben met fun/kicks!!! Dus ondanks dat ik lach dat een 125 als snel ervaren wordt, vind ik een 125 zeker niet belachelijk.

Persoonlijk heb ik even grote kicks gehad van de Speed 125 aan 45km/h door een nest krappe bochten te jagen zonder het gas toe te draaien, als met een 140pk sterke TnT sport Evo op het ciruit van misano een duc 996 in te pakken.
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                Maar! Toch vind ik (en ben zeker dat jij akkoord gaat zijn) dat vermogen/topsnelheid helemaal nix te maken hebben met fun/kicks!!! Dus ondanks dat ik lach dat een 125 als snel ervaren wordt, vind ik een 125 zeker niet belachelijk.

Persoonlijk heb ik even grote kicks gehad van de Speed 125 aan 45km/h door een nest krappe bochten te jagen zonder het gas toe te draaien, als met een 140pk sterke TnT sport Evo op het ciruit van misano een duc 996 in te pakken.
                                Voila !

Want wat ik nu zeg, klinkt misschien bizar, maar met een Vespa GTS 125 in de bochten van de Ardennen rijden gaf wel degelijk dikke fun.

Zo'n 125 blijft gewoon enorm licht en kan je echt zeer goed gooien.

Comment

Working...
                                X