Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
scheelt van 125 tot 125 zenne. Ik heb er nog gehad die tot 8 liter achterover sloegen. Anderen hadden genoeg aan 2.5.
tjah, nen 2takt zal die 8liter idd wel kunnen halen, maar nen 4takt?
soit, ik had al wat eerder zitten kijken voor een honda CBF 125, die verbruikt zo rond de 2,5liter/100km
lijkt mij handig, een topcase erop(als dat kan) en kleine boodschapjes gaan doen.
2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
tjah, nen 2takt zal die 8liter idd wel kunnen halen, maar nen 4takt?
soit, ik had al wat eerder zitten kijken voor een honda CBF 125, die verbruikt zo rond de 2,5liter/100km
lijkt mij handig, een topcase erop(als dat kan) en kleine boodschapjes gaan doen.
Ik heb in novemberg nog een toer gemaakt met mede cbr 125 eigenaars in Geraardsbergen. Een zalige lokatie. Het verbruik van een cbr 125 met injectie is 3l.
Een cbf is lucht gekoeld een rijdt comfortabeler als een cbr. Een cbr is wel watergekoeld beter voor als je eens een lange trip zou willen doen bij "hoge" snelheden.
Ik heb in novemberg nog een toer gemaakt met mede cbr 125 eigenaars in Geraardsbergen. Een zalige lokatie. Het verbruik van een cbr 125 met injectie is 3l.
Een cbf is lucht gekoeld een rijdt comfortabeler als een cbr. Een cbr is wel watergekoeld beter voor als je eens een lange trip zou willen doen bij "hoge" snelheden.
Het is dus kiezen tussen comfort of sportiviteit
in geraardsbergen dan nog zeg als je nog is langs hier komt moet je maar is PM'en
tzou zowiezo niet voor lange trips zijn, eerder voor joyriden in de zomer en wat boodschapjes te doen. Get up and go zeg maar.
eens wat 2dehands zoeken.
2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
tjah, nen 2takt zal die 8liter idd wel kunnen halen, maar nen 4takt?
soit, ik had al wat eerder zitten kijken voor een honda CBF 125, die verbruikt zo rond de 2,5liter/100km
lijkt mij handig, een topcase erop(als dat kan) en kleine boodschapjes gaan doen.
Jups, 8 liter met een 4 takt Mijn KeeWay ARN slaagde daar in
Was het enige moment dat da spel iets of wat vooruit kwam. met 2 erop platte baan los in den begrenzer.
Staat ondertussen terug armer. Geen idee wat ie nu verbruikt, maar zoiezo nog steeds pokke veel.
Ik heb in novemberg nog een toer gemaakt met mede cbr 125 eigenaars in Geraardsbergen. Een zalige lokatie. Het verbruik van een cbr 125 met injectie is 3l.
Een cbf is lucht gekoeld een rijdt comfortabeler als een cbr. Een cbr is wel watergekoeld beter voor als je eens een lange trip zou willen doen bij "hoge" snelheden.
Het is dus kiezen tussen comfort of sportiviteit
CBF mag dan wel comfortabeler zijn, in de mate dat iets waarop ge uw eigen noten kraakt als je uw benen rond te tank knelt comfortabel kunt noemen, het is gewoon nog trager dan een CBR. Heeft tevens luchtkoeling enzo.
Nu, het is toch al minder belachelijk dan een CBR125.
Jups, 8 liter met een 4 takt Mijn KeeWay ARN slaagde daar in
Was het enige moment dat da spel iets of wat vooruit kwam. met 2 erop platte baan los in den begrenzer.
Staat ondertussen terug armer. Geen idee wat ie nu verbruikt, maar zoiezo nog steeds pokke veel.
CBF mag dan wel comfortabeler zijn, in de mate dat iets waarop ge uw eigen noten kraakt als je uw benen rond te tank knelt comfortabel kunt noemen, het is gewoon nog trager dan een CBR. Heeft tevens luchtkoeling enzo.
Nu, het is toch al minder belachelijk dan een CBR125.
WR125X is wel tof!
