Mededeling

Collapse
No announcement yet.

125cc - wat in hemelsnaam kiezen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
    Ktm duke zie ik ook wel zitten, maar is nog ietsje te duur. Het zal tussen een Cagiva mito of Raptor/Planet gaan, raptor/planet geniet de voorkeur wegens de meer ontspannen zithouding, maar het aanbod is zeer beperkt
    ik had een planet maar hoorde je hier net nog vertellen dat een 2-takt koppel tekort komt, en daar heb je 100% gelijk in

    Comment


    • Ik zou dan eerder ook voor een Derbi senda, of een Aprillia Tuono opteren. Of het internet afzoeken naar een Duke of YZF-r 125

      Comment


      • Tja, een 2-takt heeft natuurlijk veel meer onderhoud nodig, maar ik ben grote 2-takt fan, kiezen tussen het verstand en de emotie, moeilijk hoor En zo'n Honda Varadero, dat rijdt naar het schijnt ook goed?

        Comment


        • Heb daar eens mee gereden, en voelt toch redelijk 'volwassen' aan. Maar testritje aanvragen bij de dealer he, dan weet je dat direct.

          Comment


          • Zo een varedero ziet er vooral ook een stuk volwassener uit dan alle andere 125cc. En met zijn 2cil zal die ook een veel mooiere en aangenamere draaicultuur hebben. Kennis van mij heeft zo eentje en is daar laaiend enthousiast over. Is zijn derde 125cc als ik me niet vergis.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Zo een varedero ziet er vooral ook een stuk volwassener uit dan alle andere 125cc. En met zijn 2cil zal die ook een veel mooiere en aangenamere draaicultuur hebben. Kennis van mij heeft zo eentje en is daar laaiend enthousiast over. Is zijn derde 125cc als ik me niet vergis.
              Dat zal nog altijd te licht zijn zeker om mee naar brussel te tsjeezen tijdens de spits?
              (Reken 100km enkel)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                Dat zal nog altijd te licht zijn zeker om mee naar brussel te tsjeezen tijdens de spits?
                (Reken 100km enkel)
                Ni gaan bestaat niet.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • Zo ne Vara rijdt als ne grote(re), weegt ook zoveel. Ge moet hem wel op toeren houden, de powerband zit tussen 8000 en 11000.

                  Comment


                  • Het is beslist! Morgen wordt hij normaal gezien geleverd, de Honda SH125i. Foto's en topic volgen dan snel.

                    Comment


                    • Hier is het ook beslist, Aprilia RS 125 met rave master, power valve en de full power cdi, dus 2-taktje staat full power. Heeft wel een schuiver gemaakt, dus rechter paneel is vrij hard beschadigd, maar dat maakte onderhandelen dan weer wat makkelijker

                      Comment


                      • Comment


                        • Jawadde dadde... Da zal op een kleine 40pk komen voor 140 kilogram. Das verre van slecht! Vet vet vet!!!!

                          Edith, bij nader inzien is dat een betere pk/vermogens verhouding dan gelijk wat in mijn garage Behalve de Pan, die is nét iets krachtiger.
                          Ik voorspel een 0-100km/h tijd in +/-6 seconden.
                          Last edited by Tjeu; 26/04/2013, 01:51.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • Klopt, 6 à 7 seconden en 170 top ongeveer. Maar ge vergeet het gewicht van de rijder erbij te tellen, Tjeu. En dat vertekent de verhoudingen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                              Klopt, 6 à 7 seconden en 170 top ongeveer. Maar ge vergeet het gewicht van de rijder erbij te tellen, Tjeu. En dat vertekent de verhoudingen.
                              I know, maar de RS komt er stoerder uit als je dat even vergeet. En ik vind die RS eigenlijk echt wel een stoere ketel!

