Mededeling

Collapse
No announcement yet.

125cc - wat in hemelsnaam kiezen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

tuurlijk gaat een 2takter dat vlot doen,
    twijfel ik niet aan...

maar das dan wss een full power,
    en geen 11kw - B rijbewijs motor ?

Comment

wat een gek in dat filmpje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
        tuurlijk gaat een 2takter dat vlot doen,
        twijfel ik niet aan...

maar das dan wss een full power,
        en geen 11kw - B rijbewijs motor ?
        Denk dat er nog maar weinig Aprilia RS 125 op de markt zijn met origineel vermogen....
        Zonder zotte kosten te doen zit je aan't dubbele.

Comment

Ik zou geen ongeval willen hebben met zoiets zonder A rijbewijs

Comment

Over begrenzing gesproken, waaruit bestaat die begrenzing bij een 125 cc, maat van mij heeft al eens vluchtig gekeken bij zijn Yamaha YZF, maar vindt niet direct iets, is deze mechanisch (bvb 'ring' in uitlaat) of elektronisch?

Comment

Die yzf heeft maar 15pk en das 4takt,je moet een mallossi kit kopen voor die echt snel te laten gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                Ik zou geen ongeval willen hebben met zoiets zonder A rijbewijs
                is een eindeloze discussie zoals met 98pk motoren die full staan...
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                  is een eindeloze discussie zoals met 98pk motoren die full staan...
                  Da's idd ook zoiets.

Maar bij mij is dat niet eindeloos, bij mij is dat uitgesloten, punt !

Ik betaal een verzekering voor het vermogen dat ik heb, ik heb een rijbewijs voor een motor, zoals het betaamt.
                  Als ik iets tegen kom, wil ik gewoon geen ambras. Zo simpel is dat. Geen rechtzaken, geen verzekeringskwesties, geen zware boetes, nee bedankt.

En wat de rest doet, daar is iedereen vrij in.

Comment

Da's idd ook zoiets.

Maar bij mij is dat niet eindeloos, bij mij is dat uitgesloten, punt !

Ik betaal een verzekering voor het vermogen dat ik heb, ik heb een rijbewijs voor een motor, zoals het betaamt.
                    Als ik iets tegen kom, wil ik gewoon geen ambras. Zo simpel is dat. Geen rechtzaken, geen verzekeringskwesties, geen zware boetes, nee bedankt.

En wat de rest doet, daar is iedereen vrij in.
                    Motoverzekering is op cc, niet op vermogen. Dus daar maakt het geen verschil. In tegenstelling tot het 100pk gedoe is er hier idd wel een groot verschil door het rijbewijs...

Nu ik er over begin te denken zijn mijn moto's eigenlijk altijd FP geweest, ook op papier. Juij, ik ben een flink baaske
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                      Motoverzekering is op cc, niet op vermogen. Dus daar maakt het geen verschil. In tegenstelling tot het 100pk gedoe is er hier idd wel een groot verschil door het rijbewijs...

Nu ik er over begin te denken zijn mijn moto's eigenlijk altijd FP geweest, ook op papier. Juij, ik ben een flink baaske
                      Ah, wist ik niet. Maar de BIV wel waarschijnlijk ? Natuurlijk, anders zouden ze ze niet op 100 PK zetten,
                      kalf dat ik ben

Ge zijt idd een flink baaske !

Comment

Ah, wist ik niet. Maar de BIV wel waarschijnlijk ? Natuurlijk, anders zouden ze ze niet op 100 PK zetten,
                        kalf dat ik ben

Ge zijt idd een flink baaske !
                        biv is idd op cc's, (zo laten zo toch uitblijken in hun tabellen op de site).

verzekeringen hangen van meer af als enkel cc's heb ik mij laten vertellen,
                        sommige verzekeraars kijken ook naar type motor (heb ik mij alweer laten vertellen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
                          biv is idd op cc's, (zo laten zo toch uitblijken in hun tabellen op de site).

verzekeringen hangen van meer af als enkel cc's heb ik mij laten vertellen,
                          sommige verzekeraars kijken ook naar type motor (heb ik mij alweer laten vertellen)
                          BIV is vermogen.

