Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind hem ook wel knap maar zou er gemakkelijk meer ui te halen zijn? Ik heb er ook al gedacht aan zo'n 125cc voor woon-werk. Maar ik heb toch een kilometer of 10 autostrade. Een andere is een yamaha yz 125cc.. Of een Aprilia sx 125cc vind ik ook wel knap en ziet er ook behoorlijk "agressief" uit. Hoe rijdt zoiets? Iemand ervaring? En hoe zit het met het verbruik van die dingen. Want de ene 4-takt en de andere 2-takt zeker?
Ik vind hem ook wel knap maar zou er gemakkelijk meer ui te halen zijn? Ik heb er ook al gedacht aan zo'n 125cc voor woon-werk. Maar ik heb toch een kilometer of 10 autostrade. Een andere is een yamaha yz 125cc.. Of een Aprilia sx 125cc vind ik ook wel knap en ziet er ook behoorlijk "agressief" uit. Hoe rijdt zoiets? Iemand ervaring? En hoe zit het met het verbruik van die dingen. Want de ene 4-takt en de andere 2-takt zeker?
Zal afhangen van de rijstijl en van het blok. Met de Keeway Speed 125 deed ik 2.5 liter/100km. Cbke zijn cb250 deed vroeger ook nog geen 3liter en die werd nochtans hard gereden.
De keeway ARN125 doet een pak meer. Minstens 2 keer zoveel zelf
Ik vind hem ook wel knap maar zou er gemakkelijk meer ui te halen zijn? Ik heb er ook al gedacht aan zo'n 125cc voor woon-werk. Maar ik heb toch een kilometer of 10 autostrade. Een andere is een yamaha yz 125cc.. Of een Aprilia sx 125cc vind ik ook wel knap en ziet er ook behoorlijk "agressief" uit. Hoe rijdt zoiets? Iemand ervaring? En hoe zit het met het verbruik van die dingen. Want de ene 4-takt en de andere 2-takt zeker?
Tja, autostrade met zo'n 125cc, het kan zonder problemen, maar het blijft toch maar nipt hoor. 2-takt Aprilia gaat al iets vlotter gaan.
Hoe langer ik topics als deze bekijk en lees, hoe meer ik goesting krijg om zelf zo een 125cc te kopen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Tja, autostrade met zo'n 125cc, het kan zonder problemen, maar het blijft toch maar nipt hoor. 2-takt Aprilia gaat al iets vlotter gaan.
Met mijn viertakt YZF-R'tje rijd ik toch vaker op het linker vak dan op het rechter hoor. Met de originele vertanding vloog ik bij het minste slipstreamen of bergaf gaan aan 134 km/u op de teller in de toerentalbegrenzer. Met een tandje groter vooraan gebeurt dat nu slechts sporadisch, maar dan wel aan 144 km/u teller. De oude top van 134 is nu mijn normale snelheid als ik plat op de tank lig, wat toch de enige ergonomisch verantwoorde positie is voor je polsen op dat ding. De teller wijkt ongeveer 7 km/u af volgens de Coyote. Oh ja, ik ben 1m85 en weeg 100 kg... De enige andere mod die ik aan die motor heb gedaan wat van invloed kan zijn is een dubble bubble ruitje (aanrader!). Verbruik ligt rond 3 liter/100 km gemiddeld, bij 85% van de tijd volgas op de snelweg. Als ge echt moeite doet (hypermilen, slipstreamen, niet harder dan 90...) kunt ge 2 liter gemiddeld halen, maar dan is't echt niet meer plezant. Meer dan 3,5 gemiddeld heb ik nog nooit gehad en ik ken maar twee gasstanden met dat ding.
Een tweetakt 125 cc verbruikt 6 à 8 liter per 100 km en moet elke 10.000 km gereviseerd worden (zuiger vervangen, met wat pech ook de cilinder honen).
Edit: Als ge slechts 10 km snelweg per dag doet is zo'n Duke 125 wel te doen, die haalt 125 op de teller. Op binnenbanen is die VEEL plezanter om mee te rijden dan mijn YZF-R125, maar met 90 km snelweg per dag viel de Duke af voor mij. Wie weet, binnenkort...
Het nut van bobbers zie ik toch niet in ze... Comfort = 0, nut = 0, snelheid= 0, ...
Patserig? Voor ouwe mannen met een bierton + tatoages + sinterklaas baard misschien wel
Het nut van bobbers zie ik toch niet in ze... Comfort = 0, nut = 0, snelheid= 0, ...
Patserig? Voor ouwe mannen met een bierton + tatoages + sinterklaas baard misschien wel
Doe mij maar dan zoiets:
(in 125cc versie gezien we in 125cc topic zitten)
Voila, Bobber it is dus
Bierton? Check. Tatoeage? Check. De baard haal ik wel in de dreamland of zo
Toch wel, bijna alle enduromotoren zijn op papier slechts 11 kW. Maar dan moet je de extreme onderhoudsvereisten (in draaiuren ipv kilometers uitgedrukt) en het geschifte motorkarakter (niet voor doetjes) er wel bij nemen, boven op de initiële kostprijs. Nothing comes for free.
Toch wel, bijna alle enduromotoren zijn op papier slechts 11 kW. Maar dan moet je de extreme onderhoudsvereisten (in draaiuren ipv kilometers uitgedrukt) en het geschifte motorkarakter (niet voor doetjes) er wel bij nemen, boven op de initiële kostprijs. Nothing comes for free.
Idd, goedkoop zal dat zeker niet zijn in onderhoud. Moet wel 1 van de leukste 125 zijn met rijbewijs B . Ik zou hem wel niet gebruiken voor woon-werk verkeer
Comment