Mededeling

Collapse
No announcement yet.

125cc - wat in hemelsnaam kiezen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand enig idee of dit iets deftig is?

Tweedehands, nieuwe en occassions Diverse motor merken kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
      Iemand enig idee of dit iets deftig is?

http://www.2dehands.be/motoren/motor...ijs+b&start=42
      Deftig weet ik niet, maar hij is alvast spuuglelijk

De 50cc-variant van dit model was alvast wel betrouwbaar, als ik me niet vergis stak daar een piaggio blokje onder. Zeker geen slecht materiaal, en ideaal te tunen
      Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten

Feit

En toch heeft het wel iets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
          Feit

En toch heeft het wel iets
          Die italjet is de multipla onder de scooters

Comment

Die italjet is de multipla onder de scooters

Comment

De 50cc-variant van dit model was alvast wel betrouwbaar, als ik me niet vergis stak daar een piaggio blokje onder. Zeker geen slecht materiaal, en ideaal te tunen
              Was de 50cc geen minarelli?
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                Was de 50cc geen minarelli?
                Wel, ik ben niet helemaal zeker. Het zou ook wel LC minarelli geweest kunnen zijn, is ook een zeer degelijk blokje Maar het belangrijkste is dat dat gewoon een lelijk hok is

Edit: vorige week het blok vervangen van mijn scooter, peugeot 50cc AC. De ene tegenslag na de andere, maar uiteindelijk van 3 blokjes toch een zo goed als nieuw blokje kunnen samenstellen! Heerlijk zo sleutelen!
                Last edited by EvO@d1rk.be; 03/05/2011, 17:55.

Comment

• Heeft er iemand hier ervaring met de KTM 125 Duke ?
                  2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                    Heeft er iemand hier ervaring met de KTM 125 Duke ?
                    Nee,maar ik weet wel dat ktm goed is,tis prachtig machientje en je ziet ze bijna niet rijden.

Je hebt wel bij 125cc dat je veel moet schakelen,maar dat heb je met alle 125cc moto's

Comment

• Hoe zit het eigenlijk met kledij op een 125cc?
                      Moet je verplicht een motovest aan of...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                        Hoe zit het eigenlijk met kledij op een 125cc?
                        Moet je verplicht een motovest aan of...?
                        ik denk dat je net zoals alle motorijders verplicht bent:
                        -handschoenen
                        -helm
                        -vest met lange mouwen
                        -lange broek
                        -schoenen of botten die hoger als de enkel komen.
                        2015 BMW S1000R
                        2010 Renault Clio RS Cup
                        1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                          ik denk dat je net zoals alle motorijders verplicht bent:
                          -handschoenen
                          -helm
                          -vest met lange mouwen
                          -lange broek
                          -schoenen of botten die hoger als de enkel komen.
                          Oei, daar gaat mijn goesting in iets zwaarders!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
                            Je hebt wel bij 125cc dat je veel moet schakelen,maar dat heb je met alle 125cc moto's
                            eerlijk gezegd valt dat specifiek bij een vespa 125 nogal mee, heel lange slagmotor waardoor je met erg 'veel' koppel zit + slechts een 4-bak

Comment

• Ja kan wel,van vespa ken ik niets,maar nen duke 125 en cbr 125 etc is veel schakelen.

Comment

• ik had ff een cagiva planet met 7 vitessen, ik werd daar krankjorum van

ook omdat die planet geen toerenteller had en ik niet goed ben met voetvitessen...ene keer naar boven en met een andere naar beneden om op te schakelen

Comment

• Ik ben dit topic ook al een tijdje met argusogen aan't volgen... Het kriebelt om een deftige 125cc-scooter te kopen voor m'n woon werk verkeer, dat er vanaf ergens volgend jaar (ik verhuis binnenkort) zo zal uitzien:

+- 32 km enkele rit
                                  - hiervan 5 km autosnelweg, de rest B-wegen met 50-70-90 limieten.

Wat is de actieradius van een gemiddelde scooter?

Geen files meer, het zal een droom zijn... Enige toegeving zal zijn dat ik me op de autosnelweg beter aan 90-100 kan houden dan, maar ja, het is tenslotte maar 5 kilometer. En, gezien een scooter toch wendbaar is, kan ik dan ook gerust voor het alternatief (B-weg over de ganse baan) kiezen...

Geef eens wat tips, courante modellen, ...?

Hoe zit het met de taks/BIV? Verzekering kan ik hier wel uitzoeken.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Comment

• Verzekeringen zijn spotgoedkoop. Denk dat je zelf sgeen taksen betaalt, dat weet ik niet meer.

Zo'n vespa px of lml (star of hoe noemen die) is zalig. ik heb er anderhalf jaar lang met een dikke smile mee gereden Wel had ik daar af en toe iets kleins mee voor. Kabel van kilometerteller die loskwam, sluitingsringen di eniet sluiten,... Zulke kleine pruts, maar wel vervelend na een tijd.

Maar daar woog het plezier van op een vespa rond te pruttelen zeker tegenop.

En vergeet die autosnelweg maar, op twee wielen ga je voor die andere weg kiezen
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Voor dat geld beter een betrouwbare okkasie moto kopen genre Honda cb500 of zoiets. Zal je in taksn/verzekering/brandstof niet eens zoveel meer kosten.
                                        2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                          Voor dat geld beter een betrouwbare okkasie moto kopen genre Honda cb500 of zoiets. Zal je in taksn/verzekering/brandstof niet eens zoveel meer kosten.
                                          Maar dan moet je een motorijbewijs halen...
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X