Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wij denken er dus aan om een Vespa te kopen (zie hierboven). Toch nog enkele vragen voor we naar de dealer trekken.
Beste moment om te kopen? (hebben hem pas tegen midden januari nodig)
Gemiddelde levertijd voor LXV? 50cc of 125cc dagen, weken, maanden?
Mogelijke kortingen?
Goede dealers regio Tienen/Sint-Truiden?
http://www.jaredfosterfilms.comIn October of 2000 my wife and I took a tour of the Vespa Museum in Pontedera, Italy. Here you will see early prototype Vespa ...
Wij denken er dus aan om een Vespa te kopen (zie hierboven). Toch nog enkele vragen voor we naar de dealer trekken.
Beste moment om te kopen? (hebben hem pas tegen midden januari nodig)
Gemiddelde levertijd voor LXV? 50cc of 125cc dagen, weken, maanden?
Mogelijke kortingen?
Goede dealers regio Tienen/Sint-Truiden?
Ik zou gewoon eens een mailtje sturen of een telefoontje doen naar een paar dealers in uw regio.
De onze (gts 250) was gewoon op stock bij dealer in Antwerpen.
Dealers kan je ook zoeken via www.vespa.be .
De Vespamicrobe laait weer op. Ik heb sinds een héle tijd (vraag me niet hoe lang) een V50 van 1967, die ook al een héle tijd in restauratie is. Omdat ik de tijdrovende karweien zelf wil doen, zal't ongetwijfeld zeer lange termijn worden.
Daarstraks kreeg ik't voorstel om met wat vrienden in september naar de kust en zo richting Normandië te trekken. Zij met -ja, blasfemie, maar laten we dat even terzijde- ieder met'n Dax. Ikzelf zou stilaan willen zien achter een 125cc vespa met toch nog wat overblijvende looks van 'de goeie ouwe tijd', maar toch ietwat betrouwbaar en comfortabel om wat kilometers te vreten.
Dan kom ik terecht bij eentje uit de pk of px-serie, maar ik ben ondertussen al enkele jaren (shame oh shame) niet meer met Vespa beziggeweest en ben wat uit de modellen.
Ik had'n budget voor ogen van ongeveer 1000 à 1200 euro, met een full check-up en gezond om op trip te gaan 1300 euro (die 100 euro voor nieuwe banden en eventueel kabels etc).
Is dit vandaag de dag nog realistisch? En zo ja, hebben jullie tips ivm. welk model het meest betrouwbaar is in die series om aan dergelijke prijs een goeie afstand af te kunnen leggen?
zelf kijk ik niet meer naar de prijzen van een px 125
maar 1000 voor een goeie, maar wat is een goeie is realistisch, voor mij
mijne kostte 350 en had nog geen kosten tot vandaag
ik rij er ook ni echt mee, maar hij staat altijd paraat
't Ding is dat hij er optisch absoluut niet mooi moet bijstaan, maar moet wel alles iet of wat normaal zijn (geen twee billen die ontbreken en zo). Daarnaast moet hij technisch in orde zijn, de motor moet draaien als'n klok en natuurlijk moet hij remmen en sturen zoal's hoort. Geen speling en zo, want zoiets kan'k wel missen als ik lange trajecten ga afleggen.
Dus hij moet simpelweg in orde zijn, niet optisch maar technisch.
Na de aankoop ga ik'n check-up (laten) doen, en sowieso nieuwe banden steken. Enkele bagagerekjes komen er ook nog op, en misschien nog'n reservewiel tussen de benen of achter het zadel.
Gisteren heb ik een paar speciale lambretta's gezien ze hingen vol met lampen maar echt vol en de gasten die erop zaten waren opvallend net gekleed in kostuum enzo ,was wel een raar zicht maar het had wel iets
ze leken op deze:
Comment