Mededeling

Collapse
No announcement yet.

125cc - wat in hemelsnaam kiezen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vandaag naar het autosalon geweest



    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

    Comment


    • Ik vind hem ook wel knap maar zou er gemakkelijk meer ui te halen zijn? Ik heb er ook al gedacht aan zo'n 125cc voor woon-werk. Maar ik heb toch een kilometer of 10 autostrade. Een andere is een yamaha yz 125cc.. Of een Aprilia sx 125cc vind ik ook wel knap en ziet er ook behoorlijk "agressief" uit. Hoe rijdt zoiets? Iemand ervaring? En hoe zit het met het verbruik van die dingen. Want de ene 4-takt en de andere 2-takt zeker?
      My GTI

      http://rijkevorsel.myminicity.com/

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
        Ik vind hem ook wel knap maar zou er gemakkelijk meer ui te halen zijn? Ik heb er ook al gedacht aan zo'n 125cc voor woon-werk. Maar ik heb toch een kilometer of 10 autostrade. Een andere is een yamaha yz 125cc.. Of een Aprilia sx 125cc vind ik ook wel knap en ziet er ook behoorlijk "agressief" uit. Hoe rijdt zoiets? Iemand ervaring? En hoe zit het met het verbruik van die dingen. Want de ene 4-takt en de andere 2-takt zeker?
        4 takt een 3 a 4 liter dacht ik ?
        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
          4 takt een 3 a 4 liter dacht ik ?
          Zal afhangen van de rijstijl en van het blok. Met de Keeway Speed 125 deed ik 2.5 liter/100km. Cbke zijn cb250 deed vroeger ook nog geen 3liter en die werd nochtans hard gereden.
          De keeway ARN125 doet een pak meer. Minstens 2 keer zoveel zelf
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • In september komt misschien mijn NX125 te koop, in mijn ogen een van de leukste 125cc's.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
              Ik vind hem ook wel knap maar zou er gemakkelijk meer ui te halen zijn? Ik heb er ook al gedacht aan zo'n 125cc voor woon-werk. Maar ik heb toch een kilometer of 10 autostrade. Een andere is een yamaha yz 125cc.. Of een Aprilia sx 125cc vind ik ook wel knap en ziet er ook behoorlijk "agressief" uit. Hoe rijdt zoiets? Iemand ervaring? En hoe zit het met het verbruik van die dingen. Want de ene 4-takt en de andere 2-takt zeker?

              Tja, autostrade met zo'n 125cc, het kan zonder problemen, maar het blijft toch maar nipt hoor. 2-takt Aprilia gaat al iets vlotter gaan.

              Comment


              • Hoe langer ik topics als deze bekijk en lees, hoe meer ik goesting krijg om zelf zo een 125cc te kopen.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Hoe langer ik topics als deze bekijk en lees, hoe meer ik goesting krijg om zelf zo een 125cc te kopen.
                  Me too !!!
                  2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                    Tja, autostrade met zo'n 125cc, het kan zonder problemen, maar het blijft toch maar nipt hoor. 2-takt Aprilia gaat al iets vlotter gaan.
                    Met mijn viertakt YZF-R'tje rijd ik toch vaker op het linker vak dan op het rechter hoor. Met de originele vertanding vloog ik bij het minste slipstreamen of bergaf gaan aan 134 km/u op de teller in de toerentalbegrenzer. Met een tandje groter vooraan gebeurt dat nu slechts sporadisch, maar dan wel aan 144 km/u teller. De oude top van 134 is nu mijn normale snelheid als ik plat op de tank lig, wat toch de enige ergonomisch verantwoorde positie is voor je polsen op dat ding. De teller wijkt ongeveer 7 km/u af volgens de Coyote. Oh ja, ik ben 1m85 en weeg 100 kg... De enige andere mod die ik aan die motor heb gedaan wat van invloed kan zijn is een dubble bubble ruitje (aanrader!). Verbruik ligt rond 3 liter/100 km gemiddeld, bij 85% van de tijd volgas op de snelweg. Als ge echt moeite doet (hypermilen, slipstreamen, niet harder dan 90...) kunt ge 2 liter gemiddeld halen, maar dan is't echt niet meer plezant. Meer dan 3,5 gemiddeld heb ik nog nooit gehad en ik ken maar twee gasstanden met dat ding.

