Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Helmen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Helmen

Waar let je op als je een helm koopt?

Behalve het feit dat je integraalhelmen, systeemhelmen en jethelmen hebt, varieert de prijs binnen de categorie ook nog eens 50 tot 500 euro en meer.
    Wat maakt de ene zoveel duurder dan de andere?

Je moet vooral passen! Als een helm van 500 euro niet goed zit, is hij niet veilig dan eentje van 50 euro.

Zelf zou ik nooit meer dan 250-300 euro aan een helm uitgeven. Eens boven die priojs betaal je volgens mij voor comfort, design, merknaam, stilte (windruis),...

In principe moeten ze allemaal een E keurmerk hebben, dus voldoen ze aan dezelfde minimum eisen.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

dit vind ik een erg leuke helm, een roof boxer

het voordeel is dat je hem open en gesloten kunt gebruiken

Comment

hehehe de ideale motor staat er ook bij.
        het knappe aan die helmen is ook dat ze op piloothelmen lijken. zo had de voorganger geen verschuifbaar kinstuk maar zo'n apart kunstofstuk zoals de zuurstofmaskers.

Comment

Vinger boven de wenkbrauw, geen punctuele druk, ééndelig, zéér strak zitten.

Als je ne fatsoenlijke voor geen geld wil, dan moet je maar eens naar Limburg komen.
          A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
            Vinger boven de wenkbrauw, geen punctuele druk, ééndelig, zéér strak zitten.

Als je ne fatsoenlijke voor geen geld wil, dan moet je maar eens naar Limburg komen.
            welke winkel misschien? En wat noem jij geen geld

by the way: we gaan de moto morgenvroeg halen.

Comment

het merk, het materiaal waaruit de helm is gemaakt, het gewicht, welke paint (replica van een bekende rijder of unicolor)....factoren die de prijs kunnen beinvloeden. De duurste zal daarom niet de beste zijn.

Bij helmen kan je heel wat koopjes doen door een ouder model te kiezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                welke winkel misschien? En wat noem jij geen geld

by the way: we gaan de moto morgenvroeg halen.
                Winkel in Beringen die meestal grote voorraad koopt, en van een paar goede helmen hebben die nu een grote overstock. helmen van meer dan 200 € die tegen -30% en -60% weggaan.

Bij de weg: prima!
                A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo

ik vind dat gevaarlijk helmen als je met je smoeltje op de grond terecht komt, je kinnebak is gewoon weg daarna volgens mij

geef mij mijn Arai maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
                    ik vind dat gevaarlijk helmen als je met je smoeltje op de grond terecht komt, je kinnebak is gewoon weg daarna volgens mij

geef mij mijn Arai maar
                    idd arai, mooi van design en goede kwaliteit, prijs is dan ook wel navenant maar op een helm moet je niet besparen

Comment

Laser is ook nog prima merk, zeker die met speciale bescherming ter hoogte van de kin -> Metalen ring..

Comment

mijn helm is één van AGV, n integraal-basismodeltje, vind k toch n pak veiliger dan n pot-helm. Een jaartje geleden ongeveer 110 eur voor betaald, zit heel goed en ziet er niet slecht uit, mooi mat zwart kleurtje (waar er wel vlug witte/grijze plekken opkomen als ie ergens tegenbotst).

Comment

millie die boxer is geen pothelm, maar een integraal waarvan je het kinstuk naar boven kunt klappen

ik heb geen twijfels bij zijn stevigheid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo

Weet je toevallig waar ze te koop zijN?
                            En is er een site van ? (met google vind ik niet meteen iets)

Comment

ik vind ook geen dealers op het net, maar bij de zwarten arend in stabroek vind je ze

ze zijn wel vaak uitverkocht want half 't stad rijdt ermee op zijn toren ondertussen

en boven de 120...maar dat mag toch niet, maken ze veel kabaal naar't schijnt...(mijnen brommer doet max 110)

Comment

dit is mijn vriendin haar helm:

en dit de mijne:

met burberry-motiefke vanbinnen

Heb deze helmen vooral gekocht omdat ze goed bij een Vespa passen en redelijk betaalbaar zijn in vgl met bv Davida helmen. Voor op een snelle moto zou ik wel in de eerste plek naar de veiligheid kijken.

Ook zeer mooie helmen zijn de MOMO-helmen !

Comment

Bloedmooie helm, maar ik zou mer toch niet op m'n gemak mee voelen...

Die momo's zijn zalig.
                                  Dit is zowat mijn droomhelm op dit moment de "devil"

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                                    Weet je toevallig waar ze te koop zijN?
                                    En is er een site van ? (met google vind ik niet meteen iets)
                                    http://www.roof.fr/

In Wuustwezel bij Vermeiren (Honda) hebben ze er nog.
                                    Zullen wel de laatste zijn worden niet meer ingevoerd.
                                    Heb er zelf zo eentje.Bij hogere snelheden werken ze wel storend.
                                    Last edited by ; 12/09/2006, 13:13.

Comment

Ik heb deze, goed content van en niet duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                                        Bloedmooie helm, maar ik zou mer toch niet op m'n gemak mee voelen...

Die momo's zijn zalig.
                                        Dit is zowat mijn droomhelm op dit moment de "devil"

Vriendin van mij heeft er zo eentje. Echt knap!

Waarom zou je je er niet mee op je gemak voelen?

Comment

Working...
                                        X