                              Filmpke van een oudere RS125 op circuit :



                              Daar zijn wel wa zaken aan veranderd, maar ni overdreven veel. En maar gaan

                              Edith : ni zeker of het een Aprilia dan wel een Honda RS 125 is
                              Last edited by Tjeu; 26/04/2013, 02:21.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • Ik heb mezelf dezelfde vraag gesteld als bovenaan de topic. Ik wil ook een eerste moto kopen en wist ook niet direct wat ik wou.
                                Iedereen droomt er wel ooit van om op een prachtige chopper, een lekker zware cruiser of een supersnelle racer te zitten, maar wat past het beste bij jezelf.
                                Als ik iemand vroeg wat zij in mijn plaats zouden doen, vertelde iedereen mij dat voor wat ik ermee van plan ben, een scooter het beste bij mij zou passen. Hier voel ik mij echter niet goed bij, ik zit niet op mijn gemak, heb niet het gevoel de volledige controle te hebben. Kortom ik heb niet genoeg voeling met een scooter, omdat je hier gewoon op zit, net als op een stoel.
                                Hiermee is mijn keuze natuurlijk al een pak beperkter.
                                Waarvoor ga ik de moto gebruiken. Natuurlijk hoofdzakelijk voor woon-werk verplaatsingen. Ik doe dagelijks 10km enkele rit, of ik nu autosnelweg neem of niet maakt geen verschil. (met een 125cc ga ik dus van de snelwegen afblijven...)
                                Op een mooie lente/(na)zomerdag wil ik natuurlijk ook op mijn gemak een toertje kunnen rijden, gewoon voor het plezier.
                                Het moet dus een moto die zowel voor lange als korte verplaatsingen kan duren, hij moet dus een comfortabele zithouding hebben. Racers zijn dus voor mij momenteel ook uitgesloten (wat haalt trouwens een racer uit als je zo weinig vermogen hebt (persoonlijke mening)).
                                Ik heb ook wel andere dingen te doen dan mijn moto na elke rit opnieuw op te blinken. De eerste keer zal ik dit wel doen, de tweede keer misschien ook nog, maar bij de derde keer heb ik mijn twijfels...
                                Daar gaan de choppers met al hun blinkende onderdelen...
                                Je voelt al waar ik naartoe ga... ik denk dat ik voor het naked/all-road concept moet gaan...
                                De 125 die mij op dit moment het meeste in die richting brengt (en betaalbaar is) is de Honda CBF125. De Varadero is natuurlijk nog een pak mooier, maar deze valt momenteel niet binnen het budget...

                                Comment


                                • Opletten met zo een CBF en alle andere luchtgekoelde broertjes. Die dingen zijn echt wel een PAK trager en eigenlijk écht traag. Ik heb nu twee keer een KeeWay Speed 125 in de garage gehad, die daar wel bij in de beurt komt. En ok, als je daar af en toe eens mee op de baan gaat is dat gewoon keihard lachen en fun, maar als enige tweewieler moet dat kut zijn.

                                  Ik zou toch zeker adviseren om voor een 15pk sterke 125 te gaan (of nog sterker en op papier slechts 15pk). Varadero 125cc lijkt me voor jou dan ook meer geschikt.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

                                  Comment


                                  • Suzuki DR-Z125 SM: niet té traag (hoewel luchtgekoeld, doet eventueel 120 teller op de snelweg), niet duur, comfy, vetrouwenwekkend, schakelt precies, stuurt tof en in mijn ogen dus de perfecte beginnersbike. Voelt steviger aan dan een CBF 125.

                                    Comment


                                    • Hi guys,

                                      i am also looking into buying a 125cc for my son. (home/work, 0-70 roads)

                                      I'm in doubt:
                                      Honda MSX125cc (looks a bit small)
                                      yamaha YZF R125 (beauty!)
                                      KTM Duke 125

                                      I don't want any china-made-bikes like RIEJU etc etc.
                                      Honda Varadero and derby-style also big no-go

                                      What would you guys do? Any other proposals?
                                      no vespa/scooter thingy please

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Sjokolattesaas Bekijk Berichten
                                        Hi guys,

                                        i am also looking into buying a 125cc for my son. (home/work, 0-70 roads)

                                        I'm in doubt:
                                        Honda MSX125cc (looks a bit small)
                                        yamaha YZF R125 (beauty!)
                                        KTM Duke 125

                                        I don't want any china-made-bikes like RIEJU etc etc.
                                        Honda Varadero and derby-style also big no-go

                                        What would you guys do? Any other proposals?
                                        no vespa/scooter thingy please
                                        Rieju is Spaans, niet chinees.

                                        KTM = beste
                                        Yam = minst comfy
                                        Honda = coolste zou mijn keuze zijn. Die MSX'en zijn echt rete cool!







                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

                                        Comment


                                        • KTM heeft wel het voordeel van zijn veerelementen

                                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                          Motoren & Tjeurisme

                                          Comment

                                          Working...
                                          X