Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW K1600gt/K1600gtl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
    het was een testrit in groep.
    Je eerste probleem. Mijn broer heeft 'm ook zo getest en kon de voordelen tov een RT niet herkennen. Maar dat is ook omdat je ermee gaat rijden als een bompa in groep.

    Een motorfiets moet je altijd eens op je eentje testen, best met een parcours in gedachten doorheen de stad, doorgaande wegen en een stukje rustige snelweg wat je hebt gescout zodat je veilig wat kan testen

    Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
    Maar om eerlijk te zijn vind ik hem wel absoluut geen 5 keer meer waard dan mijn Bandit..
    Als naakte motorfiets vind ik de K 1600 GT al een beest van een machine, maar dan heb je er nog een laag accessoires (GPS, zadel- en handvatverwarming, instelbaar scherm, adaptieve xenon, ESA, tractiecontrole, ABS, zijkoffers, navigatie,...) en vind ik het totaal natuurlijk wel duur, maar ook correct. Iemand die een K 1600 GT koopt gaat er hopelijk niet 2000 km per jaar op zetten.

    Mijn testrit:

    Comment


    • #22
      Mooi filmpje. Ik vind 'm een strak dashboard hebben.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
        Maar om eerlijk te zijn vind ik hem wel absoluut geen 5 keer meer waard dan mijn Bandit..
        Ook niet zo moeilijk, nen Bandit is een van de meest el cheapo motos die er is. Alles is daar goedkoop goedkoop aan.
        Zet daar eender wat van enige kwaliteit en comfort naast en het kost instant het dubbel.

        Comment


        • #24
          Nochtans zijn de motorblokken van Suzuki wel oerbetrouwbaar.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk Berichten
            Ook niet zo moeilijk, nen Bandit is een van de meest el cheapo motos die er is. Alles is daar goedkoop goedkoop aan.
            Zet daar eender wat van enige kwaliteit en comfort naast en het kost instant het dubbel.
            Wat wil je daar mee zeggen? Dat een bandit brol is? Misschien zijn die andere moto's wel overpriced?

            Ik kan alleen maar zeggen dat ik nooit van mijn leven 5x meer zou uitgeven voor een K1600 dan aan mijn bandit, omdat hij gewoonweg voor mij niet 5x beter is dan de bandit.

            Ik zit nu al aan mijn 3de bandit, en heb daar nooit problemen mee gehad.. En het vroege koppel van een 1250 heb ik op geen enkele andere moto gevoeld die ik gereden heb.
            BMW E61 525d LCI '09
            Suzuki Bandit 1250NA /07
            Fiesta Red Edition '16

            Comment


            • #26
              Een bandit is leuk voor de lokale ritjes, maar daarmee dagelijks 200 km pendelen is gestoord. Betrouwbaar of niet.

              Die K1600GT is dan 5 keer zo duur, maar dat is ook het verschil tussen een Suzuki Swift en een BMW 535d.

              Comment


              • #27
                Normaal ga ik me volgende maand zo ene bestellen. Alleen twijfel ik tussen de GT en GTL.
                Op de huidige K1200GT vind ik het zadel te hard en staat het stuur te ver naar voor voor een ukkie van 1m70. Daarom denk ik steeds meer om voor de GTL te gaan. Het prijsverschil is € 1000 voor ene met alle opties dus dat maakt niets uit.
                Wat ik ook zie is dat de GTL langer is dan de GT (2489mm en 2324mm), weet iemand of dan ook de wielbasis langer is? Want dat zou voor mij direct een NO GO zijn. Maar ik vermoed dat dit enkel komt doordat de GTL standaard een topkoffer heeft en zo verder uitsteekt naar achter?
                Verder vraag ik me ook af wat er nieuw is aan het 2013 model. De bevestiging van de extra led lichten zou veranderd zijn en het kleurenpallet vernieuwd, en ook het touchscreen zou een paar extra functies hebben. verder nog geen info gevonden.
                En weet iemand trouwens wanneer de salonvoorwaarden normaal kenbaar gemaakt worden?
                Alle tips welkom.
                My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                Comment


                • #28
                  OK gevonden op de BMW site, de wielbasis van beide is 1680mm. Toch wel een verschil met de 1572mm van de K1200GT..
                  My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                  Comment


                  • #29
                    De GTL is langer omdat de topkoffer een paar centimeter naar achteren is geplaatst. Als je de GT met kopkoffer bestelt, dan zit die topkoffer op zijn RT's gemonteerd en is het baggagerekje volledig lichtgrijs gespoten. En natuurlijk bij de GTL is de topkoffer inbegrepen, bij de GT niet. Met de GTL is het kunststof middenstuk van het baggagerekje zwart zoals het zadel.



                    Denk eraan dat de GTL gelimiteerd is op 220 km/u, en de GT op 250 km/u.

                    Verder voor de zitpositie is het zadel en de voetsteunen anders.

                    Beste is dat je met beide een testrit gaat doen.

                    Comment


                    • #30
                      Eergisteren heel lang achter zo eentje gereden met de scooter. Wat maakt dat een machtig geluid, zowel stationair (ik stond er een paar keer naast/achter aan de lichten) als wanneer hij doortrekt... manman

                      Grappig was wel dat nadat ik de eerste keer achter hem komen staan was aan de lichten, hij telkens een stuk harder optrok (wat wil je, 125 vs 1600 cc), maar telkens de pech had om voor't rood te staan, ik had altijd geluk dat ik net aankwam net voor het groen ging worden, dus kon altijd mooi aansluiten. Heef toch zo'n 6-7 km geduurd en hij had de pech 5x voor't rood te staan daartussenin...

                      Toen ik op't einde mijn oprit moest opdraaien en mijn pinker opzette, stak hij toch zijn been uit om 'salu' te zeggen (hadden ook al begroet aan de eerste lichten). Zalige motor!

                      Wat verbruikt zoiets, gemiddeld? Lijkt me wel zo'n moto waar je 200k km kan opzetten...
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment

                      Working...
                      X