2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Awel, ik heb hier eigenlijk een YBR 125 in de garage staan en mss geen slecht idee om ff mijn bevinding neer te pennen :
Ik moet zeggen dat dit 1 van de grootste teleurstellingen allertijden is. Mijn ex haar RS 50 ging zowel sneller uit de startblokken, als sneller op top, gene zever... Verder is de zit te relaxed (voetsteunen staan veel te ver naar voor) schakelt de versnellingsbak véél te zwaar/hard, is de doseerbaarheid van de koppeling ook niet wat ik van een starters 125 verwacht en is de stabiliteit op top (100km/h op teller met kin op tank, voeten op duosteunen en linkerhand op de rug) bijzonder zwak...
Wat is wel leuk? Goh... Het feit dat je sneller dan een DSG op kan schakelen als je de koppeling links laat liggen, ja, dat mss. Oja, en ook dadde onverstelbaar lang kunt remmen met een piepende voorband (wat een complement is voor de doseerbaarheid van de voorste schijfrem).
Maar toch, al bij al een serieuze teleurstelling... Ik verkies zowat iedere 125cc scooter boven dit aangezien je hier praktische aspecten op moet geven, maar geen extra rijplezier of prestaties in de plaats krijgt.
damn, ik heb op het punt te staan ook eentje te testen (nog steeds trouwens). Merci voor verslag !
wat gaat die kosten? lijkt mij een zeer toffe machine. KTM stelt ook nooit teleur
geen idee van die performance parts.
Vind niet meteen iets over de prijs, zal hoogstwaarschijnlijk niet mals zijn Ik vraag mij alleen af of er veel plezier te beleven valt met zo'n 125? Hoe ik nu over 125cc denk is: "wel willen, maar niet kunnen". Ik heb er nog nooit met eentje gereden, dus het zijn voor alle duidelijkheid alleen maar vooroordelen
Vind niet meteen iets over de prijs, zal hoogstwaarschijnlijk niet mals zijn Ik vraag mij alleen af of er veel plezier te beleven valt met zo'n 125? Hoe ik nu over 125cc denk is: "wel willen, maar niet kunnen". Ik heb er nog nooit met eentje gereden, dus het zijn voor alle duidelijkheid alleen maar vooroordelen
tgoh, het is mss de enigste motor dat je echt op de limiet kan rijden op de openbare weg.
nog even geduld:
komt ook in 50cc uitvoering
2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Vroger waren de 125cc's toch veel leuker. toen had je dit :
Stuk voor stuk optische juwelen, maar ook technisch. Check die vette voorvorken, die prachtige achterbrug van de Aprilia, de zware stoppers (320schijf met 2 tot 4 zuigerremklauw!) enzo. Alles top materiaal en met vermogens van 27 tot 34pk standaard!
Echt vette dingen!
Die kan gewone weg en autostrade aan. 110-120h is zo een beetje de limiet, maar als je veel files tegenkomt zoals mij, dan ben je daar in een mum van tijd doorheen
Wat vooral belangrijk is: zoek een 125 cc die vloeistofgekoeld is! Dan heb je niet meteen iets te vrezen op de autosnelweg. Gewoon op het gemak lekker rechts rijden en al het geld wat je uitspaart in je zakken steken. Laat de rest maar lachen! verbruik: 3liter / 100km...
Die Yamaha en Honda 125 cc met schakelingen zijn enkel luchtgekoeld.
Moest je dan toch een A rijbewijs willen halen, dan kan je naar een 300 cc downtown gaan. Die heeft ook een ABS en gaat ietsje sneller.
Samengevat: voor woon/werkverkeer is zo een scooter veel aangenamer + zuiniger om te rijden.
Greets,
een kymco Dink Street 125i driver ;-)
Gewoon even ter info Het model 2011 van de kymco street dink 125i is nu ook leverbaar MET ABS.
Gisteren gezien op het autosalon te Brussels expo.
Overweeg ook om hem te kopen, en zal waarschijnlijk niet lang duren.
Tweedehands, nieuwe en occassions Honda Motoren kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.
Tijdje mee gereden en staat nu te koop!
Ideaal om te starten met motorrijden! Veel verlies doe je daar niet aan, verbruik van 3 liter, kan vlot mee in t stadsverkeer.
Ben zelf 1m88 en het is echt een grote motor voor een 125.
De grootste die ik kon vinden eigenlijk. Is in perfecte staat, met nieuwe banden.
Comment