En idd, verzekering rekent ook extraatjes aan voor motoren met sportkenmerken. Maar das vooral KBC, bij de anderen heb je dat minder. Heb ooit die lijst van KBC gezien, daar viel zelf een SV650S onder sportmoto, maar een 145 pk sterk kanon gelijk een FJR niet. Go figure...
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

kzit er inderdaad volledig naast :p mijn excuses ;-)

Comment

misschien is dit iets voor u?

cbr 125 cc met 328 km op de teller voor 1800 euro.
                              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Nieuwe Honda pcx 125 scooter , zou nieuw 2690€ , persoonlijk vindt ik dit mooie en sportive scooter .

, Fille

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fille1210 Bekijk Berichten
                                  Nieuwe Honda pcx 125 scooter , zou nieuw 2690€ , persoonlijk vindt ik dit mooie en sportive scooter .

, Fille
                                  eerste reactie was walg walg, maar na een min of 2 kijken is dat idd best wel een leuk ding! Wijze verhoudingen! En leuk met die grote wielen
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Koop gewoon die CBR125 die ik te koop heb staan:

Weinig km: 9000 is niets voor dat blokje
                                    Goedkoop in onderhoud en verzekeren

Ziet er leuk uit met die facelift kuip (afzonderlijke koplampen in plaats van 1)

Is al met injectie (dus geen carburator problemen)

Je leert met versnellingen rijden, wat toch een pak leuker is dan automatic (iets meer het moto gevoel)

En zeer goedkoop waardoor het nog geen ramp is als je hem eens laat omvallen (Wat ik je niet toewens)

Comment

Ja , cbr 125 inj , zijn super om mee te beginnen heb er ook een 10tal gehad .

, Fille

Comment

Awel, ik heb hier eigenlijk een YBR 125 in de garage staan en mss geen slecht idee om ff mijn bevinding neer te pennen :

Ik moet zeggen dat dit 1 van de grootste teleurstellingen allertijden is. Mijn ex haar RS 50 ging zowel sneller uit de startblokken, als sneller op top, gene zever... Verder is de zit te relaxed (voetsteunen staan veel te ver naar voor) schakelt de versnellingsbak véél te zwaar/hard, is de doseerbaarheid van de koppeling ook niet wat ik van een starters 125 verwacht en is de stabiliteit op top (100km/h op teller met kin op tank, voeten op duosteunen en linkerhand op de rug) bijzonder zwak...

Wat is wel leuk? Goh... Het feit dat je sneller dan een DSG op kan schakelen als je de koppeling links laat liggen, ja, dat mss. Oja, en ook dadde onverstelbaar lang kunt remmen met een piepende voorband (wat een complement is voor de doseerbaarheid van de voorste schijfrem).

Maar toch, al bij al een serieuze teleurstelling... Ik verkies zowat iedere 125cc scooter boven dit aangezien je hier praktische aspecten op moet geven, maar geen extra rijplezier of prestaties in de plaats krijgt.
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

125 CC scooter

Kymco Dink Street 125i

Die kan gewone weg en autostrade aan. 110-120h is zo een beetje de limiet, maar als je veel files tegenkomt zoals mij, dan ben je daar in een mum van tijd doorheen

Wat vooral belangrijk is: zoek een 125 cc die vloeistofgekoeld is! Dan heb je niet meteen iets te vrezen op de autosnelweg. Gewoon op het gemak lekker rechts rijden en al het geld wat je uitspaart in je zakken steken. Laat de rest maar lachen! verbruik: 3liter / 100km...

Die Yamaha en Honda 125 cc met schakelingen zijn enkel luchtgekoeld.

Moest je dan toch een A rijbewijs willen halen, dan kan je naar een 300 cc downtown gaan. Die heeft ook een ABS en gaat ietsje sneller.

Samengevat: voor woon/werkverkeer is zo een scooter veel aangenamer + zuiniger om te rijden.

Greets,

een kymco Dink Street 125i driver ;-)

Comment

Working...
                                          X