model 93 denk ik
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
vespa en lambretta lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmodel 93 denk ik
nog e fotoke van de uwe ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik ben een salonrijder
als ik da zou hebbn é zo"n vespa zou da veel buitn komen ze
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik doe zoveel mogelijk te voet
Comment
-
Als grote Vespa-fanaat heb ik de tijd nog niet gehad om mijn fotookes te posten, vooruit met de wesp:
Mijn eerste 2 foto's zijn genomen in de Franse badstad Royan (aan de atlantische oceaan), in de jachthaven stond deze rode bella te pronkenBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Volgende foto's zijn genomen in Firenze, zoek u maar een Vespa uit,
dit kan enkel in Italië, maar OH ZO ZALIGBijgevoegde Bestanden
Comment
-
De volgende foto's zijn getrokken in mijn vroegere gemeente, in Oostkamp, tijdens de opnames voor Fata Morgana,
die kleurkes en de heupkes....
Comment
-
Originele winkelvitrine , ook in Oostkamp gefotografeerdBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Comment
-
Een begeerde wesp
Race op Vespa is ingezet
ANTWERPEN - Van de legendarische Italiaanse scooter zijn sinds 1946 meer dan zestien miljoen exemplaren verkocht en het succes gaat door tot op vandaag. De originele Vespa is straks weg, de kopers jagen.
De Vespa PX, stijlicoon van de jaren zeventig, gaat eind dit jaar uit productie. In de Antwerpse Vespashop liep het zaterdag storm om de laatste modellen nog te kunnen bemachtigen. Guy Staar, zaakvoerder van de Antwerpse Vespashop, toont Carole Verbeeck, kersverse eigenaar van een grijze PX, de werking van haar stuurslot. 'En dit', zegt hij, 'is de reden waarom ze het model na bijna dertig jaar uit de handel nemen.' Hij start de horizontale tweetakt cilindermotor. Een enorme grijze rookwolk verschijnt uit de uitlaatpijp.
'Het milieuonvriendelijke aspect was voor mij een obstakel', geeft Carole toe. 'Maar ik sus mij met het idee dat ze minder vervuilend zijn dan de auto. En het is natuurlijk de mooiste brommer die er bestaat. “Het, is trouwens een vrouw. Dat zie je aan haar billetjes. Maar over een naam moet ik nog eens nadenken.'
Vooral het tijdloze design spreekt de kopers aan, maar er komt steevast een tikje nostalgie bij kijken. 'Dertigers kopen hier hun jeugd terug', legt Guy uit. Die jeugd heb je al voor een goeie drieduizend euro. 'Vroeger zat ik achterop bij mijn vader en later bij vriendjes', vertelt Carole. 'Ik heb dit model altijd al gewild. Aangezien het nu uit productie gaat én je geen extra rijbewijs meer hoeft te halen voor een 125 cc, heb ik de knoop snel doorgehakt.'
Ook Jean De Meyer heeft zich een PX aangeschaft. Met zijn oude Vespa uit 1960 is hij nog via de Route Nationale naar San Remo gereden. 'De motor is bijna vijftig jaar oud en mankeert niets. Ik heb mooie herinneringen aan mijn Vespa', mijmert hij. 'Voor de PX uit de winkels verdwijnt, heb ik me er nog snel eentje aangeschaft, een witte. Want die Vespa's oude stijl, die maken toch wel emoties los.'
Bij een Vespa PX hoort de juiste stijl. Een bijpassende helm is een minimum. Sommigen dragen ook een hemd, das of jas met het logo. 'Ik ben al vijf keer teruggekomen om de juiste, bijpassende kleur voor mijn helm te kiezen', geeft Carole toe. Vespisti gaan ver in hun liefde voor de tweewieler. 'Ik verlies “mijn kindje, nooit uit het oog', zegt Bart Peeters. 'Ik kan echt verliefd uit het raam staren naar mijn zwarte PX. Ik heb ook al een tweede zadel gekocht, voor als het eerste versleten geraakt. Dit model wordt binnenkort immers een collector's item.'
'Producent Piaggio telt nog tot nummer 11.000. In mijn magazijn staat nummer 10.437', zegt Guy. 'Dat wil zeggen dat er nog een zeshonderdtal PX'en voor Europa zijn.' Daarna is het finito met het Italiaanse stijlicoon uit de jaren zeventig. De tweetakt PX wordt dan officieel vervangen door een moderne variant met viertaktmotor, automatische versnellingen en een ander design.
Na de Tweede Wereldoorlog zag de Italiaanse bedrijfsleider Enrico Piaggio de productie van een massaproduct als de enige optie om zijn fabriek weer op de sporen te krijgen. Hij wilde een licht vervoermiddel ontwikkelen voor de gewone man. Hij vroeg luchtvaartingenieur Corradino D'Ascanio om het eerste tegenvallende model, de MP5, te verfijnen. De legendarische Vespa scooter was het resultaat. Zijn naam - Vespa betekent wesp - kreeg de scooter toen Piaggio opmerkte dat het prototype hem aan een wesp deed denken.
