Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Akrapovic voor CBR 600 RR

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Akrapovic voor CBR 600 RR

Hi, ik ben op zoek naar de 'hexagonal' van Akrapovic (slip-on) voor mijn CBR 600 RR 2009 nu blijken er 2 soorten te zijn, één met een tussenbuis van roestvrij staal en één met een tussenbuis van titanium. Weet iemand wat het verschil is (geluid, vermogen, levensduur,prijs,...) en waar ik er desnoods kan aangeraken ?

Titanium is vooral een pak lichter, da's eigenlijk het enige voordeel tegenover een inox versie. En 't zal ook duurder zijn natuurlijk.

Comment

Dus het verschil zou enkel in gewicht te vinden zijn ? Op vlak van geluid zou er geen verschil mogen zijn tussen beide versies ? Soms een adres van een dealer ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nofxke Bekijk Berichten
        Dus het verschil zou enkel in gewicht te vinden zijn ?
        Ja

Op vlak van geluid zou er geen verschil mogen zijn tussen beide versies ?
        Neen

Soms een adres van een dealer ?
        Ga eens wat motordealers af en vraag of ze Akrapovic kunnen leveren.

Comment

Titanium zal minder lang mee gaan.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Dus het duurste gaat het minste lang mee....

Comment

En hoe manifisteert zich dat dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                En hoe manifisteert zich dat dan?
                Krakleren en uiteindelijke doorbranden rond de lasnaden of in de plooien waar het materiaal belast is geweest. Komt nogal vaak voor na x0.000km, afhankelijk van hoe hard het uitlaatsysteem belast wordt.

Daarom dat er zo weinig motoren standaard met tita voorbochten worden geleverd, ondanks dat 1 van de maklijkste manieren is om nog gewicht te besparen.
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Van dat doorbranden wist ik niets (maar zal wel zo zijn als Tjeu daar ervaring mee heeft), maar titanium roest niet en inox op den duur wel, dat is ook nog een verschilletje.
                  Mijn vrienden hebben bvb een roestvrij stalen duikmes en ik één in titanium, na een weekje duiken bleek hun mes helemaal niet zo roestvrij te zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                    Van dat doorbranden wist ik niets (maar zal wel zo zijn als Tjeu daar ervaring mee heeft), maar titanium roest niet en inox op den duur wel, dat is ook nog een verschilletje.
                    Mijn vrienden hebben bvb een roestvrij stalen duikmes en ik één in titanium, na een weekje duiken bleek hun mes helemaal niet zo roestvrij te zijn
                    Er zijn wel verschillende soorten rvs, dus het hangt veel af van welk soort rvs het betreffende voorwerp is gemaakt.
                    Hoe beter hoe duurder natuurlijk.

Comment

Prijsverschil tussen de RVS en titanium zou een kleine 120 € zijn, wat denken jullie de moeite of toch maar de RVS nemen ?

Comment

Als ge er ni meer in de regen rijdt zou ik voor tita gaan.
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenP Bekijk Berichten
                          Er zijn wel verschillende soorten rvs, dus het hangt veel af van welk soort rvs het betreffende voorwerp is gemaakt.
                          Hoe beter hoe duurder natuurlijk.
                          Er zijn idd een paar gradaties, maar voor duikmessen gebruiken ze meestal wel de zwaarste gradatie, als nadeel worden deze sneller bot, maar je kan niet alles hebben hé :p

Het roesten begint ook meestal aan de snede van het mes (waar het metaal het dunste is en er ook geen coating op ligt), dus wss heb je hier met een uitlaat ook niet teveel last van.

Comment

Als ge er ni meer in de regen rijdt zou ik voor tita gaan.
                            Ben meer een goed weer rijder dus dat zal het probleem dan wel niet zijn

Comment

Voila de kogel is door de kerk, hij is besteld met titanium middenbuis, nu vol spanning aan het afwachten tot de levering !

Comment

Working...
                              X