Mededeling

Collapse
No announcement yet.

125cc - wat in hemelsnaam kiezen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    een scherm geeft net, straf genoeg, een hogere top...en dus een lager verbruik - minimaal
    Op de SH125 is een scherm = top -12 km/h, op de SH 300 is scherm = top -7km/h
    Mss ben ik van nature uit wel wat gestroomlijnder dan jij...

Getest en beiden niet goed bevonden. Voor den 300 ga ik wel eens kijken om het scherm een stukje in te korten. Zonder beukt die recht op de borst, met komt die tot op topje helm. Zou graag hebben dat wind tot op de schouders komt.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Crixus Bekijk Berichten
      Wat zijn zo de meningen over bvb een Honda CBF 125 ?
      Ik rijd nu al een paar dagen rond met zo eentje en ik moet zeggen dat ik mij er mee amuseer. De motor zelf vind ik knap van uiterlijk alleen iets dikkere bandenmaat had wel mooier geweest.

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      Zelden overtroffen!

Toch zeker qua saaiheid.
      Dat is ieder zijn mening natuurlijk. Hangt er ook vanaf hoe en waar je die gebruikt. Ik heb deze gekocht op de zaak voor woon-werkverkeer +- 16km op secundaire wegen (50-70-90km/h). Het ding doet het goed en de zitpositie is voor mij echt goed daar ik een gebroken ruggewervel heb onderaan.
      Alles hangt wat af van de verwachtingen natuurlijk. Ik heb hier ook nog een Kawasaki EN staan en ja die is sneller maar ik amuseer mij meer met de 125cc CBF
      Autostrade is uit den boze, daar is hij zeker niet krachtig genoeg voor om vlot mee te kunnen. Dus het is wat afhankelijk van hoe je hem wil gebruiken. Wil je een snelle 125CC dan ben je hier niet aan het juiste adres maar voor dagelijks gebruik op kleine wegen vind ik het echt wel een goed "motoke".

Deze heb ik gekocht met slechts 163km op de teller. Moet nog roderen
      Bijgevoegde Bestanden
      Last edited by Dragon; 02/04/2012, 18:10.
      2014 Bmw 118d Estorill //M
      2000 Bmw 320d
      2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
      2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
      https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
      Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
      http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
      Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Op de SH125 is een scherm = top -12 km/h, op de SH 300 is scherm = top -7km/h
        Mss ben ik van nature uit wel wat gestroomlijnder dan jij...

Getest en beiden niet goed bevonden. Voor den 300 ga ik wel eens kijken om het scherm een stukje in te korten. Zonder beukt die recht op de borst, met komt die tot op topje helm. Zou graag hebben dat wind tot op de schouders komt.
        op een vespa px-pk geeft het een ander beeld dan maar die zijn op zich al minder aerodynamisch

Comment

• Ik heb sinds gisteren een Yamaha Ybr125, dit is natuurlijk ideaal om mee te leren rijden met een gewicht van 106Kg.
          Ook een moto voor een kleine budget met een verbruik van 2.6l/100.
          1993 E34 520i

http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49516

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fiction89 Bekijk Berichten
            Ik heb sinds gisteren een Yamaha Ybr125, dit is natuurlijk ideaal om mee te leren rijden met een gewicht van 106Kg.
            Voorstellen bij mijn moto!
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fiction89 Bekijk Berichten
              Ik heb sinds gisteren een Yamaha Ybr125, dit is natuurlijk ideaal om mee te leren rijden met een gewicht van 106Kg.
              Gisteren ook nog mee gereden. Ideale motorfiets om aan te leren werken. Maar qua rijden vind ik het erg teleurstellend.
              Raar eigenlijk, want de minder krachtige en smaakloze kopie (KeeWay Speed 125) vond ik dan wél dikke fun. Denk dat het vooral aan de zithouding ligt. Op de KeeWay lig je wat meer. De YBR heeft echt een belachelijk hoog stuur. De plattere zithouding van de KeeWay geeft je het gevoel dat je op een oud klein racertje zit. Vond ik echt wel fun.
              Motoren & Tjeurisme

Comment

• Soms toch nog altijd zin in yzf 125R.. Gewoon om het rijden te leren en dan na een jaar terug te verkopen ofzo..
                My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• DuDe,gewoon rijschool volgen,zone yzf 125r ga niet goed, ben je na een week al beu.Ik vind wel van uitzicht prachtig ,maar ziet er racemachine uit en ga eigenlijk niet echt sneller dan een grasmachine.
                  Last edited by ATI; 21/04/2012, 18:52. Reden: foutje getypt

Comment

• 144 op de teller voor de toerentalbegrenzer ingaat (met een 15T voortandwiel). 125 rechtop zittend. Ik weeg meer dan 100 kg met alle gear aan. Aan de lichten nog altijd sneller weg tot 70 dan de meeste auto's. Zo traag zijn ze nu ook weer niet. Ge moet er gewoon niet van verwachten dat ge der ne Porsche mee gaat afdrogen, zelfs een hot hatch kan je vergeten.

Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
                    DuDe,gewoon rijschool volgen,zone yzf 125r ga niet goed, ben je na een week al beu.Ik vind wel van uitzicht prachtig ,maar ziet er racemachine uit en ga eigenlijk niet echt sneller dan een grasmachine.
                    Ik hoop dat gij niet diene pipo op de CBR600RR zijt die ik twee jaar geleden een paar keer heb afgedroogd op het circuit van Aalst tijdens mijn toenmalige woon-werkroute. Daarvoor moest ik op de wisselaar ook altijd in de remmen met mijn grasmachien, nadat hij vollenbak van me wegtrok aan de lichten op de Siesegemlaan.

Het beste aan zo nen YZF-R125 is dat het zelfs aan 10.000 toeren per minuut volgas op de snelweg nog altijd maar 3,5 liter per 100 km verbruikt, om zo aan 2,75 - 3 liter gemiddeld te komen per tank. Plezier hebt ge der wel mee tijdens het woon-werkverkeer.

Comment

• Ga beter dan ik dacht,maar had is ene zien optrekken en vond dat sloom.

Ik heb nog nooit een cbr 600rr gehad lol en kom nooit in Aalst,maar dat je ne cbr600rr afdroogt in de bochten met een 125cc is normaal jij moet veel later remmen en is ook wendbaarder en meer vergevingsgezint,maar met een 125cc een 600rr te kakken zetten in bochten kan alleen als je goed kan rijden anders kan je het vergeten.

Verbruik is zalig ,maar is ook alleen maar omdat 4takt is en kleine cilinderinhoud ,want zone rs125 van aprillia dat zuipt schijnt 7a8liter op 100km.

Comment

• Ik kan niet kiezen, ik weet alleen dat ik liefst een schakelmotor heb, dus geen scooter model. Maar wat te kiezen, zou maximum 2500 euro mogen kosten. Heb zelf al een Aprilia 125 rs gehad, qua looks vind ik dat nog steeds veruit de mooiste, maar misschien toch beter voor een 4takt gaan deze keer? De Aprilia was echt hopeloos onder de 7000 toeren en dus vrij moeilijk te rijden als je door een drukke stad moest.

Comment

• Yamaha YZF-R125 vind ik er ook niet slecht uit zien, maar ik denk dat die moeilijk te vinden is voor dat budget. Misschien enkele van een jaar of 4 oud.

Comment

• Ja, de mijne!

Moogt altijd eens komen proefrijden, Scooby...
                            Last edited by ; 07/04/2013, 23:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                              Ja, de mijne!

Awel ja, een jaar of 4 oud dus

Nog eens nagedacht. Er is een nieuwe Aprillia RS4 125, al zal die boven het budget vallen. Verder denk ik nog aan de Derbi GPR125.

Verder denk ik ook nog aan een KTM duke 125, geen racer. Al heb ik bij deze wel geen flauw idee wat de prijzen zijn voor een 2e hands.

Comment

• De RS4 en GPR zijn fijne machines, maar de schakelmechaniek van de Yam is directer. Qua prestaties ligt de Yam ook voorop, al hangen de RS4 en GPR (technisch identiek, die twee) iets beter aan het gas. Qua voorvork staan de tweelingen wel beter op hun rubber. Motor is de Yam de winnaar (by far), qua chassis de Derbi en Rs4.

KTM Duke 125 speelt in een andere liga, WAT een rijwielgedeelte!!! Maar is een ramp op de snelweg.

Comment

• Wij zijn gisteren gaan kijken naar een Honda SH125i. Deze had 43km op de teller (jep 43 maar) en stond te koop voor €2.000. Kwam catalogus van €3.550. Had nog wat accesoires etc.

Iemand ervaring met deze Honda? En zit dat qua prijs ok? Is van een kennis van mijn vader.

Comment

• lees eens terug in dit topic, ik heb hier al behoorlijk wat over de SH125 geschreven. Zeer goede scooter en 2000euro voor nen "nieuwen" is geen geld.
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                                      Ja, de mijne!

Lees dit nu pas en blijkbaar ben ik al te laat, want zoekertje is verwijderd

Comment

• Ktm duke zie ik ook wel zitten, maar is nog ietsje te duur. Het zal tussen een Cagiva mito of Raptor/Planet gaan, raptor/planet geniet de voorkeur wegens de meer ontspannen zithouding, maar het aanbod is zeer beperkt

Comment

• Ja, net verkocht... Sorry. Opletten met tweetakten, kan rap erg kostelijk worden als daily. Een tweetakt racemachine is goedkoper dan een viertakt, maar voor straatgebruik gaat dat echt niet op.

Dat gezegd zijnde: een Tuono 125 niet vergeten. Maar zo'n Duke vind je al voor 2500 hoor. Derbi Senda SM is ook ne plezante.

Comment

Working...
                                          X