Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
125cc - wat in hemelsnaam kiezen?
Collapse
X
-
Zo een varedero ziet er vooral ook een stuk volwassener uit dan alle andere 125cc. En met zijn 2cil zal die ook een veel mooiere en aangenamere draaicultuur hebben. Kennis van mij heeft zo eentje en is daar laaiend enthousiast over. Is zijn derde 125cc als ik me niet vergis.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenZo een varedero ziet er vooral ook een stuk volwassener uit dan alle andere 125cc. En met zijn 2cil zal die ook een veel mooiere en aangenamere draaicultuur hebben. Kennis van mij heeft zo eentje en is daar laaiend enthousiast over. Is zijn derde 125cc als ik me niet vergis.
(Reken 100km enkel)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk BerichtenDat zal nog altijd te licht zijn zeker om mee naar brussel te tsjeezen tijdens de spits?
(Reken 100km enkel)Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Jawadde dadde... Da zal op een kleine 40pk komen voor 140 kilogram. Das verre van slecht! Vet vet vet!!!!
Edith, bij nader inzien is dat een betere pk/vermogens verhouding dan gelijk wat in mijn garage Behalve de Pan, die is nét iets krachtiger.
Ik voorspel een 0-100km/h tijd in +/-6 seconden.Last edited by Tjeu; 26/04/2013, 01:51.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk BerichtenKlopt, 6 à 7 seconden en 170 top ongeveer. Maar ge vergeet het gewicht van de rijder erbij te tellen, Tjeu. En dat vertekent de verhoudingen.
Filmpke van een oudere RS125 op circuit :
Daar zijn wel wa zaken aan veranderd, maar ni overdreven veel. En maar gaan
Edith : ni zeker of het een Aprilia dan wel een Honda RS 125 isLast edited by Tjeu; 26/04/2013, 02:21.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Ik heb mezelf dezelfde vraag gesteld als bovenaan de topic. Ik wil ook een eerste moto kopen en wist ook niet direct wat ik wou.
Iedereen droomt er wel ooit van om op een prachtige chopper, een lekker zware cruiser of een supersnelle racer te zitten, maar wat past het beste bij jezelf.
Als ik iemand vroeg wat zij in mijn plaats zouden doen, vertelde iedereen mij dat voor wat ik ermee van plan ben, een scooter het beste bij mij zou passen. Hier voel ik mij echter niet goed bij, ik zit niet op mijn gemak, heb niet het gevoel de volledige controle te hebben. Kortom ik heb niet genoeg voeling met een scooter, omdat je hier gewoon op zit, net als op een stoel.
Hiermee is mijn keuze natuurlijk al een pak beperkter.
Waarvoor ga ik de moto gebruiken. Natuurlijk hoofdzakelijk voor woon-werk verplaatsingen. Ik doe dagelijks 10km enkele rit, of ik nu autosnelweg neem of niet maakt geen verschil. (met een 125cc ga ik dus van de snelwegen afblijven...)
Op een mooie lente/(na)zomerdag wil ik natuurlijk ook op mijn gemak een toertje kunnen rijden, gewoon voor het plezier.
Het moet dus een moto die zowel voor lange als korte verplaatsingen kan duren, hij moet dus een comfortabele zithouding hebben. Racers zijn dus voor mij momenteel ook uitgesloten (wat haalt trouwens een racer uit als je zo weinig vermogen hebt (persoonlijke mening)).
Ik heb ook wel andere dingen te doen dan mijn moto na elke rit opnieuw op te blinken. De eerste keer zal ik dit wel doen, de tweede keer misschien ook nog, maar bij de derde keer heb ik mijn twijfels...
Daar gaan de choppers met al hun blinkende onderdelen...
Je voelt al waar ik naartoe ga... ik denk dat ik voor het naked/all-road concept moet gaan...
De 125 die mij op dit moment het meeste in die richting brengt (en betaalbaar is) is de Honda CBF125. De Varadero is natuurlijk nog een pak mooier, maar deze valt momenteel niet binnen het budget...
Comment
-
Opletten met zo een CBF en alle andere luchtgekoelde broertjes. Die dingen zijn echt wel een PAK trager en eigenlijk écht traag. Ik heb nu twee keer een KeeWay Speed 125 in de garage gehad, die daar wel bij in de beurt komt. En ok, als je daar af en toe eens mee op de baan gaat is dat gewoon keihard lachen en fun, maar als enige tweewieler moet dat kut zijn.
Ik zou toch zeker adviseren om voor een 15pk sterke 125 te gaan (of nog sterker en op papier slechts 15pk). Varadero 125cc lijkt me voor jou dan ook meer geschikt.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Hi guys,
i am also looking into buying a 125cc for my son. (home/work, 0-70 roads)
I'm in doubt:
Honda MSX125cc (looks a bit small)
yamaha YZF R125 (beauty!)
KTM Duke 125
I don't want any china-made-bikes like RIEJU etc etc.
Honda Varadero and derby-style also big no-go
What would you guys do? Any other proposals?
no vespa/scooter thingy please
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjokolattesaas Bekijk BerichtenHi guys,
i am also looking into buying a 125cc for my son. (home/work, 0-70 roads)
I'm in doubt:
Honda MSX125cc (looks a bit small)
yamaha YZF R125 (beauty!)
KTM Duke 125
I don't want any china-made-bikes like RIEJU etc etc.
Honda Varadero and derby-style also big no-go
What would you guys do? Any other proposals?
no vespa/scooter thingy please
KTM = beste
Yam = minst comfy
Honda = coolste zou mijn keuze zijn. Die MSX'en zijn echt rete cool!
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
Comment