Mededeling

Collapse
No announcement yet.

125cc - wat in hemelsnaam kiezen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Dit is een iets ouder topic hé Stijn, trouwens geen problemen ivm de betrouwbaarheid op die Kymco?
    Is er ondertussen al iets van geworden JeVeE?

    Comment


    • #42
      125cc'tje zou wel tof zijn om in downtown geraardsbergen rond te crossen.

      verbruikt ook enorm weinig.
      2015 BMW S1000R
      2010 Renault Clio RS Cup
      1987 Volkswagen Golf GTI

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
        125cc'tje zou wel tof zijn om in downtown geraardsbergen rond te crossen.

        verbruikt ook enorm weinig.
        scheelt van 125 tot 125 zenne. Ik heb er nog gehad die tot 8 liter achterover sloegen. Anderen hadden genoeg aan 2.5.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          scheelt van 125 tot 125 zenne. Ik heb er nog gehad die tot 8 liter achterover sloegen. Anderen hadden genoeg aan 2.5.
          tjah, nen 2takt zal die 8liter idd wel kunnen halen, maar nen 4takt?

          soit, ik had al wat eerder zitten kijken voor een honda CBF 125, die verbruikt zo rond de 2,5liter/100km
          lijkt mij handig, een topcase erop(als dat kan) en kleine boodschapjes gaan doen.

          2015 BMW S1000R
          2010 Renault Clio RS Cup
          1987 Volkswagen Golf GTI

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
            tjah, nen 2takt zal die 8liter idd wel kunnen halen, maar nen 4takt?

            soit, ik had al wat eerder zitten kijken voor een honda CBF 125, die verbruikt zo rond de 2,5liter/100km
            lijkt mij handig, een topcase erop(als dat kan) en kleine boodschapjes gaan doen.

            Ik heb in novemberg nog een toer gemaakt met mede cbr 125 eigenaars in Geraardsbergen. Een zalige lokatie. Het verbruik van een cbr 125 met injectie is 3l.

            Een cbf is lucht gekoeld een rijdt comfortabeler als een cbr. Een cbr is wel watergekoeld beter voor als je eens een lange trip zou willen doen bij "hoge" snelheden.

            Het is dus kiezen tussen comfort of sportiviteit

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door wiely Bekijk Berichten
              Ik heb in novemberg nog een toer gemaakt met mede cbr 125 eigenaars in Geraardsbergen. Een zalige lokatie. Het verbruik van een cbr 125 met injectie is 3l.

              Een cbf is lucht gekoeld een rijdt comfortabeler als een cbr. Een cbr is wel watergekoeld beter voor als je eens een lange trip zou willen doen bij "hoge" snelheden.

              Het is dus kiezen tussen comfort of sportiviteit
              in geraardsbergen dan nog zeg als je nog is langs hier komt moet je maar is PM'en
              tzou zowiezo niet voor lange trips zijn, eerder voor joyriden in de zomer en wat boodschapjes te doen. Get up and go zeg maar.

              eens wat 2dehands zoeken.
              2015 BMW S1000R
              2010 Renault Clio RS Cup
              1987 Volkswagen Golf GTI

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                tjah, nen 2takt zal die 8liter idd wel kunnen halen, maar nen 4takt?

                soit, ik had al wat eerder zitten kijken voor een honda CBF 125, die verbruikt zo rond de 2,5liter/100km
                lijkt mij handig, een topcase erop(als dat kan) en kleine boodschapjes gaan doen.
                Jups, 8 liter met een 4 takt Mijn KeeWay ARN slaagde daar in
                Was het enige moment dat da spel iets of wat vooruit kwam. met 2 erop platte baan los in den begrenzer.
                Staat ondertussen terug armer. Geen idee wat ie nu verbruikt, maar zoiezo nog steeds pokke veel.


                Oorspronkelijk geplaatst door wiely Bekijk Berichten
                Ik heb in novemberg nog een toer gemaakt met mede cbr 125 eigenaars in Geraardsbergen. Een zalige lokatie. Het verbruik van een cbr 125 met injectie is 3l.

                Een cbf is lucht gekoeld een rijdt comfortabeler als een cbr. Een cbr is wel watergekoeld beter voor als je eens een lange trip zou willen doen bij "hoge" snelheden.

