Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Over begrenzing gesproken, waaruit bestaat die begrenzing bij een 125 cc, maat van mij heeft al eens vluchtig gekeken bij zijn Yamaha YZF, maar vindt niet direct iets, is deze mechanisch (bvb 'ring' in uitlaat) of elektronisch?
is een eindeloze discussie zoals met 98pk motoren die full staan...
Da's idd ook zoiets.
Maar bij mij is dat niet eindeloos, bij mij is dat uitgesloten, punt !
Ik betaal een verzekering voor het vermogen dat ik heb, ik heb een rijbewijs voor een motor, zoals het betaamt.
Als ik iets tegen kom, wil ik gewoon geen ambras. Zo simpel is dat. Geen rechtzaken, geen verzekeringskwesties, geen zware boetes, nee bedankt.
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
Da's idd ook zoiets.
Maar bij mij is dat niet eindeloos, bij mij is dat uitgesloten, punt !
Ik betaal een verzekering voor het vermogen dat ik heb, ik heb een rijbewijs voor een motor, zoals het betaamt.
Als ik iets tegen kom, wil ik gewoon geen ambras. Zo simpel is dat. Geen rechtzaken, geen verzekeringskwesties, geen zware boetes, nee bedankt.
En wat de rest doet, daar is iedereen vrij in.
Motoverzekering is op cc, niet op vermogen. Dus daar maakt het geen verschil. In tegenstelling tot het 100pk gedoe is er hier idd wel een groot verschil door het rijbewijs...
Nu ik er over begin te denken zijn mijn moto's eigenlijk altijd FP geweest, ook op papier. Juij, ik ben een flink baaske
Motoverzekering is op cc, niet op vermogen. Dus daar maakt het geen verschil. In tegenstelling tot het 100pk gedoe is er hier idd wel een groot verschil door het rijbewijs...
Nu ik er over begin te denken zijn mijn moto's eigenlijk altijd FP geweest, ook op papier. Juij, ik ben een flink baaske
Ah, wist ik niet. Maar de BIV wel waarschijnlijk ? Natuurlijk, anders zouden ze ze niet op 100 PK zetten,
kalf dat ik ben
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
Ah, wist ik niet. Maar de BIV wel waarschijnlijk ? Natuurlijk, anders zouden ze ze niet op 100 PK zetten,
kalf dat ik ben
Ge zijt idd een flink baaske !
biv is idd op cc's, (zo laten zo toch uitblijken in hun tabellen op de site).
verzekeringen hangen van meer af als enkel cc's heb ik mij laten vertellen,
sommige verzekeraars kijken ook naar type motor (heb ik mij alweer laten vertellen)
biv is idd op cc's, (zo laten zo toch uitblijken in hun tabellen op de site).
verzekeringen hangen van meer af als enkel cc's heb ik mij laten vertellen,
sommige verzekeraars kijken ook naar type motor (heb ik mij alweer laten vertellen)
BIV is vermogen.
En idd, verzekering rekent ook extraatjes aan voor motoren met sportkenmerken. Maar das vooral KBC, bij de anderen heb je dat minder. Heb ooit die lijst van KBC gezien, daar viel zelf een SV650S onder sportmoto, maar een 145 pk sterk kanon gelijk een FJR niet. Go figure...
Awel, ik heb hier eigenlijk een YBR 125 in de garage staan en mss geen slecht idee om ff mijn bevinding neer te pennen :
Ik moet zeggen dat dit 1 van de grootste teleurstellingen allertijden is. Mijn ex haar RS 50 ging zowel sneller uit de startblokken, als sneller op top, gene zever... Verder is de zit te relaxed (voetsteunen staan veel te ver naar voor) schakelt de versnellingsbak véél te zwaar/hard, is de doseerbaarheid van de koppeling ook niet wat ik van een starters 125 verwacht en is de stabiliteit op top (100km/h op teller met kin op tank, voeten op duosteunen en linkerhand op de rug) bijzonder zwak...
Wat is wel leuk? Goh... Het feit dat je sneller dan een DSG op kan schakelen als je de koppeling links laat liggen, ja, dat mss. Oja, en ook dadde onverstelbaar lang kunt remmen met een piepende voorband (wat een complement is voor de doseerbaarheid van de voorste schijfrem).
Maar toch, al bij al een serieuze teleurstelling... Ik verkies zowat iedere 125cc scooter boven dit aangezien je hier praktische aspecten op moet geven, maar geen extra rijplezier of prestaties in de plaats krijgt.
Die kan gewone weg en autostrade aan. 110-120h is zo een beetje de limiet, maar als je veel files tegenkomt zoals mij, dan ben je daar in een mum van tijd doorheen
Wat vooral belangrijk is: zoek een 125 cc die vloeistofgekoeld is! Dan heb je niet meteen iets te vrezen op de autosnelweg. Gewoon op het gemak lekker rechts rijden en al het geld wat je uitspaart in je zakken steken. Laat de rest maar lachen! verbruik: 3liter / 100km...
Die Yamaha en Honda 125 cc met schakelingen zijn enkel luchtgekoeld.
Moest je dan toch een A rijbewijs willen halen, dan kan je naar een 300 cc downtown gaan. Die heeft ook een ABS en gaat ietsje sneller.
Samengevat: voor woon/werkverkeer is zo een scooter veel aangenamer + zuiniger om te rijden.
Comment