                    Een tweetakt 125 cc verbruikt 6 à 8 liter per 100 km en moet elke 10.000 km gereviseerd worden (zuiger vervangen, met wat pech ook de cilinder honen).

                    Edit: Als ge slechts 10 km snelweg per dag doet is zo'n Duke 125 wel te doen, die haalt 125 op de teller. Op binnenbanen is die VEEL plezanter om mee te rijden dan mijn YZF-R125, maar met 90 km snelweg per dag viel de Duke af voor mij. Wie weet, binnenkort...
                    Last edited by ; 08/02/2012, 17:07.

                    Comment


                    • Ik moet elke dag 26 kilometer doen en de max. snelheid da je mag is 70 dus voor mij zou dit wel perfect zijn ...
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                      Comment


                      • Voor mij een Regal, Bobber style


                        Alleen jammer dat het Chinese kwaliteit is


                        Comment


                        • is dat vooraan trommelrem ofwa?
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            is dat vooraan trommelrem ofwa?

                            Yep


                            Ik vind dat Honda zo'n Bobber style moet maken in 125

                            Comment


                            • Zo'n bobber is gewoon te cool voor deze wereld. Maar dan wel nen Harley he.
                              Al is dat nu niet bepaald ne 125 cc

                              Comment


                              • Het nut van bobbers zie ik toch niet in ze... Comfort = 0, nut = 0, snelheid= 0, ...
                                Patserig? Voor ouwe mannen met een bierton + tatoages + sinterklaas baard misschien wel

                                Doe mij maar dan zoiets:


                                (in 125cc versie gezien we in 125cc topic zitten)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door jan.van.gent Bekijk Berichten
                                  Het nut van bobbers zie ik toch niet in ze... Comfort = 0, nut = 0, snelheid= 0, ...
                                  Patserig? Voor ouwe mannen met een bierton + tatoages + sinterklaas baard misschien wel

                                  Doe mij maar dan zoiets:


                                  (in 125cc versie gezien we in 125cc topic zitten)

                                  Voila, Bobber it is dus


                                  Bierton? Check. Tatoeage? Check. De baard haal ik wel in de dreamland of zo

                                  Comment


                                  • Ik veronderstel dat dit niet klopt? Ik kan me moeilijk inbeelden dat deze met wegpapieren op 11 kw max is geleverd ooit?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                                      Ik veronderstel dat dit niet klopt? Ik kan me moeilijk inbeelden dat deze met wegpapieren op 11 kw max is geleverd ooit?

                                      http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/...0-60453788.htm
                                      Toch wel, bijna alle enduromotoren zijn op papier slechts 11 kW. Maar dan moet je de extreme onderhoudsvereisten (in draaiuren ipv kilometers uitgedrukt) en het geschifte motorkarakter (niet voor doetjes) er wel bij nemen, boven op de initiële kostprijs. Nothing comes for free.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                                        Toch wel, bijna alle enduromotoren zijn op papier slechts 11 kW. Maar dan moet je de extreme onderhoudsvereisten (in draaiuren ipv kilometers uitgedrukt) en het geschifte motorkarakter (niet voor doetjes) er wel bij nemen, boven op de initiële kostprijs. Nothing comes for free.

                                        Idd, goedkoop zal dat zeker niet zijn in onderhoud. Moet wel 1 van de leukste 125 zijn met rijbewijs B . Ik zou hem wel niet gebruiken voor woon-werk verkeer

                                        Comment


                                        • Yamaha X-max, blijf ik een knap ding vinden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X