                Het is dus kiezen tussen comfort of sportiviteit
                CBF mag dan wel comfortabeler zijn, in de mate dat iets waarop ge uw eigen noten kraakt als je uw benen rond te tank knelt comfortabel kunt noemen, het is gewoon nog trager dan een CBR. Heeft tevens luchtkoeling enzo.
                Nu, het is toch al minder belachelijk dan een CBR125.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                  Jups, 8 liter met een 4 takt Mijn KeeWay ARN slaagde daar in
                  Was het enige moment dat da spel iets of wat vooruit kwam. met 2 erop platte baan los in den begrenzer.
                  Staat ondertussen terug armer. Geen idee wat ie nu verbruikt, maar zoiezo nog steeds pokke veel.




                  CBF mag dan wel comfortabeler zijn, in de mate dat iets waarop ge uw eigen noten kraakt als je uw benen rond te tank knelt comfortabel kunt noemen, het is gewoon nog trager dan een CBR. Heeft tevens luchtkoeling enzo.
                  Nu, het is toch al minder belachelijk dan een CBR125.
                  WR125X is wel tof!

                  2015 BMW S1000R
                  2010 Renault Clio RS Cup
                  1987 Volkswagen Golf GTI

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    Awel, ik heb hier eigenlijk een YBR 125 in de garage staan en mss geen slecht idee om ff mijn bevinding neer te pennen :






                    Ik moet zeggen dat dit 1 van de grootste teleurstellingen allertijden is. Mijn ex haar RS 50 ging zowel sneller uit de startblokken, als sneller op top, gene zever... Verder is de zit te relaxed (voetsteunen staan veel te ver naar voor) schakelt de versnellingsbak véél te zwaar/hard, is de doseerbaarheid van de koppeling ook niet wat ik van een starters 125 verwacht en is de stabiliteit op top (100km/h op teller met kin op tank, voeten op duosteunen en linkerhand op de rug) bijzonder zwak...

                    Wat is wel leuk? Goh... Het feit dat je sneller dan een DSG op kan schakelen als je de koppeling links laat liggen, ja, dat mss. Oja, en ook dadde onverstelbaar lang kunt remmen met een piepende voorband (wat een complement is voor de doseerbaarheid van de voorste schijfrem).

                    Maar toch, al bij al een serieuze teleurstelling... Ik verkies zowat iedere 125cc scooter boven dit aangezien je hier praktische aspecten op moet geven, maar geen extra rijplezier of prestaties in de plaats krijgt.
                    damn, ik heb op het punt te staan ook eentje te testen (nog steeds trouwens). Merci voor verslag !

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                      WR125X is wel tof!
                      Ferm spel! Zijn daar eigenlijk wat performance parts voor te krijgen?

                      Mijn favo (in de 125cc-klasse althans) is de Duke 125 (wel nog niet gelanceerd denk ik, maar bon)

                      Last edited by EvO@d1rk.be; 07/01/2011, 22:09.
                      Dedication, Determination, Perfection - Senna

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
                        Ferm spel! Zijn daar eigenlijk wat performance parts voor te krijgen?

                        Mijn favo (in de 125cc-klasse althans) is de Duke 125 (wel nog niet gelanceerd denk ik, maar bon)

                        wat gaat die kosten? lijkt mij een zeer toffe machine. KTM stelt ook nooit teleur

                        geen idee van die performance parts.
                        2015 BMW S1000R
                        2010 Renault Clio RS Cup
                        1987 Volkswagen Golf GTI

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                          wat gaat die kosten? lijkt mij een zeer toffe machine. KTM stelt ook nooit teleur

                          geen idee van die performance parts.
                          Vind niet meteen iets over de prijs, zal hoogstwaarschijnlijk niet mals zijn Ik vraag mij alleen af of er veel plezier te beleven valt met zo'n 125? Hoe ik nu over 125cc denk is: "wel willen, maar niet kunnen". Ik heb er nog nooit met eentje gereden, dus het zijn voor alle duidelijkheid alleen maar vooroordelen
                          Dedication, Determination, Perfection - Senna

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
                            Vind niet meteen iets over de prijs, zal hoogstwaarschijnlijk niet mals zijn Ik vraag mij alleen af of er veel plezier te beleven valt met zo'n 125? Hoe ik nu over 125cc denk is: "wel willen, maar niet kunnen". Ik heb er nog nooit met eentje gereden, dus het zijn voor alle duidelijkheid alleen maar vooroordelen
                            tgoh, het is mss de enigste motor dat je echt op de limiet kan rijden op de openbare weg.