Het succes kwam vrijwel onmiddellijk. Vespa was anders dan alles wat bestond. Belangrijk ook: door het typische benenscherm arriveerden de berijders in schone kleren op hun bestemming. Vespa werd een levensstijl. Vespa's rol in de sociale geschiedenis wordt geïllustreerd door zijn frequente verschijning in films, boeken en reclamefilmpjes. Roman holiday met Audrey Hepburn en Gregory Peck beet de spits af in 1953. (arg, lst)
Bron: De Standaard Online
Comment
-
Ik ben van plan om binnenkort een GTS125 aan te schaffen. Ik wou graag een GT125 maar die is blijkbaar al een tijdje uit productie.
Ik ben 2 weken geleden in Knokke gaan kijken (begin van de Lippenslaan). Bijna alle Vespa's waren al verkocht. Toen ik de (bizarre) verkoper vroeg naar een eventuele leveringsdatum voor een GTS125, zei hij dat hij dat niet wist. Ik mocht gerust enkele maanden rekenen. Hij drong zelfs niet aan voor meer informatie te verstrekken. Foert.
Ik ben ondertussen eens gaan kijken naar Bike en co in Brugge, maar die waren in verlof.
Ik heb ondertussen al een paar dealers gemaild. Sommige hebben nog een zwarte gts in stock.
Hebben jullie eventueel opmerkingen of ervaringen over een 125 GTS ?
Comment
-
Hele degelijke scooters! Maar zeker niet kopenin Knokke. Als ze je al maar zo graag helpen bij het verkopen, hoe zullen ze je dan helpen als er iets aan scheelt...
Ik veronderstel dat je geen motorijbewijs hebt?
Anders zou ik durven kijken naar de 250. Een 125 is leuk voor stad en secundaire wegen, een 250 kan de snelweg op.
Maar een vespa is altijd leuk!
*zucht*
waar is de tijd...?Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenHele degelijke scooters! Maar zeker niet kopenin Knokke. Als ze je al maar zo graag helpen bij het verkopen, hoe zullen ze je dan helpen als er iets aan scheelt...
Ik veronderstel dat je geen motorijbewijs hebt?
Anders zou ik durven kijken naar de 250. Een 125 is leuk voor stad en secundaire wegen, een 250 kan de snelweg op.
Maar een vespa is altijd leuk!
*zucht*
waar is de tijd...?
Nee, ik heb geen motorijbewijs. Al 2 maal eigenlijk op het punt gestaan om aan het rijbewijs te beginnen maar de tijd en het geld eh
Moest ik een motorijbewijs hebben zou ik natuurlijk onmiddellijk voor de 250 kiezen. Maar nu zou ik graag als beginneling via die 125 cc wetgeving beginnen met de 125 GTS. De bedoeling is sowieso dat ik er niet mee op de autosnelweg kom. Ik zou er graag hier in de streek mee rondrijden.
Het is een viertakt en een automatische versnellingsbak. Ergens is die charme van het schakelen wel weg. Maar ach, het is ook een gemak eh.
De 2 jaar garantie en de Touring pechverhelping spreken me ook wel aan.
Comment
-
Sint-Truiden lanceert zuiderse Vespa-arrangementen
De Italiaanse Vespa is weer helemaal in. Toerisme Sint-Truiden speelt daar handig op in met speciale Vespa-arrangementen. Aan de hand van thematische routes kunnen toeristen nu met de Vespa doorheen Haspengouw snorren.
De toeristische dienst van de Sint-Truiden werkte drie routes uit: een picknickroute, een Italiaanse terrasroute en een kastelenroute waarin een exclusief diner is inbegrepen.
Volgens de Truiense schepen van Toerisme Pascal Vossius lenen de zuinige Vespa's zich perfect om de Haspengouwse heuvels te beklimmen en vormen ze een origineel alternatief voor de motor- en autotoeristen die de streek willen verkennen.
De Vespa-arrangementen omvatten een exclusief diner en een uitgestippelde route. Bezoekers ontvangen daarnaast ook een ticket om de abdijtoren van Sint-Truiden te bezoeken. Voor groepen werd een speciaal arrangement uitgewerkt. Het is ook mogelijk om enkel een Vespa te huren.
De Vespa's worden aangeboden en onderhouden door het Hasseltse bedrijf Europe Bikes. De Vespa's kunnen worden gehuurd op de Grote Markt in Sint-Truiden. Ze zijn verzekerd en volgetankt, zo verzekert Vossius. De prijzen voor de arrangementen bedragen 7 euro per persoon. Meer informatie over de Vesparoutes is te vinden op de website www.vesparoute.be en op het nummer 011/70.18.10.
hbvl
Comment
Comment