                            nog even geduld:


                            komt ook in 50cc uitvoering
                            2015 BMW S1000R
                            2010 Renault Clio RS Cup
                            1987 Volkswagen Golf GTI

                            Comment


                            • #54
                              Vroger waren de 125cc's toch veel leuker. toen had je dit :







                              Stuk voor stuk optische juwelen, maar ook technisch. Check die vette voorvorken, die prachtige achterbrug van de Aprilia, de zware stoppers (320schijf met 2 tot 4 zuigerremklauw!) enzo. Alles top materiaal en met vermogens van 27 tot 34pk standaard!
                              Echt vette dingen!

                              2 stroke
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                                tgoh, het is mss de enigste motor dat je echt op de limiet kan rijden op de openbare weg.

                                nog even geduld:


                                komt ook in 50cc uitvoering
                                héél ferm
                                Dedication, Determination, Perfection - Senna

                                Comment


                                • #56
                                  voor naast mijne 50cc te zetten:

                                  2015 BMW S1000R
                                  2010 Renault Clio RS Cup
                                  1987 Volkswagen Golf GTI

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                                    voor naast mijne 50cc te zetten:
                                    Ik vind het nieuwe agressievere design wel knapper dan het oude. Vroeger ook altijd uitgekeken naar zo'n RS50, maar toch maar voor een scooter gegaan
                                    Dedication, Determination, Perfection - Senna

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
                                      Ik vind het nieuwe agressievere design wel knapper dan het oude. Vroeger ook altijd uitgekeken naar zo'n RS50, maar toch maar voor een scooter gegaan
                                      your loss

                                      ik ben nog altijd bezeten van mijn rs'ke
                                      2015 BMW S1000R
                                      2010 Renault Clio RS Cup
                                      1987 Volkswagen Golf GTI

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door StijnMichiels Bekijk Berichten
                                        Kymco Dink Street 125i

                                        Die kan gewone weg en autostrade aan. 110-120h is zo een beetje de limiet, maar als je veel files tegenkomt zoals mij, dan ben je daar in een mum van tijd doorheen

                                        Wat vooral belangrijk is: zoek een 125 cc die vloeistofgekoeld is! Dan heb je niet meteen iets te vrezen op de autosnelweg. Gewoon op het gemak lekker rechts rijden en al het geld wat je uitspaart in je zakken steken. Laat de rest maar lachen! verbruik: 3liter / 100km...

                                        Die Yamaha en Honda 125 cc met schakelingen zijn enkel luchtgekoeld.

                                        Moest je dan toch een A rijbewijs willen halen, dan kan je naar een 300 cc downtown gaan. Die heeft ook een ABS en gaat ietsje sneller.

                                        Samengevat: voor woon/werkverkeer is zo een scooter veel aangenamer + zuiniger om te rijden.

                                        Greets,

                                        een kymco Dink Street 125i driver ;-)

                                        Gewoon even ter info Het model 2011 van de kymco street dink 125i is nu ook leverbaar MET ABS.
                                        Gisteren gezien op het autosalon te Brussels expo.
                                        Overweeg ook om hem te kopen, en zal waarschijnlijk niet lang duren.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Tweedehands, nieuwe en occassions Honda Motoren kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.


                                          Tijdje mee gereden en staat nu te koop!

                                          Ideaal om te starten met motorrijden! Veel verlies doe je daar niet aan, verbruik van 3 liter, kan vlot mee in t stadsverkeer.

                                          Ben zelf 1m88 en het is echt een grote motor voor een 125.

                                          De grootste die ik kon vinden eigenlijk. Is in perfecte staat, met nieuwe banden.

                                          Doe maar een bod als je m wil kopen.

                                          Greetz

                                          Comment

                                          Working...
                                          X